Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 80:sta
  1. #31
    Lainaa 3JJ kirjoitti Katso viesti
    Mutta onko henkilö se liikennevakuutuksen ottaja, vai hänen autollaan kolaroiva? Veikkaan ensimmäistä, koska muuten tulisi aika järjetön tilanne. Esim. perheen autot vaimon vakuutukseen, niin mies saa kolaroida niin paljon kuin huvittaa ilman että kukaan kärsii bonusmenetyksistä.
    Mutta mitä virkaa sitten on "henkilön vahinkohistorialla" josei sitten kuitenkaan vaikuta bonukseen

    Jos miula on auto vakuutuksessa ja naapurin Martti mällää sen, niin en minä ole edelleenkään kolaroinut, joten miun vakuutushistoria on edelleen "kolaroimaton".

    Jos taas on niin, että naapurin Martti mällää miun auton ja pudottaa miun koko kaluston bonuksia, niin silloin ajopelien lainaaminen on aika riskaabelia hommaa.

    Sen takia vähän jankutan tätä, kun tätä, minusta koko homman tärkeintä asiaa ei uutisessa kerrota.
    Eli se, että kenen bonuksista puhutaan kolaritilanteessa?
  2. #32
    Mitenkäs vakuutushistoria ottaa huomioon ajomäärän arvioidessa kuljettajaa?
    Esim reppuri joka ajaa 100t km vuodessa. Versus eläkeläinen jolle tulee justjust 2000 kilsaa vuodessa lähikauppaan ja takas ajoa?
    Tilastollisesti molemmat saattaa tarvita vakuutusyhtiön apuja vaikka 300t kilsan välein.
    Eläkeläinen vaan vähän harvemmin ajallisesti.
    Tekeekö se reppurista vägemmän luotettavan kuskin?
    rane77(ät)moottoripyora.org
  3. #33
    Englannissa oli siellä asuessani -99 - 2001 tuollainen vakuutusysteemi, että alennukset menee kuskien mukaan. Käytännössä vakuutukseen piti erikseen nimetä kuljettajat ja alennus meni sitten huonoimman mukaan. Siksi esim. Tyypillisesti perheen isän ykkösautolla sai ajaa vain isä itse (kallis vakuutus, mutta iso alennus) Äiti ajo jollain omallaan(halvempi vakuutus, mutta vähempi alennusta) ja esim. perheen poika vanhalla Fiestalla, jossa halpa vakuutus ilman alennustakin. Sama koski moottoripyöriä.

    Hyvä puoli tuossa on, jos on hyvä historia ja on useampi kulkupeli niin voi säästää. Samankaan perheen jäsenet ei vaan voi käyttää, jollei heitä ole rekisteröity käyttäjiksi ja jos rekisteröidään jahistoria on heillä huonompi menee maksu sitten huonoimman mukaan.

    Kaikkein kallein vakuutus oli semmonen, jolla sai ajaa kuka vain kuljettaja.

    Pääkriteerinä kuskin hyvyydelle oli kuinka monta vuotta on ollut vakuutus ilman korvausvaatimuksia vakuutusyhtiölle. 10v. sai maksimialennuksen. Sitte normit ikä, asuinpaikka, ammatti, sukupuoli jne. vaikutti.
    Viimeksi muokannut: mp71; 24.10.2016 klo 12:47.
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  4. #34
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Tuskin tuolla toiminnalla on suurta vaikutusta liikennevakuutuksiin... Vai onko?
    No eipä ole, luin (ja vastasin) huolimattomasti. Kaskoonhan saa täydet pinnat muutenkin, jos muissa vehkeissä jo on. Liikennevakuutukseenhan tuo olisi tosi hyvä juttu. Sitten taas toinen asia on se, miten valtio rankaisee useamman ajokin omistamista muuten, jolloin tuleeko vakuutuksesta niitä kuuluisia lillukanvarsia kokonaiskustannuksessa.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  5. #35
    Miksi yleisesti luullaan että vakuutusmaksut tippuisi hyvän historian omaavilta?
    Tässähän käy niin että ne huonomman historian omaavat vaan saavat vieläkin korkeammat maksut.

    Sanokaa mitä vaan, mutta pessimisti ei pety!
    Hallitusaktiivi,EVP
    Honda CBR1000F 1991
    Toyota Celica 1990


  6. #36
    Jos poika tunaroi isän autolla ja on vakuutus, jolla molemmat saa ajaa niin isän hyvä historia ei mee huonommaksi pojan tunaroinnista. Jos pojan tiputtaa pois vakuutuksesta niin hinta ei nouse kolaroinnin jälkeenkään ☺
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  7. #37
    Jotenkin olen aina ihmetellyt miten se tekee minusta huonomman kuskin toisella autolla jos sellaisen hankkisin. Eli nykyisessä on täydet bonukset + loistokuskin bonukset olleet jo vuosia. Kuitenkin jos ostaisin toisen auton niin sillä alan taas keräämään alusta lähtien bonareita. Tuo on mulle aina ollut jotenkin vaikeati käsitettävissä oleva asia.

    Jotenkin tämä kuitenkin kääntyy siihen suuntaan että kerro millaisella pyörällä ajat niin kerron minkälainen tyyppi olet. Tehokkaat räyhäpyörät ja nuorison suosimat mallit tulee edelleen olemaan kalliita ja museopyörät halpoja. Pyörän tyyppi tulee tuonkin jälkeen varmasti vaikuttamaan vakuutuksen hintaan.

    Sen sijaan tuo kuulostaisi järkevältä että vakuutukseen määritellään kuka vehkeellä ajaa, riskit arvioidaan sen mukaan ja hinta tulee sieltä. Tilastojen valossa riski ajoneuvon vaurioitumiseen on suurempi jos isän autolla ajaa myös juuri kortin saanut nuori, etenkin mies. Ikävä puolihan tässä on että voi tulla tilanne eteen ettei kaveri saakkaan edes siirtää ajoneuvoasi jos olet vakuuttanut sen niin ettei sillä saa ajaa muut kuin sinä. Tosin tämä on ennakoitavissa kun ottaa vakuutusta ja asia pitää sillä hetkellä päättää.

    Vastaavasti perheen ainoa auto vakuutetaan sen mukaan ketkä sitä tarvitsevat ja oikeasti sillä ajavat. Myös perheen moottoripyörät voi vakuuttaa noin. Mulle se tarkoittaisi esim. että mun pyörällä ajan vain minä, mutta vaimon pyörällä myös minä voisin ajaa. Vaimo jää automaattisesti mun pyörän vakuutuksista ulos koska pyörä on fyysisiltä mitoiltaan hänelle niin iso ettei sitä saa edes liikkeelle, kaupunkiin sillä ei ole mitään asiaa kun ei voi pysäyttää mihin haluaa. En nyt tiedä olisko tuollainen niin huono vakuutustapa.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  8. #38
    Ettei nyt vaan ja taas unohdu perusasia:

    Vakuutusyhtiön perimmäisenä tehtävänä on ottaa asiakkaan rahat.... ja pitää ne.
    Kaikki muu on hienosäätöä ja sanahelinää.

    Vakuutuksissa, noi laajemmassa kuvassa.... joku häviää enemmän kuin toinen....
    aivan samoin, kuin joku on yhteiskunnassakin "tasa-arvoisempi" kuin joku toinen .

    Ei auta kun koittaa pärjätä parhaan kykynsä mukaan.... toinen koipi edes hieman kaidalla polulla.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  9. #39
    Tuo systeemi on kai kohtuu yleisesti käytössä muualla Euroopassa ja askel siihen suuntaan. Totta, että vakuutusyhtiö on varmasti se, joka hyötyy tästä muutoksesta eniten ja kerää entistä enemmän tuloja. Toki joku peni ryhmä kuluttajistakin voi saada jotain hyötyä aiempaan verrattuna.
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  10. #40
    Lainaa Rane77 kirjoitti Katso viesti
    Mitenkäs vakuutushistoria ottaa huomioon ajomäärän arvioidessa kuljettajaa?
    Esim reppuri joka ajaa 100t km vuodessa. Versus eläkeläinen jolle tulee justjust 2000 kilsaa vuodessa lähikauppaan ja takas ajoa?
    Tilastollisesti molemmat saattaa tarvita vakuutusyhtiön apuja vaikka 300t kilsan välein.
    Eläkeläinen vaan vähän harvemmin ajallisesti.
    Tekeekö se reppurista vägemmän luotettavan kuskin?
    Vastasitkin jo itsellesi. Ei vakuutusyhtiötä kiinnosta onko se kerran miljoonassa kilometrissä vai sadassa kilometrissä. Ajallisestihan tuota tarkasteltaisiin.

    Olisi kyllä kiva tietää ollaanko tässä estämässä auton lainaaminen esim kavereille. Eli jatkossa jokaisella on omat kulkupelinsä?

    Voisiko autoveron poistosuunnitelmat(?) liittyä tähän? Saataisiin boostattua autojen myyntiä kun kaikille pitää olla oma auto. Lopputulema se että autoja onkin paljon enemmän kuin ennen. Sitten voidaan nostaa niin paljon veroja että vanhoille autoille ainoa järkevä suunta on romuttamo. Tässähän olisi sellainen kiva pakkouudistus taas veronmaksajien rahoilla. Ei ne vakuutusyhtiöt meinaa yhtään pienempiä voittoja kääriä. Kyllä ne rahat meidän taskuista ollaan repimässä jatkossakin.
    XX -00
    Exä: 600 CBR F3
  11. #41
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Mutta mitä virkaa sitten on "henkilön vahinkohistorialla" josei sitten kuitenkaan vaikuta bonukseen

    Jos miula on auto vakuutuksessa ja naapurin Martti mällää sen, niin en minä ole edelleenkään kolaroinut, joten miun vakuutushistoria on edelleen "kolaroimaton".

    Jos taas on niin, että naapurin Martti mällää miun auton ja pudottaa miun koko kaluston bonuksia, niin silloin ajopelien lainaaminen on aika riskaabelia hommaa.

    Sen takia vähän jankutan tätä, kun tätä, minusta koko homman tärkeintä asiaa ei uutisessa kerrota.
    Eli se, että kenen bonuksista puhutaan kolaritilanteessa?
    Ennen muutosta vaikutti ajoneuvokohtainen ja hekilökohtainen vahinkohistoria. Jos otat toisen auton, niin vaikka henkilökohtainen historiasi on kolariton, niin bonarit alkaa toiselle autolle nollasta. Nyt vaikuttaa henkilökohtainen historia, eli toisellekin autolle voi saada samat bonarit kuin ykkösautossa on, jos vakuutusyhtiö niin haluaa tarjota. Samoin aloitusbonus autottomalle voi olla jotain muuta kuin 0.

    Se tuskin muuttuu, että jos naapuri mällää sinun autolla, niin sinultahan ne bonarit menee, niin nykyisessä kuin uudessakin systeemissä.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  12. #42
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Miulle kelpaa kyllä.
    Olet sitten varmaankin sakoitta ajanut maalla asuva terve 35v nainen, sillä jos olet mies kuulut korkeampaan riskiryhmään, kuten myös silloin jos asustelet taajamassa tai vakuutukseen liitetyssä lääkärintarkastuksessa on ilmennyt jotain. Ja tottakai kuskin ikä vaikuttaa vakuuttajan arviointiin. Alkaako bonusten aleneminen jo kun 50v tulee täyteen vai vasta kun 6-kymppiä on mittarissa ja lopuksi aiai jos erehdyt saamaan ylinoeussakon tai ajoneuvon katsastus on myöhässä niin bye bye bonukset.



    Tai sitten sulla on parempaa tietoa mitä vakuutusyhtiöt tulevat käyttämään arvioidessaan riskejä ja olet vakuuttunut ettei arviointi alenna sun bonuksia.

    "Vakuutusyhtiöt tutkivat jatkossa nykyistä tarkemmin, millainen kuski olet. Sen pohjalta määritellään, millainen riski olet. Mitä suurempi riski, sitä enemmän pulitat vakuutuksistasi. "

    "Vahinkohistoriaan perustuva vakuuttaminen on askel nykyistä henkilökohtaisempaan vakuuttamiseen. Vakuutusyhtiöt haluaisivat mennä vieläkin pidemmälle, ja alkaa kerätä tietoa kuljettajan ajotyylistä: kiihdytykset, jarrutukset, kaarreajot ja ajokilometrimäärät.

    Jos ajotapa on vakuutusyhtiön mielestä vaarallinen, jäisivät bonukset haaveeksi."




    Tähän mennessä vain vahinkohistoria on vaikuttanut bonuksiin. Ei kolareita tarvittava määrä vuosia ja bonukset tapissa. Ja jos olet aikoinasi maksanut kahdet täydet bonuksen eli yhdet prätkään ja yhdet autoon niin kolaroit kummalla tahansa niin molemmista menee bonukset tai kuten jo todettua täytät 60vuotta niin molemmista putoaa täydet bonukset alemmas vaikket ajaisi kolarin kolaria.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  13. #43
    Eli periaatteessa auton vakuutuksen ottaja on se jolta bonukset menee jos joku mällää... se siitä henkilökohtaisuudesta.

    Toki tässä on sellainen huomio että nythän voi olla henkilöllä kertynyt esim 3 eri vakuutusta hyville bonuksille ja kun henkilö mällää yhdet bonukset nollille niin voikin ottaa käyttöön toiset bonuket ilman että hinta laskee. Jatkossa kaikki mälläykset laskisi kaikkien menopelien bonuksia. Toki tämähän se vasta ärsyttää jos on 4 laitetta ja joku toinen menee laskemaan sinun bonuksia.
    XX -00
    Exä: 600 CBR F3
  14. #44
    Olisko hyvä näin..?Jos sinulla itselläsi on ajoneuvo josta maksat vakuutuksia,ja kolaroit naapurin laina auton,niin bonukset tippuu sinulta..Mutta jos ei ole,niin bonukset tippuisivat naapurilta....Elikkä,älä lainaa autoasi autottomalle...,heh
    KTM Superduke 1290R,KTM 250 SX,Suzuki gsx1300 ra turbo
  15. #45
    Lainaa Elämäntapamotoristi kirjoitti Katso viesti
    "Vahinkohistoriaan perustuva vakuuttaminen on askel nykyistä henkilökohtaisempaan vakuuttamiseen. Vakuutusyhtiöt haluaisivat mennä vieläkin pidemmälle, ja alkaa kerätä tietoa kuljettajan ajotyylistä: kiihdytykset, jarrutukset, kaarreajot ja ajokilometrimäärät.

    Jos ajotapa on vakuutusyhtiön mielestä vaarallinen, jäisivät bonukset haaveeksi."
    Tuo vaatisi täydellisen mustan laatikon kuin matkustajakoneessa GPS-seurantoineen. Eipä mahda minkään vakuutusyhtiön toiveesta tulla. Täydellinen logi missä olet ajanut, mihin aikaan ja millä nopeudella. Tämähän se oli Bernerin märkä uni.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  16. #46
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Tuo vaatisi täydellisen mustan laatikon kuin matkustajakoneessa GPS-seurantoineen. Eipä mahda minkään vakuutusyhtiön toiveesta tulla. Täydellinen logi missä olet ajanut, mihin aikaan ja millä nopeudella. Tämähän se oli Bernerin märkä uni.
    No toki tämä ei olisi ainut vakuutusmahdollisuus, vaan yksi tarjotuista vakuutuksista. Ja suostumalla seurantaan ja "ajamallä nätisti" vakuutusmaksu sitten olisi tuntuvasti pienempi. Eikös Pohjola tällaista jo kokeillutkin, muistelen ainakin että olisivat halukkaita testaajia olleet vailla.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  17. #47
    Kouluttaja Bolt:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2011
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Vaimon auton vakuutusta kun kilpailutettiin (ihan netissä vaan.)
    Pop ylivoimaisesti halvin. Mutta siellä oli rasti ruutuun kysymys "ajaako autoa myös joku alle 25v kuljettaja"
    Pitihän sitä nappulaa kokeilla ja 60 Euroa olisi se ruksi maksanut. Onko tämänlaisia kyselty ennenkin, vai onko tämä jo niitä uusia riskianalyysilaskupäätelmiä?
    MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
    Valtiovarainministeri
  18. #48
    Hiljalleen alkaa olla joka jepestä pitkin maailmaa erilaista dataa yllättävän paljon,
    vaikka koittaisi pitää kuinka "matalaa profiilia" tahansa.

    Erilaisen "profiloinnin" kohteeksi joutuminen monissa yhteyksissä alkaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus,
    vaikka itse näkisi itsensä kovinkin "salaperäisenä" .

    Ainoita "kapulaa rattaisiin" juttuja alkaa olla kaikenlaisten etu/jäsenkorttien käyttämättömyyden
    lisäksi nostella mistä milloinkin sattuu käteistä ja maksaa sillä kaikki juoksevat menonsa .

    Kaverista, joka maksaa kortilla vain ja aina vaan viinakaupassa ja bensiinistasjuunilla,
    piirtyy varmasti mielenkiintoinen profiili .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  19. #49
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Kaverista, joka maksaa kortilla vain ja aina vaan viinakaupassa ja bensiinistasjuunilla,
    piirtyy varmasti mielenkiintoinen profiili .
    Pitääpä olla tarkkana jatkossa ja maksaa Alkossa aina käteisellä.
    Ei jää jälkiä, hä hää.
    Pekka
  20. #50
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Pitääpä olla tarkkana jatkossa ja maksaa Alkossa aina käteisellä.
    Ei jää jälkiä, hä hää.
    Tarkoitit kai Superalkossa ?
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  21. #51
    Kuinka hulluksi käy vakuutusmaksut, kun me mopoilijat käännellään mutkissa "rattia" väärään suuntaan Niin tai... jos renkaat on aina samassa linjassa ja ohjaa pyörää vain kallistamalla, niin maksaako vain halvempaa suoraan ajamisen vakuutusta? Entä saako jarrutuksilla hyvitystä kiihdytyksestä maksettuun vakuutukseen?

    IS:n versiosta lainattua:
    "Näin maksuihin vaikuttaisivat esimerkiksi kuljettajan tekemät kiihdytykset, jarrutukset, kaarreajot ja ajokilometrimäärät."
  22. #52
    Lainaa Jortsi kirjoitti Katso viesti
    Kuinka hulluksi käy vakuutusmaksut, kun me mopoilijat käännellään mutkissa "rattia" väärään suuntaan Niin tai... jos renkaat on aina samassa linjassa ja ohjaa pyörää vain kallistamalla, niin maksaako vain halvempaa suoraan ajamisen vakuutusta? Entä saako jarrutuksilla hyvitystä kiihdytyksestä maksettuun vakuutukseen?

    IS:n versiosta lainattua:
    "Näin maksuihin vaikuttaisivat esimerkiksi kuljettajan tekemät kiihdytykset, jarrutukset, kaarreajot ja ajokilometrimäärät."
    Ennen kuin joku ehtii änkyttää, että miun Jawaan ei tuu mitään digitaalia, niin...
    Vakuutusyhtiö voi vauhdittaa sitä Jawan digitalisointia.
    Vakuutus ilman tiedonkeruuta 666 666€ / vuosi.
    Vakuutus tiedonkeruulla 666€ / vuosi
  23. #53
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Ennen kuin joku ehtii änkyttää, että miun Jawaan ei tuu mitään digitaalia, niin...
    Vakuutusyhtiö voi vauhdittaa sitä Jawan digitalisointia.
    Vakuutus ilman tiedonkeruuta 666 666€ / vuosi.
    Vakuutus tiedonkeruulla 666€ / vuosi
    Niin kivaa kun trollaaminen onkin, niin kannattaa nyt kuitenkin muistaa, että liikennevakuutuksen hinta käsittääkseni jatkossakin on viranomaissäännelty. Toisin sanoen vakuutusyhtiöt eivät saa hinnoitella vapaasti, vaan tuottoprosentti ei saa ylittää viranomaisten määrittämää maksimia.

    Vapaaehtoiseen vakuutukseen eli kaskoon toki voi virittää juuri sellaisia ehtoja ja "kannustimia" kuin yhtiötä sattuu huvittamaan ja mitä markkinatilanne mahdollistaa.
  24. #54
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Niin kivaa kun trollaaminen onkin, niin kannattaa nyt kuitenkin muistaa, että liikennevakuutuksen hinta käsittääkseni jatkossakin on viranomaissäännelty. Toisin sanoen vakuutusyhtiöt eivät saa hinnoitella vapaasti, vaan tuottoprosentti ei saa ylittää viranomaisten määrittämää maksimia.
    Niinhän se nyt on liikennevakuutuksen osalta, mutta mitä se on esim. reilun kolmen vuoden päästä, kun on vuosi 2020...
    Kaikki liikenteeseen liittyvät tahot paasaavat, että "isoja muutoksia tulossa" "liikententeen digitalisaatio" yms yms.

    Kun on riittävän pessimistinen, niin ei pahasti kolahda...
  25. #55
    Sukulaiselta jäi auto ylimääräiseksi vuosia sitten täysillä bonuksilla. Sillä on tullut ajeltua ja maksettua kulut. Töissä on tullut lähes vuosikymmen ajettua pakulla aika aktiivisesti. Vakuutusyhtiön kanssa ei ole tullut asioitua, mutta paperilla ajokokemusta ei ole paskan vertaa. Jotenkin on sellainen tunne, että tässä hommassa pääsee häviäjien joukkoon ellei pääse käsi sydämellä vannomaan, että on tullut ajettus js paljon.
    ...
  26. #56
    Lainaa Jote kirjoitti Katso viesti
    Sukulaiselta jäi auto ylimääräiseksi vuosia sitten täysillä bonuksilla. Sillä on tullut ajeltua ja maksettua kulut. Töissä on tullut lähes vuosikymmen ajettua pakulla aika aktiivisesti. Vakuutusyhtiön kanssa ei ole tullut asioitua, mutta paperilla ajokokemusta ei ole paskan vertaa. Jotenkin on sellainen tunne, että tässä hommassa pääsee häviäjien joukkoon ellei pääse käsi sydämellä vannomaan, että on tullut ajettus js paljon.
    Toisaalta miksi harmitella jos olet ajanut hyvillä alennuksilla tai firman piikkiin tähän asti, säästöä on kertynyt. Joku ikätoverisi on saattanut näinä vuosina maksaa 2-5x hintaa per vuosi koko ajan sinuun nähden ja vieläpä elinvuosina jolloin raha on muutenkin tiukassa (olettaen, että 18v alkanut ajot ja siihen painaa opiskelut, paskapalkkaiset duunit, ensiasunnot jne päälle).
  27. #57
    Lainaa Joe kirjoitti Katso viesti
    Jotenkin olen aina ihmetellyt miten se tekee minusta huonomman kuskin toisella autolla jos sellaisen hankkisin. Eli nykyisessä on täydet bonukset + loistokuskin bonukset olleet jo vuosia. Kuitenkin jos ostaisin toisen auton niin sillä alan taas keräämään alusta lähtien bonareita. Tuo on mulle aina ollut jotenkin vaikeati käsitettävissä oleva asia.
    No mutta tuohan on pelkkä neuvottelukysymys nykylainkaan kanssa. Lakihan määrittelee vain sen minimin bonareille, mutta kukaan eikä mikään kiellä vak.yhtiötä myöntämästä noita bonareita lisää. Itsekin sain IF:stä vaimon nimiin rekisteröityyn perheen 2. autoon täydet bonarit heti lähdössä niin liik. kuin kaskoonkin vaikka ei tasan tarkkaan ollut hänellä mitään pohjalla tahi jotain ajoneuvoa josta olisi bonareita siirtänyt. Ainoastaan allekirjoittaneen omissa nimissä oleva ns. 1. auto, josta nuo täydet siis kopioitiin, ei siirretty, tuohon 2. autoon => perheessä oli nyt siis 2 autoa ja molemmissa täydet bonarit niin liik. kuin kaskossakin
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  28. #58
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Niin ottiko se vaimo sen vakuutuksen vai sinä? Se että vaimo omistaa ei tarkoita sitä että hänellä olisi liikennevakuutus, vaan se menee sen mukaan kuka sen on ottanu, haltija tai omistaja.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  29. #59
    Koskas tämä tällaiseksi on muuttunut.

    Nuo kaskojen bonuksethan on ihan puhdasta pelleilyä. Jokainen saa täydet bonukset pelkästään kysymällä ja jos ei anneta niin toinen yhtiö antaa.

    Aikoinaan ainakin liikennevakuutuksen bonukset oli säädelty niin ettei niitä saanut antaa ilmaiseksi. Osalla yhtiöistä oli erilainen kertymätaulukko, mutta vastaavasti kovemmat hinnat tms. Lopputulos oli aina sama, täysiin bonuksiin menee sama aika yhtiöstä riippumatta.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  30.  
  31. #60
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Joe kirjoitti Katso viesti
    Koskas tämä tällaiseksi on muuttunut.
    Nuo kaskojen bonuksethan on ihan puhdasta pelleilyä. Jokainen saa täydet bonukset pelkästään kysymällä ja jos ei anneta niin toinen yhtiö antaa.
    Ei ole muuttunut vaan muuttuu vuodenvaihteessa ja koskee liikennevakuutusta.
    1000
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen