Hakusessa hyvä kypärähuppu, jolta toivon seuraavaa:
- Istuva, ja tiukka aukko naamalle eli peittää ainakin suun
- Saumaton ja mahdollisimman ohut
- Windstopperia tms. etu- SEKÄ takapuolella, eli pitää suojata myös niska tuulelta
- Riittävän pitkä, että tulee tarpeeksi alas rinnalle ja niskaan
Nyt mulla on käytössä Rev'It Tracker, mutta siinä ei ole windstopperia niskassa, niskaosa on liian lyhyt ja muoto on löystynyt nopeasti eikä se pysy enää naamalla suorassa kun vetää kypärän päähän. Muuten ihan hyvä huppu.
Toisena huppuna löytyy Sweepin joku windstopper malli mutta se on liian paksu ja siinä on törkeät saumat, ei tule käytettyä ollenkaan.
Ehdotuksia?
Fillari
http://www.finnsvala.com/fin/index.p...id=120&lang=fi
Itsellä käytössä tuo Racing ...
Suzuki GSX S 1000 F 2019
Muita kypärähuppuja ei ole olemassakaan kuin FinnSvala. Mitä lie reikäisiä jalkarättejä kaikki muut.
'bout 10 vuotta menty pelkästään FinnSvalalla, siitä asti kun tulin tietoiseksi olemassaolostaan.
Jos "mustanaamiofiilis" on pakkorako, in Rukka we trust.... vuodesta aika kaukaa.
Mitä tulee kylmemmän kelin hanskoihin (sormikkaat), Rukka R-Star![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Itse olen tullut siihen lopputulemaan, että täydellistä huppua ei olekaan. Tosin tämä sillä varauksella, että tuota useamman kehumaa Oxfordia en ole päässyt testaamaan.
Omat kokemukset:
FinnSvala: muuten aika kiva, mutta "napakka" kaulan alue rajoittaa pään kääntämistä
Rukka Windstopper/Coolmax-huppu: kaulan alue riittävän väljä, mutta huppuosan coolmax on niin karkeaa, että tarttuu kypärän sisustaan kuin hiekkapaperi -> kypärä ei istu hyvin.
Seuraavaksi taidan investoida tuohon Rukan WS Neo -kauluriin, jolla välttää nuo muissa kaulureissa kummittelevat idioottimaiset tarranauhat niskapuolelta. Itse huppuosalla ei minulle ole sinänsä merkitystä, kun kypärässä on täysin irroitettava pestävä sisusta.
Pitääpä käydä testaamassa nämä mainitut Finnsvala, Oxford ja Rukka. Erillinen kauluri/buffi ja huppu on tietenkin vaihtoehto mutta mielummin käyttäisin vain huppua. Jännä ettei tunnu löytyvän hyvin istuvaa windstopperhuppua, siinä olis markkinarako jollekin…
Kiitos vinkeistä
Fillari
Joskus on helpoin käyttää "kiertotietä".
Jos kelit huutaa "windstoppereita", eikä todellakaan ole helppoa
löytää keksintöä jonka kaulaosa istuu omaan kiulunvarteen
satarosenttisesti...... Laittaa ihminen päällensä
mukavan ja hyvällä kauluksella varustetun poolon
On sopivan ohut, pitkähihainen jne..... ja saa 15-20 €:lla.
Sen kauluksen kun avaa yksinkertaiseksi, nostaa "korviin" ja laittaa
kypärähupun/kauluksen päälle, ei haittaa vaikka se hupun kaulus
ei ole 100% istuva... että on siis hieman löysä.
Toimii kun junan vessa... mukava, lämmin.....
Ei tuo sen kummempi juttu ole
Eli olennaisinta tuossa "vihanneksessa" on
omaan makuun sopiva huppuosa aukkoineen ja riittävän
isot "liepeet" jotka pysyvät hyvin takin/sen kauluksen alla.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Itselläni on erillinen kauluri jossa windstopper ominaisuus, taitaa olla mp asun, mutta myös motonetin malli toimii. Toimii hyvin kauden alussa ja lopussa, kun taas kesällä pelkkä kypäränhuppu (silkki tai puuvilla) riittää. Tässä mielestäni se etu, että voi ostaa huokeampia huppuja enemmän, että on aina puhtaita huppuja odottamassa.
Yamaha YZF-R6 -13
Yamaha YZF-R1 -03
Suzuki GSX-R 600 -99
Mikä Motonetin kaulureista? Hyvä kauluri olisi hakusessa, joka suojaisi myös niskan. Alla olevaa olen katsellut, mutta mahdotonta tietää kokeilematta istuvuudesta ja suojaavuudesta.
http://motonet.fi/fi/tuote/3831202/Richa-lampokaulus
Vähän viileämpään olen todennut tuon toimivaksi. Mönkkärillä ja kelkalla max. 25 pakkasasteessa ja nyt pääsiäisen aikoihin +7 asteessa, hyvin workki.
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...osuojus-82808/
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Honda Varadero -01
ex:Suzuki GSX 600F -98
ex:Yamaha TZR 125 -91
osaisiko joku kertoa kypäränhuppua, jossa ei mene sauma keskeltä jakausta.. Itsellä on senverta tiukasti mitoitettu kypärä että parin tunnin ajonjälkeen hupun kun ottaa päästä on sauma painanut syvän jäljen päänahkaan. Bilteman huppu on tuommoinen saumaton yläosasta mutta liian lämmin kesähelteillä.
Olen katsellut MP kaupoista silkki/puuvillakypärähuppuja mutta kaikissa tuntuu tuo sauma menevän keskeltä?
ps. kokeilin myös kääntää hupun nurinperin jotta sauma olisi ulkopuolella, mutta sauma painaa samallalailla
päänahkaa ja kokopäivän ajon jälkeen särkee jo päätä.
1991: Suzuki R 50
1993-95: Helkama AX 50
2007: Honda CBF 600 S
2008: Honda CBR 600 F
2009: Suzuki 1250 Bandit S
2010: Suzuki Hayabusa
2011: Yamaha FJR1300
2014: Yamaha FJR1300
2017: Yamaha Super Tenere 1200
2023: bmw r 1250 gs
Mulla sama ongelma kun mkukka'lla.. Ompelin pari huppua itse kahdella saumalla: pään yli kaistale niskasta otsalle ja saumat on sivumpana. Nuo saumat ei painaneet niinkuin yksinäinen.
Onko mkukka sen pakko olla kypärähuppu?
Mulla on itsellä käytössä nykyään buffi, aivan mahtava kapistus.. Ei saumoja ja saa kunnolla leuankin tuulensuojaan. En taida kovinäkkiä vaihtaa takaisin huppuun, varsinkaan valmiisiin kun mistään ei tunnu löytyvän kokonaan saumattomia tai ainakaan keskisaumattomia.
"On katsottava tarkkaan, mihin astuu kissa tassuillaan, itse kumminkin ne joutuu nuolemaan."
* * * *
Kawasaki GPZ500S -88 : 2010
Yamaha FZS600 Fazer -99 : 2011->
Hanxilla Konalassa on ainakin myynnissä ohutta ja saumatonta kypärähuppua joka tuntui omaan päähän istuvalta.
Itse kävin kokeilemassa windstoppermalleja Finnsvala, Rukka, Alpinestars, Hanx.. mikään ei ollut just semmonen kuin haluaisin, joten jäi toistaiseksi hyllyyn. Joko kaulus oli liian lyhyt tai sauma tuli keskelle leukaa tai otsaa. Finnsvalassa kasvojen aukko on liian iso, haluan että huppu peittää myös suun.
Fillari