Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
    Hiljaista kypärää hankkimassa, Shoei Gt Air toistaseks paras testattu. Xlite 702, 661 ja 1003 olivat äänekkäämpiä. Myös C3 oli aiemmin testatessani äänekkäämpi, johtuen ehkä heikosta istuvuudesta kallonmuotoon.

Vielä ois kiva saada tuulen kohinoita pois. Gt Airiin ei whisper strippiä eli kaula / niskasuojaa saa. Onkohan mitään "yleismalli" suojaa olemassa? Jotain kaulan eteen pitas saada, jopa vanha kohinakoppani hiljeni kun pelkän käden laitin leuan alle

Tietty muutkin merkit kiinnostaa, hiljaisuus on kynnyskysymys. Toimiva aurinkovisiiri ja tuuletus pitas olla. Ja umpikypärää haen. Avattavat kun eivät kai hiljaisimpia ole, vai onko joku poikkeus?

Harmi ku paikallinen HJC-kauppias ei anna pottaa testilenkille..
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    On olemassa vain yksi tapa saada kypärä hiljaiseksi: Korvatulpat muodossa tai toisessa.
    Superbike #7
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    http://www.proline-sports.co.uk/acat...jammer_21.html

Ei tosin auta meluun mutta ilman pyörteilyyn kyllä, ajelin tuolla yhden kesän kun silmät oli laserleikkauksen jälkeen kuivat.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    On olemassa vain yksi tapa saada kypärä hiljaiseksi: Korvatulpat muodossa tai toisessa.
    Tämä vaan on niin tosi.
    Etsi itsellesi a) mukava kypärä b) mukavat korvatulpat.
    Näutit ajosta.
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
    Lainaa Goofy S kirjoitti Katso viesti
    Tämä vaan on niin tosi.
    Näutit ajosta.
    Orgin jäsenetuna taitaapi saada oikeinkin mukavat, muotoon valetut korvatulpat... Itse sellaiset viime kesäpäiviltä hommasin ja avot! Ei satu enää korviin kaikenlaiset korvissa turpoavat earit, eikä ärsytä kohina kypärässä. Mä niiiin suosittelen.
    Honda CBR 1100 XX
    ex XL 700 V Transalp
    Eipä taida yksikään kypärä olla riittävän hiljainen ilman korvatulppia pitkässä juoksussa.

Parhaimmillaan luvataan johonkin 82 desibelin tuntumaan, se menee jos kypärä on samanlaisessa päässä kuin testinukke. Jos ei ole niin meteli voi olla mitä vaan.

Suosittelen tulppia korviin ennen tinnituksen alkamista, sen jälkeen tulpat ei enää poista sitä, ne vaan pitää hyvällä tuurilla tinnituksen samalla tasolla kuin jo siihen mennessä on tulltut hankittua. Tinnitus on ja pysyy.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Tirli kirjoitti Katso viesti
    Orgin jäsenetuna taitaapi saada oikeinkin mukavat, muotoon valetut korvatulpat... Itse sellaiset viime kesäpäiviltä hommasin ja avot! Ei satu enää korviin kaikenlaiset korvissa turpoavat earit, eikä ärsytä kohina kypärässä. Mä niiiin suosittelen.
    Mä niin komppaan tätä !!

Ei tarvii pyöritellä ja nuoleskella mitään vaahtomuovipaloja, vaan tulpat sujahtaa helposti eikä tarvitse miettiä että miten sopii ja pysyykö korvissa. Ei paina eikä suhise. Mutta vaikka on ns perusmalli, niin Senan radio ja navi kuuluu helposti eikä puhuessa ihmisten kanssa tarvitse huutaa.
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

Mulla olis myydä Dainesen niskasuoja parilla kympillä.

Ei se kypärämeluun paljon vaikuta, mutta tuo muuten kyllä ryhtiä ajoon.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    http://www.proline-sports.co.uk/acat...jammer_21.html

Ei tosin auta meluun mutta ilman pyörteilyyn kyllä, ajelin tuolla yhden kesän kun silmät oli laserleikkauksen jälkeen kuivat.
    Ei ollenkaan huonolt näyttäny!
    Siis kiinnittyy jollain tarral pottaan ja on irroitettavis ja uudelleen kiinnitettävi?

Ny kamu ja mutkapätkät vartoo
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Joo siinä on sellainen liimamainen reuna mikä ei kuitenkaan kuivu.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Itellä on tuo X-lite 802R. Niin itseäni häiritsee ajaessa enemmänkin edessä ajavan auton rengasmelu/sun muut pienet äänet omasta pyörästä/muista ajoneuvoista kuin tuulen kohina?

Tulppia tulee toki käytettyä pitkillä motari siirtymillä..
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
    Lainaa wanico kirjoitti Katso viesti
    Mulla olis myydä Dainesen niskasuoja parilla kympillä.

Ei se kypärämeluun paljon vaikuta, mutta tuo muuten kyllä ryhtiä ajoon.
    Tuleeks se kypärään kiinni ja koko kaulan ympäri vai millanen laite?
    Onks se ohut joustava vai paksumpi topattu tms?
    Lainaa ariman kirjoitti Katso viesti
    Tuleeks se kypärään kiinni ja koko kaulan ympäri vai millanen laite?
    Onks se ohut joustava vai paksumpi topattu tms?
    Tulee henkseleillä hartioihin, ei ole kypärässä kiinni.

Dainese_Neck_6_Strap-thumb-415x276-3657.jpg

Se puetaan vähän niin ku "rintsikat".
    Toimii hyvin jos selkäsuoja on takissa.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
    Lainaa Tirli kirjoitti Katso viesti
    Tais olla tähdet oikeessa asennossa ku testasin xlite 702 kypärää. Erilaisia teitä moneen suuntaan, 120 ajelin kilsatolkulla, ilman tulppia. Ihmetys oli melkonen ku ohi ihan sikahiljaista. Normisti mun korvat ilmottaa herkästi melunvaimennustarpeesta, tulpat onkin aina käytössä. Mut täs testis näytti et 702 on lähellä kuulotestikopin desipelejä. Tuskin paljon ainakaan tuuli sillon. Vaikkuu saatto kyl olla korvis..
    GtAir tuntu hieman äänekkäämmältä sen jälkeen, tosin visiirin sulkeminen poisti moottorin- ja rengasäänet tehokkasti. Tuulenkohinat tosin jäi.
    702 oli pakko testata uusiks ennen ostoa, ja kas, kohisihan sekin. Tuulta oli viitisen metrii, pyörteilikin, mut joka suuntaan ajelles tuntu kohisevan
    GtAir ois houkuttelevampi, parempi aurinkovisiiri ja lukko. Ilmanvaihtoki tuntu hyvält ja läpät käytettävilt.

Mites niitä jäsenetutulppia saa, onks Turun seudul joku paikka? Mikä on hintaluokka?

Tulpist en taida kokonaan päästä, mut uskon et siltikin tehokkainta on olla myös hiljainen kypärä Ainaki nykyinen Agv on niin äänekäs ettei mun hyviks havaitut tulpatkaan tee kesää.
    Itse käytän palestiinalaishuivia (shemagh tai jotain) kaulan ympärillä. Varustelekasta ja hintaa muutama euro. Blokkaa tuulen ja viiman, tosin hellekelille en suosittele. Yllättävän hyvin kuitenkin toimii Suomen keväässä.

Mites niitä jäsenetutulppia saa, onks Turun seudul joku paikka? Mikä on hintaluokka?
    http://bsps.fi/Kuulonsuojaus.php

Tuolla kerrotaan lisää aiheesta. Ihan lopussa sanovatten, että tulevat paikan päälle tekemään, jos tilaajia on 10 tai enemmän. Olisko hyvä idea ottaa firmaan yhteyttä ja ehdottaa, että tulisivat vaikka johonkin Turun seudun motoristikokoontumiseen pitämään kojua?
    Honda CBR 1100 XX
    ex XL 700 V Transalp

Otat yhteyttä tuonne Earinc
    Lohjalla käyt paikanpäällä, ne tehdään samantien ja saat mukaasi. Ovh perustulpalle muistaakseni 50€ nurkilla ja siitä jäasenetuna alennusta 20%

Tästä
    näät vielä tulppien malleja
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
    Lainaa Salmon kirjoitti Katso viesti
    Otat yhteyttä tuonne Earinc
    Lohjalla käyt paikanpäällä, ne tehdään samantien ja saat mukaasi. Ovh perustulpalle muistaakseni 50€ nurkilla ja siitä jäasenetuna alennusta 20%

Tästä
    näät vielä tulppien malleja
    Voiko tuolla hintaa joku tehdä valetut tulpat??
    Entä täällä haja-asutusalueella. Löysin pari firmaa........hinta 175-225€. Minulle ainakin liikaa.
    NT650
    Lainaa samu30 kirjoitti Katso viesti
    Voiko tuolla hintaa joku tehdä valetut tulpat??
    Entä täällä haja-asutusalueella. Löysin pari firmaa........hinta 175-225€. Minulle ainakin liikaa.
    Näissä kalleimmissa on suotimet, jopa vaihdettavat 9-15-25dB vaimennnuksella.
    www.facebook.com/jukka.huolman
    Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
    Honda VFR800 VTEC -03, musta
    Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.

20.  
    Lainaa Goofy S kirjoitti Katso viesti
    Tämä vaan on niin tosi.
    Näutit ajosta.
    Jep, uskotaan. Ainaki nyt ku mukava kypärä löyty. Sattu oleen C3 Pro testattavana paikallisessa. Antoivat vielä testiin Shoei Neotecinkin päätöksen helpottamiseks. C3 oli selkeesti hiljasempi mun päässä, tarvii uskoo et avattavatki voi olla hiljasii. Leuan alla on melko hyvät vuoraukset. Niillä lienee vaikutusta, ku nyt käden laitto leuan alle ei vaikuta enää yhtään suhinoihin. Leukaosan aukeavat saumat taitaa hitusen (hyvin hyvin vähän) suhista, se on oikeastaan ainoo vähänkään negatiivinen ääni ajellessa.
    Näil keleil avattavuus on arvossaan
    Paino kohtuullinen jotai 1570 g suunnilleen. Aurinkovisiiri tulee tarpeeks alas.
    Ja tulpat on pienii pyrähdyksii lukuunottamatta edelleen korvissa.
    Jotku pelkää ettei pärinät enää kuulu tulpien kans. Mun laitteen (MT-09 vakio) äänet kuulostaa matalammilt tulppien kans, eli vain plussaa mun mielest