Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 40:sta
  1. #1
    Ensi kesänä olisi tarkoituksena tehdä kevarilla vähän mukavamman mittaista matkaa, Keski-Euroopan suuntaan. Olisiko kokeneemmilla antaa jotain vinkkejä lähinnä reiteistä ja yöpymispaikoista, sekä lauttamatkasta Saksaan? Lähinnä siis tarkoituksena olisi tehdä reissu mahdollisimman halvalla, mikä tulee ottaa huomioon majoituspaikoissa jne. Mikä lauttaväli Saksaan on halvin ja mitä maksaa pyörän kanssa sellaisella matkustaa?

    Mukava olisi ainakin käydä Alpeilla ja ainakin toinen suunta ajaa Baltian kautta, mitä näkemistä siellä on?
    Huomionarvoinen asia lienee sekin, että matkaseurueessamme on alaikäisiä, voiko se aiheuttaa ongelmia majoituksia/lauttoja varattaessa tms.

    Miten muuten yleisesti, koskeeko pikkupyöriä Keski-Euroopassa samat säännökset kuin Suomessa, saako niillä yleensäkään siellä ajaa ja ovatko esim. autobahnit kiellettyjä?

    Vaikka kevarilla on reissu tarkoitus suorittaa, niin se ei sinänsä ole mikään ongelma. Pyöränä on uusi nelitahtipiikki, aikaa on riittävästi ja kokemuksena useita yli tuhannen kilometrin ajopäiviä ja naapurimaiden reissuja.

    Siis olisi mukava kuulla kokemuksia asiasta ja nimenomaan pikkupyörällä reissamisesta.

  2. #2
    Lainaa Kevarikuljettaja kirjoitti Katso viesti
    Ensi kesänä olisi tarkoituksena tehdä kevarilla vähän mukavamman mittaista matkaa, Keski-Euroopan suuntaan. Olisiko kokeneemmilla antaa jotain vinkkejä lähinnä reiteistä ja yöpymispaikoista, sekä lauttamatkasta Saksaan? Lähinnä siis tarkoituksena olisi tehdä reissu mahdollisimman halvalla, mikä tulee ottaa huomioon majoituspaikoissa jne. Mikä lauttaväli Saksaan on halvin ja mitä maksaa pyörän kanssa sellaisella matkustaa?

    Mukava olisi ainakin käydä Alpeilla ja ainakin toinen suunta ajaa Baltian kautta, mitä näkemistä siellä on?
    Huomionarvoinen asia lienee sekin, että matkaseurueessamme on alaikäisiä, voiko se aiheuttaa ongelmia majoituksia/lauttoja varattaessa tms.

    Miten muuten yleisesti, koskeeko pikkupyöriä Keski-Euroopassa samat säännökset kuin Suomessa, saako niillä yleensäkään siellä ajaa ja ovatko esim. autobahnit kiellettyjä?

    Vaikka kevarilla on reissu tarkoitus suorittaa, niin se ei sinänsä ole mikään ongelma. Pyöränä on uusi nelitahtipiikki, aikaa on riittävästi ja kokemuksena useita yli tuhannen kilometrin ajopäiviä ja naapurimaiden reissuja.

    Siis olisi mukava kuulla kokemuksia asiasta ja nimenomaan pikkupyörällä reissamisesta.

    En osaa lauttamatkasta Saksaan sanoa paljoakaan, koska on aina ollut meidän porukalle liian kallista. Viimeksi mentiin Ruotsin läpi ja Trelleborgista Rostockiin, sekin oli tyyris laatuunsa nähden mutta saipa nukkua hytissä. Jos liikkuu usean pyörän kanssa niin hinta saattaa halventua.
    Autobahnat on sitten niin tosi tylsiä ajaa, enkä kyllä sinne piikkisellä menisi itse. Siellä on varsin usein ruuhkia joissa joutuu odottamaan tuntikaupalla. Via Baltica on aina ollut varsin helppo mennä, vauhdit ei ole kovia ja on aika halpaa, tiekin on hyvä. Alpeille jos menette niin saattaa piikkisellä vaatia hermoja mutta onhan siellä niitä matkailuautojakin ja piikkinen on varmaan pienessä raossa tosi kätevä. Matkalipuista sen verran että meille on riittänyt se että minä olen ollut täysi-ikäinen lippuja varattaessa, pojat ja tytöt on tulleet mukana.

    Enkä myöskään usko että piikkisellä menettäisi liikaa vain sen moottorikoon puolesta on, todistin näet Dolomiiteilla moposkootterilaivueen menoa(aikuisia miehiä) ja niillä kaikilla näytti olevan sikahauskaa. Vakuutukset tosin neuvoisin hommamaan kuntoon.
  3. #3
    Jos teitä on esim. neljä jakamassa hyttiä, niin halvin keino Saksaan taitaa olla tällä hetkellä Finnlinesin special-hinnoilla (pitää ostaa etukäteen ja valita varausvaiheessa toi special-vaihtoehto, pitää maksaa heti, eikä tuossa taida olla muutosoikeutta). Tuohon saa vielä lisäksi muutaman prosentin lisäale, kun liittyy Finnlinesin-klubiin.

    Saksassa kannattaa ajella muutenkin myös niitä maalaisteitä pitkin, jos aikaa on hieman reilummin reissuun käytettävissä. Näkee aika hienoja kyliä, jokilaaksoja, linnoja yms. mitkä autobahnalla muuten ohitettaisiin.

    Kantsii katella motoristihotelleja, hinnat on yleensä ihan kohdillaan, noista saa reittivihjeitä lähialueille, on usein pyörän pesupaikkaa yms. Noita löytyy Alppien lisäksi myös paljon esim. koko Saksan alueelta: tourenfahrer-hotels.de motorradhotels , näistä linkeistä alkuun muutama sata vaihtoehtoa...

    Veikkaisin, että nykykevaritkin pysyy ihan hyvin norm. autoliikenteen vauhdissa Alpeilla ylöspäin mennessä, alaspäin vauhtia rajoittaa enemmän kuskin taidot ja jarrut.

    Ei muuta kuin reissua suunnittelemaan...
    Viimeksi muokannut: JT79; 15.02.2016 klo 00:12.
    BMW R nineT

    Tarinoita: Alppihullun päiväkirja
    Videoita: http://www.youtube.com/user/Alppihullu/videos

    AT-BA-BE-CH-CZ-DE-DK-EE-ES-FI-FR-GR-HR-HU-IT-LI-LT-LU-LV-MC-ME-NO-PL-RO-RS-SE-SK-SLO-TH
  4. #4
  5. #5
    Käyppä hankkimassa tuo lehti (tai selaile kaupassa). Oli hyvä juttu 110cc skobella ajosta Milanoon ja takas. Oli vinkkejä ja kerrottu reitti.

    http://www.lehtiluukku.fi/esikatselu...016/99525.html
    Braaaaap
  6. #6
    Lainaa Kevarikuljettaja kirjoitti Katso viesti
    Ensi kesänä olisi tarkoituksena tehdä kevarilla vähän mukavamman mittaista matkaa, Keski-Euroopan suuntaan. Olisiko kokeneemmilla antaa jotain vinkkejä lähinnä reiteistä ja yöpymispaikoista, sekä lauttamatkasta Saksaan? Lähinnä siis tarkoituksena olisi tehdä reissu mahdollisimman halvalla, mikä tulee ottaa huomioon majoituspaikoissa jne. Mikä lauttaväli Saksaan on halvin ja mitä maksaa pyörän kanssa sellaisella matkustaa?

    Mukava olisi ainakin käydä Alpeilla ja ainakin toinen suunta ajaa Baltian kautta, mitä näkemistä siellä on?
    Huomionarvoinen asia lienee sekin, että matkaseurueessamme on alaikäisiä, voiko se aiheuttaa ongelmia majoituksia/lauttoja varattaessa tms.

    Miten muuten yleisesti, koskeeko pikkupyöriä Keski-Euroopassa samat säännökset kuin Suomessa, saako niillä yleensäkään siellä ajaa ja ovatko esim. autobahnit kiellettyjä?

    Vaikka kevarilla on reissu tarkoitus suorittaa, niin se ei sinänsä ole mikään ongelma. Pyöränä on uusi nelitahtipiikki, aikaa on riittävästi ja kokemuksena useita yli tuhannen kilometrin ajopäiviä ja naapurimaiden reissuja.

    Siis olisi mukava kuulla kokemuksia asiasta ja nimenomaan pikkupyörällä reissamisesta.

    Piikillä(kin) on monen mielestä se mukavan jouhea "mutkamäkihumppa" pitkin polveilevia
    kukkuloita sitä parasta huvia ajamisen suhteen reissuilla.

    Eli ei jyrrkiä nousuja/laskuja 180-ympäriämpäri stoppareineen ylös-alas kiven kylkeä .
    Maisemajutut ovat toki eri asia.

    Eli suomennettuna: Hauskimpia ajamisen suhteen laiskoilla vehkeillä on ne tiet, joissa saa pidettyä
    pitkään yllä hyvää perusvauhtia.... ja tämä tarkoittaa yleensä maltillisia korkeuseroja ja
    ns. hyvää näkymää reitillä.... ettei tartte pussi päässä vetää pimeeseen ja toivoa parasta.

    Jaa että mistä? Vaikka Toscanasta .
    Että piikillä Toscanaan? .

    No, hieman erilaisella lähestymistavalla!

    Mopo rekkalla Milanoon, lentäen perässä.
    Sitten ollaankin "kukkulataivaan porteilla" (Toscanan alue), eikä kelistä + sopivan hintaisista ja hienoista
    majoituksistakaan ole pulaa. Turistibordellien ulkopuolella meininki on naurettavan halpaa
    "ravinnon ja suojan" suhteen.

    Pärrää tuolla sen aikaa kun ehtii...... ja sitten seikkailureissu takaisin ajamalla.... aluksi Alppien yli .

    Raha-raha ja raha! Kyllä kyllä.... mutta paljonko palaa milläkin tavalla KOKO REISSUUN ja mihin
    sen aikansa/rahansa sitten oikeasti käyttää.... JA MISSÄ!!


    Saksassakin on muutamien TOP-mestojen lisäksi ihan kiva ajella, mutta aika äkkiä alkaa rankasti
    sylettää jatkuva ja tiuha.... kylä-kylä-kylä-kylä.....kylä ja viidenkympin lappu nenän edessä.

    Mut joo..... väärää tapaahan ei ole reissun tekemisessä. Vain erilaisia mielipiteitä ja mieltymyksiä
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  7. #7
    Toi, mitä Bone sanoo Saksan kylien määrästä on kyllä totta, jos ei katso reittiä yhtään tarkemmin. Ratkaisu on katsella esim. Googlemapsista Saksan vihreitä alueita (Hartz, Sauerland ja Swarchwald ja kymmenet muut pienemmät "vihreät" alueet). Noilla alueilla voi päästä painamaan jopa muutaman kymmenen kilsaa ilman kylien keskeytystä joutuvaan matkantekoon.
    BMW R nineT

    Tarinoita: Alppihullun päiväkirja
    Videoita: http://www.youtube.com/user/Alppihullu/videos

    AT-BA-BE-CH-CZ-DE-DK-EE-ES-FI-FR-GR-HR-HU-IT-LI-LT-LU-LV-MC-ME-NO-PL-RO-RS-SE-SK-SLO-TH
  8. #8
    Vertailin noita laivahintoja juuri, kun on Saksan-Tsekin-Puolan rajaseudulle suuntautuva reissu työn alla keväälle.

    Polferriesin
    lautat olivat halvimmat. Sopivia välejä esim. Ystad - Swinoujscie ja Nynäshamn - Gdansk. Myös Trelleborg - Sasnitz -väli Stena Linellä on edullinen, asuntoauton kanssa on tullut sitä käytettyä usein, ainakin halvempi kuin Tanskan kautta ajaen.

    Tosin kaikki edellä mainitut tietävät Alppien suuntaan suuntautuvalle matkalle enemmän ajamista kuin Finnlinesin Rostockin laiva, mutta ei kai se välttämättä huono puoli ole. Ruotsissakin löytyy paljon kevarille sopivia maaseututeitä.

    Kun varaa noita laivalippuja, niin kannattaa vertailla saman välin hintoja eri maiden sivuilla. 90-luvun puolivälissä asuin vuoden Ruotsissa. Laivaliput Suomeen maksoivat silloin Ruotsista ostettuna puolet Suomen hinnoista.
  9. #9
    Lainaa JT79 kirjoitti Katso viesti
    Toi, mitä Bone sanoo Saksan kylien määrästä on kyllä totta, jos ei katso reittiä yhtään tarkemmin. Ratkaisu on katsella esim. Googlemapsista Saksan vihreitä alueita (Hartz, Sauerland ja Swarchwald ja kymmenet muut pienemmät "vihreät" alueet). Noilla alueilla voi päästä painamaan jopa muutaman kymmenen kilsaa ilman kylien keskeytystä joutuvaan matkantekoon.
    Jep! Nuo mainitsemasi alueet ja jokunen muukin on sitä hyvää pelimestaa, mutta niihin jokaiseen on
    kuitenkin päästävä.... ja ihan aluksi läpi pohjoisen "menetetyn" alueen.

    Tai no... voihan siellä pitkillä, pitkillä suorilla osuuksilla vilkutella tien varressa, puiden siimeksessä
    päivystäville..... iiiiiloisille naisihmisille .

    Tuossa omassa ehdotuksessa pääpaino olikin ajojen "priorisoinnissa".

    Siitä kun ei pääse mihinkään, että mennen-tullen ajettaessa kertyy aivan väistämättä
    "liikaa Mäntsälää", ellei aikaa ole rajattomasti käytössä.

    On toki aivan totta, että "Mäntsälässäkin on tie".... jota pitkin voi ajaa ....
    ja sekin, että jokainen käyttää arvokkaan loma-aikansa ihan mihin lystää.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  10. #10
    Itse menisin piikillä Via Balticaa, siitä Puolan kautta Slovakiaan ja ehkä taittaisin takaisin Budapestistä.
    Takaisin Itävalta, Tsekki ja Saksan itäosa.

    Pientä mutkatietä riittää kunhan lukee karttaa, eikä tienviittoja.

    Mäkiäkin reitille saa osumaan niin paljon ettei alppeja kaipaa.

    Itäpuoli on vieläkin hiukan halvempaa kuin läntinen Eurooppa.

    Via Baltican hyvyydestä en menisi kehumaan. Viro on OK, mutta heti rajalla homma muuttuu. Tosin isoja perusparannustöitä oli menossa viime kesänä. Eivät ne kuitenkaan niin huonoja ole etten suunnittelisi ensi vuonna samaa alkupätkää.

    Viimeisenä Ruotsin läpiajorangaistus jonka suorittaa usealla tavalla.
    E4 on tappavan tylsä (ehkei ekalla kerralla), sen rinnalla menee vanha E4 joka on isohko, mutta kulkee vaihtelevaa maisemaa, usein jokivarsien ja pienten järvien rantaa (tosin joudut pujottelemaan uuden tien molemmin puolin ja osittain isoa tietä pitkin), sitten E22 joka kulkee länsirannikolla ja viimeisenä ehdottaisin tietä 23.

    Moottoritiet ovat oikeasti puuduttavia isollakin pyörällä ja ehdit niitä toivottavasti katselemaan myöhemminkin. Ehkä jopa kyllästymiseeen asti.
    Vaikka nopeus ei lopulta ole ratkaisevaa, on kuitenkin kivampi ajaa sellaisia tietä joissa maisema vaihtuu.

    Hyvää Matkaa

    JP
    A, AL, AND, B, BG, BIH, BY, CH, CZ, DK, E, EST, F, FIN, FL, G, GB, GBG, GBJ, GBZ, GR, H, HR, I, IRL, L, LT, LV, M, MC, MD, MK, MNE, N, NL, P, PL, RO, RSM, RU, S, SK, SLO, SRB, trs, UA, V.
    + EAT,IND,LAO,SGP,T,VN,(MAL,IL,PRC,Q).RIPDR,wD,YU,CZ.
  11. #11
    Helsinki-Travemunde Finnlinesilla ja kansipaikoilla. Halvin, sisältää lepotuolipaikan.
  12. #12
    Hyvä esimerkki hotellihinnoista viime viikolta:
    Varasin (työreissulla) pari hotellia Tsekeistä hotels.comin kautta. Ensimmäisen hinta 59 €. Vastaanottotiskillä kyltti, jossa lukee ”standard rate” 165 €. Toisen hinta 90 € ja tiskillä näkösällä hinta 180 €.

    En tarkoita, että näin olisi käytäntö kaikkialla, mutta hyvä huomioida, jos jättää hotellihuoneen etsimisen "ovelta ovelle" -taktiikkaan.
  13. #13
    Lainaa Nomad kirjoitti Katso viesti
    Hyvä esimerkki hotellihinnoista viime viikolta:
    Varasin (työreissulla) pari hotellia Tsekeistä hotels.comin kautta. Ensimmäisen hinta 59 €. Vastaanottotiskillä kyltti, jossa lukee ”standard rate” 165 €. Toisen hinta 90 € ja tiskillä näkösällä hinta 180 €.

    En tarkoita, että näin olisi käytäntö kaikkialla, mutta hyvä huomioida, jos jättää hotellihuoneen etsimisen "ovelta ovelle" -taktiikkaan.
    Tuosta kertomastasi hintaesimerkistä sen verran että.....

    WIN-WIN tilanne taitaa kuitenkin syntyä (reissaajalle ja majoitusta tarjoavalle) kun kurkkaa
    portaalista hinnat ja tekee tiskillä kauppaa tuohon em. hintaan.

    Onhan se nyt ihan selvä, että majoittajalle jää tuosta provikan verran enemmän ja
    jos vielä oikeen rahalla maksaa..... pamahtaa aika usein kypäräkaljat tiskiin ja bonuksena päälle
    varsin "notkeaa serviisiä".

    Reissuilla on kuullut tiskillä tuota useastikin..... että soittakaa seuraavan kerran suoraan..... Elikäpä....
    Portaalihinnoilla kannattaa kohta jättää lappu ovenpieleen.....
    Eläkää ihmisiksi ja sulkekaa ovet lähtiessänne.... Tyhjän saa pyytämättä ja kotona on muutakin puuhaa .

    Elämä on, money talks.... ja credit cards sucks..... Palveluntarjoajalle turhan usein.
    Ketjuhotellit ja majoitustehtaat ovat toki hieman toinen juttu taas käteisen hyödyn suhteen, mutta
    ilman portaalia saman hinnan maksaja on aina parempi asiakas.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  14. #14
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nomad kirjoitti Katso viesti
    Hyvä esimerkki hotellihinnoista viime viikolta:
    Varasin (työreissulla) pari hotellia Tsekeistä hotels.comin kautta. Ensimmäisen hinta 59 €. Vastaanottotiskillä kyltti, jossa lukee ”standard rate” 165 €. Toisen hinta 90 € ja tiskillä näkösällä hinta 180 €.

    En tarkoita, että näin olisi käytäntö kaikkialla, mutta hyvä huomioida, jos jättää hotellihuoneen etsimisen "ovelta ovelle" -taktiikkaan.
    Nää hinnat taitaa olla jostain Prahan ytimestä?
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  15. #15
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Karza kirjoitti Katso viesti
    Helsinki-Travemunde Finnlinesilla ja kansipaikoilla. Halvin, sisältää lepotuolipaikan.
    Kompaan Karzaa...
    Jos lähette viel lauantain lähdöllä, niin saatte nukkuu ihan ilmatteeks toisenki yön laivalla maanantai aamuun, eikä tartte heti lähtee ettii yösijaa tai ajaa yönselkään niinku kaikilla muilla vuoroilla (laiva n. klo 22 Traves)...
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  16. #16
    Lainaa Juha-Pekka Vuorinen kirjoitti Katso viesti
    Itse menisin piikillä Via Balticaa, siitä Puolan kautta Slovakiaan ja ehkä taittaisin takaisin Budapestistä.
    Takaisin Itävalta, Tsekki ja Saksan itäosa.

    Pientä mutkatietä riittää kunhan lukee karttaa, eikä tienviittoja.

    Mäkiäkin reitille saa osumaan niin paljon ettei alppeja kaipaa.

    Itäpuoli on vieläkin hiukan halvempaa kuin läntinen Eurooppa.
    Erittäin hyvä ehdotus! Vaikka kerran on tuolla Tshekin ja Slovakian pääkaupungeissa tullut käytyä, niin tuo voisi olla mielenkiintoinen reitti. Mitä nähtävyyksiä ja käymisen arvoisia paikkoja tuon reitin varrella on?
  17. #17
    Lainaa Kevarikuljettaja kirjoitti Katso viesti
    Erittäin hyvä ehdotus! Vaikka kerran on tuolla Tshekin ja Slovakian pääkaupungeissa tullut käytyä, niin tuo voisi olla mielenkiintoinen reitti. Mitä nähtävyyksiä ja käymisen arvoisia paikkoja tuon reitin varrella on?
    Tuo on vähän haastellinen kysymys, koska siellä on nähtävää.

    Toiset tykkää vanhoista linnoista, kirkoista ja raunioista (niin kuin mie) ja taas toiset haluaa modernia huttua ja ihmisvilinää, kun taas kolman on kulinaristi ja juoman lipittäjä. Sitten on se neljäs, joka etsii historiapaikkoja esim. sotapaikkoja.

    Joten siellä on kaikkea.
  18. #18
    Lainaa pupu kirjoitti Katso viesti
    Nää hinnat taitaa olla jostain Prahan ytimestä?
    Toinen on toinen ei, mutta aika usein vastaavaan törmää varsikin turistikaupungeissa. Suosin itse noita älyluurin hotellisovelluksia - helppoa, nopeaa ja edullista. Isoin kuluerä, johon voi vaikuttaa on juuri yöpyminen.
  19. #19
    Etsin muuten Teneriffalle hotelleja talvireissulle ja huomasin, että kaikissa kolmessa hotellissa, jotka lopulta varasin, oli halvin hinta suoraan hotellin omilta sivuilta. Tosin Booking.com ja Hotels.com yms. toimii aika hyvänä mainoskanavana hotelleille, mutta kantsii tosiaan kysyä hintaa myös suoraan hotellilta.

    Yleensä suoraan hotellilta kysytyt hinnatkin on halvempia etukäteen varatessa, ovella voi olla vastassa ihan eri hinnasto...
    BMW R nineT

    Tarinoita: Alppihullun päiväkirja
    Videoita: http://www.youtube.com/user/Alppihullu/videos

    AT-BA-BE-CH-CZ-DE-DK-EE-ES-FI-FR-GR-HR-HU-IT-LI-LT-LU-LV-MC-ME-NO-PL-RO-RS-SE-SK-SLO-TH
  20. #20
    Noita hinnastoja kun räplää, niin se hinta nousee (lähes) joka kerta, kun tarkistat hinnan uudestaan.

    Se on perinteinen markkinakikka, jolla yritetään saada asiakas varaamaan heti.
    Sama toimii lentokonelippuhinnoissa.
  21. #21
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Noita hinnastoja kun räplää, niin se hinta nousee (lähes) joka kerta, kun tarkistat hinnan uudestaan.

    Se on perinteinen markkinakikka, jolla yritetään saada asiakas varaamaan heti.
    Sama toimii lentokonelippuhinnoissa.
    Kannattaa käyttää incognito -tilaa kirjautumatta palveluun niin säästyy tuolta nousulta
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  22. #22
    Lainaa JT79 kirjoitti Katso viesti
    Etsin muuten Teneriffalle hotelleja talvireissulle ja huomasin, että kaikissa kolmessa hotellissa, jotka lopulta varasin, oli halvin hinta suoraan hotellin omilta sivuilta. Tosin Booking.com ja Hotels.com yms. toimii aika hyvänä mainoskanavana hotelleille, mutta kantsii tosiaan kysyä hintaa myös suoraan hotellilta.

    Yleensä suoraan hotellilta kysytyt hinnatkin on halvempia etukäteen varatessa, ovella voi olla vastassa ihan eri hinnasto...
    Kauppaa tehdessä lienee aika olennaista tietää "oikea hintataso".
    Miksi se olisi joku muu kuin esim. portaalitaso, tai omilta sivuilta noihin verraten kilp.kyk. hinta?

    Mikä estää hoitamasta varausta "nurkan takana"..... jos tiskillä lojuu joku niin pösilö, ettei
    "lyö kättä päälle" noilla em.varaushinnoilla jokaisen "ovella vastaan tulevan kanssa" ?

    Mikä olisi se "syy" olla toimimatta em. tavoilla.... ja varsinkin asiakkaana maksaa
    tolkutonta ylihintaa vaan siksi, että joku sitä sattuu pyytämään ?

    Jos näin tuolla noissa jutuissa tulee toimineeksi, kannattaa ainakin pysyä
    erossa hankintapuolen hommista.... noin ammatillisessa mielessä .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  23. #23
    Kun joskus maailma olisi niin kehittynyt, että tuotteesta / palvelusta maksettaisiin se "oikea hinta".
    Mitään ei harmita niin paljoa kuin tinkaaminen ja alennusten pyytäminen.
    Ei ole meikäläisen laji ollenkaan.

    Kyllä myyjän töytyy tietää tuotteen hinta, jos haluaa, että on asiakkaita.
  24. #24
    tinkaaminen on toisille elämäntapa. mutta kun aikanaan on saanut sitä kuunnella vuosia, niin eipä jaksa enää itte alkaa tinkaamaan juurikaan. sitä kysyy vaan suoraan, millä hinnalla tuo lähtee. sillä selvä. jos ei ole ko kapistukseen varaa, niin sitten ei kannata edes kysyä.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  25. #25
    Vaikka tuollainen nelitahtipiikki on varmasti kestävimmästä päästä, kannattaa muistaa silti sen luotettavuus. Tuollaisella 6000km reissulla maantietä on varmasti melkoisen kovilla, kun moottori joutuu kokoajan huutamaan täysillä..

    Kevarimatkailusta sen verran kokemusta, että aikanaan piti ajaa 500km suuntaansa reissu. 2 kertaa YRITIN reissua ja molemmilla kerroilla pyörä tuli peräkärryllä takaisin Ekalla reissulla leikkas cagiva freccia kiinni ja toisella reissulla meni aprilia sport pro:sta vaihdelaatikon rattaat solmuun


    Itse voisin suositella Gardan kiertämistä, Brenneron solaa ja siitä Innsbruckista haarautumista kohti Salzburgia. Baijerissa ja Baden-Württembergissa on hienoja teitä, mutta tosiaan jatkuvat kylät ja liikenne haittaa ajamista..
    1199S Panigale
  26. #26
    Menemättä ollenkaan henkilökohtaisuuksiin, on ihan pakko todeta tuolla edellä mainittuihin
    asioihin pari juttua.

    "Pärjäävän myyjän" hinta kun ei juurikaan ole yleisemmin se "apteekin tai Alkon hinta".
    Tuota joutuu moni aika pitkään tuumailemaan, eikä monasti aukea sittenkään.

    Nyt on aika vaikea keksiä yhtymäkohtaa tuolla edellä viitattuun, jopa hermoja rassaavaan,
    "valitun kansan" kaupankäyntifilosofiaan siinä kohtaa kun asiakkaan ominaisuudessa
    säätää ns. rannelliikkeellä jopa luokkaa 50% suoraan majoituskuluista, saaden "kaupan päälle" vielä
    lennosta huurteisen nenän alle ja siitä eteenpäin taatusti asianmukaista (normaalia) palvelua.

    Ei ole liioin kyse siitä, että kummallakaan puolella tiskiä olisi joku mahtava tunne siitä, että
    nyt on toisella puolella tiskiä penaalin aivan terävin kynä..... ja toisella puolen ei edes lyijyä.....
    noin monimerkityksisesti .

    Se asiakkaan ja myyjän "hyvä fiilis" ja asioiden sujuminen tulee monessa asiassa ja tilanteessa
    siitä yksinkertaisesta syystä, että "PUHUTAAN SAMAA KIELTÄ".

    Tässähän ei toki ole kysymys "praattaamisesta tai hablaamisesta, parlevuusta puhumattakaan".

    Kyse on yksinkertaisesti siitä, että toimitaan tavalla joka "kunnioittaa" molempia ja tuottaa vielä yhteisen
    taloudellisen hyödynkin.

    Elämän realiteetti kun tuolla vanhalla mantereella "perheyritysten" parissa on aika pitkälle nykyisin
    se, että kun varaat portaalin kautta sen halvimman hinnan ja maksat luotolla......
    olet itse asiassa sellainen asiakas, joita ei juuri tuolla kaipailla.

    Maksat huonosti (vähän), tulet "kalliiksi" ja "rahojasi" saa vielä odottaa.

    Ei tarvitse olla meno kuin Marokkolaisella torilla siellä respoissa.
    Tekee vaan tarjouksen jolla molemmat voittaa.... ja käyttää sitten ne esim.
    kuukauden reissussa "ränniin viskaamattomat" 1000-2000 egeä vaikka Kuubalaisen sytyttelyyn
    kuppilan tertsillä.... Tulee kuitenkin tuolla hieman äveriäämpi tunne ja vaikutelma kuin sillä,
    että liruttelee tuon " respan tiskeillä ränniin" kuin hirvittävästä eturauhasen liikakasvusta kärsivä.

    Monasti sanotaan, että "intuiitio" on usein ihan oikein. Turistia kun kuuluukin jo lähtökohtaisesti
    "kusettaa" . Toiset tekee sen sofistikoituneemmin kuin toiset, mutta ei tuossa huonosti menestyminen
    silloin tällöin kenenkään päivää pilaa, kun molemmat löytävät itsensä "voittajajoukkueesta".

    "Kevyt ranneliike" respan tiskillä ei liioin tarkoita sitä, että asiakkaana ja lomaillessa tarvitsisi
    mennä ihan niin pitkälle tuossa oman edun vahtimisessa kuin esim. "kunnon autokauppias"......

    Eli: Jos autokauppiaalla ei ole minkäänlaista tunnetta siitä, että sai kusetettua asiakasta......
    Hän valvoo viikon miettien: Missä helvetissä se asiakas kusetti mua??? .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  27. #27
    Lainaa Peltsii kirjoitti Katso viesti
    Vaikka tuollainen nelitahtipiikki on varmasti kestävimmästä päästä, kannattaa muistaa silti sen luotettavuus. Tuollaisella 6000km reissulla maantietä on varmasti melkoisen kovilla, kun moottori joutuu kokoajan huutamaan täysillä..

    Kevarimatkailusta sen verran kokemusta, että aikanaan piti ajaa 500km suuntaansa reissu. 2 kertaa YRITIN reissua ja molemmilla kerroilla pyörä tuli peräkärryllä takaisin Ekalla reissulla leikkas cagiva freccia kiinni ja toisella reissulla meni aprilia sport pro:sta vaihdelaatikon rattaat solmuun


    Itse voisin suositella Gardan kiertämistä, Brenneron solaa ja siitä Innsbruckista haarautumista kohti Salzburgia. Baijerissa ja Baden-Württembergissa on hienoja teitä, mutta tosiaan jatkuvat kylät ja liikenne haittaa ajamista..
    Joo, ei varmaan kannata koko matkaa vetää urku auki, vaikka noi kuulemma aika paljon kestää nykyään. Enemmän reitille pikkuteitä ja nautiskelua, jos aikaa on.

    Huomaatko muuten yhdistävän tekijän noissa sinun kevarireissuissa? Itsellä oli aikanaan Hondan NSR vm.1990, muuten toimi hyvin, mutta kannentiiviste alkoi herkästi vuotamaan, johtuen kannen huonosta valutarkkuudesta. Tuo ihmelaitehan oli rakennettu Hondalle epätyypilliseen tapaan Italian tehtailla, Girardonin tehtaan vastatessa moottorista.
    Oli kyllä muuten aika maukkaita laitteita noi tuon ajan piikit, varsinkin aidot italiaaanot.
    BMW R nineT

    Tarinoita: Alppihullun päiväkirja
    Videoita: http://www.youtube.com/user/Alppihullu/videos

    AT-BA-BE-CH-CZ-DE-DK-EE-ES-FI-FR-GR-HR-HU-IT-LI-LT-LU-LV-MC-ME-NO-PL-RO-RS-SE-SK-SLO-TH
  28. #28
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Ei tarvitse olla meno kuin Marokkolaisella torilla siellä respoissa.
    Tekee vaan tarjouksen jolla molemmat voittaa.... ja käyttää sitten ne esim.
    kuukauden reissussa "ränniin viskaamattomat" 1000-2000 egeä vaikka Kuubalaisen sytyttelyyn
    kuppilan tertsillä.... Tulee kuitenkin tuolla hieman äveriäämpi tunne ja vaikutelma kuin sillä,
    että liruttelee tuon " respan tiskeillä ränniin" kuin hirvittävästä eturauhasen liikakasvusta kärsivä.
    Bone hei, nyt oli kyseessä kevarilla edullisesti Eurooppaan, eikä Huutokauppakeisarin Marokon matka.
    Suositus: Vähennä aamusienien määrää.
  29. #29
    Lainaa pupu kirjoitti Katso viesti
    Kompaan Karzaa...
    Jos lähette viel lauantain lähdöllä, niin saatte nukkuu ihan ilmatteeks toisenki yön laivalla maanantai aamuun, eikä tartte heti lähtee ettii yösijaa tai ajaa yönselkään niinku kaikilla muilla vuoroilla (laiva n. klo 22 Traves)...
    Nykyään se lisäyö maksaa reilu 20e mutta siihen sisältyy aamiainen eli ei sekään paha hinta ole.

    Tuohon Via-Baltica reissuun sen verran, että jos ei ole kovin kokenut kuski ja varsinkaan jos ei ole ikinä ajellut Itä-Euroopassa niin se liikenne on todella erilaista kuin Suomessa, Ruotsissa, Saksassa jne. Pitää olla varuillaan sillä liikenne on ajoittain todella hektistä, eläkä ylläty jos tiukassa kurvissa rekka ohittaa toista autoa tai maantiellä on 3 rekkaa vierekkäin tiellä.. Ei siis ainakaan tylsää tule!
    Hienoja teitä ja upeita paikkoja löytyy etsimättäkin!
  30.  
  31. #30
    Lainaa chuckmynorris kirjoitti Katso viesti
    Nykyään se lisäyö maksaa reilu 20e mutta siihen sisältyy aamiainen eli ei sekään paha hinta ole.

    Tuohon Via-Baltica reissuun sen verran, että jos ei ole kovin kokenut kuski ja varsinkaan jos ei ole ikinä ajellut Itä-Euroopassa niin se liikenne on todella erilaista kuin Suomessa, Ruotsissa, Saksassa jne. Pitää olla varuillaan sillä liikenne on ajoittain todella hektistä, eläkä ylläty jos tiukassa kurvissa rekka ohittaa toista autoa tai maantiellä on 3 rekkaa vierekkäin tiellä.. Ei siis ainakaan tylsää tule!
    Hienoja teitä ja upeita paikkoja löytyy etsimättäkin!
    Erilaista toki mutta ei mitenkään kamalaa vaikka kaikenlaisia kauhutarinoita aina liikkuukin. Ite oon nyt kolmena kesänä peräkkäin reissulla ajanut via balticaa mennentullen eikä edes sillä ensimmäiselä kerralla meno tuntunut mitenkään kauhealta. Mielestäni paljon jouhevampaa menoa siellä on kuin täälä suomen teillä.
    BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen