Hommasin nämä, mutta nyt tarvis vähän vinkkiä asennukseen.
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...pl-2000032580/
Tarkoistus on korvata noilla vanhan pyörän vilkut ja takavalo/jarruvalo. Uusissa vilkuissa on kolme johdinta, pitääkö tohon väliin hommata jotain vai onnistuuko kytkentä jollain tapaa suoraan?
tattis
Aika jännät tuikut. En ihan tajua noiden ideaa… siis onko noissa takavalokin samassa, mutta entäs jarruvalo
Jos jo ostit niin kokeile mitä tapahtuu, kun tarjoilet sähköä. Musta maa ja muut plussia.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Äkkiseltään näyttäis, että noissa Biltemalaisissa ei ole jarruvaloa..
Ja eipä noiden vilkkujen tuotetiedoissakaan ole mainintaa jarruvaloista.
Viimeksi muokannut: vanha; 08.04.2015 klo 18:13.
Honda CB350K4
"Work Less - Ride More"
ahaa, okei mä ymmärsin sit ostaessa toisin. Voi tosiaan olla että noissa on vain takavalot ja vilkut. Hmm...fuckJos näin on niin tarvii miettiä hyvä jarru valo erikseen. Noh, eihän tossa kovin iso vahinko tullut. Tuossa tapauksessa kytkentähän on sit suht iisi.
Olin just hankkimassa nuo, eipä tullut minullekaan mieleen ettei niissä olisi jarruvaloa.
Tsekkaapa vielä ja kerro onko asia todella näin.
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Itse laitoin joskus ne (bilteman) kolmion malliset, niissäkin oli punasia ledejä sisällä, kytkin ne jarruvaloksi. Kyllä kuulemma näky. Muutenkin oli ihan näkyvät vilkut.![]()
KTM 690SM
Ennemmin laittaisin ne punaiset jarruvalon kanssa palamaan.
sanokaa jos haluutte ostaa noikatotaan miten ne käyttäytyy ku kytken ne
Kundi osti mopoonsa nuo, ei saatu toimimaan. Meillä jäi kokeilut kesken kun ne palautettiin.
Jostain tuli mulle semmoinen muistikuva, että nuo musta, punainen ja keltainen ovat ovelasti ne plussat, silloin riittää kaikille virta, elikkäs vilkut, taka ja jarruvalo pelaa noilla piuhoilla ja se maa on itse vilkun runko, nehän on metallia. Pojalla kun oli muoveissa kiinni vilkut, ne käytäytyi kummasti koska se musta piuha ei vaikuttanut maalta.
Nää päättelyt tuli vasta jälkijunassa, mutta muistaakseni saatiin kokeiltua että niistä löytyi pari voimakkuutta punaisille valoille, eli onnea kokeiluille.
Chief Dark Horse -22
Tracer GT -18
F 700 GS -13
GSR 600 -06
FZS-600 -00
Virago 535 -99
Oon vissiin vanhanaikaanen mutta en tajua miksi vilkuissa pitäis olla jarruvalot.
Horo Elää !
Taitaa vaatia hieman elektroniikkaosaamista, jotta noista saa rakennettua haluamasi vilkut,taka-,jarruvalon.
Tässä yhdeltä foorumilta google translatorin käännös.
"Now I have them turn signal / tail lights to work out so there is also a stop light!
Have attached a resistance to the tail light, then I connect the cable coming from the brake light switch for the resistance, it becomes cannon."
Lisäksi joku oli modannut niin, että jarrua painettaessa niin se avaa releen, joka antaa karvan suuremman jännitteen kuin normi takavalolla.
https://www.youtube.com/watch?v=nhLckSukat0
edit: Sanoisin, että runko ei ole maissa. Ja jos se on, niin se on mustan johtimen kanssa samaa potentiaalia. Lisäksi siinä on tommonen pinnoite, joten sitä pitäisi rapsuttaa pois, jotta saisi sähköisen yhteyden metalliin.
Viimeksi muokannut: T1mppa; 14.04.2015 klo 18:21.
juu oli pelkkä vilkku ja takavalo, tai sitten jarruvalo, miten nyt haluaa kytkeäkkään. Haluuko joku ostaa?Voin myydä 30e.
Petteri