Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
    Terve,

ajattelin talven aikana maalauttaa vanteet, mutta polttomaalaus ei oikein toimi syystä, että vanteet ovat ilmeisen huokoiset ja sitten pitäisi kitata ja kuulemma kitti ja uunitus eivät oikein toimi yhteen.

Näin ollen vaihtoehdoksi jäisi sitten kiekkojen vienti perinteiseen automaalaamoon, jossa muutama kerros maalia ja muutama lakkaa. Kannattaako tämä käytännössä, ts kestääkö maalaus vai syövätkö kivet vanteet pilalle tms? Ajattelin, että olisi itse hionut nykymaalin mataksi ja siitä maalaamoon? Nykyiset vanteet kun ovat kunnoltaan hienot, mutta mustat ja oranssi-valkoiset pitäisi saada...
    Viimeksi muokannut: maakus; 22.08.2014 klo 14:11.
    Orange is orange: SD1290R '14 + EXC-F350 '15
    Poistettu
    Lainaa maakus kirjoitti Katso viesti
    Terve,

ajattelin talven aikana maalauttaa vanteet, mutta polttomaalaus ei oikein toimi syystä, että vanteet ovat ilmeisen huokoiset ja sitten pitäisi kitata ja kuulemma kitti ja uunitus eivät oikein toimi yhteen.

Näin ollen vaihtoehdoksi jäisi sitten kiekkojen vienti perinteiseen automaalaamoon, jossa muutama kerros maalia ja muutama lakkaa. Kannattaako tämä käytännössä, ts kestääkö maalaus vai syövätkö kivet vanteet pilalle tms? Ajattelin, että olisi itse hionut nykymaalin mataksi ja siitä maalaamoon? Nykyiset vanteet kun ovat kunnoltaan hienot, mutta mustat ja oranssi-valkoiset pitäisi saada...
    Monivärimaalaukset on oma juttunsa, mutta ainakin itse oon uunittanut/jauhemaalauttanut useat vanteet ilman mitään kittejä. Eikä kukaan ole ongelmista horissut.
    juu, siis tarkoitinkin, että luultavastai nämä mun vanteet vaatisivat kittausta (maailmalta tullut tieto) ja kittaus ei taasen toimi polttomaalauksen kanssa, kun uunittamisessa (näin kertoi maalari itse) vanne ja kitti voivat irrota toisistaan erilaisen lämpölaajenemisen takia.

Lisäksi kaksiväristen polttomaalaus taitaa olla aikaavievää = kallista puuhaa teippailujen takia.

Siksi siis normimaalausta mietin vaihtoehtona.
    kyä mä olen maalauttanu vanteet ihan automaalaamossa ja pinta on pysynyt ihan mallikelposena..no proplem
    On olemassa pulverimaalaukseen tarkoitettua kittiä

Toi hinta on pulverimaalauksella melko varmasti huomattavasti halvempi.
    Jeeps, no tää kittihomma tuli siis polttomaalarin suusta. Sanoi vaan, että tosiaan lämpölaajeneminen 200 asteessa ei ole sama kitille ja vanteelle, minkä myötä kitti lähtisi irti vanteesta, vaikka kitti itsessään kestääkin helposti lämmöt. En tiä, onko jollain muuta kommenttia tosta polttomaalauksesta ja kiteistä?
    Jeeps, no tää kittihomma tuli siis polttomaalarin suusta. Sanoi vaan, että tosiaan lämpölaajeneminen 200 asteessa ei ole sama kitille ja vanteelle, minkä myötä kitti lähtisi irti vanteesta, vaikka kitti itsessään kestääkin helposti lämmöt. En tiä, onko jollain muuta kommenttia tosta polttomaalauksesta ja kiteistä?

Töissä kitattu pulverimaalin alle tarkoitetulla kitillä alumiini osia. Tosin kitti on vaikea levitteistä, mutta hyvin pysyy.
  8.  
    Terve,

Kyllä saa olla haulikolla ammutut ettei pulveri"maali" sitä peitä, sehän on kuitenkin muovijauhetta mikä sulatetaan siellä uunissa. Molemmat toimii, pulveri vaan reippaasti edullisempi ja kestävämpi tiettyyn pisteeseen asti
    '03 Sv1000
    '00 Cbr600f
    '03 cbr954
    '11 Wildcat500
    '09 ds450
    '11 690smcEvo2
    '08 rc8
    '11 690smcEvo2
    ´01 Ktm 520 exc sm & ´07 kahvikootteri