Ostin ja asensin pyörääni R1100GS akun ja latauksen jännitenäytön.
Kustannus oli 2.- euroa sisältäen näytön, toimituskulut kotiin ja asennusosat.
Näkyy vähän huonosti kirkkaassa auringonpaisteessa, mutta akussa näyttää olevan kelpo jännite 12.9 V ja latauskin pelaa.
DSCN4865.jpg
Pekka
Hieno
Ex:Yamaha MT-01, Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
kotelon sai ilmeisesti samaan rahaan?
Eikun määkin voisin haluta, jos rupeet noita myymään ni lupaan heti 100% tuoton + postit.
Tai jos linkkiä....
Täysin käsittämätöntä, ettei nykypyörissä (ainakan omassani) ole latausmittaria tai edes valoa! 50-luvun motareissa oli jo niitä. Näinkö se kehitys menee etiäppäin, en taas ymmärrä...
CB K R
Muistan oikein elävästi kun amppeeri mittarit suorastaan säkenöivät autoharrastusta aloitellessa....
Kiitos ropelius linkeistä.![]()
Vielä kun tietäisi mihin niitä tarvii niin osaisi ehkä kaivata. 99% motoristeistä ei asia kiinnosta yhtään. Akku vaihdetaan jos se on huono ja jos pyörä oireilee muuten voi voltit katsoa mittarilla suoraan akun navoista. Jos haluaa lisää vilkkuvaloja niin asentaa sen muutaman euron kikkareen.
B-King
Esim. hajoava jännitteensäädin on vaikea saada kiinni pelkillä pistomittauksilla, helpommin huomaa kun ajossa voi välillä vilkaista jännitettä. Itse samantapaisen rakensin omaan pyörään juuri tästä syystä.
nimim. "2 säädintä ja akkua kyrväyttänyt"
Honda GL1800 -06
Vanhat: VF750C, GL1500C
Ehkä sä et kaipaa mutta itse kaipaan ja tiedän mihin sitä tarvisin. Eli kuulun kaiketi 1 % motoristeihin, hienoa!
Tallissa on kiva katella Flukella jännitteitä sun muuta kivaa mutta harvemmin se pyörä tallissa seistessä hajoaa. Mikäli olis ollu latausmittari tms. niin olisin ehkä päässyt kotiin enkä jäänyt matkalle kuten kävi staattorin hajoamisen vuoksi. Tässä ei siis ole kyse joulukuusen koristeista vaan käytännöllisestä laitteesta millä voi havaita vian ajoissa ja ehkä estää reissun päälle jäämisen.
Jos noin haluaa ajatella niin bensamittarikin on aivan turha, kyllä se kone sitten sammuu kun on aika tankata![]()
CB K R
Pitääkin hommata tuollainen mittari. Tällä hetkellä käytössä pelkkä ledi-indikaattori joka kertoo vihreellä valolla kaiken olevan ok, mutta epäilen sen alkaneen reistailla. Viimeks keskiviikkona vilkutti ylivoltteja mut kaikki oli kotona mitatessa ok.
-04 FZ6-N -> -06 Daytona 955i -> -08 RC8
Kumpaakaan ei ole, enkä kumpaakaan ole tarvinnut.
Uusavuttomat ei osaa seurata trippimittaria, taikka varatankille menoa (automaatin tilalle vaihdetusta pringlesistä puuttuu koko asento?), eikä vilkkujen ja vapaavalon toiminnasta virran riittävyyttä? Kaikki pitää löytyä lärväkirjasta, muuten ei elämästä selviä?
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Kymmenen pistettä ja papukaijan merkki! Kaippa tuo "antisomettaja" on jonkinlainen kunniamaininnan arvoinen teko ja kansalaisrohkeuden osoitus, en vaan ymmärrä mitä helkkarin tekemistä sillä on moottoripyörän sähköjen kanssa. 70-luvulla tehdyt onkin hyvää tekoa vaikka itse sanonkinToivokaamme, ettei vastakaan tule oikosulkua, eikä pala proppu
![]()
CB K R
Sama homma,staattorien palamisen jälkeen tuli laitettua mittari.
Jos ja kun pidemmälle reissulle lähtee niin voi heti päätellä että nyt on jotain vikaa kun jännite vain tippuu ja tippuu.
Horo Elää !
Mulla tuli 1000 euron remppa, kun jäi käynnistyssolenoidi päälle ja poltti startin, akun ja kaapelit. Arvatkaa onko nykyään myös mittari..
Nuo negatiiviset kommentit aiheesta saattaa kummuta sieltä, kun ei osata käyttää nettiä järkevänhintaisten mittarien tilaukseen saati sitten osattaisi asentaa vieraan kielisiä kikkareita..![]()
Ei, vaan negatiivinen kommentti omalta osaltani oli vain sitä ettei ole koskaan ollut ongelmia autoissa tai pyörissä eikä näin asia kiinnosta (enkä usko, että tuleekaan). Jos voltit löytyisi vaikka näytöstä valikon takaa niin mikäs siinä, mutta jatkuvasti palava kikkare - ei kiitos. En myöskään kaipaa autoon ahtopaineen mittaria eikä toisessa autossa ole edes öljytikkua tai moottorin lämpötilaa...
Heitot osaamattomuudesta voisi jättää ala-asteelle. Ymmärrän täysin, miksi valmistajat ei tuhlaa huttuun energiaa ja rahaa kun asia ei tosiaan kiinnosta ihmisiä yleisesti.
B-King
Mä tilasin omani Tuolta
Toi waterproof olisi ehkä parempi. Saa nähdä miten tuo minun mittarini kestää sadetta. Suojasin sen kyllä aika hyvin kuumaliimalla ja vedin vulkanoituvaa teippiä koteloksi.
Pekka
Toi mun mittarihanke lähti muuten liikkeelle juurikin staattorin palamisesta. Yksi HMPK kerhomme jäsen oli Kawallaan lähdössä Eurooppaan. Kertoi, että pyörä käynnistyi aamulla vähän heikosti. Mitattiin latausjännite ja todettiin, että staattori on sökö. Hommattiin uusi staattori ja sellainen typakansytkärimittari jännitteen seuraamiseen. Siitä sain idean, että mulle kans jännitemittari.
Pekka
Ei se ole keltään pois jos joku tarvii tai laittaa omaan pyöräänsä volttimittarin. Toiset kokee tarpeellisekai peittää ruman naamansa tummalla visiirillä tai huivilla, jotkut ei kanna ikinä mukana mitään työkaluja kun toisilla on mukana vähintään letermanni tms.
Tähän asti ei ole ollut jännitemittaria entisissä pyörissä mutta nykyiseen laitoin, regun hajoaminen on jonkinlainen tyyppivika ja siinä vaiheessa latausjännite on +30v joka rikkoo muut sähköt pyörästä ja pahimmassa tapauksessa jysäyttää persuksien alla olevan akun. Kyllä mua kiinnostaa tietää jos pyörään tulee ongelma, ennen kun se simahtaa tien päälle, kaikki ei aja pelkkää korttelirallia vaan käy teillä tietämättömillä ja pitemmillä reissuilla missä ei ole tallia ja peräkärryä turvana.
Mutta mitäpä sillä jännitemittarilla tekee, ihan turha kampe. Yhtä turha on öljynpainevalo. Mulle on eri vehkeillä 7 numeroinen kilsamäärä takana eikä öljynpainevalo ole koskaan syttynyt ajossa. Tämäkin on turha varuste jonka valmistajat voisi jättää kokonaan pois...
Ennen kun joku totuuden torvi puuttuu öljynpainevaloon niin se oli sarkasmia.
Kylätason kurapyöräilijä.
Pahoittelut provosta. Oli ihan pakko töksäyttää töksähtävään kommenttiin. Jokainen tyylillään myös moottoripyörien varusteissa.
Laitoin itse sivuponttooneihin jännitemittarin vasemmalle puolelle ja lämpömittarin oikealle puolelle.
Lisäksi kun noita lisälaitteita alkaa olemaan kahvalämppäreistä ja tarvittaessa ilokaasuista lähtien, niin tein rele ja sulakeboxin, mihin on helppo lisätä haluttuja optioita. Laatikon sisään mahtuu kaikki liittimet ja halusinkin kokeilla siellä sokeripaloja korvaavia pikaliittimiä ja hyvin näyttää toimivan myös monisäiejohtoihin..![]()
Viimeksi muokannut: juky2200; 13.07.2015 klo 10:30.
http://www.dx.com/p/3-digit-0-56-dc-...8#.VaNGrPntlBc
Itse tilasin aikoinaan tuollaisen, en ole vielä saanut asennettuaTuo tosin vaatii suojalakkaa ja reiän katteeseen, mutta varaderossa on mukavasti katteissa tilaa
![]()
Akku ongelmat tosin katos kun heivasin lyijyakut ja tilasin lifepo akut tilalle, notta mittarille ei ole enää sillänsä käyttöä...
__________________________________
Yamaha Virago 535
Yamaha FZ6S 2006
Honda XL1000 2004 ABS
BMW R1200GS 2009
Aprillia Caponord 1200 2014
Honda NC 750X 2021
Mä en laittanut suojalakkaa, vaan moottorisilikonia täyteen tuon mokkulan. Hyvin on pelittänyt pari kesää. Vastaavassa lämpömittarissa tuli himmennyskalvo mukana kaiketi auton sisätiloihin, mutta sitä ei kannata laittaa, kun lukemia ei näy auringonpaisteessa. Ai mistäkö tiedän?.
Jos tuntuu liian kirkkaalta jatkuvaan käyttöön, niin helppo lisätä pieni kytkin virtajohtoon..