Päästetäänkö radalle, jos on kyykyssä maastoliikennevakuutus?
Olisin rakentamassa IIpyörää radalle. Pyörä sinänsä kilvellinen ja toistaiseksi olen hankkinut pyörälle päiväkohtaisen liikennevakuutuksen ratapäiviä varten.
En ole vielä tiedustellut onko tällaista vakuutusta, edes tarjolla kyykyille.
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
Jos pelissä on voimassaoleva liikennevakuutus kyseisenä päivänä niin ei kai pitäisi olla esteitä kurvailulle. Juutana iskekööt viimeisen niitin mielipiteeseeni.
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Tässä varmaan kannattaa ottaa varmanpäälle, eikä viilata sitä viimeistä milliä… Meinaan jos sattuu vahingossa ajamaan radalla jonkun (tai itsensä) vaikka pitkälle sairaslomalle, niin on ihan kiva, että vakuutus hoitelee sun puolesta ne maksujutut.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Maastoliikennevakuutukseksi sitä kilvettömien pyörien vakuutustakin usein sanotaan. Miten tuollaisen saisi kilvelliselle, siitä en osaa sanoa mitään.
Liikennevakuutus pitää olla joka tapauksessa. Pointtihan on se, että liikennevakuutuskeskus maksaa vahingon syyttömän osapuolen kulut joka tapauksessa kun tekijä tunnetaan, mutta ne voidaan periä takaisin henkilöltä jolla vakuutus olisi kuulunut olla. Eipä olisi kiva päätyä maksamaan satojen tuhansien eurojen korvauksia sairaalahoidosta, kuntoutuksesta ja ansionmenetyksestä...
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Kysymys?
Varmasti joku osaa vastata faktisesti oikein.
Jos kuljettaja ajaa omalla tai lainavehkeellä asfaltti- tai maastoradalla mällin joutuen vakaviin terveydellisiin ongelmiin, kuten raajahalvaukseen, niin kuka/mikä taho korvaa kuntoutuksesta, ansionmenetyksestä jne aiheutuvat kulut, jos minkäänlaista vakuutusta ei ole? Ja kyseessä siviilikuski, siis ei mitään lisenssiä.
Perusteellisesta vastauksesta tulee YV:llä selvitys, että miksi kysyn.
<p>.</p>
Ketäänhän ei tosiaan varmasti korvaa vahinkoja jos ilman liikennevakuutusta ajelee ajoneuvolla missä sellainen lain mukaan tulee olla. Kannattaa myös huomioida, että vaikka olisi mitä muita vakuutuksia niin korvaus voidaan evätä sen perusteella, että olisi pitänyt olla liikennevakuutus ja korvaus pitäisi tulla siitä.
Lainavehkeen kohdalla kannattaa huomioida, että lain mukaan on nimenomaan omistajan velvollisuus huolehtia liikennevakuutuksen voimassa olosta, eikä lainaajan. En tiedä onko tuosta mitää ennakkotapauksia, mutta voi olla, että omistaja joutuisi jopa korvaamaan jos on lainannut vehkeen missä vakuutukset eivät ole kunnossa.
ex CBR 600 '05
Yamaha YZF-R6 ´02 ratalelu
Liikennevakuutuskeskus voi mahdollisesti korvata. Alla on Liikennevakuutuskeskuksen lausunnosta pätkä kopioituna ja sieltä kannattaa varmaan kysyä neuvoa/apua.
Vakuuttamattoman ajoneuvon aiheuttamat vahingot
Liikennevakuuttamattoman ajoneuvon aiheuttamat vahingot korvaa Liikennevakuutuskeskus,
joka myös perii korvauksia varten korotetut vakuutusmaksut niiltä moottoriajoneuvojen
omistajilta, jotka ovat laiminlyöneet vakuuttamisvelvollisuutensa. Lain mukaan
vakuuttamattoman ajoneuvon omistaja ja haltija jäävät ilman korvausta samoin
kuin kuljettaja, joka tiesi tai jonka olisi pitänyt tietää ettei ajoneuvolla ollut liikennevakuutusta.
Jos liikennevakuutuksen ottaminen on laiminlyöty, on Liikennevakuutuskeskus lain mukaan
velvollinen perimään hyvikkeen ajoneuvon omistajalta tai haltijalta laiminlyönnin
ajalta.
R1
YZ250F
Laitan Fox:lle ja MakeR:lle saman YV:n kuin vma:lle, niin ymmärrätte asian pintaa syvällisemmin.
<p>.</p>
Motorgin ratapäivillä tätä ongelmaa ei onneksi pitäisi tulla vastaan, koska radalle ei ole mitään asiaa ilman voimassa olevaa liikennevakuutusta. Veikkaan, että ensi keväänä taas tarkastellaan noita kilvettömistä tehostetusti, koska vakuutusten hinnat näyttäisivät ilmeisesti nousevan ensi vuodelle ihan jonkin verran, jolloin kiusaus olla ottamatta vakuutus kasvaa entisestään.
Superbike #7
Tähän asti kilpi pyörän perässä on katsottu osoitukseksi vakuutuksen voimassaolosta. Jos vakuutus ei ole voimassa, rikkoo pyörällä ajava liikennevakuutuslakia, jolloin vahinkotilanteessa korvaus tullee jotain kautta ja pyörän omistajalta peritään vakuutusmaksut korotettuna. Sama juttu siis kuin liikenteessä ilman vakuutusta tunaroidessa. Kilvettömiltä pyöriltä on sitten pyydetty esittämään erillinen todistus vakuutusyhtiöstä tai vakuutuskirja+maksukuitti.
Superbike #7