Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Kuinka orjallisesti olette noudattaneet manuaalin mukaisia vaihtovälejä vai oletteko ajaneet tulpilla pitempään?

    Kyssäri siksi kun jammun 12 000 km vaihtoväli lähestyy mutta tulpat on kuin uudet päällisin puolin tarkasteltuna ja onko turhaa vaihtaa toimivia vain vaihtamisen ilosta... ?
    juuri nyt pyörätön
  2. #2
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa collikka kirjoitti Katso viesti
    Kuinka orjallisesti olette noudattaneet manuaalin mukaisia vaihtovälejä vai oletteko ajaneet tulpilla pitempään?

    Kyssäri siksi kun jammun 12 000 km vaihtoväli lähestyy mutta tulpat on kuin uudet päällisin puolin tarkasteltuna ja onko turhaa vaihtaa toimivia vain vaihtamisen ilosta... ?
    Mä olen vaihtanuyt 20tkm välein eikä mulla ainakaan ole ollut ongelmia.
    Hupsis nyt onkin ajettu jo 30tkm näillä tulpilla, tarttis varmaan vaihtaa
    Elämä on onneksi mutkikasta
  3. #3
    Sama tääl, 20000km välein ilman ongelmii
    Suzuki Hayabusa vm.2010 2017->2020
    ex. Suzuki GSF 1250SA vm.12 2015->R.I.P 2017 19.6 Sveitsissä
    ex. Yamaha FZ6N vm.04 2012->2015
  4. #4
    Mitenkäs tiuhaan ootte Iridium tulppia vaihdelleet? Noidenhan pitäis kestää vähän pidempään.
    990 Adventure '06
    EXC Racing 250 '06
  5. #5
    113000 ajettu jamaha ja kaksi kertaa vaihettu tulpat......ensimmäinen kerta ohjekirjan mukaan ja toinen kerta n. 70000 km kohilla, eli alkas olla varmaan aiheellista vaihtaa taas .....ei helevata, yhtä tulpanvaihtoa tämä mopoharrastus on
  6. #6
    hondan huollossa vaihtoivat kyselemättä iridiumit uusiin jo 24tkm:n huollossa aikanaan. kun oli kuulemma jotain väriä tms jossain taikka muuta.. hyvin se silti oli käynyt ja käynnistynyt aina.. ja 39e oli hinta hyllyssä..

    huoltovihkossa lukee tarkastus/vaihto 24tkm:n kohdalla.. mutta vissiin tavallista tulppaa ja iridiumia käytetty molempia XX:ssä..

    puimurissa vaihtoväli 40tkm ja tavalliset tulpat.. niin ne huoltovihkojen arvot heittää..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  7. #7
    Pahin keikka oli eräässä Vantaalaisessa liikkeessä, kun vaihtoivat " käytettyyn " 1700 Kawaan iridiumit 12 tkm huollossa. Vaihtovälikin on ohjekirjan mukaan 48 tkm. Pantuni pelin myyntiin, jätin seuraavaa omistajaa varten kuitin hölmöilystä. Niin, tulppien hinta vain 88 €
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  8. #8
    V-maxin tulpat vaihdettiin huolto-ohjelman mukaan 20tkm huollossa ja olivatkin tosi hurjan näköiset ulkopuolelta, oikin kunnolla ruostuneet ,kun ovat syvän poteron pohjalla ja pesussa jäävät ilmeisesti vedenalle...

    palotilan puolelta kuitenkin olisivat menneet ainakin toiset 20 tkm, eivät olleet juurikaan uutta pahemmat

    jaa juu.. ja aika paha homma, 9 tuntia, kone pois...
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  9. #9
    Normi tulppia sai vaihtaa joka vuosi mun vanhaan i/ö sotaratsuun . Nyt on ollu iridiumit jo n 37tkm paikallaan eikä ole vielä ainakaan tarvetta vaihtaa. viime kevään niitä tutkin ja ihan olivat hyvässä kunnossa ja hyvän väriset
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  10. #10
    Kun tuo käy vaivattomasti ja tulppien hinnat ei päätä huimaavat ole, tuohon yksisylinteriseen. Jos vaikka kesässä kaksi vaihtaa, riippuu tietysti vähän miten paljon ajaa ja millaista ajoa
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  11. #11
    Rivinelonen ilmajäähy, ja joka kevät ennen ekaa starttia vaihdan tulpat = n. 20 eur joten huolettomia kilsoja riippumatta paljon niillä on ajettu. Vanhat tulpat hyllyyn vuodeksi varalle.

    Nykyään denson tulpat kestää, mutta NGK ei kestä tuossa ilmajäähy kawassa. Eikä rouvan pikkutwinissä ilmajäähy sekin ja tulpat vaihtuu joka kevät.
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  12. #12
    Enpä nähnyt syytä pidentää tulppien vaihtoväliä Firebladessa. 48 tkm:n vaihtovälillä ei tarvitse vaihtaa joka kesä.

    24 tkm:n paikkeilla kurkkasin tulpat ja totesin hyväkuntoisiksi.

    Jenkkilästä alkuperäiset tulpat tilattaessa sai valita Denson tai NGK:n tulpat. Densot tuli tietysti otettua.

    Hintaa tulpille tuli n. 17 Euroa/kpl. Suomessa melkein tuplahinta.
    Tunturi Senator > Tunturi Tiger > Piaggio NRG PureJet > Honda CBR1000RR RR8
  13.  
  14. #13
    Oisko kolmas tulppa menossa 690:ssä 25tkm tasossa. 19,90e per laaki, niin ei kannata venyttää.

    Autossa 114 tkm ajetut ja 10v vanhat orkkis NGK iridiumit. 500cc/41hp per pytty vapari. Menossa kyllä vaihtoon varmuuden vuoksi. Ainetta noista kuitenkin häviää aikojen saatossa. Tätä väliä tulee venytettyä, koska äärettömän tympiä vaihtaa.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07