Pian olis itsellä edessä Kawasakin vienti 24tkm huoltoon ja olen tässä hieman selaillut vaihtehtoja. Itseä mukavasti lähellä olisi tuo Kalevan MP-huolto eikä esim.Yamaha center tai Biketeamkaan kaukana olisi.
Ehdotuksia tai suosituksia hyvästä ja asiallisesta (lue=asiansa osaavasta) huoltofirmasta otetaan vastaan.
Enkä nyt siis hae sitä kaikkein edullisinta vaan juurikin parhaiten asiansa osaavaa. Kyseinen 24tkm huolto nyt ei mikään suuren suuri huolto ole, eli siis mitään rakettitiedettä osaavaa firmaa ei tarvita![]()
Suzuki GSX-750F 99 -> Kawasaki ZZR1400 07
Mä käytin pyörän tuolla Kalevan MP-Huollossa. Kyselin ensin hinta-arviota sähköpostilla ja lopullinen hinta oli hyvin lähellä tuota sähköpostitse saamaani arviota. Sain varattua ajan vielä samalle viikolle. Homma hoitui asiallisesti ja hinta oli mielestäni kohtuullinen. Voin suositella.
Kokemusta ei ole muista MP-huolloista, joten en pysty ottamaan kantaa miten tuo on vertailukelpoinen muiden liikkeiden kanssa. Itse aion kyllä jatkossakin käydä tuolla.
Kalevan mp-huolto sai taannoin mairittelevat arvostelut TM:n huoltojen vertailussa kun kaasu hirtti kiinni ajoon lähdettäessä.
Oli vaijeri pujotettu väärin tankin alta ja olisi tullut ilmi jos olisi ajettu se pakollinen koeajo.
Itse käytin kerran renkaan vaihdossa ja hinta oli noudettaessa kympin enemmän kuin puhelimessa sovittu. Puhelimessa oli kuulemma ollut joku joka ei tiennyt hintoja. Kuittia ei saanut pyydettäessä kun oli kuulemma kuitit loppu.
Kaasarin puhdistus oli alkuperäinen huoltoon viennin syy. Lisäksi vaihdettiin ketjut ja rattaat. Hintaa oli muistaakseni loppujen lopuksi 495e.
Toi Kenon mainitsema kuittihomma kuulosti kieltämättä epäilyttävältä. Jos olisin kuullut tollasesta etukäteen olisin varmaan tullut mentyä johonkin muualle. Kai sitä voisi edes jonkinlaisen käsin kirjoitetun kuitin antaa jos sitä kerraan pyydetään, vaikka kuitit olisikin loppu. Mulle kyllä tuli kuitti erikseen pyytämättä ja A4:nen jossa oli erittely mistä summa koostuu, joten mulla on jokseenkin erilainen kokemus kyseisestä liikkeestä.
Et maininnut RM Heinoa, mutta itse mainitsen sen verran vertailukohtaa, että Z1000SX:n 24tkm huolto maksoi siellä karvan yli 400e, eikä siinä tosiaan oo oikein mitään muuta kuin öljynvaihto suodattimineen, uudet tulpat ja ruiskun synkka. Työ oli sinänsä perustasoa, eli ei valittamista mutta ei myöskään kehumista. En olisi ehkä tuonne mennyt, ellei pyörä olisi vielä niin uusi, että merkkiliikkeen leimalla oli henkinen merkitys...
Listallasi olleista paikoista YamahaCenteristä on aiemmista pyöristä positiivisia kokemuksia. Lisäksi mulle joku jossain yhteydessä sanoi, että heillä olisi myös Kawan valtuutettu huolto, mutta mitään mustaa valkoisella en ole tuosta nähnyt, eikä tietoa ainakaan maahantuojan sivuilta löydy. Itse ajattelin ainakin seuraavan huollon kohdalla kysäistä tuolta tarjouksen.
R.M Heinoa en ole miettinytkään, olen kuullut ettei ole todellakaan halvimmasta päästä(vaikkei sitä halvintakaan haeta) mutta esim. tuo mainitsemani Biketeam antoi huollolle hinnaksi 300-330€..
Jostain luin itsekin että Yamaha centerissä olis myös Kawasakin huoltokin mutta varmuutta ei ole.
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Eikös Kössi ole vain Suzuki huolto?
Kyllähän se noin tahtoo mennä, että ison kaupan (merkkiliikkeen) yhteydessä olevalla huollolla "on varaa" tehdä huonompaa työtä kovemmalla hinnalla, koska asiakasvirta on kuitenkin taattu. Sen sijaan tuollainen pelkkää huoltoa tekevä pikkufirma on nopeasti nurin jos työn laatu ja hinta eivät ole kohdallaan.
Mitä Autocenteriin tulee, niin oma kokemus sen huollosta vuosina 2012 ja -13 on, että taksa on about merkkiliikkeiden tasolla, mutta jonot selvästi lyhyemmät.
R.M. Heino on kyllä kallis paikka. Ja virheitäkin siellä huolloissa tapahtuu.. Mutta minkäs teet kun ei ole oikein muuta merkkihuoltoa muualla Pirkanmaalla - siis ajatellen esim. Kawasakin 1400 zetoria.
Ainoa paikka jonka työn laatua omalla kohdalla voi varauksetta kehua on Huolto-Kaksikko Jämsässä. Harmi kyllä heillä ei ole Kawan merkkihuoltoa, muuten tuo olisi itsestäänselvä paikka minulle myös jatkossa.
Autocenterin kohdalla työn jälki oli nykymittapuulla kohtuullista perustasoa, eli mistään ei tarvinnut reklamoida, eikä mitään tarvinnut erityisesti itse "paikkailla", mutta ei siinä toki mitään loistokastakaan ollut.
Toki se on aika surullista, että nykyään liian usein pelkästään se on positiivinen yllätys jos mistään ei tarvitse reklamoida.
Mites muuten Motokeidas, siellähän on nykyään näköjään MF töissä joka ainakin Heinolla ja Autocentterissä oli liki se kantava voima jos tuli haasteita
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Motokeitaassa vaihdatin renkaat pyörääni ja jäi ketjujen kiristysmutterit "kiristämättä" (siis se toinen mutteri millä lukitaan oikeaan kireyteen), taka-akselin mutterin lukitus sokan hukkasivat kokonaan, etuakselilta jättivät mutterien lukitusruuvit löysälle....tais ketjutkin olla ihan väärällä kireydellä, joten sinne en edes mieti vieväni.
Itsellä on motokeitaasta hieman kaksijakoiset fiilikset. Oli pyörä huollossa tuolla ja laskussa oli vaan könttäsummat kahdesta pienestä toimenpiteestä ja mielestäni hinta oli melko törkeä.
Toisella kerralla kun jouduin viemään takas oli velotus taas melko edullinen, kuitissa taas vaan tasasumma, eikä näy työtunteja tai muuta..
Varaosapuoli kuitenkin toiminut hyvin!
Ducati Hypermotard 1100 09 + Honda CRF 250L Rally 18
Ktm 690 Enduro 08 Suzuki Dr-z400 02 Triumph Speed Triple 1050 05 Suzuki dr350s 94 Honda cb600f Hornet 08 Cagiva Raptor 125 06
RM Heino
- 1000km määräaikaishuolto Kawaan
- lämpökahvaa ja tupakansytytintä asennettu. Tupakansytkä asennettiin eri paikkaan mitä pyysin eikä mitään asiasta ilmoitettu, joku tietokatkos, harmi. Muuten ei valittamista.
Autocenter
- pariin Hondaan määräaikaishuoltoja
- sliparia, kilpitelinettä, vaihdenäyttöä jne asennettu.
- kausisäilytykset
Itsellä ei valittamista Autocenteristä ja Jussin kanssa on mukava ollut asioida. Asiakasta on kunneltu ja laskut on hyvin eritelty.
Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09