Moi!!!
Näin tyhmänä kysyn vaan kun en ole itse koskaan ennen synkronoinut kaasuttimia pyörästä että mitä kaikkea välineitä siihen tarvii ja onko se kuinka vaikea/raskas homma tehdä vai helpompi kun vie jonnekkin ja maksaa tietysti helvetisti....????
Tahtoo lähdössä/hiljaa ajaessa vähän röpöttää ja tyhjäkäynti takkuaa,joutuu aluksi koko ajan pelaamaan ilmaruuvin kanssa että käy
Ja mitähän voisi tehdä mittarille kun trippimittari ei jostain syystä pyöri että voiko sen korjata vai tarviiko uuden?
kiitos etukäteen avusta![]()
Honda cbr900rr
Ennen sykronointia olisi hyvä huolehtia kaasuttimien puhdistus.
Synkronointi tarkoittaa sitä, että säädetään jokaisen kaasuttimen läppä samaan asentoon ja aukeamaan saman verran.
Röpöttäminen ja takkuaminen yleensä johtuu likaisista kaasuttimista. Synkronointi voi olla ihan kohdallaan. Kaasarit pöydälle, suuttimet irti ja puhtaaksi, ja mahdollisuuksien mukaan pesu / ultraäänipesu kaasareille.
Likaisissa kaasuttimissa herkimmin tukkoon menee tyhjäkäynti piiri, missä suuttimet ja kanavat ovat pieniä. Usein silloin vielä pääsuuttimella toimii hyvin, eli 4000-8000 rpm alue vetää hyvin.
Röpöttävälle laitteelle ensin perus putsaus: Ilmansuodatin, bensasuodatin, kaasareitten putsaus, tankin putsaus, ja kasauksen jälkeen viimeisenä synkronointi.
Alkaa koneet laulaa, kun kanavat on auki...![]()
tarviit siihen mittarit esim tämmönen ja tarpeeksi pitkän ruuvarin joka yltää sinne läppien säätö ruuveihin. sen lisäksi pitää saada bensaa koneelle. helpoiten onnistuu jos ei ole pumppua niin nostaa tankin pyörän viereen ja letkun pätkä tankista pyörän omaan bensaletkuun
zzr1400
kiitoksia paljon avustanne...täytyy katsoa ja perehtyä asiaan...![]()
Honda cbr900rr
Tuo aikaisemmin linkattu mittari on hyvä mutta kyllä tuo sykronointi jonkinlaisia lehmän hermoja vaatii ainakin omassa keksinnössä, hyvä puoli on se että sykronoinnin voi tehdä tankki paikallaan mutta V4 moottorissa kun kaasarit on sylintereiden välissä niin on lapiokäsillä aika tuskaista hommaa ja välineitä tarvitsee muitakin kuin meisseliä riippuen mitä kaasaria säätää ja mikä työkalu mihinkin koloon mahtuu. Käsikopelolla ja mieluummin aika nopeasti ennenkuin sylinterit alkaa kuumottamaan käsiä liikaa. Tarina ei kerro mikä pyörä on kyseessä ?
Moto Guzzi Mandello V100 S -23
Moto Guzzi V85TT -21
Victory Hammer S -10
Moto Morini Corsaro Veloce -07
Honda NX 650 Dominator -93
Honda VFR 750 f -95
Kawasaki GPX 600 R -96
Honda CB 450 twin, -74 ?
Solifer SM -77
Solifer Export -73
Vanha threadi, mutta mulle hyvinkin ajankohtainen. Pitäisi nimittäin mittari ostaa.
Mitäs suosittelisitte?
Onko jotain, mikä ottaa rpm huomioon vai tarviiko sellaista mihinkään?
Nyt vaihtoehtoina on:
http://www.carbtune.com
MotionPron SyncPro (storm motor tai motonet)
MTX:n analoginen Motonetistä (tämä tosin hieman epäilyttää https://m.motonet.fi/fi/tuote/383078...rja-4-mittaria)
Braaaaap
Itse juuri vkloppuna synkkasin ensimmäistä kertaa elämässä Hondan kaasarit käyttäen tuota MotionPron Syncprota. Selkeät ohjeet tulee mukana ja MotionPron youtubessa hyvä opastusvideo hommaan.
Laadukas mittari ja helppo käyttää. Tosin noista muista ei ole kokemuksia niin paha sanoa verrattuna muihin.
Ei kai tuossa hommassa synkkausmittarin tarvitse kierroksia tietää?
KTM EXC-F 250 Six Days -15
Pitäis onnistua ruiskujenkin synkkaus tuolla mittarilla. En tosin oo vielä uskaltanu yrittää sitä kun on sen verran elektronisia muuttujia hommassa enkä tiedä, että mikä vaikuttaa mihin. Tarttis vissiin saada ecu piuhan päähän ja tehdä jotain juttuja sitä kautta Suzukin diagnostiikka toolilla mutta en tiedä kuinka tuo menis oikein kun Ecuun on flashattu Woolichin softa.
KTM EXC-F 250 Six Days -15
Jos et T1mppa haluu omaa ostaa tuu hakee multa carbtune pro lainaan
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Tuon Syncpron tyyppisellä omavalmisteella olen kaasareita ja ruiskuja synkkaillut. Eipä niisä periaatteellista eroa tuon homman osalta ole.
Kiitoksia tiedosta! Mä vähän veikkaan, että ostan oman. Mutta toisaalta vois eka myös kokeilla lainavehkeellä, ni tietäis millanen vehe tuokin on.
Palailen kuule asiaan ensi kuun alussa.
(Löysin eilen yhden sopivan simmipalan. Kolme siis on vielä väärää kokoa. Vien ne tänään Lahden Kansityölle, josko ottaisivat niistä siivut pois. Sit palat nokka-akseleiden alle -> venttiilinkoppa kiinni -> kone käyntiin. Ja tässä kohtaa pitäisi kaasareita synkkaa.)
Braaaaap
Uskaltaa koskea, ei se ruiskukarttoihin vaikuta. Sillä saa ilmamäärät sylintereiden kesken samaksi joten käynti ja kaasuunvastaavuus paranee. Siinä samalla kun synkkaa rungot niin katsoo asentotunnistimen että sekin näyttää mitä pitää. Justiinsa tänään synkkasin omasta moposta läpät (vaikkakin gsx mutta gsx-r:n ruiskurungoilla) ja kyllähän se käynti vaan parani, ja sai pakolämmötkin bout samoille lukemille sylintereiden välille.
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
Mistä mahtaa saada imupuolelle letkukaroja, joihin mittarin kytketään? Omassa pyörässä (ZXR750) on pelkät M6 pultit eikä ainakaan paikallisista hydrauliikka ym. tarvikeliikkeistä löydy noin pieniä.
PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S 6X1Maili
2015Halli6X1Maili
2015Lappenranta K 17X1Maili
2015Kauhava17X1Maili
2015Räyskälä27X1/4Maili
2015Lappenranta S 3X1Maili
gs lc
BMW, askel kohti aikuisuutta..
Näillä menty tähän asti. Millisellä rauhoittaa v2:n sykkeen sopivaksi.
https://www.biltema.fi/tyokalut/hits...kpl-2000040442
"Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
Kiitos vinkeistä.
PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1