Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 35:sta
  1. #1
    Otsikkohan tuon kertookin. Kawaan olen katselemassa shifteriä ja tuli uutena tuotteena moinen vastaan. Erikoisen tuosta tekee mm. mahdollisuus säätää asetuksia blöötöötillä suoraan kännykästä ja lisäksi tuo sensori ei tule perinteisesti vaihdelinkkiin.

    Hintakin olis aika kutkuttava, Stormilta 299e.
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
  2. #2
    Viime viikolla tuli tommoinen laitettua zx-6r. Ajamaan en ole vielä päässyt, mutta pukilla testatessa toimi hyvin. Anturille menevä johto tuntuu aika hieveröiselle, mutta kyseisellä osalla pitäisi olla kahden vuoden takuu.
  3. #3
    Lainaa Global kirjoitti Katso viesti
    Viime viikolla tuli tommoinen laitettua zx-6r. Ajamaan en ole vielä päässyt, mutta pukilla testatessa toimi hyvin. Anturille menevä johto tuntuu aika hieveröiselle, mutta kyseisellä osalla pitäisi olla kahden vuoden takuu.
    Itseäni juuri lähinnä askarruttaa tuo anturin toiminta, mutta kai sen joku insinööri on laskenut että toimii riittävän tarkasti noinkin
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
  4. #4
    Tosiaan... Miten tuo anturi toimii? Todella erikoinen ratkaisu.
    Yamaha MT09 -20
    KTM sxf 450 -06
    ________________
    Yamaha R1 -07
    Husaberg FS650 -05
    KTM sx 250 -05
  5. #5
    Healtechin sähköhimmeleistä hyviä kokemuksia, joten voipi olla että tollasen Shifterin vois ens kesänä Gixxeriin istuttaa!
  6. #6
    Vaikuttaa lupaavalta, jotain shifteriä pitäis keväällä laittaa. Stormilta pääsis hyödyntämään kantislahjakorttitsydeemin lopultakin johonkin järkevään

    Aiemmin ajattelin tällaista halpaa HM:ää:
    http://hmquickshifter.com/shop/hm-qu...lite-kawasaki/
    Triumph Street Triple 765 -24
    Pitkä lista exiä.
    http://www.youtube.com/user/exhaust34
  7. #7
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa exhaust kirjoitti Katso viesti
    Stormilta pääsis hyödyntämään kantislahjakorttitsydeemin lopultakin
    Toi lopultakin otti korvaan, eika toi kantiale-summa ole käytettävissä vaan kuukauden siitä kun se viides ostos on tehty.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  8. #8
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Toi lopultakin otti korvaan, eika toi kantiale-summa ole käytettävissä vaan kuukauden siitä kun se viides ostos on tehty.
    Joo viides ostos on vielä tekemättä, vähintäin 90 euroa on tulossa lahjakortin muodossa seuraavan ostoksen jälkeen. Tuli oikein vasiten käytyä liikkeessä sitä kysymässä viimeksi ja nyt on sitten sitä viidettä ostosta strategisesti panttailtu.

    Jotta jotain aiheestakin, tuossa on informaatiopitoisen näköinen mainossivu tästä Healtechin facebook sivun perusteella vasta reilu kuukausi sitten julkaistusta shifteristä:
    http://www.bluemonkeymotorsports.com/qse/
    Triumph Street Triple 765 -24
    Pitkä lista exiä.
    http://www.youtube.com/user/exhaust34
  9. #9
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Toi lopultakin otti korvaan, eika toi kantiale-summa ole käytettävissä vaan kuukauden siitä kun se viides ostos on tehty.
    Teoriassa kyllä, käytännössä pääsääntöisesti ei. Ollaan kohteliaita ja avataan suuta.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  10. #10
    Jaaha, taitaa lentää dynojetti kynnösvakoon....
    Yamaha T7 World Raid -22
    Honda CB1000RA -10


  11. #11
    Näyttäisi olevan saman tyylinen toimintatapa kuin Starlane shifterissä http://www.starlane.com/vedit/15/cro...sp?idprod=1136
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  12. #12
    Vaikuttaa mielenkiintoiselta tuo anturi, taitaa minultakin vaihtua Dynojetit muun merkkisiin vehkeisiin.
    Yamaha Tenere 700 & R6R
  13. #13
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Mitähän signaalia tuo anturi tyrkkää ulos? Anturi vaikuttaa periaatteessa mielenkiintoselta, mutta noi piggy bag-lisäpurkit ei kiinnosta sitten yhtään. Ton anturin kun sais mopon omaan ECU:un tommosen perinteisen shifterin kytkimen tilalle niin vois jopa harkita.
    Superbike #7
  14. #14
    Katkoaikoja saa näemmä säädettyä kierrosluvun mukaan mutta onko niin että tuossa ei ole mahdollisuutta vaihdekohtaisille katkoajoille
    Kuinkahan herkkä toi anturi mahtaa olla - katkooko heti jos hipaiseekin vaihdepoljinta...
    ZH2 2020
  15. #15
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Mitähän signaalia tuo anturi tyrkkää ulos? Anturi vaikuttaa periaatteessa mielenkiintoselta, mutta noi piggy bag-lisäpurkit ei kiinnosta sitten yhtään. Ton anturin kun sais mopon omaan ECU:un tommosen perinteisen shifterin kytkimen tilalle niin vois jopa harkita.
    Pelkkä "strain gauge" anturi ei ikävä kyllä toimi suoraan mitenkään, vaatii aina elektroniikkaa väliin käyttösähkön syöttämiseksi anturille ja sieltä takaisinpäin tulevan signaalin vahvistamiseksi ja muuttamiseksi sellaiseen muotoon että sitä voidaan käyttää moottoripyörän elektroniikan ohjaamiseen. Toki näppärä kaveri sen elektroniikan siihen väliin rakentelee mutta ei ihan yksinkertaista koska jos mm. haluaa että katkaisu tapahtuu olosuhteista riippumatta aina samalla poljinvoimalla niin vaatii lämpötilakompensoinnin yms. Ja varsinkin sun tapauksessa kun kyseessä HRC ecu ja johtosarja niin olisi hyvä olla ratkaisu jossa saa myös katkaisuaikaa säätää.

    Allaolevan linkin takana tavallaan vastaava "pelkkä anturi" mallia strain gauge joka toimii HRC ecun ja johtosarjan kanssa.

    http://hmquickshifter.com/shop/hm-qu...600rr-kit-ecu/

    Ja Ten Kate myy samaa tuotetta nettikaupassaan

    http://www.tenkateracingproducts.com...pc-tkr-22.html

    Myös Cordonalla on vastaava "pelkkä anturi" joka tarkoitettu 600RR HRC kikkareiden kanssa toimivaksi.

    HRC ecustahan ei saa katkaisuaikaa säädettyä vaikka siinä ikäänkuin valmius shifterille onkin joten se vaatii pelkän anturin lisäksi väliin mielellään jonkunverran elektroniikkaakin. HRC toki myy myös omaan johtosarjaansa /ecuun käypästä hienoa shifterikittiä jossa tuollainen vastaava anturi ja jonka säätämiseen on sitten oikein oma softa ja hintakin vaivaiset muutaman tonnin....eli siinä heti yksi syy miksi edes Ten Kate ei käytä sitä vaan jotain muuta....

    Ps. jos joskus tarvitsee päästä Ecun säätöihin käsiksi niin mulla löytyy HRC:n piuha ja softat.
  16. #16
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Kiitti visu. Aikalailla noin asian epäilinkin olevan, mutta en ehtiny tarkemmin asiaan perehtymään vielä. Tällä hetkellä siellä on dynojetin boxi hoitamassa shifterin virkaa. Ja säädölle tosiaan tulee tarvetta tässä talven aikana kun kone käynee auki. Tuun sit koputtelemaan jos/kun tulee piuhalle tarvista.
    Superbike #7
  17. #17
    Minkäslaisia kokemuksia shifterin omistajilla on noista, missä katkoaikaa ei saa säädettyä eri vaihteille? Itselläni on Annitorin shifteri zx6r:ssä jossa ei ole muuta säätöä kuin tuo venymäanturin herkkyys. 2-3 väli nykäisee reippaasti, 3-> toimii hienosti, näin siis isoilla kierroksilla.
    Ei tehrä tästä ny numeroo.
  18. #18
    No perskeles, kait se minä sitten tuommoisen tilaan ja raportoin sitten keväällä miten jörnii
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
  19. #19
    Lainaa Attitude kirjoitti Katso viesti
    Katkoaikoja saa näemmä säädettyä kierrosluvun mukaan mutta onko niin että tuossa ei ole mahdollisuutta vaihdekohtaisille katkoajoille
    Kuinkahan herkkä toi anturi mahtaa olla - katkooko heti jos hipaiseekin vaihdepoljinta...
    Anturin herkkyyttä pystyy säätämään.
  20. #20
    Lainaa Leppis kirjoitti Katso viesti
    Minkäslaisia kokemuksia shifterin omistajilla on noista, missä katkoaikaa ei saa säädettyä eri vaihteille? Itselläni on Annitorin shifteri zx6r:ssä jossa ei ole muuta säätöä kuin tuo venymäanturin herkkyys. 2-3 väli nykäisee reippaasti, 3-> toimii hienosti, näin siis isoilla kierroksilla.
    Annitorista ei kokemusta mutta ZX-6R:stä kyllä. Kannattaa kokeilla muuttaa katkaisuaikaa, ensin kokeilisin pidemmän suuntaan koska nykäisy vähän viittaisi siihen että veto tulee takaisin päälle ennenkuin vaihde on kytkeytynyt kunnolla perille ja se ei tee hyvää laatikolle. Jos kyseessä '06 tai vanhempi 6R niin niissä on laatikko vakiona senverran väljä että ovat herkkiä varsinkin juuri 3 vaihteen kytkentähampaiden pyöristymiselle ja sitä kautta vähitellen ko. vaihteen hylkimiselle eli kannattaa pitää mielessä ja säätää shifteri siten että vaihtaminen toimii 2->3 jouheasti. '07-> eli kasettilaatikolla varustetut ei ole tuolle yhtä herkkiä.

    Shiftereitä joissa käyttäjän säädettävissä on vain 1 katkaisuaika on karkeasti kahden sorttisia: Niitä joissa tosiaan on vaan se 1 katkaisuaika jota laite käyttää aina ja kaikissa tilanteissa sekä niitä joissa tuo kyseinen aika on vaan viitteellinen "peruskatkaisuaika" ja laite sitten vaihtelee varsinaista katkaisuaikaa mm. moottorin kierrosluvun ja kierrosten nousunopeuden perusteella.

    En tiedä kumpaan kategoriaan Annitori kuuluu, tosin tuntuisi oudolta että siinä olisi vain 1 kiinteä aika koska sen version laitteista on aika ajanut ohi. Niitä ei juuri saa toimimaan täydellisesti edes pelkässä ratakäytössä koska yleensä kun katkaisuajan säätää pikkuvaihteilla hyväksi, se on isoilla vaihteilla vähän pitkä.

    No, joka tapauksessa mikäli katkaisuajat ei ole säädettävissä vaihdekohtaisesti ja joutuu tekemään kompromissin eri vaihteiden kytkeytymisen jouheuden suhteen niin kannattaa siis ennemmin valita riittävän pitkä katkaisuaika että pikkuvaihteet kytkeytyy jouheasti koska näin saattaa säästyä laatikkoremontilta.
  21. #21
    ^Annitori RL shifterissä ei pysty säätämään kuin herkkyyttä (3 asentoa). Jokunen vuosi sitten hankin itselle ja toisille kavereille joku 6-7 shifteriä ja nyt taitaa kaikki olla rikki. Niissä piti olla elinikäinen takuu, mutta sillä lupauksella voi nykyään pyyhkiä hanuria.

    Annitorin vaihdoin Cordona PQ8 shifteriin ja se toimii kyllä pirun hyvin.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  22. #22
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Kiitti visu. Aikalailla noin asian epäilinkin olevan, mutta en ehtiny tarkemmin asiaan perehtymään vielä. Tällä hetkellä siellä on dynojetin boxi hoitamassa shifterin virkaa. Ja säädölle tosiaan tulee tarvetta tässä talven aikana kun kone käynee auki. Tuun sit koputtelemaan jos/kun tulee piuhalle tarvista.
    Joo, se siellä oleva Dynojet Ignition shifteri on käytännössä sama laite kuin vanhempi Translogic QS4 eli se jossa on sisäänmeno nopeussignaalille. On pätevä laite ja jos olisi mun pyörä eikä ylimääräinen raha uutta shifteriä varten polttais taskussa niin rakentaisin vaan johtosarjaan shifteriä varten liittimet Ecun lähelle ja lyhentäisin shifteripurkista piuhat ja laittaisin niihin vastaavat liittimet. Eli siis niin että ylimääräistä piuhaa on mahdollisimman vähän ja tulpanhatuille / puolille menee vain orkkisjohtosarja.
  23. #23
    Melko hyvä asennusvideo:


    10:00 eteenpäin on asetuksia varten olevan kännykkäsovelluksen testailua.
    Triumph Street Triple 765 -24
    Pitkä lista exiä.
    http://www.youtube.com/user/exhaust34
  24. #24
    Pistin tilaten Stormin verkkokaupasta
    Yamaha Tenere 700 & R6R
  25. #25
    Ny ku saatte kerättyä hieman käyttökokemuksia shifteristä, ni laittakaahan ihmeessä kertoen, että mimmonen laite on kyseessä. Mielenkiinnolla odotellen..
    Yamaha T7 World Raid -22
    Honda CB1000RA -10


  26. #26
    Asennus oli todella helppo. Pieniä pulmia tuli, kun kokeilin aluksi tehdä asetukset Samsung Galaxy Xcoverilla. Karvalakki-Androidi ei yhdistänyt boksiin Bluetoothilla. Ongelma ratkesi kun kokeilin uudemmalla 4.0 Androidilla. Healtechiltä vastaillivat todella nopeasti sähköposteihin. Norbert-niminen heppu jeesaili ymmärrettävästi ja kiitteli kun lähetin mailia ja kerroin että laite rokkaa ja vika oli puhelimessa.

    Pääsiäisen jälkeen menee pyörä penkkiin ja toukokuun alussa jos pääsisi kokeilemaan radalle. Laitan sitten tulemaan kokemuksia
    Yamaha Tenere 700 & R6R
  27. #27
    Asennus oli yksinkertainen mutta työläs, mutta sepä ei itse tuotteesta johtunut. Ainakin pukilla kokeillessa vaihteet meni tosi rumasti sisään. Mahdollisesti sytytys katkesi liian aikaisin, täytyy kokeilla säätää anturia vähemmän herkäksi.
  28. #28
    Pari pikku lenkkiä heitetty healtekki paikallaan ja kyllähän toimiiOli vaan nii pirun kylmä ettei kauemmas tarennu ehkä aavistuksen "nyykähtää" vaihtaessa mut täytyy säädellä kunhan ilmat sallii. Tuo anturi vähän huolettaa miten pysyy kiinni ja kiristyykö tarpeeksi ettei korkkaa boorit akselista?? Täytyy seurata tilannetta.
    - s1000r -
  29. #29
    Onko porukalle jo kertynyt kokemusta Quickshifter Easystä? Toimiiko kadulla osakaasuvaihdoissa? Radalla tuppi nurin? Pitääkö säätää ja tuunata erikseen sopivia vaihtoaikoja?
    Eli kannattaako laittaa rahat tähän vai johonkin 'perinteiseen' aftermarket shifteriin.
    -
  30.  
  31. #30
    Lainaa Jartsi kirjoitti Katso viesti
    Asennus oli yksinkertainen mutta työläs, mutta sepä ei itse tuotteesta johtunut. Ainakin pukilla kokeillessa vaihteet meni tosi rumasti sisään. Mahdollisesti sytytys katkesi liian aikaisin, täytyy kokeilla säätää anturia vähemmän herkäksi.
    Tommosen venymäliuska-anturin herkkyys säädetään sellaiseksi, että vaihdemekaniikka varmasti toimii. Eli jos vaikka 7kg perusvoima riittää vaihteen siirtymiseen ilman vetokuormitusta paikallaan, niin herkkyysasetus selvästi yli tuon. Mitä herkempi asetus, sitä pienempi voima tarvitaan. Ja ei tuota voi testata käytännössä takapyörä ilmassa, koska silloin vetokuormitusta ei ole ja vaihde alkaa siirtymään vaikka katkoa ei vielä tule. Ääni vaihtotapahtumassa on sitten sen mukainen.

    Katuajossa, kevyesti kiihdytellen, voi herkkyys olla lähempänä tuota perusvoimaa, jotta katko tulee kevyemmällä voimalla. Radalla on parempi olla vähemmän herkkä asetus (vaatii suuremman poljinvoiman), jotta vaihteet menevät varmemmin päälle katkon tullessa. Kovassa kiihdytyksessähän vaihde ei vaihdu käytännössä vaihdu ilman katkoa.

    Itse käytän kadulla 8kg asetusta Cordonassa, radalla voisi olla 10kg ja yli. Vaihteiston vaatima perusvoima on omassa pyörässä luokkaa 7kg. Healtech tekee katkon viisaammin tilanteen mukaan kuin oma Cordona.
    Viimeksi muokannut: hidas57; 05.06.2015 klo 16:20.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen