Tulokset 1:stä 28:een 28:sta
    Mm. Yamaha R1 :sen ja Suzuki Hayabusan omistaneena kyselisin kokemuksia "tilavasta" kyykkypyörästä 187 cm :lle kuskille. R1 (vm -08) oli mukava laite, mutta ei samaa enää tilalle.

Kokemuksia Kawasaki ZX-10R (-06), Honda CBR 1000 RR Fireblade (-06) ja Suzuki GSX-R 1000 (-06) ?
    Hei,

itselläni on tuollainen Honda,-07 vuosmallia. Ostin itselleni sen ilman koeajoa (ei ollut vielä korttia mutta päällä istuin! ) ja jännittin vähän miten sopii pitkälle ihmiselle mutta erittäin hyvän kokoinen se on. Itselläni siis pituutta 190cm.

Tuossa viel kuva miltä se päällä näyttää! Hehe. Itse olen tykännyt päällä istua pitkiäkin matkoja!
    http://img585.imageshack.us/img585/4...8640137295.jpg
    Viimeksi muokannut: Edy195; 27.03.2013 klo 15:46.
    Honda CBR1000RR -07
    Terve,

Olen tasan yhtä pitkä kuin Sinä.

Blade 06-07 oli aivan passeli - minä ainakin koin ajoasennon (riittävän) miellyttäväksi.
    Niin radalla, kuin matka-ajossa.

Nyt on päivitettynä alla sama pyörä vm 11 - entistä sirompi malli ja väittäisin että myös ketterämpi.

All in all, voin suositella Bladea meille "pidemmille ?" kuskeille.
    Kawasaki 12r on todella hyvä, käy istuun päällä niin huomaat takuulla, 192cm kokemuksella.
    Ei noista edellä mainituista mikään taida olla busaa tilavampi?
    Hajapusanisti
    Ktm rc8 r...
    -06 Ducati 999s
    Lainaa Mariini kirjoitti Katso viesti
    Ktm rc8 r...
    ääni tälle.
    ---------------------------

Mattipoeka

KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

www.mattipoeka.com
    Lainaa mattipoeka kirjoitti Katso viesti
    ääni tälle.
    Ylläri...
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Huhan Kolli kirjoitti Katso viesti
    Ei noista edellä mainituista mikään taida olla busaa tilavampi?
    Busa ei oo kyykky. Se on sport touring luokassa. Tsori. Mut joo, busa on tilavampi, että oikeassa olet.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
    Hehheh, ihan aiheellinen tredi kyllä... Mutta enpä usko, että ketjun aloittajalla tulee ongelmia oman "pitkän" pituudensa kanssa, ellet osta Honda Monkeya ja PV:tä. 199cm varrella kyllä mahtuu 600rr ihan mukavasti. Vielä jos on siirrettävät jalkatapit niin avot, vielä parempi.
    Lainaa S2P2 kirjoitti Katso viesti
    Hehheh, ihan aiheellinen tredi kyllä... Mutta enpä usko, että ketjun aloittajalla tulee ongelmia oman "pitkän" pituudensa kanssa, ellet osta Honda Monkeya ja PV:tä. 199cm varrella kyllä mahtuu 600rr ihan mukavasti. Vielä jos on siirrettävät jalkatapit niin avot, vielä parempi.
    Mä olen tässä 198 sentin verran samaa mieltä että pikku modauksin (modauksin jotka kannattaa muutenkin tehdä mukavuuden nimissä) ajaa lähes pelillä kuin pelillä. Mutta myös toi mariinin ehdotus on pakko nostaa kartalle. Itse kun istuin eka kertaa RC8:n satulaan niin pääsi jopa pieni spontaani nauruntirskahdus saatesanoin "jumalauta että on tilaa vaikka kahdelle". Muuten kyllä kys laite ei liene niitä kaikkein helpoimpia all around mopoja mitä maa päällään kantaa.
    Viimeksi muokannut: GuessWho; 30.03.2013 klo 09:36.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
    Itse olen juurikin tuon saman 187cm niin kuin kysyjäkin. Olen istunut Kawa 12r:n päällä ja tilaa riitti! Honda CBR1000RR oli vähän niin ja näin...
    Olen ajanut BMW S1000RR:llä ja siinäkin tilaa riitti mainiosti (Hyvä etten mennyt samantien kauppaan ostamaan kun oli niin hieno laite!!)
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Ei ole olemassa tilavia kyykkyjä. On vain ahtaita ja h_ _ _ _tin ahtaita!!
    XX -05 Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan...

Rohkenen olla eri mieltä. Ainakin RC8 on varsin tilava.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
    No, ehkä vähän kärjistin. Aattelin vaan, kun ite ajelen vanhalla kyykyllä ja niitä pidetään tilavampina, kuin uudempia. Ainakin minulle tuokin on varsin ahdas (FZR1000). Joitakin uudempia olen koe-istunut ja on tuntunut siltä, kuin polvet pitäisi laittää vähintään kainaloon, eikä sittenkään mahtuisi, saatikka saisi hyvää asentoa. Pituutta on 191 cm.
    XX -05 Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan...

Kiitos vastauksista
    Busa oli mukava (polvikulma pitkällä kuskilla aika jyrkkä siinäkin), mutta oli luovuttava.
    RC8 on vähän hieman hinnakas ja ei taida olla ajo-ominaisuuksiltaan kaikken mukavin "yleiskäytössä".
    Mites tuo ZX-10R ?
    Käy kokeilemassa. Miten voi ratkaista tällaista asiaa virtuaalisesti?
    Lainaa Hurtta kirjoitti Katso viesti
    Kiitos vastauksista
    Busa oli mukava (polvikulma pitkällä kuskilla aika jyrkkä siinäkin), mutta oli luovuttava.
    RC8 on vähän hieman hinnakas ja ei taida olla ajo-ominaisuuksiltaan kaikken mukavin "yleiskäytössä".
    Mites tuo ZX-10R ?
    Anteeksi nyt vaan, mutta mitä HEL-VET-TIÄ?

a) Emme tiedä millaiset länkisääret sinulla on, mene itse testaamaan. Entäpä jos sanon että ZX-10R on huono, sekö siitä sitten?

b) Et ole PITKÄ, mahdut aivan varmasti melkein jokaisen moottoripyörän kyytiin, mitä valmistetaan

c)
    Jep, ei tämä ihan täällä ratkea. Itse olen 188 pitkä ja jalat sen verran pitkät, etten Busaan pysty niitä viikkaamaan.
    Kymppi Kawaa ja RC:tä olen ohimennen kylmätyypittänyt ja minulle kymppi tuntui ehkä tilavammalta. Tiedä sitten miltä tuntuisi ajossa.
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
    Lainaa Hurtta kirjoitti Katso viesti
    Kiitos vastauksista
    Mites tuo ZX-10R ?
    Mikähän kyykky mahtaa olla mukava yleiskäytössä jos en rataa harrastaisi,ei kyykkyä tallista löytyisi. Nimimerkki seitsemäs kyykky menossa.
    Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
    Lainaa grandi67 kirjoitti Katso viesti
    Mikähän kyykky mahtaa olla mukava yleiskäytössä jos en rataa harrastaisi,ei kyykkyä tallista löytyisi. Nimimerkki seitsemäs kyykky menossa.
    Tasan samaa mieltä ja toisinpäin; Koska en harrasta rataa, niin siksi kyykkyä ei tallista löydy.

Monella olen kyllä ajanut ja yksikään ei ole vastannut ajatuksiani mukavasta yleispyörästä. Ei edes Busa, vaikka ei aivan kyykky olisikaan. On kuitenkin niin paljon kyykympi ja ahtaampi sekä tiukemmat polvikulmat kuin esim. Bemun K 12 ja 13 S malleissa, että minulle sillä on todellista merkitystä.
    Vaikka en ole mitenkään pitkä (184), niin minulle kyykyllä ajaminen on pitemmällä matkalla tuskaa. Myös mutkapätkille sekä nurkka-ajeluihin löytyy paljon parempia ja mukavampia vaihtoehtoja
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
    Jatkanpa vielä hieman Gixeri-ketjussa aloittamaani pohdintaa siihen paremmin sopivassa paikassa. Eli hakusessa ois kyykky, jossa penkin ja tangon/mittariston/pleksin välinen etäisyys ois tuntuvasti pidempi kuin -07 CBR600rr:ssä. Tehoja ei paljoa tarvitse olla lisää eli ergonomian ehdoilla mennään.

Mitä nyt pyöriä olen istunu ni Gixerit ja R1 ainakin ovat vaikuttaneet menevän oikeaan suuntaan.

Kaikkien kaveri Google löysi myös mielenkiintoisen linkin, jossa noita mittoja on laitettu taulukkoon ja alla muutamia esimerkkejä:
    749R '04 _______ 30.5
    CBR600RR '06 __ 27.7
    CBR1000RR '04 _ 28.8
    ZX-6R '06 ______ 28.3
    ZX-10R '04 _____ 28.8
    GSX-R600 '06 ___ 29.3
    GSX-R750 '06 ___ 29.3
    GSX-R1000 '04 __ 29.9 ('05 mitta oli 25.3, voiko olla oikein)
    YZF-R6 '06 _____ 27.9
    YZF-R1 '04 _____ 29.1

http://www.motorcyclistonline.com/pe..._pdataresults/

Valitettavasti mitään '06 uudempaa tuolta ei löydy, mutta antaa silti osviittaa merkkien välisistä eroista. CBR vaikkuttaa siis myös numeroiden valossa ahtaalta kun taas Sukisukeissa on kautta linjan tilaa.

Tämän pohjalta nyt sitte vaa koeajoja järkkäilemään.
    Honda Hornet -08 -> Yamaha R6 -08 (Varastettu) -> Honda CBR600RR -07
    Olen 185cm pitkä ja vaihdoin kyykkyyn tänä kesänä ja olin itsekin vähän huolissani polvikulmasta ja ajoasennosta. Päädyin '08 bladeen ja pelot osoittautuivat turhiksi. Tietysti ajoasento vaati vähän totuttelua, mutta hyvin tuolla ajaa vähän pidempääkin pätkää, vaikka pienet säännölliset tauot ovatkin suositeltuja. Koeajamallahan tuo parhaiten selviää.
    Honda CBR1000RR '08
    ex. Yamaha FZ6-S '06
    Tonnisuzukeista ainakin kannattaa katsella K4 tai vanhempia. Enemmän tilaa.
    1300cc Suzuki
    http://cycle-ergo.com

Hmm, tämä sivusto toimi vielä eilen
    -Cbr 900rr 1999
    -Cbr1000rr 2008
    -Cbr 1000rr 2009 Abs
    -S1000rr 2010
    -S1000rr 2014
    -S1000rr 2015
    -S1000rr 2018
    Joo, oon pelaillu aika paljonki ton Cycle Ergon kanssa, mutta jotenki tuntuu että penkin ja tangon korkeuserot valmistajien välillä tekee vertailun ainakin lukujen perusteella vaikeaksi. Toki silmämääräisesti tuota penkin ja tangon välistä etäisyyttä voi arvioida.

Itseäni ei siis polvikulma, etunoja tai penkin korkeus juuri haittaa, oli se sitten mitä vaan. Säädellään sitte klipareita ja jalkatappeja jos niikseen. Suurin ongelma nykypyörälläni on eteenpäin kumartaessa kypärän pleksiin osuminen. Jos taas istun taaempana, en saa tankista enään kunnon tukea jarruissa/mutkissa.

Ainakin minusta tuntuu että juuri tästä syystä sopivan ajoasennon löytäminen ja etenkin mutkissa roikkuminen tuottavat turhankin paljon ongelmia. (Tämä teoria on myös Tanelin klinikalla hyväksytetty )

EDIT: Ennen kuin kukaan kerkeää pilkkua viilaamaan, niin mutkissa ongelma ei siis tietenkään ole kirjaimellisesti pään pleksiin osuminen mutta hyvin edessä istuminen tekee roikkumisesta vain jotenkin luonnotonta.
    Honda Hornet -08 -> Yamaha R6 -08 (Varastettu) -> Honda CBR600RR -07
  28.  
    Ite oon 186cm ja oikeastaan mikään kyykky ei ole ollut ahdas. Tai no Yamaha R6R oli, oikeastaan ainoa jossa tullut ongelmia ajoasennon vuoksi. Todella yksilöllinen juttu, ja tarvittaessa saat säädettävillä clipareilla ja jalkatapeilla melkein joka pyörästä sopivan