Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 60:een 60:sta
  1. #31
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    Uskotko, jos sanon että: "no net eläkeläisten kiireet!"
    Se on tuo iänkaikkinen kiire... Entinen työkaveri jäi eläkkeelle kymmenisen vuotta sitten. Oli ensin pari vuotta osa-aikaeläkkeellä ja eläkepäivän lähestyessä murehti kovasti, että mitenhän sitä kokoeläkkeellä oikein kerkiää, kun nytkin on niin kiire, ettei millään meinaa keritä.

    Toppaapa ens kerralla sitte kahaville...
  2. #32
    Lainaa mek kirjoitti Katso viesti
    Miksi nelostietä suolan seassa? Oisit ajanut Temmeksestä Mankilan ja Karhukankaan kautta Haapavedelle, sitten Haapajärvi - Lesti -Kivijärvi jne...
    sanoppa elä muuta. jost koetin yv viestillä moittia tuota sankaria ku aekaa näkkyy nuille norskien maisemille olevan vaa ei ymmärrä mitään miedän jokilaaksojen sensseistä. kyllä tosi motoristi nelosteille loytää parempiaki vaihtoehtoja..oikeasti jkylästä ouluun/kemiin voi ajella mukaviakin teitä pitkin, eikä siihen aikaa tuhlaannu oleellisesti enempää. lähtee vähä aiemmin.. pitänee opetella lottoamaan et sais kessun hankituksi, vois lähtee käestäpitäen, tai eeltäkäsin opastamaan nuita etelän hetelmiä...
    R1100GS ja uusi elämä alkoi..
    ex K12LT "01
    ex R1100RT
    ex DR 650
  3. #33
    Olipa mojova stoori, mukavaa luettavaa mukavasti kerrottuna, ei voi kuin hattua nostaa !
    Chief Dark Horse -22
    Tracer GT -18
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
  4. #34
    Tänään TV 1 klo 17.05

    Hyytävä maailmanennätysajo läpi Suomen. Viisi suomalaismotoristia yrittää selviytyä 1600 km pitkästä ns rautaperse- ajourakasta alle 24 tunnissa – keskitalvella!

    Katsotavissa myös netistä.

    http://ohjelmaopas.yle.fi/1-2436661
  5. #35
    Lainaa MrNixi kirjoitti Katso viesti
    Tänään TV 1 klo 17.05

    Hyytävä maailmanennätysajo läpi Suomen. Viisi suomalaismotoristia yrittää selviytyä 1600 km pitkästä ns rautaperse- ajourakasta alle 24 tunnissa – keskitalvella!

    Katsotavissa myös netistä.

    http://ohjelmaopas.yle.fi/1-2436661

    Emmää kylä tuolla ollu ?
  6. #36
    Ja tästä sitten lähteepi jo "Vuoje Pimmein ajon" Teaseri voimistelemmaan, olokeepa hyät

    Muita viteoita ootellessa.....

  7. #37
    kuulemma erään tuttavan veispuukkissa on viime kuun lopulla otettu kuva, kun pari hullua ollu pyörillä liikkeellä ivalossa..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  8. #38
    Hurja ajo ja hurjat taitaa olla äijätkin

    Mutta asiaan, mainitsit tuolla alussa, että kiinan ledit alkoi vilkkumaan omaan tahtiin. Mitenkäs niiden kanssa kävi, alkoiko toimimaan kunnolla, kun lämpötilat nousi sieltä -30 asteesta lähemmäksi nollaa?
  9. #39
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    kuulemma erään tuttavan veispuukkissa on viime kuun lopulla otettu kuva, kun pari hullua ollu pyörillä liikkeellä ivalossa..
    Ei me niitä kyllä nähty? Olisi luullu, et olisivat tulleet vastaan...?

    Ja Sukelle: Kiinan valot pelittivät kyllä sittemmin kun Soankylässä vaihdoin sumarin polttimon, H3. Että oli kaiketi sumarin "katkomaa" ja löysä sumarin kiinnitys lopullinen syy tuohon ajoittaiseen välkkymiseen. Vasen ei oireillut missään vaiheessa. Hyvät net on ja tilaan vielä yhden parin LT:henkin !
  10. #40
    ....Tässä ja nyt olivat ne ajofiilikset viimeistään, mitä täältä olimme tulleet hakemaan! Valoisaa olisi vielä pari - kolme varttia jäljellä, joten silläkin tässä oli nyt "tuli takapuolen alla", tai ainakin siltä se taas minusta tuntui, kun olin kytkenyt uudestaan penkinlämmittimen päälle! Valoisalla kannattaisi ajella hieman reilumpaa nopeutta, jotta matka joutuisi, siten kaikki pysähtymisetkin jätettiin toisille tielläliikkujille. Olkoonkin, että Nesteeltä oli ottanut mukaani porontaljan ja kankkuni väliin, venäjänkielisiä Saariselän sanomia ison nipun, jotka tosin jossain Vuotson lentokentän kohdilla olivat lennelleet lentolehtisten tapaan tykkykuusien oksille ja penkoille.... näin tapauksen ainoan silminnäkijän, eli Nixin kertoman mukaan...jatkuu

    Eli nyt paineltii peräkkäin kohti Soankylää semmoista "reippaan jutaajan" vauhtia, että muutamat ohituksetkin siinä sai kotilokuskien päät kääntymään ja outoja ohjausliikkeitä tekemään . Eräskin punainen yritti kiihdyttää selvästi, huomattuaan vasta ovipeilistä mitä ohitte oli painelemassa, Nixi oli perässä ja tauolla ihmettelikin miten oli ohitus hieman venähtänyt pitkäksi, mutta mikäs siellä oli tyhjillä väylillä ajella vaikka rinnakkainkin! Alkoi taas jo hämärtymään, eli päivä oli jo sikäli pulkassa, että pimeäksihän se tienoo taas venähti, kun tulimme Sodankylän Nesteelle. Pikainen tankkaus, koska lähdin saman tien hotelli Karhuun, noutamaan sinne pari päivää aikaisemmin unohtamaani puhelimen laturia. Ei sillä, etteikö mulla niitä kotona olisi vaikka muille annettaviksi, mutta kun se hotelli oli tuossa aivan vieressä.

    Respan tytty tunnisti minut heti, ja antoi huoneen avainkortin. Vaan olipa kerrossiivoja sen sieltä tv:n takaa jo ennättänyt evkuoida pois, joten takaisin vain alas ja respan tiskin aluslatureita selvittämään. No, sieltähän se kevytmallinen Nokian- ja wanha, löytyi ja ei muuta kuin takaisin valoristeykseen johon Nixi tuli kuin tilauksesta samaan aikaan. Nyt painettaisiin yhtkyytii-ajoa aina Rovajärven - risteykseen asti, ja kohta olikin jo aivvvvan pimiää!

    Hyvin matka joutui. Nastat puri ja takapuolta ei nyt polttanut, kun olin ottanut töpselin kokonaan irti. Eihän sitä tämmösissä -8´c:n temperatureissa enää tarvisikaan. Lisävalot olivat enemmän kuin tarpeen, mutta sitten aina lyhkäsille vaihdettaessa, se satasen, (tai yli), nopeus, piti kotiloa kohdattaessa puotella alle 80km:h:iin tai jopa sen alle, eli kulusta tuli siten vähän nykivää. On vielä paaaljon pärrässä kehitettävää!

    Thulijakkaraan katkaisin, Kiinanpoikien kirkaslyhyet, vedenpitävät, (mutta ennen kaikkea pakkasenkestävät) kelkkasaappaat, ja jotain muutakin pientä. Ainahan sitä tuotteet jalostuu, kun touhuaa.....

    Mitään erityistä mainittavaa, ei tuossa Soankylä- Vikajärvi (Rovajärvi), risteys välillä tapahtunutkaan, pieniä ja sieviä kaasunavauksia, mutta pimiän takia, ei enää ohitteluja, puolin eikä toisin. Vain risteykseen parkkiin tullessamme, taas jostain lumesta tai kinoksesta vain kaivautui näkösälle jokin pyörämies, kaljapullo kädessään ja jutut varmaan jo arvaattekin:
    -Ensin se hirviä noituminen, mistä hullut ovat tulleet, menossa ja yleensä olemassa, sitten -Hänen pyöränsä miten paljon niitä olikaan ollut, merkit vuosiluvut jne,..





    Kun tuolle tutulle litanialle ei muuten tulisi mitään loppua, sanoin hemmolle: "Vaan mitä ne kaikki tallissa tekee?" Elä vaan kerro muille, että et ajele niillä, kun tulevat komissaarit Brysselistä ja hakevat net pois!" Vai etkö ole kuullu, että on tulossa direktiivi, jossa velvoitetaan ajelemaan niillä?"...sen verran oli kalja tehnyt jo tehtävänsä, että hemmo hiljeni ja alkoi tosissaan prosessoimaan tulevia aikoja - ja kaiketi jo katui sanojansa - oli meille läpellerryt tuollaista asiaa ja kun pyöriä oli hänellä paljon! Taisi nyt tulla kalliiksi tämä keskustelu.......

    Totisen hemmo kaljapullo ei enää tyhjentynyt entiseen malliin, katse oli nyt pysähtynyt ja ilme sen mukainen. Mutta kypärää takaisin kiinnittäessäni, lohdutin häntä, että emme met ainakaan kertoisi komissaareille mitään hänen pyöristään, ja käynnistimme Gessut taas liikkeelle. Napapiirille saavuttiin ja kohta edessä näkyi sinivaloja. Oli tapahtunut liikenneonnettomuus aivan pukinpajan kohdalla, siinä missä se luola on. Ambulanssi edessä kaistallani, tumma kotilo ojassa oikealla luiskalla, ja niistä ohi päästyäni, n 150m:n päässä, tulee juoksujalkaa pariskunta vastaan, tarkoituksenaan ilmeisesti mennä katsomaan sitä toista osapuolta. Heidän kulkineensa oli kaistallani etupyörä vinksallaan ja vasen kulmakin lutussa.

    ROI:n läpi mentiin vauhdilla, mitä kun keskipolannetta riitti ja ainoastaan parissa valoissa jouduttiin pyäshtymään. Nixi otti vetovastuun, koska sovimme että ajetaan nyt sinne Aavasaksalle menevän tien risteykseen, jossa sitten erkaannutaan. Itse aikoisin vielä ehtiä Tornioon, Laivurinkatu 7:ään, koska olihan keskiviikko ilta. Pian tulimmekin eropisteeseen, nopeat jutut vielä, sekä tilannepäivitykset. Kumpikin lähti nyt omille teilleen. Olihan se hyä, että Nixi oli matkassa, etenkin kun hänellä oli mukanaan se 19":n sisuskumi, jota tosin ei missään vaiheessa onneksi tarvittu, tosin olihan tässä tukikohtaan vielä sen 600km jäljellä.
    Pimeässä näki hyvin tien molemmin puolin ammuttavan raketteja, punaisia tähtiä, vihreitä sähiäisiä, keltaista kimalletta, eli kello oli nyt ainakin se 18:00, jolloin tulen sai virallisesti avata. Yhtään kohtiammuttua ohjusta en kuitenkaan saanut, tai en ainakaan huomannut, että olisi edes yritetty.

    Mutta aika riensi lähes siivillä, joten en sinne Tornioon tällä kertaa kerennyt. Sen huomasin Kemiin saavuttuani, eli n klo 19:30 kun tuli kaupungin "portille", päätin, että nyt ei lähdetä sen paremmin hotelleja etsimään saati valkkaamaan, vaan otan heti ensimmäisen, jonka saan näkyviin. Ja siellähän se punainen teksi näkyikin: "HO ELLI", ja tuosta kyltistä päättelin, että on sen hintaluokan hotelli, joka minulle käy hyvin. Ajelin suoraan pääkadulle ja huomasin, että hotellin opasteita oli jonnekkin takapihalle? Minne sitten? Mitään kiirettä minulla ei edelleenkään ollut, mutta niin usein on turhauttavaa, kierrellä ensin jonnekkin rakennuksen takapuolelle, jossa olisi p-paikoitus, ja sitten kävellä uudelleen jonnekkin toiselle puolen, missä olisi se pääovi, ja sitten viimein, kun löydät sen pääoven, hotellissa ei olisikaan tilaa!

    Nyt ei tehdä niin, vaan lähes kuolleessa keskustassa, kun ei mitään liikettä juuri näkynyt, (olihan uuden vuoden aatto), ohjastin Gessuni suoraan kävelykadulle, josta edelleen suoraan hotellin pääoven eteen. Olkoonkin, että se aiheuttaisi pienimuotoisen "muurahaispesä-ilmiön", etenkin kun pääoven vieressä oli jokin bubin ovi, jonka ikkunaan ilmestyi puolenkymmentä mp-hemmojen naamaa, kiepsahdin nopeasti hotellin sisälle huonetta kysymään. Ja olihan siellä! Saunaankin vielä ennättäisi hyvin! Takaisin pyörälle, boxeri käymään ja kiepautus rakennuksen takapuolelle, jossa olikin näemmä kameravalvottu parkki. Tosin, voisin kuvitella, että vaikka jättäisin avaimet virtalukkoon, ja vielä vaikkapa kypäränkin tarakalle, niin löytäisin ne siitä aamulla sitten uudelleen!



    Saunan kuumat lauteet kruunasivat päivän runsaat ja vauhdikkaat ajofiilikset. Kuumalla lauteella pitkällään, lumituiskut Koutokeinon ja Kaamasen luikasajokurssit lumilakanoineen rekkojen perässä, saamen miähen kelivaroitukset huoltamon pihalla, Kaamasen kievarin kelkkamiehen ilme, jne.... Kaikki nämä ja edellisten päivien pitkät pimeät ja miksei ne kylmätkin hetket, nämä mielessäni melkein nukahdin sinne kuumaan suhisevan kiukaan viereen.

    Suurena puutteena, koin ainoastaan sen Altan ja Yykeän väliin jäännin, mutta on osattava myäs antaa tarvittaessa periksi. Samoin, avannossa ei ole käyty koko matkan aikana, vaikka olin kuvitellut, että esim Levin Sokos hotellista sellainen, ulkoallas, tai puro jostain löytyisi, vaan olin ollut väärässä.



    Rakettien pauke kuului vaimeana kuminana saunan ikkunoiden takaa, olihan hotelli Palomestarin sauna ylimmässä kerroksessa.
    No, Altassa ja Yykeässä pääsee aina käymään uudelleen, samoin kuin avannossakin - vaikkapa heti huomenna, kuten sitten pääsinkin, eli hyvä matka tästäkin tuli, vaikka meinasikin tulla takapuoli kipeäksi, ja olla pimiää, ( ja kuulemma kylymääkin=).



    Villasukkaa kierretään kuivaksi, tämä kelkkakenkä kun piti veden hyvin sisäpuolella.....

    THE END
    Viimeksi muokannut: mchuurre; 04.01.2015 klo 17:30.
  11. #41
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti

    THE END
    Jovvae oli ajo, vaeko oekee Jutaus vai vua . . . jutaus? Kylpä näil raporteil viiliksee pääsi. KIITOS
    Ookko muute käyny . . . umpimähkäs? Mää en ees tiär mihnä moine onkaa.
    BMW R1100RS -93 ex, K1100LTSE -95 ex.
  12. #42
    Reilusti täältäkin respectiä !!

    Jossakin Huurus mainitsit, että visiiriin olet laittanut lämmityksen? Muistankoha oikein? Kiinnostaa näet tietää, miten sen olet tehnyt.

    Ja ne renkaat, millaisilla ajelet? Ja mistä niitä talvirenkaita saa hankittua?

    Koot 120/70 R17 ja 180/55 R17 kiinnostaa. Tai soveltuvat. Nastoja kait saa ihan normi rengasliikkeistä?

    Kiittäen kuittaa ja hyvää jutausjatkoa!
    Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
    Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
    Now '14 VFR1200F
    161.6mph/LPR'09
    175.8mph/Halli'10&SS1000
    177.1mph/Halli'11&SS1600K
    167,2mph/Halli'13&SS1000
    168.4mph/LPR'14&SS1600K
  13. #43
    Lainaa xx99jkl kirjoitti Katso viesti
    Reilusti täältäkin respectiä !!

    Jossakin Huurus mainitsit, että visiiriin olet laittanut lämmityksen? Muistankoha oikein? Kiinnostaa näet tietää, miten sen olet tehnyt.

    Ja ne renkaat, millaisilla ajelet? Ja mistä niitä talvirenkaita saa hankittua?

    Koot 120/70 R17 ja 180/55 R17 kiinnostaa. Tai soveltuvat. Nastoja kait saa ihan normi rengasliikkeistä?

    Kiittäen kuittaa ja hyvää jutausjatkoa!
    No tänks & kumarrus ! Rinkuloitahan saa monestakin paikasta, mutta jos hyviä haet, niin sitten täältä net ! Jari tekee semmoset, mitä tarvihet, eli soita ja kerro minkälaista tarvetta sulla on, niin siitä se lähtee, jos ei valmiista repertuaarista sattuisi löytymään!

    Ja millä itse ajelen, se selviää seuraavasta, (tulossa piakkoin), viteosta, samoin kuin tuon sähkövisiirin malli.



    Lupasin tuossa jo aiemmin antaa ohjeet ja ihan kuvien kanssa, ja tulihan sille hintaakin, vaikka Pinlock olikin omasta takaa, vanha sellainen jo valmiina, peräti 8 €, vai muistanko oikein...

    Pysy kanavilla, niin huippusalaisuudet paljastetaan......
  14. #44
    Kiitos hienosta,huumorilla maustetusta tarinasta. Toiset ne vetää läpi vuoden. On kyllä noilla -30 pakkasilla aika extremeä *hatunnostohymiö* Huh! Ei sovi nössöille.

    Yks asia tossa jäi hiukka vaivaamaan,elikkä noi kiinan-valot. Tossa linkittämässäsi linkissä on ledeillä (4kpl) toteutut valot mutta jotain häikkää tuli valoihin matkan varrella,joten vaihdoit H3 polttimon?? Oliko sulla myös toiset lisävalot ko polttimoilla vai menikö multa jotain ohi...?

    at,d,dk,est,fin,kh,lao,lt,lv,no,pl,ru,se,th,vn
    ----------------------------------------
    -Byrokratia kasvaa vastatakseen kasvavan byrokratian tarpeisiin-

    -If you can do it yourself, do it-
  15. #45
    Lainaa Hans Niskatuki kirjoitti Katso viesti
    Kiitos hienosta,huumorilla maustetusta tarinasta. Toiset ne vetää läpi vuoden. On kyllä noilla -30 pakkasilla aika extremeä *hatunnostohymiö* Huh! Ei sovi nössöille.

    Yks asia tossa jäi hiukka vaivaamaan,elikkä noi kiinan-valot. Tossa linkittämässäsi linkissä on ledeillä (4kpl) toteutut valot mutta jotain häikkää tuli valoihin matkan varrella,joten vaihdoit H3 polttimon?? Oliko sulla myös toiset lisävalot ko polttimoilla vai menikö multa jotain ohi...?
    Nöyrin Kiitos kiittämisestä, ja soma jos aihe kiinnostaa. Valot H3 sumarit + LED:it, selviää tästä viteosta...

  16. #46
    jos en olis ollu uutenavuonna töissä, varmaan olisin siinä palomestarin viereisessä pubissa ollu istumassa jossain vaiheessa. toki olisin tullu renkaita potkimmaan, jos olisin gessun pihassa nähny. olishan siinä voitu vaikka oluset ottaa uuden vuoden kunniaksi.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  17. #47
    Sitten "Vuoje pimmein ajo", loppuraporttia, eli koonnosta:

    Ajettu matka: 2278 km
    Ylin lämpötila: + 4´c
    Alin lämpötila: - 30´8 c

    Tappiot:
    - Vuotava etunen, CRC-renkaan täyttöplo. (½). ( tosin vuoti jo lähtöä ed. päivänä )
    - H3 sumuvalon polttimo, ( 8,70 € )

    I päivän reitti & lämpötilat: 570 km, - 5´c -- - 17´c

    II päivän reitti & lämpötilat: 240 km, - 23´c -- - 29 ´c

    III päivän reitti & lämpötilat: 123 km, - 24´c -- - 30.8 ´c

    IV päivän reitti & lämpötilat: 162 km, - 22´c -- ( - 27 ´c matkalla ), - 18´c

    V päivän reitti & lämpötilat: 276 km, - 8´c -- - 10´c


    VI päivän reitti
    & lämpötilat: 476 km, - 15 ´c -- - 0 ´c

    VII päivän reitti & lämpötilat: 431 km, -4´c -- + 4´c

    Ja myäs: SHOWTIME, matka räpsyt kaikki kasassa, olokeepa hyät !

    NYT TOIMII TAAS!

    Viimeksi muokannut: mchuurre; 13.11.2016 klo 19:22.
  18. #48
    Lainaa xx99jkl kirjoitti Katso viesti
    ...Jossakin Huurus mainitsit, että visiiriin olet laittanut lämmityksen? Muistankoha oikein? Kiinnostaa näet tietää, miten sen olet tehnyt....
    Nonnih, nyt se "salaisuuve" verho aukiaa, tai ainaskin sitä vähän raotettaan....

    Elikkäs, pinlock sinällään on hyvä, mut se vain kun pelittää, about - 10´c:hen, niin se ei semmosenaan riitä.
    Tarvitaan vastuslankaa, eli Kanthal-lankaa, (Kenthal), joka siis on sellaisenaan johdin, että vastus.

    Sitähän saa helposti netistä ihan metritavarana, on monenpaksuista, ( monen ohmi-arvoista ), mutta itselläni on muistaakseni hyvin ohutta, jotain 0.20mm:stä, jotta se ei häiritse näkyväisyyttä. Sen ohmi-vastus per metri on ~45 Ohm, ja se kuumenee ihan riittävästi. Eikä pala poikki kun vasta jossain 1300´c:n jälkeen

    Mitä paksumpi lanka, sen piänempi vastus, että tarkkana! Helposti tulee valittua liian paksua lankaa -> "thulikuumaa"

    Mitä isomman erän ostaa, sen halvemmalla saa, vaikka ei olisi Vilenin Sulosta kuullutkaan!
    Esim 10 metrin kelan, josta sitten rakentaa vaikka "thulisukat", -"thulijakkarat", -thulikaulurin- ja "vaikka mitä thulituotetta", ei maksa kuin about kokonaista kuusi euroa !

    Sitä ei tuohon visiiriin edes paljoa mene, omassa versiossa, olisikohan n 30 cm.

    Hyviä kokemuksia olen saanut aikaan pelkällä vastuslangallakin visiiriin. Versio II;lla Kaamasen majoilta toissatalvena tai sitä ennen, temperaturet oli aamusta -27´c ja hyvin se sulatti, vaikka oli pelkkä lanka. Tuossa versiossa, lankaa tosin oli paljon enemmän, ja useita eri vetoja visiirin pinnassa, että ne melkein jo haittasi näkyvyyttä sitten jo muuten. Langat olivat pystysuoraan ees- taas. Nyttemmin, olen sitä mieltä, että lankojen tulee olla vaakatasossa, jolloin "taivaanrantaa" on helpompi tähystellä. Makuasioita kaiketi....

    Mutta sitten JOS valitaan tämä versio, jossa lankaa on vain vähäsen ja Pinlock tulee mukaan, tehdään se seuraavasti: (Oletetaan, että langan paksuus ja pituus on jo testattu sopivaksi: Lämpiää, mutta ei polta Pin-lockia het pilalle!

    -PESE visiiri huolella, molemmin puolin
    -PESE Pinlock huolella, molemmin puolin
    -Poraa visiiriin 2 pientä reikää, josta lanka tulee sisälle.
    -Muotoile vastuslanka mieluiseksi, esim "valaanpyrstö".
    -Pujoita lanka visiiristä läpi
    -Aseta Pinlock langan päälle, (sisäpuolelle siis)
    -Teippaa saumat, kirkkaalla teipillä, (pakkausteippikin käy)
    -Liitä vastuslanka syöttöjohtimeen, päällystä tarvittaessa kutistesukalla, tms.
    -Syöttöjohdon päänä voi käyttää, esim kaiutin jakkia, tms.

    Vóila! Se on siinä, ja nyt Kuusamoon ABBM- kokoontumiseen - tai kohta muutaman viikon päästä se vasta on, mutta ole valmis!

    Ja huomaa: Lankaa ei todellakaan tarvitse kiinnittää visiiriin mitenkään. Pinlock sitoo sen paikoilleen. Näin näkökenttään ei tule mitään ylimääräisiä kiinnikkeitä, liimatippoja, tms.
    Eikä pienet ilmavuodotkaan haittaa mitään, oikeaksi mitoitettu lanka, antaa Pinlock:in läpi mukavaa lisälämpöä, jonka vaikutuksen huomaa jo -+0:n temperatureissa!

    Virtatöpselillä on muuten sitten kanssa väliä. Kovilla pakkasilla, sitä kun helposti alkaa epäilemään, jotta toimiikohan tuo ollenkaan, käytä pistoketta jossa on se pieni LED-valo, joten siitä näet, ettei pistokkeesi ole esim tärinästä ponnahtanut ylös!

    Tästä sitten niitä kuvasia tsiigailemaan, olokeepa hyvät!



    Sama ISONA.


    Ennen Pinlock:in kiinnitystä....

    Sama ISONA.

    Ja tuo musta teippi on tiätenkin talavi-matalaa-aurinkoa varten, ei liity vastuslankaan mitenkään.......
    TÄRKEÄ POINTTI, jos et ole aiemmin vielä huomannut!


    Valmis tuote, Garanteed -27´c tämäkin !

    Sitten vain tekemään ja väsäilemään! Mieluusti kuulisin sitten kommenttejanne !
    Viimeksi muokannut: mchuurre; 07.01.2015 klo 19:54.
  19. #49
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Useinhan kypärän leukaosassa on tuuletusräppänä. Sinne sykkyrä (ilman oikosulkua) kanthaalia niin eikö se hönkisi oikein lämpöstä ilmaa sieltä naamalle. Ei tietenkään auta paikallaan ollessa visiirin suhteen mutta…
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  20. #50
    muli mieleen tuosta yläreunan teipistä(jota itsekkin käytän aina), että vastuslangan voisi ainakin kesäkäytössä laittaa teipin alle? Kuitenkin katse menee aina hyvin läheltä teippiä, joten visiiriä pitkin leviävä lämpö varmaan pitäisi huurteen pois siltä seudulta.

    tietysti lämpö voi sulattaa teipin liimaa yms. Pitäs kokeilla.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  21. #51
    On ollu kyllä todella mahtavaa lukea tätä kertomusta samoin kuin Malagan juttua. Noi kartat helpotti pimmein reissun seuraamista. Ei muuta kuin ootellaan kesäkuun alkua ja atlantinvallin jutausta.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  22. #52
    Hyvän näköistä. Saattaisi jäädä iteltä väliin..
  23. #53
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    On ollu kyllä todella mahtavaa lukea tätä kertomusta samoin kuin Malagan juttua. .
    No tnx ! Soma, jos on viihdyttävää.....

    Tässä pätkässä nyt sitten Ranua - Kemijärvi - Sodankylä ~ 250 km ja - 25´c....ja alle.....

  24. #54
  25. #55
    Ja kun tota lumenräipettä tulee niin runsaasti, niin pannaan sitä sit tännekkin...

  26. #56
    " Plan B, ai olikos meilä semmonenki? " - jakso jakeluun...

  27. #57
    Sitten taas naksuvatia eteen ja juomat sohvalle kipaten....

  28. #58
    Kun ei kerta tv:stä tule asiaohjelmia.......osa VII, kehiin

  29. #59
    Dokumentti & ajankohtaisohjelmat: viimone osa.



    ,,,,
  30.  
  31. #60
    Kiitos taas näistä, pysymmä kanavalla.

Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12