Terve,
ajattelin talven aikana maalauttaa vanteet, mutta polttomaalaus ei oikein toimi syystä, että vanteet ovat ilmeisen huokoiset ja sitten pitäisi kitata ja kuulemma kitti ja uunitus eivät oikein toimi yhteen.
Näin ollen vaihtoehdoksi jäisi sitten kiekkojen vienti perinteiseen automaalaamoon, jossa muutama kerros maalia ja muutama lakkaa. Kannattaako tämä käytännössä, ts kestääkö maalaus vai syövätkö kivet vanteet pilalle tms? Ajattelin, että olisi itse hionut nykymaalin mataksi ja siitä maalaamoon? Nykyiset vanteet kun ovat kunnoltaan hienot, mutta mustat ja oranssi-valkoiset pitäisi saada...
Viimeksi muokannut: maakus; 22.08.2014 klo 14:11.
Orange is orange: SD1290R '14 + EXC-F350 '15
juu, siis tarkoitinkin, että luultavastai nämä mun vanteet vaatisivat kittausta (maailmalta tullut tieto) ja kittaus ei taasen toimi polttomaalauksen kanssa, kun uunittamisessa (näin kertoi maalari itse) vanne ja kitti voivat irrota toisistaan erilaisen lämpölaajenemisen takia.
Lisäksi kaksiväristen polttomaalaus taitaa olla aikaavievää = kallista puuhaa teippailujen takia.
Siksi siis normimaalausta mietin vaihtoehtona.
Orange is orange: SD1290R '14 + EXC-F350 '15
kyä mä olen maalauttanu vanteet ihan automaalaamossa ja pinta on pysynyt ihan mallikelposena..no proplem
On olemassa pulverimaalaukseen tarkoitettua kittiä
Toi hinta on pulverimaalauksella melko varmasti huomattavasti halvempi.
Jeeps, no tää kittihomma tuli siis polttomaalarin suusta. Sanoi vaan, että tosiaan lämpölaajeneminen 200 asteessa ei ole sama kitille ja vanteelle, minkä myötä kitti lähtisi irti vanteesta, vaikka kitti itsessään kestääkin helposti lämmöt. En tiä, onko jollain muuta kommenttia tosta polttomaalauksesta ja kiteistä?
Orange is orange: SD1290R '14 + EXC-F350 '15
'03 Sv1000
'00 Cbr600f
'03 cbr954
'11 Wildcat500
'09 ds450
'11 690smcEvo2
'08 rc8
'11 690smcEvo2
´01 Ktm 520 exc sm & ´07 kahvikootteri