Kohteena oli Paiolin valmistama yksinkertainen keula, jossa yläputken ulkohalkaisija on 37 mm. Tuo mitta kannattaa tarkastaa ennen kuin ostaa tiivisteet.

Pumppujen vielä ollessa kiinni mopossa, avaa yläkolmion kiinnityspultit kokonaan auki ja sitten löysää iskarin ylähattua kierroksen verran (tässä mopossa piti höllätä myös stongan kiinnityspultteja, jotta pääsi avamaan iskarin hattuja). Tässä iskarissa ylähattu irtosi tavallisella 19 mm avaimella ja hattu oli todella tiukassa, joten löysääminen pumppujen ollessa vielä alakolmiossa kiinni oli aiheellista.

Poista etupyörä, etujarru sekä pumpuissa kiinni olevat vaijerit/letkut sekä mahdolliset etukatteen kiinnikkeet. Avaa alakolmion pultit ja poista iskarit alakautta moposta.

Iskarin pohjasta löytyy kuusiokolopultti (tässä iskarissa 7 mm). Tämä pultti kiinnittää paluuvaimennuksen tangon iskarin pohjaan. Paras työkalu hommaan olisi iskevä pulttipyssy sekä pitkävartinen kuusiokolohylsy. Koska pitkää 7mm hylsyä 1/2" vääntiöllä ei ollut käytettävissä, niin pultti piti irrottaa räikkävääntimellä. Koska paluuvaim.tanko pääsee pyörimään alaputken sisällä, niin pultin irrottamiseksi räikällä pitää saada aikaan iskevä liike auki päin. Toisen iskarin pultti ei ollut halukas avautumaan mutta useamman iskevän liikkeen avulla sekin höltyi. Pultti kannattaa kiertää lähes kokonaan auki. Tai jos kiertää kokonaan auki, niin pultin reiästä voi valuttaa öljyt pois. Kummin vaan...

Seuraavaksi irrota ylähattu ja ota jousen päällä oleva aluslevy talteen. Joissakin iskareissa hattu saattaa jousivoiman vuoksi ponnahtaa lentoon - tällä kertaa näin ei käynyt. Kaada öljy mitta-astiaan, jotta tiedät paljonko laitat uutta tilalle (3 dl tuli astiaan ja hieman lattialle, joten laitettiin 3,25 dl Bilteman W10 -haarukkaöljyä tilalle). Poista jousi.

Kampea pienellä talttameisselillä iskarinvarren pölysuoja irti ja poista se yläputkea pitkin. Irrota pohjan pultti kokonaan ja vedä yläputki pois alaputkesta. Joissakin iskareissa tuo saattaa vaatia terävän nykäisyn. Samalla tulee myös paluuvaimennuksen tanko pois. Alaputken sisälle jäi vielä holkki, jonka läpi alapultti kulkee tangon kierteeseen.

Stefan päällä on jousisanka, joka irtoaa helposti pienellä talttameisselillä. Stefan voi kammeta pois sopivalla puisella tai muovisella kapulalla, jottei iskari naarmuunnu. Puhdista stefan ympäristö ja voitele uusi tiiviste sisä- ja ulkopinnaltaan. Paina stefa alaputken suulle ja aseta sen päälle vanha (puhdistettu) stefa samoin päin. Pientä palikkaa ja vasaraa käyttäen saat taputeltua uuden tiivisteen vasteeseensa; et siis tarvitse erikoistyökalua. Aseta jousisanka takaisin ja varmista, että se on kokonaan urassaan.

Paina pölytiiviste sormilla takaisin paikoilleen. Liu'uta yläputki tiivisteiden läpi alaputkeen ja kiinnitä alapultti paikoilleen. Aseta jousi takaisin ja kaada öljy sisään. Rasvaa kierteet sekä tiiviste ja asenna ylähattu, ja asenna iskarit takaisin mopoon. Varmista ylähatun kireys ennen kuin kiristät yläkolmion pultit. Myös pohjapultin kireys on hyvä varmistaa sitten kun ylähattu on paikoillaan.