Ohessa linkki Iltalehden juttuun. Ikäviä alkaa taas tapahtumaan.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013...19845_uu.shtml
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Tuo risteys missä kolari sattui on sellainen paikka missä kohelletaan aika paljon. Tällä kertaa sokea autoilija ajoi näkymättömän pyörän eteen.
Taivas saa odottaa
Puusilmä ei jaksanut odottaa edes kunnolla kauden käynnistymistä.![]()
Ajokausi päättyi lopullisesti ennenkuin se ehti edes kunnolla alkaakaan.![]()
Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
Kawasaki Z750R 2012 exä
Ajelkaahan varovaisesti, autoilijat ovat aina olleet huonoja havainnoimaan prätkillä liikkuvia talvikauden jälkeen
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Ajakaa varoen ja puusilmiä ennakoiden. Ihan sama kenen vika aina se meihin sattuu eniten...
Seutua en tunne mutta kattelin Kuukkelin katunäkymällä niin avoimet ovat näkymät törmäyskohdassa.
Ymmärrän ton IL-tekstin niin että mp tullut Noljakantien suunnasta olevasta T-risteyksestä josta törmäyspaikkaan matkaa 50m, saapi korjailla jos vikapaikka.
http://goo.gl/maps/mZ5bs
Aion elää ikuisesti, toistaiseksi päätökseni on pitänyt.
Kyl nää tälläset uutiset aina pistää miettimään et onks täs mitään järkee... Ja aina tulee vaan enempi vainoharhaseks etenki ku kaupungissa ajelee niin tulee kyllä katottua tarkkaan tuleeko se kotilo sieltä päälle vai ei. :/
Yamaha R6 -05
Ööh, streetview ja teksti yhdistäen autoilija oli siis kääntymässä vasemmalle ostoskeskuksen pihasta. Näillä faktoilla vaikea tuntea myötätuntoa moottoripyöräilijää kohtaan.Iltalehti: Turmassa henkilöauto oli tullut Noljakankaarella sijaitsevan ostoskeskuksen pihasta tielle, kun oikealta ajoi moottoripyörä. Moottoripyöräilijä osui henkilöauton etukylkeen ja lensi tästä pyörätielle
Triumph Street Triple 765 -24
Pitkä lista exiä.
http://www.youtube.com/user/exhaust34
Motoristi tuli ilmeisesti T-risteyksestä josta on matkaa ostarin risteykseen n. 30 metriä. Auto tuli ostarin pihasta ja kääntyi vasemmalle aikeenaan kääntyä heti seuraavasta risteyksestä oikealle. Jos autoilija ei tuossa pystynyt havaitsemaan motoristia niin oli ilmeisesti puolisokea.
Taivas saa odottaa
Triumph Street Triple 765 -24
Pitkä lista exiä.
http://www.youtube.com/user/exhaust34
En ymmärrä mitä oikein tarkoitat. Olen ajanut siitä kohdasta useasti autolla sekä moottoripyörällä, joten oletan minulla olevan hiukan referenssiä puhua tapaturmapaikasta. Autot tulevat siinä kohdin toisinaan roikkumaan ajokaistan tuntumaan, kun he ovat kääntymässä samaan suuntaan, kuten tapaturman auto. Mennessäsi ohi he sitten puikkaavat perään. Turmassa menehtynyt ystäväni asui siinä lähettyvillä, joten voisin hänen olettaneen auton tulevan "roikkumaan" kaistan tuntumaan. Toisaalta sillä ei ole enää vitunkaan väliä, sillä ystäväni on matkalla multiin.![]()
"Elä täysillä ja kuole onnellisesti"
Ongelma on se että ihmiset eivät osaa enää ryhmittyä oikein eikä kukaan valvokaan sitä koska poliisia ei kiinnosta pätkääkään liikennesääntöjen noudattaminen vaan kaikki resurssit pannaan rajoitusten valvontaan.
Jos tuossakin tilanteessa auto on tullut tuolta kaupan pihalta tarkoituksena kääntyä vasemmalle niin siinä olisi pitänyt tulla keskiviivan viereen ja vaikka mieluummin osittain sen päälle. Silloin sieltä oikealta mahtuu vaikka rekalla ohi. Mutta kun nyt tuollaisissa tilanteissa käännytään oikeasta reunasta oikeaan reunaan niin heti sattuu jos jotain jäi huomaamatta.
TM:ssä oli jonain vuonna kaikkien onnettomuuksien raportti. Siinä kyllä kerrottiin ykistyiskohtaisesti kellonajat ja keliolosuhteet mutta siinä ei ollut tietoja esimerkiksi minkälaiset varusteet oli tai minkälainen pyörä ja sen kunto, renkaat ja muut mahdollisesti vaikuttavat asiat.
Liikennevakuutuskeskus tekee ainakin jotain raportointia Liikenneonnettomuuksien tutkijalautakunnan raporteista, http://www.lvk.fi/
Yamaha R1 '06
Tampereellahan tuommoinen ei olisi mahdollista koska tuossa olisi liikennevalot ja samoin siellä t-risteyksessä.
Ja parit hidastetöyssyt.
Ihan on perseestä.... mutta jos tuolla ei (varsinkin alkukaudesta) asettaudu mopoillessa
rauhoittamattoman riistan asemaan..... sattuu johonkin ja pahasti.
Talven jälkeen.... kun useimmat mopoilijat ovat myös autoilijoita..... on ne "realiteetit"
fataalilla tavalla hukassa.
Kaikesta yrittämisestä huolimatta.... kun sattuu väärään aikaan väärään paikkaan.... SHIT HAPPENS!
.....Kutsuvat sitä "elämäksi", mutta eivät puhu mitän sen loppumisesta.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Ikäviä nämä uutiset aina, olipa syy kenen tahansa tai molempien yhteensä.
Puusilmäisyyttä esiintyy ihan meissä kaikissa ennemmin tai myöhemmin, autolla ja mp:llä, toivottavasti ei näin karmealla seurauksella.
Viimeksi eilen meinasin itse ajaa oikealta tulevan kauhakuormaajan alle mennä pakulla, ihan katsoin oikealle ja sitten vasemmalle ja taas oikealle, liikkeelle ja siinä meni kauhakone edestä... ei hyvää päivää, mistä se tuli?
Näitä ihan puhtaita vahinkoja sattuu täällä ihan pirusti, näistä voi vain yrittää oppia jotain.
Honda XL1000VA 2006
Ottakaa osaa viikon päästä olevaan SMOTOn Huomaa Motoristi Liikenteessä kampanjaan mahdollisimman runsaslukuisesti ja näkyvästi. Kuka mitenkin.
<p>.</p>
Silmässä on luontaisesti sokea piste (mistä näköhermot lähtee silmistä aivoihin). Sen lisäksi meillä monella on ihan muuten vaan verkkokalvossa sokeita kohtia, minulla itsellänikin on. Mitä iäkkkäämpi henkilä, niin sitä enemmän näitä näkökentän puutoksia on. Ne voi olla pyöreitä tai soikeita, isoja tai pieniä, epämääräisiä alueita näkökentässä. Näissä se paska juttu on se että niitä ei itse huomaa! Ihmisen tarkka näkö josta ihminen jotain tajuaa on todella pieni, loppuosa näkökentän reunasta havaitsee vaan epämääräisä muotoja ja liikettä. Koittakaapa katsoa vaikka tekstisä yhtä kirjainta ja lukitkaa katse siihen, koittakaa sitten "nähdä" silmää liikuttamatta viereisiä kirjaimia… Ei onnistu. Näköpuutosalueilla ihmisen aivot korjaavat "näkymää" jolloin henkilöä itseään tilanne ei haittaa – poissa silmästä poissa mielestä! Tuollaiseen alueeseen sitten voi osua juuri motoristi tai toinen auto kun päätä liikenteessä käntelee ja koska silmästä ei mene aivoille tietoa niin aivot tulkitsee alueen samanlaiseksi kun siellä suunnilleen muuallakin on. Vaara. En tiedä, mutta uskon että kun katsot vasemmall ja sitten oikealle, niin kannattaa siellä äärikohdassa "pyöritellä" katsetta vähän vaikka ylös ja alas jolloin joku kohde voi poistua piilevästä sokeasta kohdasta verkkokalvolla. Näin se kuulkaa menee ja jälkeä syntyy![]()
Se on silmän sokea piste,
http://fi.wikipedia.org/wiki/Silm%C3%A4
Mikä tuon huomaamattomuuden sinullakin ehkä aiheutti , saattaa olla osasyynä tuossakin onnettomuudessa, tai etusivupilarin taakse "hukkunut" jopa kauhakoneen kokoinen ajoneuvo .
Minkä väriset oli ajovarusteet ja pyörä, niilläkin on noissa tapauksissa vaan aika suuri merkitys siihen huomaamiseen. Mikä oli pyörän nopeus? alueella kuitenkin 40! Ennakointi molemmilla kuskeilla, koska näkyvyyttä oli kuitenkin aika hyvin molemmilla . Väistämisvelvollisuushan autolla oli, mutta miksi ei oottanut?
Valitettavasti tällä kertaa tuli vakavavimmat seuraukset.
Osanotto omaisille ja tutuille.
Ompa todella huonoa tuuria.
Suht pienellä nopeudella törmäys auton etuosaan, lento konepellin yli maahan ja henki pois
Osanottoni omaisille ja ystäville.
osanottoni myös minulta ! niinkuin joku jossain tällä foorumilla kirjoitti osuvasti " Kaikki hyttystä isommat on vihollisiasi liikenteessä "
parempi alkoholi aivoissa, kuin aivot alkoholissa !
KAWASAKI