Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 93:sta
    Oon monet kerrat vääntänyt itkua oman pyöräni kanssa ku en vaan osaa sitä käsitellä varsinkaan kaltevalla pinnalla. Vielä kertaakaan en oo sitä onnistunut kaatamaan, mutta en ole saanut myöskään sitä varmuutta mitä kuvittelin saavani ihan nopeastikin. Tekniikka saattaa myös olla väärä, mutta en vaan kertakaikkisesti uskalla siirrellä sitä jos pinta on kalteva, upottava tai jotenkin muuten epämääräinen. Ahtaat paikat on myös ihan nou nou, kun pitäis aina saada tukeva ote. Tosi usein pidän vielä täysin ohjeiden vastaisesti jalkaa alhaalla, koska pelkään pyörän kallistuvan ja kaatuvan

Olisiko mitään ideoita pyörästä mikä olisi painoltaan sellainen, että sitä jaksaisi siirrellä ilman, että harrastaa voimanostoa ja mikä olisi sen verran matala, että jalat yltäisi hyvin maahan? Painan vähän alle 60kiloa, pitutta on 170. Olen fyysisesti ihan ok kunnossa ja harvemmin muuten tulee tilanteita, että en jaksaisi (paitsi pyörän kaa, jatkuvasti). Nykyinen pyöräni (vm 2005 yamaha fz6s) painaa 207kiloa...
    Viimeksi muokannut: Dosifei; 15.05.2014 klo 16:09.
    Fazerin sininen.

https://facebook.com/jennijiii/
    Suurinta osaa pyöristä saa kuitenkin madallettua, eikä niiden ajo-ominaisuudet siitä kärsi. Pääasia vaan käyttää sellaisia osia, jotka on laadukkaita ja hyväksi todettuja muiden kommenttien perusteella.

Eiköhän suurin osa n. 600cc sporttipyöristä mene tuohon kriteeristöön, että ovat kevyitä ja näyttävät hyvältä.

Tuossa vielä yksi ketju lueskeltvaksi: http://www.moottoripyora.org/keskust...3%A4n-madallus
    2018 Kawasaki Z 900

ex 2010 Kawasaki VN 900 Classic 10-18 (13-MBA)
    ex 2006 Kawasaki ER 6 F, 06-10 (IX-799)
    ex 1998 Suzuki GS 500 E, 03-06 (JN-405)
    ex 1999 Yamaha Virago XV 125 S, 99-01 (JZ-895)
    Itse voisin kuvitella ajavani Hondan CTX 700:sta. Ei siis yhtään mitään tekemistä sporttipyörän tai oikeastaan edes customin kanssa, mutta matala, tilava, automaatti, ei pahan kallis, mutta on kaiken hyvän lisäksi ruma. Siinä on kuitenkin hyvin esillä moottoripyörien tulevaisuus, uskoisin näin.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
    Oon yrittänyt googletella erilaisten 600cc pyörien joukosta jotain kevyttä, mutta kyllä kaikki on sen n.200kiloa. En sitten tiiä onko ainut vaihtoehto hommata nimensä mukaisesti "kevytmoottoripyörä" ja harrastaa pari vuotta kuntosalia ja sit siirtyä takaisin A-pyöriin. Vähän tämä syö fiilistä harrastamisesta, ku joutuu jännittämään mihin uskaltaa ajaa parkkiin, pääseekö varmasti ajamalla ympäri eri mestoissa jne jne. Harmittaa paljon!

Tästä asiasta on jo tullut ihan perheriita, kun en vaan oikeesti fyysisiltä ominaisuuksiltani kykene esim hiekkapohjalla siirtelemään pyörääni itse. Jätän pyöräni suosiolla reippaasti vähän kauemmaksi missä on varmasti maasto sellaista, että kykenen.. Ei vaan nyt oikein toimi tää homma näin...
    Fazerin sininen.

pyöristä tsekkaa esim. ducati monster, ktm duke. mikä sit on rumaa / kaunista kenenkin silmään

pyörän pystyssäpitämiseen paikallaan riittää kun vaan saa toisen varpaankärjen maahan. toki varmuutta tuo lisää jos molemmat kantapäitä myöten. mutta siis eniimmäkseen korvien välinen juttu.

ehkä voisit harjoitella lisää tasaisella alustalla missä pelot ei hyökkää heti päälle. potki eteen ja taaksepäin ihan vaan varpaankärjellä. hae etujarrruun tuntumaa, jotta opit luottamaan että sillä saat pyörän pysäytettyä jos pyörä lähtee vaikka vierimään taaksepäin. hidasajoa suoraan ja mutkitellen vielä lisää. taluta pyörää sivulta seisten eteen ja taaksepäin, kokeile kallistaa hieman sivulle ja sit takaisin ; näin huomaat että kunhan pyörää ei pästä kallistumaan liikaa sivulle, niin pystyssäpitämiseen riittää pikkuvauvan voimat. opettle nousee pyörän päälle / pois myös toiselta puolen.

kun henkistä kanttia rupee olee tarpeeksi, niin sit rupeet haasta itsesi hieman vaikeammassa paikassa, ja kun se sujuu niin sit taas vähän vaikeemaassa. kyllä se siitä.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
    Ihanan kannustava viesti. Pitää vaan harjotella, _paljon_

Ducati monster on ainakin mun silmään ihan ok näköinen, ehkäpä täytyy käydä jossakin koeajamassa ja koekäsittelemässä. Kuivapainoltaan näyttäis olevan kevyimmästä päästä verrattuna niihin kaikkiin mitä oon kattellut. Autokoulussa ajelin suzuki banditilla.

Itsevarmuudesta on paljon varmasti kiinni ja syytän kyllä näitä kuuluisia hormoneita siitä, että nyt pienikin asia tuntuu maailmanlopulta. Oon vaan niin monta vuotta haaveillut moottoripyöräilystä ja nyt kun vihdoin voin niin tehdä, niin vastassa on miljoona ongelmaa. Oon aina korjannut/huoltanut autoani itse, mutta moottoripyörän kanssa kaikki on niin toista. En vaan kertakaikkisesti tiedä eri osien merkitystä, en tiedä miltä minkäkin pitäisi tuntua ja jopa pyörän pesussa pitää ottaa huomioon ihan erilaisia juttuja ku auton kanssa. En vaan ymmärtänyt ehkä ihan kokonaisuutta mihin ryhdyin ja nyt harmittaa, ku kaikki ei menekkään niinku kuvittelin.

Aloin jo epäillä, että astuinko sittenkin ihan väärään maailmaan ku en oo tottunu olemaan huono, oon tottunu onnistumaan..
    Fazerin sininen.

Kokeilemallahan se selviää, mikä tuntuu eniten omalta. Mutta kyllä se 15 kg ero siihen nykyiseenkin tuntuu taatusti.

Ja pyörän madalluksesta mitään tietämättä sen suuremmin, lähtisin lähtökohtaiseti etsimään isuinkorkeudeltaan matalinta, esim. uusi ZX6R 815 mm uusi YZF-R6 850mm, uusi CBR600F 800 mm. Eli kokeilee lähtökohtaisesti esim. noista Hondaa mieluummin kuin Yamahaa, ja märkäpainot noilla n. 190 kg ja sitten selvittää ensin onko istuinta mahdollista muokata matalammaksi ja sen jälkeen sitten sekä etu- ja takapään madallusmahdollisuudet.

TIJ:n mainitsema pieni Monster on helppo pyörä ajaa, kevyt, kapea ja siro muutenkin, niin jollei italialainen tunnu liian eksoottiselta, kannattaa harkita.

Ja vanhempien pyörien tietoja löytyy myös valmistajien sivuilta, nuo nyt vaan esimerkkinä.

Ja ihan hyvä olla varuillaan tietty epämääräisellä alustalla sen pärrän kanssa, ettei joudu pulaan. Eikä oo myöskään huono kriteeri pyörää valitessa, että sen jaksaa nostaa pystyyn, jos se syystä tai toisesta olisi kyljellään. Kannattaa kokeilla vaikka autotallissa, kun pyörään laskee esim. vanhan räsymaton tms. pehmikkeen päälle ja kokeilee saako sen omin avuin ylös oikeaa nostotekniikkaa käyttäen.
    2018 Kawasaki Z 900

ex 2010 Kawasaki VN 900 Classic 10-18 (13-MBA)
    ex 2006 Kawasaki ER 6 F, 06-10 (IX-799)
    ex 1998 Suzuki GS 500 E, 03-06 (JN-405)
    ex 1999 Yamaha Virago XV 125 S, 99-01 (JZ-895)
    Vaimoni, joka on 167cm kokeili Suzuki GSX 750 F pyörää. Jalat ylsi maahan hyvin ja oli kevyen tuntuinen käsitellä. Tällä hetkellä hänellä on Honda Deauville madalletulla satulalla, eikä yllä jalat maahan niin hyvin kuin Suizassa.

Näyttää kaikissa GSX 750 F malleissa olevan tuo satula sellaista "kuppimallia", eli melko matala. Katoppa Nettimotosta ja käy jossakin kokeilemassa.
    Pan European 1300
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Treeniä treeniä... kokemus tuo varmuutta. Tuolla varrella ei ole mistään muusta kiinni. Onneen ei ole oikoteitä, ja oppirahoja tulee maksettua. Se on sitä motorsporttia.

Paikallaan kaatoja varten sijoittaisin kaatumistappeihin.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
    Meillä tehtiin viime vuonna samaa "jumppaa" kun piti löytää suht matala kulkine ja myös helposti käsiteltävä.

Monenlaista kulkinetta kävi kokeilemassa, NC700 hondaa, 600 hornettia, 696 Monsteria, jne. Lopuksi valinta kohdistui Suzukin SFV650A Gladiukseen. Teknisesti edullisempi huoltaa kuin monsteri, vaikkakin paljon samaa myös ulkonäollisesti. Ei tarvinnut madaltaa lainkaan. Pieni flyscreen tuohon laitettiin vähän tuulentuiverrusta vähentämään.

Tyytyväinen on emäntä valintaan ollut, varsinkin kun väri oli oikea
    F 800S -06
    Tsekkaile myös nakuja tuossa ~600cc luokassa, esim. Yamahan MT-07 on tosi kevyt ja kapea, älyttömän helppo käsitellä.
    Tuono V4 factory
    ex Street Triple R
    ex 10R
    Yks mitä oon harkinnu on suzuki sv. Nykyinen pyörä on ajettavuudeltaan tosi kiva ja mun mielestä helpompi käsitellä kun autokoulun bandit, mutta mutta..
    Olishan se hyvä tosiaan saada ylös jos jostain syystä kippais.

Vanha African Twin on ainut minkä melkein kippasin kun ajolinja meni vähän liikaa pientareelle ja etupyörä humpsahti ojaan. Ei auttanut muu ku huudella mies apuun, ku en mä sitä sieltä saanut enää ylös.. Pyörä ei kuitenkaan kaatunu ku oli vaan etupyörä siellä ojassa..

Täytyy käydä kokeilemassa noita matalempia vaihtoehtoja jos se helpottais käsittelyä. Kyllä muut on sanonut, että toi mun pyörä olis helppo, mutta se vaan ei oo mulle helppo..
    Fazerin sininen.

...pyörässä ON kaatumatapit, oli jo valmiina.
    Fazerin sininen.

Lainaa Dosifei kirjoitti Katso viesti
    Oon monet kerrat vääntänyt itkua oman pyöräni kanssa ku en vaan osaa sitä käsitellä varsinkaan kaltevalla pinnalla. Tekniikka saattaa myös olla väärä, mutta en vaan kertakaikkisesti uskalla siirrellä sitä jos pinta on kalteva, upottava tai jotenkin muuten epämääräinen. Ahtaat paikat on myös ihan nou nou, kun pitäis aina saada tukeva ote. Tosi usein pidän vielä täysin ohjeiden vastaisesti jalkaa alhaalla, koska pelkään pyörän kallistuvan ja kaatuvan

Olisiko mitään ideoita pyörästä mikä olisi painoltaan sellainen, että sitä jaksaisi siirrellä ilman, että harrastaa voimanostoa ja mikä olisi sen verran matala, että jalat yltäisi hyvin maahan?
    Puhutko nyt pelkästään pyörän paikallaankäsittelystä? Tarkoittaako jalan alhaallapitäminen pyörän sivuseisontatukea
    vai omaa jalkaasi hitaissa nopeuksissa? Mistä pitäisi saada tukeva ote? Pyörää työnnettäessä se nojaa lantioon/reiteen,
    ei niitä kahvoja tarvitse rutistella.

Olennaisesti kevyempää pyörää et tuosta luokasta löydä. Madaltaminen voi luoda turvallisuudentunnetta
    käsittelyyn hitaissa nopeuksissa, pyörän työntelyyn sillä ei ole mitään merkitystä.

Olen kallistumassa puutteellisten ja/tai virheellisten käsittelytaitojen suuntaan tässä ongelmassa.
    BMW F 800 R
    Kuivapaino 177kg, täyteen tankattuna ajokunnossa 199kg.
    Istumakorkeus omapainolla 800 mm (matala istuin: 775 mm, korkea istuin: 825 mm)

BMW F 800 GT
    Täyteen tankattuna ajokunnossa 213kg
    Istumakorkeus omapainolla 800 mm (Comfort-istuin: 820 mm, matala istuin: 765 mm)

Molemmat tuntuu keveämmiltä mitä numeroiden valossa ovat. Kunnolla kun saa jalat maahan niin ei se painokaan niin paljon haittaa.

Rumuus on sitten katsojan silmissä.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
    harley davidson sporster super low kokeile tota
    Ajamisen suhteen ei ole ongelmaa ja hitaasti ajaminenkaan ei oo ongelma paitsi esim u-käännös kapealla/kaltevalla tiellä. En tarvitse lentokenttää siihen, että käännän pyörän ajamalla, mutta jos syystä tai toisesta jalkaudun pyöräni viereen on tilanne toivoton. Tekniikka on epäilemättä kehno ja pelkään kallistaa pyörää jos seison sen vieressä. Pyörän päältä varpaat yltää maahan ja saan peruutettua sen ihan kohtalaisesti pois kotiparkista jos oon ite pyörän päällä.

Jossain epävarmoissa paikoissa joissa oon joutunut taluttamaan eteenpäin oon ratkassu asian niin, että oon jättänyt sen pyörän oman jalan alas ja taluttanut pyörää siltä samalta sivulta. Kerran joku mies ihan kauhuissaan tuli kertomaan, että EI NOIN ja oon saanut huutia monta kertaa, että se saattaa töksähtää johonkin. Mä tarttisin selvästi apupyörät.... En oo nähnyt kuitenkaan isona riskinä sitä, että se töksähtäis jos kuitenkin talutan sellaseen suuntaan, että se jalka pompsahtaa ylös jos osuu johonki.

Oon kyllä lukenut paljon miten pitäisi reidellä tukea, mutta en käytännössä oo löytänyt mitään hyvää asentoa miten tuntuis tukevalta liikutella pyörää sivulta... Harjottelun puutetta selkeesti, mutta kun ei se oikee tekniikka luonnistu nii vaikee on harjotellakkaan.
    Fazerin sininen.

En ole mikään ajokouluttaja (paremminkin oppilas) mutta omalla vaatimattomalla kokemuksellani olen sitä mieltä että moottoripyörän käsittely ei missään muotoa ole voimasta kiinni. Kyseessä on taitolaji.

Toki paikallaan ollessa ym. on hyvä että ainakin toinen töppönen osuus isänmaahan mutta sulla pitäis pituus tähän riittää. Jos pyörä lähtee kaatumaan tai kaatuu niin ei meistä miehistäkään kovin moni ota ilmasta koppia tai mavella purista pyörää pystyyn.

Eli kuten joku jo totesikin niin kannattaa mahdollisen pyöränvaihdon lisäksi panostaa hidasajoon ja peruskäsittelyyn. Tähän ei tarvita kuin vähän tyhjää parkkista ja aikaa.
    Tähän lienee hyvä jakaa ajankohtainen huomioni. Reilun viikon vanha pyörä nyt alla ja tällainen persjalkainen 174cm yltää molemmat jalat tukevasti maahan ja painoksi lupaa rekisteriotteessa 189kg. Triumph Street Triple. En ole itse punninnut ajokuntoisena, mutta kevyeltä tuntuu.
    Suzuki SV650S 2007 (Myyty)
    Honda CBR600F 2003 (Myyty)
    KTM 690 SMC 2008 (Varastettu)
    Triumph Street Triple R 2012 (Myyty)
    KTM 690 Duke 2008 (Ajossa)
    Itse aika reilusti annan pyörän nojata itseeni kun sitä taluttaa, ei tuo minun läpi kaadu, pääasia ettei lähde poispäin kippaamaan. Hiekkaa itsekin vältän kyllä, ei ole kiva kun askel alkaa luistamaan.

Hidasajo on sitten puhdasta harjoittelua - pääasia lienee reilusti kääntyä siinä satulassa ja pitää katse muualla kuin eturenkaan juuressa (sata varmasti kaatuu siihen kohtaan mitä tuijottaa).
    R 1200R '08. ex R 1100RS '93
    Ajamisen suhteen ei ole ongelmaa ja hitaasti ajaminenkaan ei oo ongelma paitsi esim u-käännös kapealla/kaltevalla tiellä. En tarvitse lentokenttää siihen, että käännän pyörän ajamalla, mutta jos syystä tai toisesta jalkaudun pyöräni viereen on tilanne toivoton. Tekniikka on epäilemättä kehno ja pelkään kallistaa pyörää jos seison sen vieressä.

Oon kyllä lukenut paljon miten pitäisi reidellä tukea, mutta en käytännössä oo löytänyt mitään hyvää asentoa miten tuntuis tukevalta liikutella pyörää sivulta... Harjottelun puutetta selkeesti, mutta kun ei se oikee tekniikka luonnistu nii vaikee on harjotellakkaan.
    Helppo ratkaisu:

- Käy ruokakaupassa ja osta laatikollinen olutta
    - Lukitse miehesi patteriin sen mittaisella liealla, että hän pystyy valmistamaan lapsille ruokaa,
    pääsee vessaan ja pystyy juomaan oluet
    - Toimita itsesi tuonne --> http://motoristisurvival.fi/index.php?sivu=kurssit

Kysyttävää ei varmaankaan jäänyt.
    Tutkin vaihtoehtoja ja yritän päästä jonkinlaiseen lopputulokseen.

Autokoulussa varmasti opettaja avasi kuoharipullon kun pääsi musta eroon, en varmasti ollu helpoin oppilas.. En näitä ongelmia tajunnut ollenkaan autokoulussa kun siirrot oli niin pieniä ja opettaja kokoajan vieressä "varmistamassa". Vaikka hän vaan seisoi siinä niin se toi henkisen tuen mukaan ja siirto tuntui paremmalta.

Oma mies jos on mukana, niin menetän hermoni välittömästi. Hänellä on kokemusta kaikenlaisista kaksipyöräisistä yli 25vuotta ja minulla taas, noh.. eipä oo montaa. Oon sujuvasti ollu kyydissä ja sujuvasti mopoikäsenä käsitellyt pv:tä, mutta ei se nyt oo ihan sama. Mieheni ei ymmärrä mikä minulla on ongelmana, kun hänellä asiat on niin hyvin selkärangassa eikä hän osaa katsoa asiaa aloittelijan silmin.

Uskon, että harjoittelu kevyemmällä moottoripyörällä voisi tuoda tarvittavaa varmuutta, mutta sen näkee ajan kanssa. Kiitos vinkeistä pyörien suhteen! Helpompi tutkia kun on jotakin vaihtoehtoja minkä välillä punnita.
    Fazerin sininen.

Ei muutakon jamahaa vaan työntelemään edes takasin jonneen kentälle. Ei se vaihtamalla juurikaan parane tuosta ellei tosiaan mitään kevaria meinaa ottaa.
    FZS600 -03 -> RSV Mille -03 -> Tracer 900 -19
    Lainaa -TH- kirjoitti Katso viesti
    Helppo ratkaisu:

- Käy ruokakaupassa ja osta laatikollinen olutta
    - Lukitse miehesi patteriin sen mittaisella liealla, että hän pystyy valmistamaan lapsille ruokaa,
    pääsee vessaan ja pystyy juomaan oluet
    - Toimita itsesi tuonne --> http://motoristisurvival.fi/index.php?sivu=kurssit

Kysyttävää ei varmaankaan jäänyt.
    Olis kyllä aika mainio suunnitelma!
    Fazerin sininen.

Ajamisen suhteen ei ole ongelmaa ja hitaasti ajaminenkaan ei oo ongelma paitsi esim u-käännös kapealla/kaltevalla tiellä. En tarvitse lentokenttää siihen, että käännän pyörän ajamalla, mutta jos syystä tai toisesta jalkaudun pyöräni viereen on tilanne toivoton. Tekniikka on epäilemättä kehno ja pelkään kallistaa pyörää jos seison sen vieressä. Pyörän päältä varpaat yltää maahan ja saan peruutettua sen ihan kohtalaisesti pois kotiparkista jos oon ite pyörän päällä.

Jossain epävarmoissa paikoissa joissa oon joutunut taluttamaan eteenpäin oon ratkassu asian niin, että oon jättänyt sen pyörän oman jalan alas ja taluttanut pyörää siltä samalta sivulta. Kerran joku mies ihan kauhuissaan tuli kertomaan, että EI NOIN ja oon saanut huutia monta kertaa, että se saattaa töksähtää johonkin. Mä tarttisin selvästi apupyörät.... En oo nähnyt kuitenkaan isona riskinä sitä, että se töksähtäis jos kuitenkin talutan sellaseen suuntaan, että se jalka pompsahtaa ylös jos osuu johonki.

Huutia voit antaa itse semmoisille ukoille ja neuvojille, jotka tulee opettamaan ettei pyörää saa taluttaa sivutuki alhaalla.
    Minä en koskaan sivulta taluta pyörää niin, että sivutuki ei olisi alhaalla, jolloin kevyesti kallistaen itseen päin taluttaminen onnistuu ja jos tulee epävarma olo ja alkaa kallistumaan liikaa, niin tuki on valmiina varmistamassa.

Nimittäin paikalleen kaato tietää varmat jäljet sen puoleiselle kyljelle jolle kaatuu: katteessa naarmu, peilissä naarmu, moottorinkopassa naarmu ja äänenvaimentimessa naarmu.

Myös keskituelta otan pyörän alas sivutuki valmiina jolloin pyörä on helppoa ja varmaa kallistaa sivutuen varaan, ja olen kokeillut kaikkia variaatioita, joita jotkut ovat esittäneet. Nimittäin kun mm. raskaassa lastissa jousitus on painunut ja sivutuki on töksähtänyt kaataen pyörän oikealle kyljelleen, mainitsi eräskin...

Koskaan ei myöskään tuki ole töksähdellyt minnekään ja koskaan ei kengän kärki ole ollut vaarassa jäädä sivutuen alle.

Kun on tilanne, että on parkkeerattava esim. loivaan mäkeen tai käännettävä pyörä ahtaassa paikassa jossa on kaltevuutta, niin aina siten, että keula ajetaan ylöspäin ja sitten valutetaan etujarrua käyttäen pyörää taaksepäin samalla kääntäen, jos on tarvetta. Mutta ei niin, että keula ajetaan alaspäin, jolloin pakittamisen on tapahduttava ylämäkeen, loivakin sellainen tuottaa suuret vaikeudet.

Tällaisia pieniä asioita kun huomioi, niin se paikallaan siirtely ja kääntely sujuu kyllä varmasti. Oma mopo painaa 267 kg tankattuna ja usein on matkavermettä ja muuta lisäpainona.

Mukavaa kesää.
    <p>.</p>
    Tossa jammussahan on sellainen ongelma vrt moneen muuhun että kun laitat jalat maahan niin juuri sillä kohdalla on jalkatapit. Se hivenen häiritsee mutta on osin tottumiskysymys.
    Toinen mikä saattaisi auttaa pyörän hallintaan on se että vaihdat ohjaustangoksi hiukan leveämmän, vakiohan on melko kapea.
    Sinänsä tuo jamppu on mukavan alapainoinen ja helppo käsitellä. Konekin on silleen sitkeä että se ei heikolla alustalla heti sammu mikä aiheuttaa ylimääräisä liikkeitä.
    Mutten kuten joku jo ehdottikin, reeniä...reeniä, ei sitä paikallaankaatumistä pidä pelätä, moni on sen tehnytkin
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
    Se on ostettava joku vanhempi pyörä mitä vaan työnnellä, ei haittaa vaikka kaataa
    Kyllähän tuo ihteekin hirvittää välillä kun satulassa ollessa mallia varpaat reilusti maassa mutta ei vielä tukevasti, pyörällä korkea painopiste ja painoa sen 250kg + välillä emäntä vielä tarakalla. Mutta toisaalta jos tuon rakkineen kaataa niin ei suuria menetä, mitä nyt tietysti joitain satasia maksaa kun tangon, peilit ja kahvat esimerkiksi uusii.

Mutta kuten edellä on tullut ilmi niin ideahan on juurikin minne päin sen pyörän antaa kallistua, antaa pyörän painon tulla ihteen päin ja on valmiina lantiolla ottamaan vastaan jos meinaa vaikka töppönen luistaa, mutta muistaa että kaatuvan pyörän alle ei sitten kannata jäädä, selkänsä siinä voi reväyttää jos se oikein lähtee kaatumaan ja vastaan vääntää.
    Yamaha XJ -89 (58L) aj.133tkm (kevät 2014)
    Oon monet kerrat vääntänyt itkua oman pyöräni kanssa ku en vaan osaa sitä käsitellä varsinkaan kaltevalla pinnalla. Vielä kertaakaan en oo sitä onnistunut kaatamaan, mutta en ole saanut myöskään sitä varmuutta mitä kuvittelin saavani ihan nopeastikin. Tekniikka saattaa myös olla väärä, mutta en vaan kertakaikkisesti uskalla siirrellä sitä jos pinta on kalteva, upottava tai jotenkin muuten epämääräinen. Ahtaat paikat on myös ihan nou nou, kun pitäis aina saada tukeva ote. Tosi usein pidän vielä täysin ohjeiden vastaisesti jalkaa alhaalla, koska pelkään pyörän kallistuvan ja kaatuvan

Olisiko mitään ideoita pyörästä mikä olisi painoltaan sellainen, että sitä jaksaisi siirrellä ilman, että harrastaa voimanostoa ja mikä olisi sen verran matala, että jalat yltäisi hyvin maahan? Painan vähän alle 60kiloa, pitutta on 170. Olen fyysisesti ihan ok kunnossa ja harvemmin muuten tulee tilanteita, että en jaksaisi (paitsi pyörän kaa, jatkuvasti). Nykyinen pyöräni (vm 2005 yamaha fz6s) painaa 207kiloa...
    Kaverin vaimo on tykänny ajella kawasakin er 6 mopolla..on matala ja kapea
    Suzuki b-king -08
    Ex Yamaha fz-1 n -07
    Ex Suzuki gsf 1250 -07
    Ex Suzuki gsf 1200 s -03
    Ex Suzuki sv 650 s -99
    En näitä ongelmia tajunnut ollenkaan autokoulussa kun siirrot oli niin pieniä.
    Eikö käsittelykokeessa ollut tehtävää jossa pitää taluttaa pyörää ensin vähän matkaa suoraan ja sitten tiettyjen rajojen sisällä ympäri? Mulla oli ainakin, ajoin kortin kolmisen vuotta sitten.
    Mutta ymmärrän tuskasi, mä olen 158,5 cm ja painoa reilut puoli sataa. Pyörä painaa kai 205 kg mutta siinä on painopiste tosi matalla. Silti on vaikeaa välillä, joutuu kyllä katsomaan vähän mihin parkkeeraa. Meidän piha on pyöreähköä sepeliä, hitto että siinä on vaikea saada pyörää työnnettyä...
    Ja pidä vaan se sivutuki alhaalla, niin mäkin teen.
    I ride the Lightning (XB9S -03)
  30.  
    Mun emäntä kans messuilla istu er-6n kawan päälle ja tokas että ostappa mulle tämmönen. Kannattaa ehkä kokeilla.
    Mutta ite onhelma taitaa kuitenki olla itseluottamuksen puute. eli ku et uskalla niin siitä aiheutuu vaikeempi tilanne.
    Reenausta vaan.
    zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen