Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Tässä tiedoksi muillekin kohtalotovereille jos joskus sattuvat xenon-valojen kanssa puuhastelemaan.

    Eli ongelma oli se, että xenon-valot sammuivan kun mopon käynnisti. Valothan syttyivät normaalisti kun laittoin virrat päälle mutta kun mopon starttasi niin akun jännite laski sen verran alas että xenon-valot eivät suostuneet enää pysymään päällä. Ongelman sai, jos sai, korjattua siten, että sammutti mopon ja virrat, laittoin virrat uudelleen päälle ja käynnisti mopon. Nyt siis piti toivoa että valot pysyivät päällä. Joskus pysyivät, joskus ei. Tuntui kuin olisi Microsoftin tuotteta käyttänyt, piti bootata kone uudelleen ja uudelleen ja toivoa että vika poistuu

    No, ratkaisu ongelmaan löytyi kondensaattorista. Hommasin 25 voltin 4700 mikrofaradin konkan. Kolvasin konkan rinnan xenon-valojen ballastiin menevään virtajohtoon. Nyt konkka tasoitti jännitelaskua ja piti valot päällä startissa.

    92612d1307072793-hid-xenon-light-kit-my-400e-capacitor.jpg

    Muut askartelijat, huomioikaa konkan napaisuus. Konkassa on merkitty isolla viivalla miinus-napa.

    Ennen modausta xenon-valot sammuivat n. 7 kertaa 10:llä käynnistyskerralla. Modauksen jälkeen valot syttyivät 10 käynnistyskerran aikana joka kerta.

    Eli modaus voidaan tuomita onnistuneeksi
    Tags: eYamaha, Thundercat, EV, ex-Busa, ex-Hornet, IBA, SS1000
    Check this: https://electricyamaha.blogspot.com/
  2. #2
    Yksinkertaisempi teknikko olisi laittanut synsteemiin katkaisijan (ja/tai releen jos ei jo ole) ja sillä hoitanut, että valot pannaan päälle vasta kun latausjännite on riittävän korkealla.
    <p>2002-2014</p>
  3. #3
    Vielä yksinkertaisempi tapa on oikea käynnistysjärjestys.
    Ensin starttinappula pohjaan, sitten virta päälle ja lopuksi pyörä käynnistetään painamalla kytkin pohjaan.
    Valot syttyvät vasta kun pyörä käynnistyy.
    Näin ainakin suzukeissa.
  4. #4
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Yksinkertaisempi teknikko olisi laittanut synsteemiin katkaisijan (ja/tai releen jos ei jo ole) ja sillä hoitanut, että valot pannaan päälle vasta kun latausjännite on riittävän korkealla.
    Mielestäni juuri konkan kanssa kytkentä on yksinkertaisempi Relettä ei ole ja sitäkin vakavissani mietin mutta en halunnut ylimääräisiä kytkimiä säädettäväksi. Luotan automatiikkaan ja tässä tapauksessa valoautomatiikkaan
    Tags: eYamaha, Thundercat, EV, ex-Busa, ex-Hornet, IBA, SS1000
    Check this: https://electricyamaha.blogspot.com/
  5. #5
    Aika jännä.. itsellä R1 xenonit pitkissä ja lyhyissä eikä ikinä mitään ongelmaa? Millaiset ballastit sulla on?
    R1

  6. #6
    Lainaa Keno kirjoitti Katso viesti
    Vielä yksinkertaisempi tapa on oikea käynnistysjärjestys.
    Ensin starttinappula pohjaan, sitten virta päälle ja lopuksi pyörä käynnistetään painamalla kytkin pohjaan.
    Valot syttyvät vasta kun pyörä käynnistyy.
    Näin ainakin suzukeissa.
    Ja nyt vasta sanot tuon... No ei se mitään, ei tuo modaus työläs ollut. Nyt ainakin valot toimivat vaikka ei tuota käynnistysjärjestystä osaisikaan.
    Tags: eYamaha, Thundercat, EV, ex-Busa, ex-Hornet, IBA, SS1000
    Check this: https://electricyamaha.blogspot.com/
  7.  
  8. #7
    Lainaa amiko kirjoitti Katso viesti
    Aika jännä.. itsellä R1 xenonit pitkissä ja lyhyissä eikä ikinä mitään ongelmaa? Millaiset ballastit sulla on?
    Jotkut Kiinasta tilatut ne on, en muista speksejä sen tarkemmin. Mutta näköjään just sen verran huonolaatuiset että eivät kestä liian isoa laskua jännitteessä. Tai sitten Busa vain vie startissa normaalia enemmän virtaa. Akku on viime keväänä hommattu joten ei pitäisi olla siitäkään kiinni. Pienestä tuo jänniteraja oli kiinni koska joskus valot pysyivät päällä, joskus ei. Riippui toki siitäkin kauanko valot olivat olleet päällä, olivatko lämpöiset vai ei. Kylmänä nuo vievät hieman enemmän virtaa ja sama homma on valojen käynnistyksessä myös.
    Tags: eYamaha, Thundercat, EV, ex-Busa, ex-Hornet, IBA, SS1000
    Check this: https://electricyamaha.blogspot.com/