Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
    Pitäisi tilata yksityishenkilönä Kiinasta paketti, jonka koko on noin 50x50x50 cm ja painoa 70 kg. Paketin arvo ~700 €.
    Kiinalainen saa rahdattua paketin Helsingin satamaan DDU:na, hinta vajaa 100 €. Lentorahti on useamman satasen, joten en usko sen kannattavan.

Osaisiko joku minulle rautalangasta vääntää,
    a) tarviiko minun ottaa ennakkoon yhteyttä johonkin huolitsijaan vai tapahtuuko sataman toiminnot jollain lailla automaattisesti ja minulle paketin saapuessa ilmoitetaan, että paketti on noudettavissa sieltä/täältä. Postipakettien puolesta on Tampereen tullissa tullut aiemmin asioitua, joten tullaus edes hitusen selvempi.
    b) minkälainen osoite pakettiin laitetaan?
    c) Toisaalta olisi parempi, jos paketin saisi suoraan tänne Pirkanmaalle, niin ei tarvitsisi isolle kirkolle lähteä, mutta sekin tietysti kustannuskysymys.
    d) Minkä kokoisiin huolintamaksuihin on varauduttava Suomen päässä? (ilman tulli + alv)
    e) Mikä firma olisi kustannuksilta järkevä tällaiselle yksittäiselle pikkupaketille?

Vastauksista erittäin kiitollinen. Googlesta en rautalankaohjetta löytänyt. Pari vuotta sitten kyselin samaa asiaa, mutten enää ketjua löytänyt. Kyseessä ei ole mp-tavara, mutta menköön tämän ketjun alle.
    Ota ensin selville mitä huolintaliikettä tuo toimittaja käyttää. Tavarahan tulee kontissa eli silloin siinä on välissä joku huolintaliike. Ko. huolintaliikkeellä on luultavasti edustus tai yhteyshenkilö täällä Suomen päässä joka hoitaa tavaran kontista ulos. Toimitus kun näyttää olevan DDU eli toimitus tullaamattomana.
    Eli ota yhteyttä tuohon huolintaliikkeeseen niin ne kertovat jatkosta. Jos on kyseessä joku suurempi kansainvälinen ketju niin he hoitavat lisämaksusta koko paskan eli siis Schenker, DHL, tai Kuehne & Nagel jotka kaikki toimivat myös Kiinassa. Noi tarvittaessa toimittaa laatikon kotiovelle saakka.
    Ainakin itselleni on joskus tullut Thaimaasta tavaraa, niin paikallinen sutenööri täällä, on hoitanut sen konttiin ja Suomessa on sitten jonkun huolintaliikkeen sutenööri hoitanut paperisodan ja lähettänyt mulle laskun + tavaran jonka olen saanut maksua vastaan.

Osoitelapun olen laittanut laatikkoihin joka kylkeen. Nimi, postiosoite, ja FINLAND + puhelinnumero +358 muodossa, eikä muuta. Mahdollisimman selkeästi ja isolla ja kestävästi ja joka sivulle. Jos pahvi tai puulaatikko niin suoraan laatikkoon maalilla tai pysyvällä tussilla. Lootan sisälle vielä pari osoitelappua mukaan jos joku vaikka "vahingossa" aukaisee

Se mitä valtio sitten vaatii tullin ja alv:n muodossa riippuu tavarasta. Sehän muistaakseni lasketaan sitten niin että: hankintahinta josta lasketaan tulli+rahti = X ja siihen summaan sitten lisätään tuo alv 24%

Jos taas joudut itse hoitamaan koko rahdituksen niin sitten tilanne menee astetta mielenkiintoisemmaksi...
    XX 06>>>GSX-R K7, kilvetön R6R, kilvellinen R6R, Kutter K9, PuimuriGSA, PuimuriGSA wasserboxer, Honda CB1300, Puimuri1250GSA, KTM1290SAR
    Ilmainen neuvo, älä tilaa Kiinasta mitään moottoripyöräilyyn liittyvää. Todennäköisesti saat feikkitavaraa.
    BMW K1600GT, KTM 450 EXC,Ski-Doo freeride 800
    Born to be wild! Later captured...
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa ptm kirjoitti Katso viesti
    Ilmainen neuvo, älä tilaa Kiinasta mitään moottoripyöräilyyn liittyvää. Todennäköisesti saat feikkitavaraa.
    Tai sitten ihan laadukasta tavaraa. Jarrukahvojen ja jalkatappisarjojen kanssa kannattaa vähän selvitellä luotettavaa toimittajaa, koska osa myy hirveetä skeidaa, mutta kyllä tuolta nykysin saa ihan kuranttia tavaraa ja yleensä hinta on murto-osa Euroopasta tai jenkeistä tilattuun.
    Superbike #7
    Kiitos Jukka, täytyy kysellä.
    Ja kuten mainittu mp-kamaa en ole ostamassa.
    Kannattaa kysyä paljonko kontin rahtaus maksaa. Pienen kontin veto kotipihalle maksaa paikasta riippuen halvimmillaan 400 taalaa...
  7.  
    Kontin rahti Kiinasta Suomeen maksaa noin 3-4000 €, joten uskon, että halvempiakin keinoja löytyy pikkunyssäkän kuljettamiseen.