Sivu: 1 / 10:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 283:sta
    Katsotaanpa kiinnostaako ketään tämmöinen aihe.

Olettaisin, että moni täällä on hankkinut pyöränsä tai autonsa jonkinlaisella rahoituksella. Oli se sitten osamaksu, jossa ajoneuvo on vakuutena, pankkilaina vakuudella, joustoluotto yms.

Miten olette perustelleet valitsemanne vaihtoehdon? Vertailitko vaihtoehtoja?

Kuumeen ollessa päällä on helppo hankkia liikkeestä jonkin rahoituslaitoksen myöntämä rahoitus. Tällöin ajoneuvo jää rahoitusyhtiön nimiin ja sen myyminen ja ulkomaille lähteminen hankaloituu maksujen ollessa kesken. Lisäksi vaaditaan kunnon kaskot rahoitusturvalla(?).

Joustoluotto on sinällään kiva, että ajoneuvo tulee omiin nimiin. Miinuksena korkea korko ja hallinnolliset kulut. Jos on hyvät suhteet pankkiin, niin näistäkin voi neuvotella.

Vakuudellinen pankkilaina edellyttää tieytenkin omaisuutta, jota antaa vakuudeksi. Pääsääntöisesti halvempi kuin joustoluotto.

Ja ainahan kaikki ei ole rahasta kiinni, joskus tulee päädyttyä hieman kalliimpaan vain henkilökemioiden vuoksi.

Tinkimällä ajoneuvon hinnasta säästää myös luottokustannuksissa(vähemmän lainaa). Pidetään kuitenkin ajoneuvon hinnan tinkimiskeskustelut toisissa topiceissa. Ja ainahan kaikki ei ole rahasta kiinni, joskus tulee päädyttyä hieman kalliimpaan vain henkilökemioiden vuoksi.

Henkilökohtaisesti tuppaan tuijottamaan kokonaisluottokustannuksia ja siedettävää kuukausilyhennystä. Pankista toivoivat, että ottaisin vakuudellista pankkilainaa, koska tulisi halvimmaksi. En taas henkilökohtaisesti pidä omaisuuteni antamisesta vakuudeksi. Luultavasti päädyn joustoluottoon, jos saan neuvoteltua nostokulut pois, koron suht alas ja lainanhallinnoimiskulut/kk sopiviksi. Mielenkiinnolla odotan tulevaa vääntöä vaihtoehdoista pankkini kanssa.

Miten sinä päädyit rahoitusvaihtoehtoosi?
    Sielukkaassa pyörässä on Rock'n'rollia, patinaa, fuck you -meininkiä, se ei lähde käyntiin kun tekisi mieli ajamaan, ja kun on vikaa etsiessä juonut lavan kaljaa ja polttanut puoli kartonkia röökiä ja päätät taas kokeilla niin laakista tulille.
    -JaZZo
    Tämä on tietysti monen mielestä melkoinen Klisee mutta kannattaako moottoripyörään yleensä ottaa minkäänlaista velkaa.
    Mutta jos kuume on kuitenkin kova niin pankkirahoitus on omasta mielestä paras silloin kumminkin pystyy pyörän realisoimaan itse jos elämässä tapahtuu jotain semmoista mitä ei pitäisi tapahtua.
    Jos taas pyörä on rahoitusyhtiön omaisuutta siihen asti kun se on maksettu kokonaan ja et pysty maksamaan
    sovittuja kuukausieriä niin kusettaahan ne säälimättä ja takaisinotetulla pyörällä ei ole mitään hintaa ja vielä jäät erotuksen velkaa.
    Tämä on vain oma mielipiteeni.
    "Elä täysillä ja kuole onnellisesti"
    Maksan pankkisiirrolla.
    Jos myyntipuulaakissa on täysin koroton ja täysin kuluton rahoitusvaihtoehto, hyödynnän sen ja teen rahoitussopimuksen.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
    Käteisen käytön kannattavuus riippuu tietenkin käytettävän käteisen määrästä ja vaihtoehtona olevasta rahoituksesta. Halvempaa on helpompi ostaa käteisellä, mutta kalliimman ostavan kannattaa varmasti ajatella vaihtoehtoja.
    Sielukkaassa pyörässä on Rock'n'rollia, patinaa, fuck you -meininkiä, se ei lähde käyntiin kun tekisi mieli ajamaan, ja kun on vikaa etsiessä juonut lavan kaljaa ja polttanut puoli kartonkia röökiä ja päätät taas kokeilla niin laakista tulille.
    -JaZZo
    Maksan ainoastaan velattomalla rahalla moottoripyörät.

Yritän noudattaa yleensäkin periaatetta että velka on veli ottaessa ja veljenpoika maksaessa...näin jää pois nuo niin harmilliset pakkosopimukset pankin/vakuutusyhtiön/luottolaitoksen kanssa.

Siksi varmaan ajelenkin vanhoilla rouskuilla...

Asunnot on eri asia, ne ei yleensä ollessaan velan vakuutena kuitenkaan tuhoudu käyttökelvottomiksi ja näin ollen menetä vakuusarvoaan...
    Viimeksi muokannut: collikka; 27.10.2013 klo 14:58.
    juuri nyt pyörätön
    Asunto velaksi pankilta muut käteisellä velattomalla rahalla ja pitkällä säästämisellä!
    Honda 1100 XX Superblackbird -08
    Kawasaki Monster ZX-10 R -09
    Ja nyt taas mennään bläkkärillä, vm07.
    Vaihtu uuteen Honda VFR 1200F -14.
    Kawasaki H2 SX SE -18
    Itse tein sukulaisen kanssa sopimuksen. Kaikkea ei tarvinnut maksaa kerralla vaan sain mahdollisuuden maksaa pyörän osissa ilman ylimääräistä korkoa. Ilman tätä mahdollisuutta pyörä olisi tullut vasta seuraavana vuonna.

Osan pyörän hinnasta (kunhan puhutaan yli 10 000,- Euron) voisin ottaa rahoituksella. Todennäköisesti pankkilainalla. Koko pyörää en näe järkevänä ostaa lainarahalla. Mieluummin ostaa halvemman pyörän ja ajaa sillä kunnes on varaa hankkia se kalliimpi ja parempi pyörä. HUOM: Ellei pyörä ole ainoa kulkuväline kesät ja talvet, mikä ei täällä päin maailmaa kauhean hyvin onnistu.

Tarkoitus on kumminkin ajaa sillä pyörällä ja itse en ainakaan pystyisi ajamaan samalla tavalla pyörällä, jota en oikeasti pysty omistamaan(suuri laina). Sen sijaan pyörä, jonka tiedän pystyväni korvaamaan uudella, on paljon mukavempi ajaa. Pyörästä ei tarvitse huolehtia samalla tavalla.
    Lainaa Shikyo kirjoitti Katso viesti
    Sen sijaan pyörä, jonka tiedän pystyväni korvaamaan uudella, on paljon mukavempi ajaa. Pyörästä ei tarvitse huolehtia samalla tavalla.
    Itse ajattelen juurikin samoin, jos ajan lepikkoon ja korjauskelvottomaksi pyörän jonka omistan täysin siitä ei synny mitään sen kummempaa sotkua, thats it.
    Ja uutta alle.

Aiheesta sivuun (ja aika paljonkin) se on tämän nykymaailman ongelma että ihmisillä on liikaa velalla hankittua omaisuutta, (ja kalliilla rahalla pahan päivän varalle vakuutettua) omaisuutta johon ei itse asiassa olisi varaa...
    juuri nyt pyörätön
    Autot ja Rätkät käteisellä tullu rahoitettua. Kämppävelassa on tarpeeksi nieltävää...
    Elä ja anna muiden roudata.
    Lainaa andestone kirjoitti Katso viesti
    Autot ja Rätkät käteisellä tullu rahoitettua. Kämppävelassa on tarpeeksi nieltävää...
    Näin se menee minunkin kohdallani eikä ole edes sitä kämppävelkaa. Lainaraha on liian kallista kulutushärveleihin ja velanmaksu ikävää puuhaa. Joskus kersana tuli auto tai parikin ostettua rahoituksella mutta ei ollut minun juttuni.
    Kyllähän se ehkä niin on että ihmiset joilla on mahdollisuus ostaa käteisellä pyörä, eivät ymmärrä eivätkä "hyväksy" että joku ostaa samanlaisen pyörän rahoituksella jos ei muuten pysty.

Sellaiset ihmiset joilla ei ole ylinmääräistä käteistä, ostaa mieleisensä pyörän rahoituksella ja antaa itselle ja muille täyden hyväksynnän tällaiselle toiminnalle. Ja ajattelee ehkä niin että saa olla mahdollisuus harrastaa tätä hienoa harrastusta vaikka ei käteisellä pyörää voi ostaakkaan.

Itse kuulun tähän jälkimmäiseen porukkaan enkä häpeä sitä. Syitä rahoituksella ostamiseen voi olla erinlaisia.

Itse olen ihan tavallinen duunari ihan tavallisessa työpaikassa ihan tavallisella palkalla. Olen perheellinen mies ja tiedän että säästämällä en saa moottoripyörään rahoja kasaan. Sen verran löytyy noita rahareikiä kuitenki.

Luulen että samanlaisessa tilanteessa eläviä voi olla joku muukin. Joku voi ehkä ajatella että jos on niin persaukinen että ei voi käteisellä pyörää hommata niin silloin ei tarvi hommata. Ymmärrän tämänki ajatuksen.

On myös ihmisiä jotka käyttää kaikki rahansa ja vapaa aikansa tähän harrastukseen. Harrastaa radalla ajamista yms. Luulen että suurin osa näistä ihmisistä ajaa omalla maksetulla pyörällä ja heillä on paljon rahaa kiinni tässä harrastuksessa.

Itse en vieraile radalla koska ei ole siihen varaa. Mutta itse ajan silti n.10000km kesässä ja teen yhden viikon reissun kesässä ja yhden tai kaks viikonlopun reissua. Mielestäni se on ihan kelposuoritus perheelliselle duunarille.

Eli yritän tässä sitä sanoa että tätäkin harrastusta voi harrastaa niin monella eri tavalla ja eri budjetilla.

Hyvää talven ja ensi kesän odotusta kaikille!
    Honda Varadero -01
    ex:Suzuki GSX 600F -98
    ex:Yamaha TZR 125 -91
    Toisen pyörän ostoon otin käteisen lisäksi pankista lainaa kun sai niin pienellä korolla (3kk euribor ilman marginaalia ja palvelumaksuja, eli 0,2% todellinen vuosikorko). Mielummin pitää rahat sijoituksissa jotka tuottaa enemmän kuin velalle kertyy hintaa. Aiemmin olin hankkinut laitteet käteisellä. Pankkilainaan päädyin toki halvan hinnan vuoksi, mutta myös vapauden takia. Ei ole sidottu rahoitusyhtiön sääntöihin ja muuhun pakollisuuteen.

Uusimmassa Performance Bikessa oli juttua mp-rahoitusmudoista. Näyttäisi olevan ulkomailla enemmän vaihtoehtoja kuin kotimaassa.
    Nuorempana pyöriä tuli rahoitettua lähinnä pankkirahoituksella, lainoitusta sai helposti eikä hintakaan muistaakseni ollut kovin paha. Silloin tosin ei tarvinut murehtia muusta kuin mopoista, laulusta ja naisista, nyttemmin on kuitenkin noita huollettavia ja asuntolainaakin vielä jäljellä niin olen ajatellut että pyörät on paree maksaa pankkisiirrolla. Vaatii jonkunverran pinnaa toisinaan, mutta kuume ei enää puske päälle niin pahasti kuin nuorempana, helpottaa kummasti kun on jo muutama rukki tallissa.
    Lainaa Lauri12 kirjoitti Katso viesti
    Kyllähän se ehkä niin on että ihmiset joilla on mahdollisuus ostaa käteisellä pyörä, eivät ymmärrä eivätkä "hyväksy" että joku ostaa samanlaisen pyörän rahoituksella jos ei muuten pysty.

Sellaiset ihmiset joilla ei ole ylinmääräistä käteistä, ostaa mieleisensä pyörän rahoituksella ja antaa itselle ja muille täyden hyväksynnän tällaiselle toiminnalle. Ja ajattelee ehkä niin että saa olla mahdollisuus harrastaa tätä hienoa harrastusta vaikka ei käteisellä pyörää voi ostaakkaan.

Itse kuulun tähän jälkimmäiseen porukkaan enkä häpeä sitä. Syitä rahoituksella ostamiseen voi olla erinlaisia.

Itse olen ihan tavallinen duunari ihan tavallisessa työpaikassa ihan tavallisella palkalla. Olen perheellinen mies ja tiedän että säästämällä en saa moottoripyörään rahoja kasaan. Sen verran löytyy noita rahareikiä kuitenki.

Luulen että samanlaisessa tilanteessa eläviä voi olla joku muukin. Joku voi ehkä ajatella että jos on niin persaukinen että ei voi käteisellä pyörää hommata niin silloin ei tarvi hommata. Ymmärrän tämänki ajatuksen.

On myös ihmisiä jotka käyttää kaikki rahansa ja vapaa aikansa tähän harrastukseen. Harrastaa radalla ajamista yms. Luulen että suurin osa näistä ihmisistä ajaa omalla maksetulla pyörällä ja heillä on paljon rahaa kiinni tässä harrastuksessa.

Itse en vieraile radalla koska ei ole siihen varaa. Mutta itse ajan silti n.10000km kesässä ja teen yhden viikon reissun kesässä ja yhden tai kaks viikonlopun reissua. Mielestäni se on ihan kelposuoritus perheelliselle duunarille.

Eli yritän tässä sitä sanoa että tätäkin harrastusta voi harrastaa niin monella eri tavalla ja eri budjetilla.

Hyvää talven ja ensi kesän odotusta kaikille!
    En minä usko että monikaan jolla on varaa ostaa käteisellä pyörä ajattele noin varmasti on jokunen.

Eikä siinä mitään jos ostaa rahoituksella ja kun luin sinun kirjoituksen tuli semmoinen kuva että sinulla onkin jalat maassa, lasket mihinkä on varaa ja elät ja harrastat sen myötä.

Ikävä kyllä kaikki ei laske samalla tavalla ja sitten kun ne ymmärtää niin asian korjaus vie monta vuotta.

Itse asun maassa jonka asukkaat on ehdottomasti Pohjoismaitten velkaisempia, yleinen frendi on että ostetaan keväällä pyörä velaksi ja myydään sitten syksyllä pois tietysti tappiolla, parhaat myyvät ilman rahaa kunhan vain ostaja ottaa loppuvelan nimiinsä
    ja sanonta vain kuuluu että kaikella harrastuksella on hintansa.
    PS. Onhan ihmisillä täällä rahaa kun asuntolainoja ei lyhennellä maksellaan vain lainojen korot justiinsa oli artikkeli lehdessä että asuntolainojen pituus oli Tukholman seudulla 140 vuotta.
    Viimeksi muokannut: rimpjar; 27.10.2013 klo 17:58.
    "Elä täysillä ja kuole onnellisesti"
    Mikäli foorumin käteis-sedillä löytyy sen verran käteistä että ilman velkaakin voi vehkeensä ostaa, niin olisi varmasti aivan fiksua alkaa perehtymään sijoittamiseen... Niin ne muutkin täyspäiset tekevät joilla on ylimääräistä, ammattiapuakin on saatavilla.

Tosin onhan se miehekästä kehua naapurille että käteisellä ostin. Voihan siitä tunteesta vähän maksaa...
    Supermoto
    Omalla velattomalla rahalla harrastusvälineet
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
    Oikotie onneen osamaksun kautta, näin se menee hyvinkin monella, kuten mulla. Mopo rahalla ja auto haitarilla, näin se tulee jatkossakin olemaan ellei satu iskemään kuume kalliimpaan mopoon, tuskimpa koska haluan pitää harrastelelut velattomina.

Rahamiehet ja naiset on asia erikseen, kaikilla ei ole elämä kohdellut lompakkoa niin että pinkka olisi aina kunnossa.
    Kylätason kurapyöräilijä.
    Autoon olen joskus pienehkön velan ottanut, mutta harrastusvehkeet ostetaan sen ikäiset/hintaiset, joihin on käteisellä vara. Ei ole kaiken pakko olla uusinta ja viimeisimmän trendin mukaista. Vanhemmallakin vehkeellä pääsee kotoa pois, ja aina välillä takaisinkin. Homma aloiteltiin aikuisiällä uusiksi 1500€:n XJ:llä, ja siitä on hieman kallimpaan päin vuosien varrella valuttu.
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
    Harrastevehkeet niin halpoja että käteisellä ostetaan. Persaukisen ei kannata velaksi ottaa niitä talliin seisomaan.
    Kyllähän se nykymaailmassa niin on, että harvalla alle nelikymppisellä on mahdollisuutta ostaa yli kymppitonnin pyörää käteisellä. Harvalla myöskään on tuossa kohtaa sellaista omaisuutta, jota voisi velan pantiksi laittaa. Päkaupunkiseutulaisen näkökulmasta tuo saattaa tuntua hullulta, kun ei tuo kymppitonni ole monelle kuin muutaman kuukauden vuokra, mutta syrjäsuomessahan tuolla saa jo kohtuullisen asunnon ostettua omaksi.

Itse olen hankkinut sekä autot että pyörät rahoitusyhtiön osamaksulla. Monesti hieman tinkaamalla ja kampanjoita hyödyntämällä korko on ollut oleellisesti edullisempi kuin vakuudettomalla pankkilainalla. Halvin todellinen korko on tainnut olla alle kahden ja puolen prosentin kuluineen, kalleinkin selvästi alle kymmenen. Hämmästyksellä olen katsellut mm. noita Nettiautossa kaupattavia kymppitonnin lainoja joissa todellinen korko nousee likemmäs viittätoista, että kukahan hullu tuollaiseenkin sortuu. Mielestäni nuo pitäisi kieltää koronkiskonnan nimissä.

Kunhan rahoitusyhtiön osamaksukaupassa velkasumma ja lyhennyserä pidetään järkevänä suhteessa kohteen arvoon, niin tuohan on varsin riskitön ratkaisu. Silloin pahimmillaan se voi toki talousvaikeuksissa johtaa pyörän takaisinottoon ja siihen että saat loppuvelan ylittäneestä osasta jonkinlaisen eurosumman käteisenä takaisin. Epäilemättä tuossa kohtaa tulee pahasti takkiin pyörän todelliseen arvoon nähden, mutta eipä ole pankki ulosmittaamassa palkkaa tai taloa. Lisäksi käsittääkseni osamaksusopimuksissa on nykyään tyypillisesti pykälät "sosiaalisen suoritusesteen" varalta, eli kuluttajalla on sentään jotain suojaa lomautus-, työttömyys- tai sairastumistilanteessa.

Osamaksu toki tuo velvoitteita kaskon suhteen, mutta ainakaan Pohjola ei rajoita pohjoismaissa liikkumista. Suomenlahden eteläpuolelle ja keskieurooppaan toki pitää hakea maastavientilupa, jossa on lähinnä kyse vakuutusten voimassaolon varmistamisesta.

Mitä sitten tulee yleisesti harrastuskaluston hintaan tai ikään, niin minusta siinä on kaksi kriteeriä. Ensinnäkin laitteen pitää olla sellainen, että harrastuksesta nauttii, tai muuten koko hommalta menee pohja. Toisekseen, laitteen pitää olla niin uusi ja luotettava, että se ei seiso kesken kauden viikkokausia korjaamojonossa tai tallin lattialla palasina. Joillekin toki tuo ropaaminenkin on harrastus, mutta itse käytän mieluummin sen vähän vapaa-aikani ajamiseen kuin tallissa nyhjäämiseen.
    Mp-harrastus on tavan duunarille (niinkuin itse) tänä päivänä aikamoinen eliitti-harrastus, varsinkin jos ei halua tinkiä muusta "elämänlaadusta", kaikkine liikenne-/etenkin kaskovakuutuksineen...

Joten aion jatkossakin hankkia rakkineet käteisellä/ilman velkaa koska pitkässä juoksussa se on halvin tapa...

(ja pysyn vanhoissa rakkineissa...)
    juuri nyt pyörätön
    Lainaa collikka kirjoitti Katso viesti
    Mp-harrastus on tavan duunarille (niinkuin itse) tänä päivänä aikamoinen eliitti-harrastus, varsinkin jos ei halua tinkiä muusta "elämänlaadusta", kaikkine liikenne-/etenkin kaskovakuutuksineen...

Joten aion jatkossakin hankkia rakkineet käteisellä/ilman velkaa koska pitkässä juoksussa se on halvin tapa...
    Tuo "ilman velkaa vanhoilla romuilla on aina halvinta" -yhtälö ei kyllä ole ihan sataprosenttinen totuus, jos otetaan huomioon korjauskustannukset toisella teetettynä. Toki tuossa on paljon myös onnesta kysymys, että kuinka luotettavaa vanha tekniikka sattuu olemaan.

Toinen mihin takerrun on tuo kaskovakuutus... Itsellä on tonninen alle parivuotias "muovipyörä", ja sen kaskovakuutuksen vuosihinta on rahoitusvakuutuksineen reilut 500e, joka on itse asiassa vähemmän kuin sen liikennevakuutus.

Itsellä tuo "rahoituksen kautta hankittu kallis pyörä" maksaa vuodessa noin 2500e (lyhennys + kasko) verrattuna siihen, että olisi joku halpa omaksi ostettu pyörä ilman kaskoa. Jos tuosta vähentää vielä hieman sitä olettamusta että vanhaa pyörää joutuisi remppaamaan kymppitonnin vuosikilometreillä suhteessa enemmän, niin käytännön erotukseksi jäänee noin kaksi tonnia. Pääseehän tuolla yksin kerran kahdeksi viikoksi etelään (jos sitäkään). Ja toisaalta, on sillä pyörällä joku (jälleenmyynti)arvo myös sen rahoituskauden päättyessä.

Mutta joo, ilman muuta kukin omien valintojensa mukaan. Toivottavasti tämä ketju osaltaan herättää pohtimaan asiaa... Vähän sama kun kaverin kanssa vängättiin siitä miksi ostan auton osamaksulla enkä liisaa. Väittelyn lopputulos oli oikeastaan se, että kuukausierä on sama mutta erona se että osamaksukauden päättyessä mulla on auto, leasingin jälkeen ei ja käytetty rahamäärä on sama.
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Tuo "ilman velkaa vanhoilla romuilla on aina halvinta" -yhtälö ei kyllä ole ihan sataprosenttinen totuus.
    Käteisellä ostetun vanhan romun arvo on todennäköisesti jo laskenut niin paljon, että hyvällä tuurilla saatat myydessä saada enemmän kuin mitä siitä maksoit. Vaikka et saisikaan, niin ei harmita niin paljoa. Jos ottaa uuteen pyörään 10k pätkän viideksi vuodeksi, paljonko on rahoituskauden lopussa summa jota pyörästä on maksanut verrattuna siihen paljon viiden vuoden kuluttua pyörästä myydessä saa? Uskoisin, että näiden summien erotuksella korjaa jo ihan hyvin pajalla vanhaa romua. Lisäksi, vanhan romun seistessä talven yli sen kuukausittaisen summan voi käyttää muuhun ajankohtaiseen tai laittaa säästöön sitä uutta vanhaa romua haaveillen.
    Lainaa Tuuchen kirjoitti Katso viesti
    Käteisellä ostetun vanhan romun arvo on todennäköisesti jo laskenut niin paljon, että hyvällä tuurilla saatat myydessä saada enemmän kuin mitä siitä maksoit. Vaikka et saisikaan, niin ei harmita niin paljoa.
    Näin on. Ostin 2010 käteisellä käytetyn vanhan romun eli -05 Busan 12900km ajettu 7900€. Ei siitä nyt samaa saa, mutta eipä ole hinta paljon tippunut. --->KLIKS.

Mopolla ajettu nyt 34000km ja mitään vikaa ei ole ollut joten niitä korjausjustannuksia ei myöskään ole tullut.
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Mikäli foorumin käteis-sedillä löytyy sen verran käteistä että ilman velkaakin voi vehkeensä ostaa, niin olisi varmasti aivan fiksua alkaa perehtymään sijoittamiseen...
    Rahastot ja osakkeet saa muutamassa päivässä käteiseksi. Ei se välttämättä tarkoita, että käteis-sedillä on siellä lompakossa kolkytdonaa jatkuvasti niinkuin Andyllä.

Ehkä sitä lainaa itsessän tärkeämpi on takaisinmaksuaika.
    Lainaa Tuuchen kirjoitti Katso viesti
    Käteisellä ostetun vanhan romun arvo on todennäköisesti jo laskenut niin paljon, että hyvällä tuurilla saatat myydessä saada enemmän kuin mitä siitä maksoit. Vaikka et saisikaan, niin ei harmita niin paljoa. Jos ottaa uuteen pyörään 10k pätkän viideksi vuodeksi, paljonko on rahoituskauden lopussa summa jota pyörästä on maksanut verrattuna siihen paljon viiden vuoden kuluttua pyörästä myydessä saa? Uskoisin, että näiden summien erotuksella korjaa jo ihan hyvin pajalla vanhaa romua. Lisäksi, vanhan romun seistessä talven yli sen kuukausittaisen summan voi käyttää muuhun ajankohtaiseen tai laittaa säästöön sitä uutta vanhaa romua haaveillen.
    Jos nyt ajattelen omaa tapaustani, niin kuukauden varoitusajalla realistinen hankintabudjetti ilman lainanottoa olisi noin 2000e. Laitetaan nettimotoon hakurajaukseksi yli 600cc ja hinnaksi max 2000e. Lopputuloksena saadaan likemmäs 20v vanhoja, likemmäs 100tkm ajettuja "harrastusvälineitä". Jos taas katsotaan tuota 10ke hintaluokkaa, niin sillä saa helposti 600-800-kuutioisen parivuotiaan abs-jarrullisen peruspyörän jossa on mittarissa alle kymppitonni. Tuolla ajatuksella minulle ei tee mitään tuskaa maksaa se 200e/kk kymppitonnin rahoituksesta, vaikka siitä pyörästä ei saisi rahoituskauden jälkeen senttiäkään. Käytännössä realistinen hinta lienee kuitenkin siellä viiden tonnin suunnalla, joka nykyään näyttää olevan se summa minkä alle hinta ei laske ennen kuin ikää on yli kymmenen vuotta ja kilometrit lähentelevät kuusinumeroisia lukuja.
    Lainaa Nomad kirjoitti Katso viesti
    Rahastot ja osakkeet saa muutamassa päivässä käteiseksi. Ei se välttämättä tarkoita, että käteis-sedillä on siellä lompakossa kolkytdonaa jatkuvasti niinkuin Andyllä.

Ehkä sitä lainaa itsessän tärkeämpi on takaisinmaksuaika.
    Niin saa ja kauppiailta saa lähes ilmaisia rahoituksia...
    Supermoto
    Jos nyt ajattelen omaa tapaustani, niin kuukauden varoitusajalla realistinen hankintabudjetti ilman lainanottoa olisi noin 2000e.
    Ja jos olisit siirtänyt mopon hankintaa ja säästänyt vuoden vaikkapa 300euro/kk, olisi hankintabudjettisi ollut yli 5500,-. Valinnanvaraa tuolla rahalla on jo oikeinkin mukavasti. Ja velkaa ei olisi ollut latiakaan.
    Lainaa rimpjar kirjoitti Katso viesti
    En minä usko että monikaan jolla on varaa ostaa käteisellä pyörä ajattele noin varmasti on jokunen.

Eikä siinä mitään jos ostaa rahoituksella ja kun luin sinun kirjoituksen tuli semmoinen kuva että sinulla onkin jalat maassa, lasket mihinkä on varaa ja elät ja harrastat sen myötä.

Ikävä kyllä kaikki ei laske samalla tavalla ja sitten kun ne ymmärtää niin asian korjaus vie monta vuotta.

Itse asun maassa jonka asukkaat on ehdottomasti Pohjoismaitten velkaisempia, yleinen frendi on että ostetaan keväällä pyörä velaksi ja myydään sitten syksyllä pois tietysti tappiolla, parhaat myyvät ilman rahaa kunhan vain ostaja ottaa loppuvelan nimiinsä
    ja sanonta vain kuuluu että kaikella harrastuksella on hintansa.
    PS. Onhan ihmisillä täällä rahaa kun asuntolainoja ei lyhennellä maksellaan vain lainojen korot justiinsa oli artikkeli lehdessä että asuntolainojen pituus oli Tukholman seudulla 140 vuotta.

Juu ja mun pyörä minkä rahoituksella ostin maksoi kaks vuotta sitte karvan alle 3000e että ei tässä kovin suurista summista minun kohdalla puhuta. Mut hauskaa on kaks kesää ollu ja hienoja muistoja niin suomesta ruotsista kuin norjastakin.

Ja nykyään on varmaan jo jalat maassa mut aina ei ole ollu ja oon kantapään kautta oppinut miltä tuntuu maksaa montaa osamaksua yhtäaikaa ja samalla yrittää pitää perhe leivänsyrjässä kiinni.

Mut kuitenki olen sitä mieltä että rahoitus on hyvä mahdollisuus saada jotain mitä ei välttis muuten sais...kunhan vaan pysyy järki mukana.
    Honda Varadero -01
    ex:Suzuki GSX 600F -98
    ex:Yamaha TZR 125 -91
  30.  
    Jos nyt ajattelen omaa tapaustani, niin kuukauden varoitusajalla realistinen hankintabudjetti ilman lainanottoa olisi noin 2000e. Laitetaan nettimotoon hakurajaukseksi yli 600cc ja hinnaksi max 2000e. Lopputuloksena saadaan likemmäs 20v vanhoja, likemmäs 100tkm ajettuja "harrastusvälineitä". Jos taas katsotaan tuota 10ke hintaluokkaa, niin sillä saa helposti 600-800-kuutioisen parivuotiaan abs-jarrullisen peruspyörän jossa on mittarissa alle kymppitonni. Tuolla ajatuksella minulle ei tee mitään tuskaa maksaa se 200e/kk kymppitonnin rahoituksesta, vaikka siitä pyörästä ei saisi rahoituskauden jälkeen senttiäkään. Käytännössä realistinen hinta lienee kuitenkin siellä viiden tonnin suunnalla, joka nykyään näyttää olevan se summa minkä alle hinta ei laske ennen kuin ikää on yli kymmenen vuotta ja kilometrit lähentelevät kuusinumeroisia lukuja.
    Itsellä oli budjetti tähän viimiseen hankintaan ~4000e ja voin kertoa että syyspuolella kun aletaan kauppa tekemään ihan oikeasti tosissaan niin kyllä niistä hintapyynneistä sulaa pois kuuden tonnin pyörässä se 25-30 pinnaa ellei ole sitten jo alunperin alennettu. Nämä pyörät siis alle kymmenvuotiaita yli kuussatkuja kaikki. Ja vieläkin näkyy olevan myynnissä prätkä jonka pyynti on ~5500e ja joka olisi lähtenyt satasta yli neljään tonniin.
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Sivu: 1 / 10:sta 123 ... ViimeinenViimeinen