Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 41:sta
  1. #1
    Pyörä on Honda CBR 600F '00. Eilen käynnistin vekottimen, jätin ryypyn ihan hissukeen päälle, heti kun olin saanut käymään, jonka jälkeen lähdin käymään sisällä. max 1min. Pyörä oli sammunut, eikä suostunut enää lähteä käyntiin. Startti rullaa, mutta ei pärähdä käyntiin. Sain työntämällä käyntiin, mutta pyörä alkoi booata eikä suostunut kulkemaan ja sammui, eikä sitten lähtenyt enää työntämälläkään. Mistä pitäisi lähteä etsimään vikoja? Nyt on homman alla tulppien tarkistaminen, mutta ovat vaan suhteellisen vittumaisessa paikassa. Yksi tulppa on saatu pyöräytettyä irti, vielä pitäisi saada nostettua se ylös montustaan. Kun ei ole asiaan tarkoitettuja vehkeitä niin on kyllä hankalaa. Tarkennuksena pyörällä on ajettu jo tänä keväänä rapiat 1000km, viime syksynä tehty 24000km huolto, jolloin oli tulppien vaihto ym.
    Honda CBR 1000xx '06
    Honda CBR 600F '00
  2. #2
    Tulpat on voineet kastua - kuivuvat kun starttaa piiiiitkäään kaasu avattuna.
  3. #3
    Eilen ja tänään yritin käynnistää kyseisellä tavalla, mutta ei mitään. Eilen kokeiltiin toisella akulla käyntiin, kun pyörän oma akku loppui. Tänään kokeilin omalla akulla niin ei siltikään mitään.
    Honda CBR 1000xx '06
    Honda CBR 600F '00
  4. #4
    Kytkepä tankista tuleva bensaletku suoraan kaasareille (jos on kaasarikone) ohi bensapumpun ja filtterin. Josko vaikka olisi bensan saannissa ongelmaa...
  5. #5
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Kytkepä tankista tuleva bensaletku suoraan kaasareille (jos on kaasarikone) ohi bensapumpun ja filtterin. Josko vaikka olisi bensan saannissa ongelmaa...
    Joo, on kaasarikone. Siinä kun koittaa käynnistellä niin rupee kyllä polttoaine haisee suht vahvasti, että tuskin on polttoaineen saannista kiinni. Meen kohta takasin talliin ja sais jollain keinolla ongittua sen yhen tulpan pois ja katsottua, missä hapessa se on..
    Semmosen kerkesin pistää huomioon, että tällä viikolla ajellessa kun pysähtyy liikennevaloihin niin pyörä alkaa käymään vähän huonosti tyhjäkäynnillä. Tekee tätä kun kone alkaa olemaan lämmin-tosi lämmin, eli on ajellut jonkun 1-2h. Olisikohan näillä asioilla jotakin yhteistä?
    Viimeksi muokannut: Raatis; 05.05.2013 klo 14:32.
    Honda CBR 1000xx '06
    Honda CBR 600F '00
  6. #6
    Kuumana esiintyvät käyntiongelmat ja starttausongelmat monesti johtuvat liian rikkaasta seoksesta. Onko tyhjäkäyntisuuttimia kenties hiljattain vaihdettu isompiin? Otapa ilmansuodin irti - se auttaa hitusen, jos ongelmana on liian rikas seos. Samalla voisit tutkailla, onko ryyppy kenties juminut päälle ja näet myös kaasareiden kurkkuihin, josko siellä olisi paranormaaleja ilmiöitä.
  7. #7
    Tulpat oli kyllä märät vieläkin eilisestä. Putsattiin ja lyötiin pakettiin. Koitin käynnistää niin pakoputkesta kuuluu vaimeaa *tumtumtum ääntä. Viime syksynä tekivät huollossa:
    -Venttiilien välykset tarkastettu
    -4. Sylinterin molemmat imuventtiilit säädetty.
    -Öljyt + suodatin vaihdettu,
    -Tulpat vaihettiin
    -Kaasuläppien balanssit säädettiin.
    Ainiin, tulpissa näytti olevan pieni määrä öljyäkin ellei sit ollut bensa / paska seosta.
    Heiluttelin ryyppyä niin näytti kaikki tapit liikkuvan yhtä paljon ryyppyä vetäessä.
    1,5 viikon päästä ois renkaanvaihto ja 30t km huolto. Pitää huomenna soitella jos heillä olisi aikaa kattoa tää vika kuntoon.
    Ihan kevyesti tympii.
    Ehkä hieman hölmö kysymys, mutta voiko tulpat mennä pilalle, jos ovat kastuneet oikeasti todella pahasti?
    Viimeksi muokannut: Raatis; 05.05.2013 klo 21:29.
    Honda CBR 1000xx '06
    Honda CBR 600F '00
  8. #8
    Netti on turvoksissaan vinkkisivuja, kun hakee sanoilla "bike won't start".

    Jos vielä jaksatte kaivaa tulpat esille, niin pitäisi tsekata että ne antavat kipinää. Siis HYVIN TUULETETUSSA tilassa ja tulpanhatusta kiinni pitäen tulppa vasten metallia ja startaten. Voisiko sivujalan katkaisija estää käynnistymisen (vai estääkö se kokonaan startin pyörimisen)? Myös sulakkeet kannattaa tarkastaa...
  9. #9
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Netti on turvoksissaan vinkkisivuja, kun hakee sanoilla "bike won't start".

    Jos vielä jaksatte kaivaa tulpat esille, niin pitäisi tsekata että ne antavat kipinää. Siis HYVIN TUULETETUSSA tilassa ja tulpanhatusta kiinni pitäen tulppa vasten metallia ja startaten. Voisiko sivujalan katkaisija estää käynnistymisen (vai estääkö se kokonaan startin pyörimisen)? Myös sulakkeet kannattaa tarkastaa...
    Sulakkeet oli okei, ja sivujalka estää käynnistämästä vain silloin kun on vaihde päällä, vapaana starttaa, vaikka olisi sivutuella. Kokeilin kyllä ilman sivujalkaa tänään tulppien putsauksen jälkeen. Pitää toivoa, että sataisi vettä kaatamalla pari viikkoa niin ei menettäisi ihan hirveästi ajopäiviä
    Honda CBR 1000xx '06
    Honda CBR 600F '00
  10. #10
    Lainaa Raatis kirjoitti Katso viesti
    Tulpat oli kyllä märät vieläkin eilisestä. Putsattiin ja lyötiin pakettiin.
    Ehkä hieman hölmö kysymys, mutta voiko tulpat mennä pilalle, jos ovat kastuneet oikeasti todella pahasti?
    Mulla on parissakin pyörässä käyny niin että liian pian kun käynnistyksen jälkeen on sammuttanut mopon, niin jostain syystä tulpistakin häviää toimintakyky, tulisko joku jännitepiikki tai jotain?
    Tein itse ja YRITIN säästää.

  11. #11
    Hae nyt kaupasta siihen uudet tulpat.
    Vaikka ne on vaihdettu sillon huollossa nii ne voi ihan hyvin olla paskana.
    Riippuu siitä minkälaiset tulpat siinä on, että kuinka helposti ne särkyy.
    Monesti ne on kerrasta paskana jos kastumaan pääsee.
  12. #12
    Lainaa Raatis kirjoitti Katso viesti
    Ehkä hieman hölmö kysymys, mutta voiko tulpat mennä pilalle, jos ovat kastuneet oikeasti todella pahasti?
    Ei mikään hölmö kysymys.
    Vastaus: Voi. (liki kymmenen vuoden kokemuksella ihan työn puolesta)
    Älä korjaa ehjää....
  13. #13
    Lainaa Maintenanceman kirjoitti Katso viesti
    Ei mikään hölmö kysymys.
    Vastaus: Voi. (liki kymmenen vuoden kokemuksella ihan työn puolesta)
    Katoin, että mitkä tulpat olivat laittaneet huollossa, niin ne oli samanlaiset, jotka on merkattu omistajan käsikirjaan. Pitää käydä sitten ostoksilla huomenna.
    Honda CBR 1000xx '06
    Honda CBR 600F '00
  14. #14
    ^Melkeinpä arvaisin, että turhaan tulppien kanssa pelaat. Jos bensasuodattimen vaihto ei auta, niin kaasarit irti ja atomeiksi, sitten perusteellinen putsaus ja puhallus paineilmalla. Ehkä kannattaisi samalla pestä myös tankki.
    Ensi talveksi pienkonebensat tankkiin, tai ainakin 98:t stabilaattorilla ja käyttelet sen verran, että sitä soppaa on myös kaasuttimissa. Vielä varmempi konsti voisi olla kaasarien tyhjentäminen talveksi ja miksei sitä voisi kokeilla ensiapunakin, mutta tuskin auttaa..
    Viimeksi muokannut: J@ck; 06.05.2013 klo 14:48.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  15. #15
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    ^Melkeinpä arvaisin, että turhaan tulppien kanssa pelaat. Jos bensasuodattimen vaihto ei auta, niin kaasarit irti ja atomeiksi, sitten perusteellinen putsaus ja puhallus paineilmalla. Ehkä kannattaisi samalla pestä myös tankki.
    Ensi talveksi pienkonebensat tankkiin, tai ainakin 98:t stabilaattorilla ja käyttelet sen verran, että sitä soppaa on myös kaasuttimissa. Vielä varmempi konsti voisi olla kaasarien tyhjentäminen talveksi ja miksei sitä voisi kokeilla ensiapunakin, mutta tuskin auttaa..
    Joo, pyörällä on siis tänä keväänä ajettu jo 1.2km. Oli tankki täynnä ja stabilointi aineet seassa. On ens viikolla 30tkm huolto ja renkaan vaihto, kävin kysyys jos kerkeäisivät samalla kattoa, mikä mättää ja kysyin samalla vinkkejä. Sano samoja juttuja ku on tullut jo. Pitää vaan jaksaa pitkään ja hartaasti kokeilla ilman ryyppyä kaasu täysin auki. Mikäli alkaa tuntumaa, ettei se oikeasti auta niin sitten suositteli ottamaan tulpat auki, pyöräyttää pikkasen starttia, mikäli roiskuu bensaa ihan kunnolla niin sitten on niin märät paikat, etttä pitäisi kuivatella. Mikäli sittenkään ei lähe niin sitten tulppien vaihto ja normaali käynnistys. Tämän jälkeen sano, että kannattaa alkaa tutkimaan vikaa kaasareista ym. Kävin ihan varta vasten hakemassa 3/8'' avaimeen supistuksen, että saan mahutettua 1/4'' räikän, nii ei tarvi kikkailla millää hehtaari kokosilla vehkeillä Pitää tänään iltasella käydä kokeilees. Eihän ulkona oo ku auringon paiste ja hellettä...
    Viimeksi muokannut: Raatis; 06.05.2013 klo 17:41.
    Honda CBR 1000xx '06
    Honda CBR 600F '00
  16. #16
    pojan yamaha aeroxin kanssa tappelin jonnin aikaa sitten. ei lähteny käyntiin, ei sitten millään. kipinää anto ja tulppa kastu, joten ainetta sai. syyksi paljastui VESI, jota oli tankin pohjalla abaut puoli litraa. asiaa vielä pahensi tenu, jota laitoin tankkiin veden poistamiseksi (varuun vuoksi).
    suuri vesimäärä ja tenu sai aikaan hyhmän tankin pohjalle, joka tukki suuttimet tehokkaasti. lääke kyseiseen oli tankin tyhjennys, ja uutta tilalle. kohokammion tyhjennyksen jälkeen paukahti tulille.
    lapposin letkulla tankin tyhjäx, ja tosiaan ensimmäinen puol-litraa pohjalta imastuna muistutti vesimaitoa. EI ihme, ettei käynnistyny
    ps. uusi tankinkorkki tilattu.
    Viimeksi muokannut: kake1969q; 06.05.2013 klo 17:45. Syy: päivitys
    kawasaki ZZR1100 -93D, motti päivitetty -95 D2
    edelleen voimaa tarvittaessa.

  17. #17
    Tsau

    Taas bensa pumppu,kärjet uusiks ja se on siinä.
    Kannattaa koittaa ohitaa pumppu,ei oo paha homma,tietää missä vika.
    jani lemetti
  18. #18
    Jos kerran käynnistäessä haisee bensa 'suht vahvasti' ei liene vika siinä, etteikö bensaa saisi, pikemminkin uskoisin, että tulee liikaa Koho(t) jumissa, tulvii eikä käynnisty.
  19. #19
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Jos kerran käynnistäessä haisee bensa 'suht vahvasti' ei liene vika siinä, etteikö bensaa saisi, pikemminkin uskoisin, että tulee liikaa Koho(t) jumissa, tulvii eikä käynnisty.
    Niin se huoltomieskin sano, tai sitten on yhdessä tai parissa kaasarissa roskaa, sanoi; että voi varovasti kopauttaa kaasarien pohjille, saattaa lähteä roskat liikkeelle. Tutkikoot sitten siel mikäli en saa ite pelaa.
    Honda CBR 1000xx '06
    Honda CBR 600F '00
  20. #20
    Lainaa Raatis kirjoitti Katso viesti
    Niin se huoltomieskin sano, tai sitten on yhdessä tai parissa kaasarissa roskaa, sanoi; että voi varovasti kopauttaa kaasarien pohjille, saattaa lähteä roskat liikkeelle. Tutkikoot sitten siel mikäli en saa ite pelaa.
    Jep, jep. Ja jos ne tulpat on kunnolla kastunut, ovat todennäköisesti entiset. Viime keväänä GSX1100F:n kanssa vähän samanlaista, eikä lähtenyt tulille kaasarien puhdistuksen jälkeenkään, ennen kuin tulpat uusi. Ja kaasarien putsaus ei ollut turha, kahdesta tyhjäkäyntisuuttimet ihan ummessa, kahdessa muussa osittain auki. Ei lupaillut edes start-pilotilla.
  21. #21
    Sain 1. sylinterin tulpan irti tänään. Niin posliini oli muuttunut ruskeaksi juuresta. Se oli muutenkin vähän huonommassa kunnossa kuin muut. Kokeilin kipinää tulpista niin yksikään ei antanut?? Pitäisikö tulpan antaa edes jonkinlainen kipinä, mikäli ne ovat aivan sökönä kastumisen takia? Vai pitääkö lähteä etsimään vikaa sähköpuolelta? Olisiko sytytyspuola yksi ongelma tai jokin muu sähköosa? Miten saisin mitattua sytytyspuolan kunnon? Aika nopeasti meni sytytyspuola, pyörällä ajettu 31t km
    Honda CBR 1000xx '06
    Honda CBR 600F '00
  22. #22
    Lainaa Raatis kirjoitti Katso viesti
    Sain 1. sylinterin tulpan irti tänään. Niin posliini oli muuttunut ruskeaksi juuresta. Se oli muutenkin vähän huonommassa kunnossa kuin muut. Kokeilin kipinää tulpista niin yksikään ei antanut?? Pitäisikö tulpan antaa edes jonkinlainen kipinä, mikäli ne ovat aivan sökönä kastumisen takia? Vai pitääkö lähteä etsimään vikaa sähköpuolelta? Olisiko sytytyspuola yksi ongelma tai jokin muu sähköosa? Miten saisin mitattua sytytyspuolan kunnon? Aika nopeasti meni sytytyspuola, pyörällä ajettu 31t km
    Jos se on ihan märkä, niin ei kait anna kipinää. Pistä sormi tulpanhattuun ja starttaa, ni tiät tuleeko virtaa (Ps. sieltä tulee sitten sähköisku)
    CB500X
    CBR1000RR
    Taffu_altterin altteri
  23. #23
    Onhan kaasarin kalvot ja imukaulat ehjät?
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  24. #24
    Lainaa Taffu kirjoitti Katso viesti
    Jos se on ihan märkä, niin ei kait anna kipinää. Pistä sormi tulpanhattuun ja starttaa, ni tiät tuleeko virtaa (Ps. sieltä tulee sitten sähköisku)
    Ja yllättävän paljon, nimim. kerran satulalle tippunut
  25. #25
    Lainaa Raatis kirjoitti Katso viesti
    Sain 1. sylinterin tulpan irti tänään. Niin posliini oli muuttunut ruskeaksi juuresta. Se oli muutenkin vähän huonommassa kunnossa kuin muut. Kokeilin kipinää tulpista niin yksikään ei antanut?? Pitäisikö tulpan antaa edes jonkinlainen kipinä, mikäli ne ovat aivan sökönä kastumisen takia? Vai pitääkö lähteä etsimään vikaa sähköpuolelta? Olisiko sytytyspuola yksi ongelma tai jokin muu sähköosa? Miten saisin mitattua sytytyspuolan kunnon? Aika nopeasti meni sytytyspuola, pyörällä ajettu 31t km
    Koitahan vaikka UUDELLA tulpalla että tuleeko kipinää.
    Vaikka vain yhdellä eikä ole oikeastaan väliä millainen tulppa on kunhan sopii tulpan hattuun.
    Älä korjaa ehjää....
  26. #26
    Muistitko maadoittaa tulpan esim. sylinterin kylkeen kun kokeilit kipinää?
  27. #27
    Lainaa jtm66 kirjoitti Katso viesti
    Muistitko maadoittaa tulpan esim. sylinterin kylkeen kun kokeilit kipinää?
    Joo, laitoin tulpat runkoon kiinni ja kokeilin. Pitää käydä huomen hakemassa yks tulppa ja kokeilla sillä läpi. Käsitykseni mukaan pyörässä on sytytyspuolat tulpanhatun yhteydessä, tai se koko pötkilö on se kokonaisuus. Jännää, että olisi kaikki neljä mennyt pimeeks??, mutta kaikkihan on mahdollista.
    Honda CBR 1000xx '06
    Honda CBR 600F '00
  28. #28
  29. #29
    Lainaa Raatis kirjoitti Katso viesti
    Joo, laitoin tulpat runkoon kiinni ja kokeilin. Pitää käydä huomen hakemassa yks tulppa ja kokeilla sillä läpi. Käsitykseni mukaan pyörässä on sytytyspuolat tulpanhatun yhteydessä, tai se koko pötkilö on se kokonaisuus. Jännää, että olisi kaikki neljä mennyt pimeeks??, mutta kaikkihan on mahdollista.
    Tuntematta juuri tuota vuosimallia, väitän siellä olevan 2 ihan erillistä puolaa jossain tulpanjohtojen toisessa päässä.
    CB500X
    CBR1000RR
    Taffu_altterin altteri
  30.  
  31. #30
    Lainaa Taffu kirjoitti Katso viesti
    Tuntematta juuri tuota vuosimallia, väitän siellä olevan 2 ihan erillistä puolaa jossain tulpanjohtojen toisessa päässä.
    Ei, vaan on suorasytkäpuolat eli joka tulpalle oma suoraan tulpan päällä.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen