Kuinka orjallisesti olette noudattaneet manuaalin mukaisia vaihtovälejä vai oletteko ajaneet tulpilla pitempään?
Kyssäri siksi kun jammun 12 000 km vaihtoväli lähestyy mutta tulpat on kuin uudet päällisin puolin tarkasteltuna ja onko turhaa vaihtaa toimivia vain vaihtamisen ilosta... ?
juuri nyt pyörätön
Sama tääl, 20000km välein ilman ongelmii
Suzuki Hayabusa vm.2010 2017->2020
ex. Suzuki GSF 1250SA vm.12 2015->R.I.P 2017 19.6 Sveitsissä
ex. Yamaha FZ6N vm.04 2012->2015
Mitenkäs tiuhaan ootte Iridium tulppia vaihdelleet? Noidenhan pitäis kestää vähän pidempään.
990 Adventure '06
EXC Racing 250 '06
113000 ajettu jamaha ja kaksi kertaa vaihettu tulpat......ensimmäinen kerta ohjekirjan mukaan ja toinen kerta n. 70000 km kohilla, eli alkas olla varmaan aiheellista vaihtaa taas .....ei helevata, yhtä tulpanvaihtoa tämä mopoharrastus on![]()
hondan huollossa vaihtoivat kyselemättä iridiumit uusiin jo 24tkm:n huollossa aikanaan. kun oli kuulemma jotain väriä tms jossain taikka muuta.. hyvin se silti oli käynyt ja käynnistynyt aina.. ja 39e oli hinta hyllyssä..
huoltovihkossa lukee tarkastus/vaihto 24tkm:n kohdalla.. mutta vissiin tavallista tulppaa ja iridiumia käytetty molempia XX:ssä..
puimurissa vaihtoväli 40tkm ja tavalliset tulpat.. niin ne huoltovihkojen arvot heittää..
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Pahin keikka oli eräässä Vantaalaisessa liikkeessä, kun vaihtoivat " käytettyyn " 1700 Kawaan iridiumit 12 tkm huollossa. Vaihtovälikin on ohjekirjan mukaan 48 tkm. Pantuni pelin myyntiin, jätin seuraavaa omistajaa varten kuitin hölmöilystä. Niin, tulppien hinta vain 88 €![]()
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
V-maxin tulpat vaihdettiin huolto-ohjelman mukaan 20tkm huollossa ja olivatkin tosi hurjan näköiset ulkopuolelta, oikin kunnolla ruostuneet ,kun ovat syvän poteron pohjalla ja pesussa jäävät ilmeisesti vedenalle...
palotilan puolelta kuitenkin olisivat menneet ainakin toiset 20 tkm, eivät olleet juurikaan uutta pahemmat
jaa juu.. ja aika paha homma, 9 tuntia, kone pois...![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Normi tulppia sai vaihtaa joka vuosi mun vanhaan i/ö sotaratsuun. Nyt on ollu iridiumit jo n 37tkm paikallaan eikä ole vielä ainakaan tarvetta vaihtaa. viime kevään niitä tutkin ja ihan olivat hyvässä kunnossa ja hyvän väriset
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Kun tuo käy vaivattomasti ja tulppien hinnat ei päätä huimaavat ole, tuohon yksisylinteriseen. Jos vaikka kesässä kaksi vaihtaa, riippuu tietysti vähän miten paljon ajaa ja millaista ajoa![]()
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Rivinelonen ilmajäähy, ja joka kevät ennen ekaa starttia vaihdan tulpat = n. 20 eur joten huolettomia kilsoja riippumatta paljon niillä on ajettu. Vanhat tulpat hyllyyn vuodeksi varalle.
Nykyään denson tulpat kestää, mutta NGK ei kestä tuossa ilmajäähy kawassa. Eikä rouvan pikkutwinissä ilmajäähy sekin ja tulpat vaihtuu joka kevät.
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
Enpä nähnyt syytä pidentää tulppien vaihtoväliä Firebladessa. 48 tkm:n vaihtovälillä ei tarvitse vaihtaa joka kesä.
24 tkm:n paikkeilla kurkkasin tulpat ja totesin hyväkuntoisiksi.
Jenkkilästä alkuperäiset tulpat tilattaessa sai valita Denson tai NGK:n tulpat. Densot tuli tietysti otettua.
Hintaa tulpille tuli n. 17 Euroa/kpl. Suomessa melkein tuplahinta.
Tunturi Senator > Tunturi Tiger > Piaggio NRG PureJet > Honda CBR1000RR RR8
Oisko kolmas tulppa menossa 690:ssä 25tkm tasossa. 19,90e per laaki, niin ei kannata venyttää.
Autossa 114 tkm ajetut ja 10v vanhat orkkis NGK iridiumit. 500cc/41hp per pytty vapari. Menossa kyllä vaihtoon varmuuden vuoksi. Ainetta noista kuitenkin häviää aikojen saatossa. Tätä väliä tulee venytettyä, koska äärettömän tympiä vaihtaa.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07