Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
  1. #1
    Mitäs onko käyttäjä kokemuksia tuollaisista renkaista? Hinnallisestihan ei mp renkaissa näytä olevan suuria eroja vain mistä ne ostaa, vai meneekö se näin...?
  2. #2
    Lainaa mopomies kirjoitti Katso viesti
    Mitäs onko käyttäjä kokemuksia tuollaisista renkaista? Hinnallisestihan ei mp renkaissa näytä olevan suuria eroja vain mistä ne ostaa, vai meneekö se näin...?
    Joskus jopa niin että pakko ostaa joku epämääräinen...jos sattuu illalla huomaamaan rengasliikkeen kohdalla että kankaat näkyy reissulla ja ainoa oikeankokoinen rengas on Shinko. Noo hyvin sekin alla pyöri reippaat viistonnia kunnen silloinen pärrä meni vaihtoon
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  3. #3
    Shinko on muuten aivan käypänen rengas vaikka nimi muuta antaisikin olettaa.
    Honda GL1800 -06
    Vanhat: VF750C, GL1500C
  4. #4
    Lainaa Zuba kirjoitti Katso viesti
    Shinko on muuten aivan käypänen rengas vaikka nimi muuta antaisikin olettaa.
    Jep, mulla oli blackbirdissä toi takana, ei mitään valittamista edes sateella ja pintaakin jäi varmaan vielä viistonnia ajamatta. Muistaakseni oli hiukan "kallistusherkkä" vrt ollut joku dunloppi
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  5. #5
    Itsellä ollut useammassa pyörässä Maxxis renkaita. Ei mitään pahaa sanaa ja aion niitä käyttää jatkossakin.

    Vähän faktaa kyseisestä firmasta löytyy tuolta kirjoituksestani
    http://tuumaustauko.blogspot.fi/2016...anteisiin.html
    Kawasaki Vulcan 88 (vn1500) 1989
    tuumaustauko.blogspot.com blogi asiaa CX500/GL1100 Hondista sekä Kawasaki Vulcan 750cc ja 1500cc pyöristä.
  6. #6
    Eiköhän renkaat kannata hankkia, ihan oman turvallisuuden takia, ihan hintaa katsomatta?
    Monta vuotta ja ajokautta pidin Bridgestonen Batlaxxeja hyvinä renkaina, mutta mielipiteeni muuttui aika radikaalisti kokeiltuani Michelin-pilot-road-4:sia. Märkäpito on Misukoissa jopa parempi, kuin Bridgestoneissa kuivapito.

    Esimerkkinä pelkkä takajarrulla pysäyttäminen: Batlaxxeilla takajarrun sai lukittua asvaltilla mistä nopeudesta hyvänsä, märällä tai kuivalla alustalla ja Misukoilla meinasin lentää stongan yli, kun kokeilin märällä, pelkkää takajarrulla jarruttamista kävelynopeudesta.

    Kyllä niillä renkailla eroa on, mutta ajaahan sitä huonoimiilakin renkailla vaikka maailman tappiin. Kunhan tie on puhdas ja ilman uria, vettä ei sada eikä kovinkaan jyrkkiä mutkia ole.
  7. #7
    Itellä Shinko Verge Radial 011 takana alla ja on hyvä rengas. Nyt on varmaan 12 tkm ja vielä pääsee (kun ei ole kuviota keskellä alunperinkään niin vaikea sanoa paljon kumia on jäljellä). Shinkohan on ostanu Yokohaman mp-rengas tuotannon ja renkaat tehdään koreassa, ei siis kiinassa. Erona asentaessa huomasin että rengas painoi helvetisti, varmaan tuplasti enemmän kuin esim. Pirellin Diablo. Tuntuu kyllä kestävänkin.
  8. #8
    Viime kesänä laitoin Maxxikset alle ja hyvin toimii.
    Olisiko 2000km alla eikä ainakaan vielä mitään pahaa sanottavaa.
    Edelliset Bridgestonet jolla 10tkm tuli ajettua.
    Saa nähdä tämän kesän jälkeen mitä mieltä kun saa lisää kilometrejä ja pystyy paremmin vertailemaan.
    <p>Suzuki GSX-R 750 - Honda 125 XR - Kymco 125 Agility City - Suzuki GSX650F - Yamaha FZ8-N - Honda CBR600F</p><p>&nbsp;</p><p>Ennen vanhaan moottoriurheilu oli vaarallista ja seksi turvallista.</p><p>&nbsp;</p>
  9. #9
    Full bore usa m1 oli viimekesänä alla kun pyörän ostin.
    Ei pitoa, järkyttävän painavat, kulutuskestävyys huono,
    Ja huonot ajaa. Oli pakko vaihtaa paremmat alle.
    En suosittele!
    Viimeksi muokannut: Deeptone; 21.04.2016 klo 00:29.
    Drz
  10. #10
    Kaipa nuo kaikki renkaan virkaa täyttää lähinnä siltä osin että ovat pääosin pyöreitä ja ilma pysyy sisällä. Jos haluaa ominaisuuksia niin sitten on rinkulat erikseen. Oli joskus zx-6rssä jotkut kinkit alla, oli ku saippuapalat. Keulimaan ei millään ku aina suti eikä kaarreominaisuuksiin ollu luottaminen.
  11. #11
    Lainaa Kimixxx kirjoitti Katso viesti
    Eiköhän renkaat kannata hankkia, ihan oman turvallisuuden takia, ihan hintaa katsomatta?
    Mitäs kaikkea muuta kannattaa ostaa hintaa katsomatta?

    OT: Just kattelin uuden (käytetyn) auton huoltokirjaa missä oli kuitit rengastöistä, ContiSportContact 5 Veholla alle laitettuna 780€ kierros. Paikallisessa pikkupuljussa (yksityinen yrittäjä) samat renkaat töineen n.500€ kierros. Toki, kyllä sitä elämässä niinkin pärjää että kävelee marmorille ja lyö lompakon pöytään.
    Viimeksi muokannut: Tuuchen; 21.04.2016 klo 08:36.
  12. #12
    Lainaa Tuuchen kirjoitti Katso viesti
    Mitäs kaikkea muuta kannattaa ostaa hintaa katsomatta?

    OT: Just kattelin uuden (käytetyn) auton huoltokirjaa missä oli kuitit rengastöistä, ContiSportContact 5 Veholla alle laitettuna 780€ kierros, siihen laaja huolto päälle niin vaatimaton 1200€ höylätty pankkikortilla. Paikallisessa pikkupuljussa (yksityinen yrittäjä) samat renkaat töineen n.500€ kierros. Kyyyllähän sitä elämässä niinkin pärjää että kävelee marmorille ja lyö lompakon pöytään.
    Onhan ne yli 50 prossaa paremmat ne vehosta ostetut sitten olleet. Kyllä ne kalliimmat on paremmat. Köyhät ei vaan ymmärrä.
    Honda VFR 750F -93
    EX: Suzuki GS500M Katana -81
    EX: Yamaha XS400 -82

    Ei eksyvä tietä kysy
  13. #13
    Millä muulla kuin asiakkaiden rahoilla sen Vehon asiakastilan sohvat ja toimiston tyttöjen palkat maksetaan...
  14. #14
    Aihe ilmeisesti puhuttaa
    Lähinnä tässä mietin, kun näillä halpamerkeillä ja halvemmilla merkkirenkailla ei ole juurikaan hinta eroa, mutta voisiko tämä halpamerkki niin sanotusti yllättää hyvässä mielessä?
  15. #15
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa mopomies kirjoitti Katso viesti
    Aihe ilmeisesti puhuttaa
    Lähinnä tässä mietin, kun näillä halpamerkeillä ja halvemmilla merkkirenkailla ei ole juurikaan hinta eroa, mutta voisiko tämä halpamerkki niin sanotusti yllättää hyvässä mielessä?
    Mitas-merkkisiä renkaita on joku kehunut käyväksi, tosin kohtuu pehmoiseksi.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  16. #16
    Mulla oli aikoinaan hd:ssa full bore rengas mallia en muista mutta n.4tkm niin se oli vaihtokunnossa. Taitaa olla niin että kun mennään halvemman luokan renkaisiin niin suurimmat erot on märkäpidossa ja kulutuskestävyydessä.
    BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
  17. #17
    Edellinen takarenkaani oli Shinko Verge ja itselläni ei ole siitä kuin pelkkää hyvää sanottavaa. Rengas piti jo kylmänä ja kesti 1,5 -kertaisen matkan ns. merkkirenkaisiin verrattuna.

    Katselin Shinkon hintoja netistä ja se näytti oleva "halparengas" ainoastaan Suomessa.
  18. #18
    Lainaa Tuuchen kirjoitti Katso viesti
    Mitäs kaikkea muuta kannattaa ostaa hintaa katsomatta?
    Lähinnä tarkoitin, että renkaan hinta on ainakin itselläni nykyisin ostokriteereistä viimeisin.

    Ymmärrän toki, että käyttötarkoitus ratkaisee hyvin paljon. Jos ajamiset on pelkästään sunnuntaisin hellepäivinä kilometrin verran terassin eteen näytille, niin silloin renkaan hinta voi olla suurinkin ostokriteeri.

    Mutta omat ajot kun ovat pelkästään tyomatka-ajojen osalta 2000km:iä kuukaudessa, noin 9kk vuodessa ja keliin katsomatta, niin hinta ei enään olekkaan niin suuri tekijä. Omalta osalta kylmä ja märkäpito tärkeimmät ja sitten vasta muut kriteerit.
  19. #19
    Lainaa Kimixxx kirjoitti Katso viesti
    Lähinnä tarkoitin, että renkaan hinta on ainakin itselläni nykyisin ostokriteereistä viimeisin.

    Ymmärrän toki, että käyttötarkoitus ratkaisee hyvin paljon. Jos ajamiset on pelkästään sunnuntaisin hellepäivinä kilometrin verran terassin eteen näytille, niin silloin renkaan hinta voi olla suurinkin ostokriteeri.

    Mutta omat ajot kun ovat pelkästään tyomatka-ajojen osalta 2000km:iä kuukaudessa, noin 9kk vuodessa ja keliin katsomatta, niin hinta ei enään olekkaan niin suuri tekijä. Omalta osalta kylmä ja märkäpito tärkeimmät ja sitten vasta muut kriteerit.
    Joo kyllä ajoja on erilaisia, itse olen lähinnä näitä "sunnuntai" tyyppejä(n.3000km/v) ja sitten toiseksi Tälläinen 60hv V2 ei ole mikään ihmeidentekijä, vaikka tuo märkäpito pitäisi olla tässäkin kunnossa... Vaikka yritän välttää vesikeliä
  20. #20

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    Maxxis renkaista ainut kokemus on kartingista, kun bridgestonen sateisten jälkeen laitettiin maxxis alle. Kierrosaikaan tuli 5 s lisää, vaikka ei se mitenkään erityisen äkkipikainen ollut. Sen merkin renkailla.eka ja vika kokeilu missään laitteessa... ei se voi rengasvalmistajalle noin vaikeeta olla.

    Asialle mittasuhdetta sen verran, että tuo 5s tuntuu tuolla pitkältä kuin yön keikka.
  21. #21
    Lainaa suizaki kirjoitti Katso viesti
    Maxxis renkaista ainut kokemus on kartingista, kun bridgestonen sateisten jälkeen laitettiin maxxis alle. Kierrosaikaan tuli 5 s lisää, vaikka ei se mitenkään erityisen äkkipikainen ollut. Sen merkin renkailla.eka ja vika kokeilu missään laitteessa... ei se voi rengasvalmistajalle noin vaikeeta olla.

    Asialle mittasuhdetta sen verran, että tuo 5s tuntuu tuolla pitkältä kuin yön keikka.
    Niissä on "pikkusen" eri seoksetki. Ennen ajettiin maxxiseilla yamaha luokkaaki kartingissa ja niillä ajo monta viikkoa treeniä samalla rengassarjalla ja kun akk päätti vaihtaa pehmeimmät bridgestonet seuraavalle vuodelle niin se oli 1-2 helle päivän ajelut ja renkaat ihan loppu. Toki oli 3s nopeammat kuivalla ja kylkiluut ja runko tykkäs. Tyhjä verrata kuitenkaan jotaki karting renkaita pyörän renkaisiin
    Lainaa wilipedia kirjoitti Katso viesti
    Kaipa nuo kaikki renkaan virkaa täyttää lähinnä siltä osin että ovat pääosin pyöreitä ja ilma pysyy sisällä. Jos haluaa ominaisuuksia niin sitten on rinkulat erikseen. Oli joskus zx-6rssä jotkut kinkit alla, oli ku saippuapalat. Keulimaan ei millään ku aina suti eikä kaarreominaisuuksiin ollu luottaminen.
  22. #22
    Pojan karting ajoilta samoja kokemuksia Maxxiksesta ja Briggarista ... silti tilasin itselleni Maxxis-PS Presa Sportit ihan kvg:n perusteella, katsotaan sitten kuin käy
    Kawasaki ZXR 750R K1
    Honda VF 500F
    Honda VFR 750F
    Honda CBR 1000F
    Honda CBR 1000F
    Honda VF 1000F II
    Honda CB 750K
  23.  
  24. #23

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jjl111 kirjoitti Katso viesti
    Niissä on "pikkusen" eri seoksetki. Ennen ajettiin maxxiseilla yamaha luokkaaki kartingissa ja niillä ajo monta viikkoa treeniä samalla rengassarjalla ja kun akk päätti vaihtaa pehmeimmät bridgestonet seuraavalle vuodelle niin se oli 1-2 helle päivän ajelut ja renkaat ihan loppu. Toki oli 3s nopeammat kuivalla ja kylkiluut ja runko tykkäs. Tyhjä verrata kuitenkaan jotaki karting renkaita pyörän renkaisiin
    En vertais edes karting asfalttia pyörä asfalttiin... jos nyt verrataan rengasvalmistajan kyvykkyyttä tehdä hyvä rengas, niin miten joku luokkasääntö siihen liittyy? Pidän siis esim. Tuota maxxista ihan ok kisakumina, kunhan kaikilla on samaa tuotetta alla ja se kestää. Kehtaan kuitenkin väittää, että esim. Pirelli tai dunloppi saa paremman renkaan aikaan, jos ominaisuuksia haetaan eikä kahtella pelkkää kulupuolta..

    Pyörään jos löytyis viikko tolkulla kestävää treenikumia, niin oisin tyytyväinen, ei haittaa vaikka ois sen pari sekunttia hitaampi.

    Jos tarkoitus on päästää suoraa tietä kohti auringon laskua, ei varmaan ole paljoa merkitystä, mitä siellä alla pyörii..