Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Moi.
    On tullut ajankohtaiseksi päivittää ketju/ratas setti. Eri merkkejä on useita, jotenkin ollut oma tuntuma ja luotto paras DID- ketjuihin. Mitään kokemuspohjaista eroa en osaa merkkien kesken kyllä sanoa. Onko pitkän linjan motoristeille muodostunut omat ketjumerkki suosikki? Kiinnostaisi kokemukset.
    L-twin rules

    Ducati Multistrada 1200 dvt 2015

    Mp historia
    Ducati Multistrada 1200 abs
    Kawasaki gtr 1400 abs
    Kawasaki zzr 1400 ABS
    Ducati Multistrada ds 1000
    Aprilia Futura rst 1000
    Yamaha Bulldog 1100
    Suzuki rg 125 e
  2. #2
    Missään nimessä ei kannata kertoa mihin mopoon, millaiseen ajoon jne.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  3. #3
    Lainaa -JuhaK- kirjoitti Katso viesti
    Missään nimessä ei kannata kertoa mihin mopoon, millaiseen ajoon jne.
    Mitä merkitystä sillä on, luuletko että DID:n ketjut ovat huonompia johonkin toiseen mopoon??

    Itelle riittää että on X-ring versio, merkillä ei oo niin väliä, mutta ei tätä nyt kiinasta viitti tilata... DID on nyt.
    'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
    -Dunning-Kruger effect-

    ZX12R
  4. #4
    Lainaa Murina kirjoitti Katso viesti
    Mitä merkitystä sillä on, luuletko että DID:n ketjut ovat huonompia johonkin toiseen mopoon??

    Itelle riittää että on X-ring versio, merkillä ei oo niin väliä, mutta ei tätä nyt kiinasta viitti tilata... DID on nyt.
    Juu, samat ketjut kevarista Busaan.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  5. #5
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa -JuhaK- kirjoitti Katso viesti
    Juu, samat ketjut kevarista Busaan.
    On muuten ihan yleinen käsitys, sitten ihmetellään että miksi ketjut on heti loppu Miten pitkään tommoiset did erikoisvahvistetut mahtais kestää 11Kw kun ne 100Kw kestää 80 tonnia
    Elämä on onneksi mutkikasta
  6. #6
    Ketjut on sama kun juttelisi parhaista öljyistä, jokaisella on omat kokemukset ja näkemykset asiaan. Pakkaa vielä sekoittaa se minkälaiseen käyttöön ketjut tulee. Nämäkin on vähän henkimaailman juttuja, kerran kun on ollut ongelmia jonkun ketjun kanssa niin toista kertaa sitä ei tule ostettua. Kurapyörien kanssa mulla on kova luotto DID VX2 ja VT2 ketjuihin, ei ole ollut ongelmia ja kestää sen minkä kestää tossa käytössä.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  7. #7
    Joo, ketjuista löytyy mielipiteitä samaan tapaan kuin öljyistäkin. Vertailukelpoisia kokemuksia ja faktoja sitten vähän niukemmin. Mutta kyllä noissa on joskus huomattu ihan merkittäviä eroja käytännössäkin.

    Mulla meni RK:n paras 530-ketju vaihtokuntoon alle 5000km ajolla ja vaihdettaessa lenkit näytti tältä:

    Vastaava DID:n ketju on kestänyt samaa käyttöä ongelmitta. Hassua tässä on se, että ymmärtääkseni RK on yleisesti ihan laadukkaana pidetty merkki. No, käyttö oli ehkä hiukan keskimääräistä rankempaa, jossain nätissä tourinkiajelussa tuokin olisi ehkä kestänyt hienosti.

    Mutta joka tapauksessa nykyään suosin DID:n ketjuja melko vahvasti.
    Arttu
  8. #8
    Itellä on "isoissa" pyörissä huonoja kokemuksia RK:sta ja Reginasta. DID ollut ylivoimaisesti paras toistaiseksi. Jollakin muulla voi olla muunlaisia kokemuksia. Pyörien tehot, huolto ja ajotyyli ollut samantyylistä kautta aikojen (20v).
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  9. #9
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    On muuten ihan yleinen käsitys, sitten ihmetellään että miksi ketjut on heti loppu Miten pitkään tommoiset did erikoisvahvistetut mahtais kestää 11Kw kun ne 100Kw kestää 80 tonnia
    Täältä myös ääni DID: n ketjuille, hyvin ovat toimineet ja kestäneet maantiellä ajoa. Moni ketjujansa tiuhaan vaihtava ei ole sisäistänyt ketjujen hoitoa ja säännöllistä voitelua.
  10. #10
    Edellisessä gixxerissä oli alkuperäiset ketjut DiD530 ZVM-X. Rasvaan ne aina 300km ajon jälkeen (yleensä Motul-ketjuspraylla) ja tsekkaan kunnolla läpi. Jo muutaman tonnin ajon jälkeen yksittäisiä o-renkaita alkoi katkeilla. Vaihdoin uudet vastaavat DiD-ketjut noin 15tkm ajon jälkeen, kun venyivät epätasaisesti. Uusille DiD-ketjuille kävi samoin

    Mopo vaihtui vuosi sitten uuteen Firebladeen. Olen nyt ajanut sillä 10tkm ja yhtään o-rengasta ei ole vielä hävinnyt. Pyörässä on RK-ketjut.
    ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
    ex-GSX-F 600 K6
    ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
    ex-GSX-R 1000 K8
    Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
    Triumph Speed Triple 955i 2002
  11. #11
    Lainaa oliver hardy kirjoitti Katso viesti
    Moni ketjujansa tiuhaan vaihtava ei ole sisäistänyt ketjujen hoitoa ja säännöllistä voitelua.
    Totta toinen puoli, huolto on tärkeää mutta toiset ajaa ketjuilla 5tkm ja toiset kymmenen kertaa pitempään. Aika paljon on kiinni siitä missä pyörässä ja minkälaisessa käytössä ketjut on, kurapyörissä ketjut/rattaat on kulutustavaraa kun hiekka/märkä kuluttaa niintä voitelusta huolimatta. Monesti hämmästellyt sitä kuinka paljon katupyörillä vedetään samoilla ketjuilla, mutta käyttö on ihan erilaista kun offi pyörissä.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  12.  
  13. #12
    Lainaa -JuhaK- kirjoitti Katso viesti
    Juu, samat ketjut kevarista Busaan.
    Jep jep
    'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
    -Dunning-Kruger effect-

    ZX12R