Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 78:sta
  1. #1
    Heipsan,

    kaikki vinkit pyörän valintaan tervetulleita... elikkäs parinkymmenen vuoden tauon jälkeen olis ajatuksissa aloittaa harrastus uudelleen . Aikoinaan olen ajanut vain piikeillä, vaikkakin paljon mutta ei taida painaa nyt mitään eli aloittelijatasolta taidetaan uudelleen lähteä ... kuitenkin nyt olis tarkoitus ostaa matkapyörää..
    Ikää reilut neljäkytä ja pituutta vaan 166 senttii joten siitä tulee reunaehdot ;). Customia en haluais mutta istuinkorkeus sais oikeestaan olla vaan 76-78... (kokeiltu juttu).
    Ajatuksissa siis uusi pyörä mutta kertokaas kokeneemmat omia näkökulmia ja ajatuksia seuraavista:
    - Kawasaki ER-6
    - Yamaha XJ-6
    - BMW F800GT.

    Plussia, miinuksia, ajatuksia, kommentteja, ihan mitä vaan... mitä pitää ottaa huomioon...

    Kiitos
  2. #2
    Bem-aria kannatan. Parhaan näköinen noista, matala painopiste, eniten lisävarusteita, ei ketjujen rasvausta, taitaa olla eniten tehoakin. Jalatkin ylettyy hyvin jopa 80cm satulalla jos hankit hiukan paksumpipohjaiset ajokengät.
    www.facebook.com/jukka.huolman
    Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
    Honda VFR800 VTEC -03, musta
    Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.


  3. #3
    Yamaha 535 Virago, matala, luja tekniikka, kardaaniveto, kulkee hyvin myös moottoritienopeutta
  4. #4
    Parasta hottia on ehdottaa customia jo toisessa viestissä ihmiselle joka sanoo ettei halua customia
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  5. #5
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Parasta hottia on ehdottaa customia jo toisessa viestissä ihmiselle joka sanoo ettei halua customia
    Joo huomasin kanssa että ei oltu luettu aivan tarkasti loppuun asti.
    Itellä kokemusta pikkaisen kawasaki ER-6 täytyi kyllä myöntää että oli kiva pyörä ajella vaikka tämmöinen yli 50 saikin monta kommenttia että et voi semmoista vaihtaa sehän on nuoriso tai autokoulupyörä.
    Mutta jos minun pitäisi noista kolmesta valita niin päättyisin kanssa Bemarin kannalle vaikka onkin hiukan kalliimpi kuin toiset vaihtoehdot, tehoa näytti löytyvän sekä ulkonäkö oli kohdillaan ja varmasti vaihtoarvo korkeampi kuin toisissa vaihtoehdoissa sekä lisätarvikkeita näytti hyvin löytyvän ja viimeiseksi aivan toisarvoinen huomio kulutus Bemarille ilmoituksen mukaan mukavan pieni.
    Ps. näytti vielä että Bemariin saa matalan istuimen 765mm Kawasakissa oli meikäläisellekin jo hiukka korkea istuinkorkeus 800mm
    piti jo tämmöisen 169cm vähän varvastella.
    "Elä täysillä ja kuole onnellisesti"
  6. #6
    Se Bemari tässä eniten houkuttaa ja matalalla istuimella oli just passeli . Kawaankin sais matalamman istuimen ja Yamahassa pitäs laskee jousitusta... Jotta noi kolme jäi vaihtoehdoiks kun tässä oon asiaa pohtinu ja käynyt kuolaamassa ;)

    BMW on vaan selkeesti tehokkaampi, painossa ei sentään mutta mutta... lähteeköhän käsistä tämmöseltä 'mummolta'.... tarkoitus kun ois ajaa rauhallista matka-ajoo ja näyttämisen halutkin on jääneet taakse vuosikymmeniä sitten...
  7. #7
    Lainaa Minni1 kirjoitti Katso viesti
    Se Bemari tässä eniten houkuttaa ja matalalla istuimella oli just passeli . Kawaankin sais matalamman istuimen ja Yamahassa pitäs laskee jousitusta... Jotta noi kolme jäi vaihtoehdoiks kun tässä oon asiaa pohtinu ja käynyt kuolaamassa ;)

    BMW on vaan selkeesti tehokkaampi, painossa ei sentään mutta mutta... lähteeköhän käsistä tämmöseltä 'mummolta'.... tarkoitus kun ois ajaa rauhallista matka-ajoo ja näyttämisen halutkin on jääneet taakse vuosikymmeniä sitten...
    Halloo sehän on sen oikeankäden ranneliike mikä vaikuttaa siihen että lähteekö se pyörä minne pitää vai sinne minne ei ole menossa.
    Siitä Kawan penkistä kun kyselin pitäis saada matalampikin mutta mistä ei selvinnyt ja sitten toiseksi selvis että se on sama kuin alkuperäinen mutta otettu fyllinkiä pois ja kavennettu vähän teidä sitten.
    Ja perskules minunkin mielenkiinto heräs tuohon Bemariin pitäis Guzzin rinnalle saada yksi kevyempi vaihtoehto työmatka ajoihin mihin just katoin viime syksynä sitä Kawaa, perusteluna näppäryys ja taloudellisuus vaikkakin puhutaan moottoripyörästä kumminkin kilometrejä tulee päivässä 150km tuntuu se parilitraa vähemmän kuitenkin lompakossa pitkällä aikavälillä.
    Viimeksi muokannut: rimpjar; 23.03.2013 klo 20:41.
    "Elä täysillä ja kuole onnellisesti"
  8. #8
    Lainaa rimpjar kirjoitti Katso viesti
    Halloo sehän on sen oikeankäden ranneliike mikä vaikuttaa siihen että lähteekö se pyörä minne pitää vai sinne minne ei ole menossa.
    Siitä Kawan penkistä kun kyselin pitäis saada matalampikin mutta mistä ei selvinnyt ja sitten toiseksi selvis että se on sama kuin alkuperäinen mutta otettu fyllinkiä pois ja kavennettu vähän teidä sitten.
    No ei sitä tiedä jos käy vahinko ranneliikkeen kanssa ;)...

    Messuilla oli matala Kawa ja tuntu penkki ihan ookoolta, ainakin väittivät että on matala penkki mutta voipi olla vaan että on rytkästy täytteitä veks. Mutta siis ei heti ainakaan sopimattomalta tuntunu..

    Kun kelit paranee, niin täytynee kävästä Espoossa jos sais kokeilla sitä Bemaria muutenkin kun paikaltaan ;)... Painoo siinä on kyllä paljon - peräti neljä kertaa enempi kun mussa joten hippasen huolettaa ettei kaada sitä paikallaan. Ajo kyllä sitten sujunee... ;) ainakin luulen ja kuvittelen niin
  9. #9
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Parasta hottia on ehdottaa customia jo toisessa viestissä ihmiselle joka sanoo ettei halua customia
    Silti, naiselle helppo peli kun ei tarvitse rasvat ketjuja, istunkorkeus sopiva, öljyt kun vaihtaa niin 20tkm voi päästellä ilman huolia. (luin kyllä ettei custom)
  10. #10
    HIeman OT, mutta miksi usein suositellaan naisille jotain "helpppoa" pyörää. Kyllä ne mimmitkin osaavat.

    Tässä toisesta tredistä poimittua mallia....

    http://www.youtube.com/watch?v=7NYB4hIK8dw

    On muuten hiukka sexympää vetää kunnon pyörällä kuin paksu goretakki ja 250 virago..
    T7
  11. #11
    No, ei se customi ole kovinkaan hyvä vaihtoehto...
    Iha oikeesti.
    Seo aika tylsä, loppujenlopuksi.
    Ja virveli on oikeesti aika p*ska ajaa.
    Kuten kaikki muutki customit. Suoraan niillä voi prutkutella, ja rauhallisesti reissata muutaman satkun säteellä.
    Mut jos mopovaihtoehdot on nämä, niin luultavasti ajatus ei ole ajaa jalat edellä.

    (joo, tiedän. custom-ukkelit tän kommentin jälkeen on valmiita tunkemaan mun selän aukeavaan päähän kahvahapsut ja kotkakoristellun jarrunestesäiliön kannen, mikä ei tuonukkaan kaivattua rispektiä..)

    Mut, vaihtoehdoista:

    1. Buimuri
    2. Kasawika

    Eli se mikä tuntuu ittelle paremmalta, ja tuntuu omimmalta.
    Sen kyllä huomaa siinä kun toista tuntia on istuskellu pyörän päällä ja pärisytelly huuliaan, jotta kumpi se on.
    Ja sitte vielä katteleen muitaki vaihtoehtoja, kaikenlisäks...
    Ja kaikenvaralta.

    Kyllä se jostain tulee eteen...

    Näet pyörän, ja -Bam.
    Ei muita vaihtoehtoja, ja tahtotila vie voiton.
    Se oli jo rikki...
  12. #12
    noista sun vaihtoehdoista ehdottomasti kawa, onhan se nykyaikaisimman näköinen ja sopivan kokoinen...

    jammu on liian vanha malli

    bemu on ihan ufo liitovarjon moottorilla

    miksei sulle kävis myös se perinteinen TURBOBUSA ,ei ainakaan lopu paukut ja jalatkin yltää hyvin maahan,,,
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  13. #13
    Lainaa Minni1 kirjoitti Katso viesti
    Kun kelit paranee, niin täytynee kävästä Espoossa jos sais kokeilla sitä Bemaria muutenkin kun paikaltaan ;)... Painoo siinä on kyllä paljon - peräti neljä kertaa enempi kun mussa joten hippasen huolettaa ettei kaada sitä paikallaan. Ajo kyllä sitten sujunee... ;) ainakin luulen ja kuvittelen niin
    Tämä nyt lienee selvää mutta painopiste on painoa tärkeämpi tekijä minkälaiselta ja kuinka tukevalta pärrä tuntuu paikallaan/mateluvauhdilla...
    juuri nyt pyörätön
  14. #14
    Lainaa adville kirjoitti Katso viesti
    bemu on ihan ufo liitovarjon moottorilla
    Tukevan yskänlääkekekkulin kanssa tää sit sai aikaan nohevan yskösten ja räkättämisen sekaisen hulluuskohtauksen, kiitos
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  15. #15
    Hei pojat, mimmi 36v, ajanut 20v (kaksikymmentävuotta sittten kevarilla, 11 kW). Älkää nyt vaan sanoko että Turbo Busa kun sillä on helppo keulia. Pojat, te kaikki olette ajaneet koko ikänne ja kovaa, te ette ole...

    Jos mimmi kahdenkymmenen vuoden (kevarivuoden) jälkeen innostuu uudellen pyöristä niin miksi ei Yamaha 535 Virago, miksei? Kuinka moni Teistä jotka lyttää 535 Viragon on ko. pyörällä ajanut ? Kertokaa mitä "huonoa siinä on".
  16. #16
    Mivv:n putkella tuo Kawa päästää ihan mahtavaa ääntä
    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  17. #17
    Lainaa psi kirjoitti Katso viesti
    Hei pojat, mimmi 36v, ajanut 20v (kaksikymmentävuotta sittten kevarilla, 11 kW). Älkää nyt vaan sanoko että Turbo Busa kun sillä on helppo keulia. Pojat, te kaikki olette ajaneet koko ikänne ja kovaa, te ette ole...

    Jos mimmi kahdenkymmenen vuoden (kevarivuoden) jälkeen innostuu uudellen pyöristä niin miksi ei Yamaha 535 Virago, miksei? Kuinka moni Teistä jotka lyttää 535 Viragon on ko. pyörällä ajanut ? Kertokaa mitä "huonoa siinä on".
    koska edelleenkään aloittaja ei halunnut customia.
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  18. #18
    Eiköhän näihin kaikkiin saa jousien madallussarjan paitsi buimuriin jos siinä on ESA järjestelmä rohkeesti vaan
    kauppiailta tivaamaan kyllä ne uusiin pyöriin madallauksen hoitaa parhaisiin 20-50mm tosin sitten jo vaikuttaa
    ajo ominaisuuksiin. Itse olin opettamasta 56 vuotiasta naisihmistä joka pelkäs 110 hv:maa mutta ekan
    päivän jälkeen oli sinut ja naureskeli moiselle pelolle.
    KELA Racing Club /Hangaround
  19. #19
    Lainaa psi kirjoitti Katso viesti
    Hei pojat, mimmi 36v, ajanut 20v (kaksikymmentävuotta sittten kevarilla, 11 kW). Älkää nyt vaan sanoko että Turbo Busa kun sillä on helppo keulia. Pojat, te kaikki olette ajaneet koko ikänne ja kovaa, te ette ole...

    Jos mimmi kahdenkymmenen vuoden (kevarivuoden) jälkeen innostuu uudellen pyöristä niin miksi ei Yamaha 535 Virago, miksei? Kuinka moni Teistä jotka lyttää 535 Viragon on ko. pyörällä ajanut ? Kertokaa mitä "huonoa siinä on".
    Ensinnäkin se turbobusa oli vahvaa ironiaa, jonka varmastikkin tajusit ?
    toisekseen, olen ajanut moisella vatkaimella ja kun kerran kysyt niin vastataan. Aivan kamalat, suorastaan vaaralliset ajo-ominaisuudet jos tien pinnassa on hiuksenkin verran muuta kuin peilisileetä asfalttia. Tehoa ei tarvita liikaa mutta jos monkeyt honkkailee torvea selän takana ja vaatii liikkumaan ripeämmin, ollaan tilanteessa jossa vaihtohalut tulee eteen ennen kahtasataa ajettua kilsaa. Tällainen syö rahavaroja, jarruttaa kehitystä ja estää nauttimasta siitä missä moottoripyöräilyn huumassa on kyse. Passeli peli lehtipuhaltimeksi mutta siihen se sitten alkaakin rajoittua. Miksi aina kun uusi nainen kysyy täällä menopeliä, äijät alkaa ehdotella sellaisia vehkeitä joilla vaan ei yksinkertaisesti tee yhtään mitään? Oma vaimo kun aloitteli uudestaan 20 vuoden tauon jälkeen, tehtiin juuri tuo virhe. Heti vaan alle riittävän laadukas, reipas ja maittava peli niin saa rauhassa keskittyä olennaiseen. Eikä se reipas tarkoita kilokyykkyä mutta se kyllä tarkoittaa jotain ihan miuta kuin tuollainen pyykkikoneen pyörittämiseen suunniteltu talousmoottori joka on ripustettu rautahenkariin.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  20. #20
    "olen ajanut moisella vatkaimella ja kun kerran kysyt niin vastataan. Aivan kamalat, suorastaan vaaralliset ajo-ominaisuudet jos tien pinnassa on hiuksenkin verran muuta kuin peilisileetä asfalttia. Tehoa ei tarvita liikaa mutta jos monkeyt honkkailee torvea selän takana ja vaatii liikkumaan ripeämmin, ollaan tilanteessa jossa vaihtohalut tulee eteen ennen kahtasataa ajettua kilsaa. Tällainen syö rahavaroja, jarruttaa kehitystä ja estää nauttimasta siitä missä moottoripyöräilyn huumassa on kyse. Passeli peli lehtipuhaltimeksi mutta siihen se sitten alkaakin rajoittua"

    tämän illan paras ja ihan samaa mieltä...
    juuri nyt pyörätön
  21. #21
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Tukevan yskänlääkekekkulin kanssa tää sit sai aikaan nohevan yskösten ja räkättämisen sekaisen hulluuskohtauksen, kiitos
    oleppa hyvä

    halvat huvit...
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  22. #22
    Popparit esiin.

    Liitovarjomoottoripyörässä taitaa olla matalin painopiste noista kolmesta.

    Ainiin, kuluttaa aika vähän, exä F800R keskikulutus oli 4,38l/satku, jos sillä nyt on tässä harrastuksessa ylipäätään merkitystä.
    www.facebook.com/jukka.huolman
    Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
    Honda VFR800 VTEC -03, musta
    Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.


  23. #23
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Ensinnäkin se turbobusa oli vahvaa ironiaa, jonka varmastikkin tajusit ?
    toisekseen, olen ajanut moisella vatkaimella ja kun kerran kysyt niin vastataan. Aivan kamalat, suorastaan vaaralliset ajo-ominaisuudet jos tien pinnassa on hiuksenkin verran muuta kuin peilisileetä asfalttia. Tehoa ei tarvita liikaa mutta jos monkeyt honkkailee torvea selän takana ja vaatii liikkumaan ripeämmin, ollaan tilanteessa jossa vaihtohalut tulee eteen ennen kahtasataa ajettua kilsaa. Tällainen syö rahavaroja, jarruttaa kehitystä ja estää nauttimasta siitä missä moottoripyöräilyn huumassa on kyse. Passeli peli lehtipuhaltimeksi mutta siihen se sitten alkaakin rajoittua. Miksi aina kun uusi nainen kysyy täällä menopeliä, äijät alkaa ehdotella sellaisia vehkeitä joilla vaan ei yksinkertaisesti tee yhtään mitään? Oma vaimo kun aloitteli uudestaan 20 vuoden tauon jälkeen, tehtiin juuri tuo virhe. Heti vaan alle riittävän laadukas, reipas ja maittava peli niin saa rauhassa keskittyä olennaiseen. Eikä se reipas tarkoita kilokyykkyä mutta se kyllä tarkoittaa jotain ihan miuta kuin tuollainen pyykkikoneen pyörittämiseen suunniteltu talousmoottori joka on ripustettu rautahenkariin.
    Tästähän tuli taas samanlainen mielenkiintoinen kädenvääntö kuin (pyörä kevääksi) tai sinne päin ketjusta.
    Minun mielestä Minni1 ilmoittaa olevansa reilut 40 ja se on nyt päätetty että kun kevät tulee niin hän ostaa sen Bemarin vaikka se näyttää ufolta liitovarjon moottorilla.
    Ja minä lupaan vaihtaa Guzzin heti Busaa jos pääsen näitten kanssa baanallehttp://www.youtube.com/watch?v=7NYB4hIK8dw ei varmasti ikä ole este vai onkohan se.
    "Elä täysillä ja kuole onnellisesti"
  24. #24
    Lainaa psi kirjoitti Katso viesti
    Hei pojat, mimmi 36v, ajanut 20v (kaksikymmentävuotta sittten kevarilla, 11 kW). Älkää nyt vaan sanoko että Turbo Busa kun sillä on helppo keulia. Pojat, te kaikki olette ajaneet koko ikänne ja kovaa, te ette ole...

    Jos mimmi kahdenkymmenen vuoden (kevarivuoden) jälkeen innostuu uudellen pyöristä niin miksi ei Yamaha 535 Virago, miksei? Kuinka moni Teistä jotka lyttää 535 Viragon on ko. pyörällä ajanut ? Kertokaa mitä "huonoa siinä on".
    535 Viagrassa on kuulemma sähköpuolella ollut kovasti ongelmia, sopii kaupunki pöristelyyn mutta maantiellä on aika hengetön mutta jos ei ohitus aikeita ole koskaan niin mikäpä ettei. Muuta en moisesta tiedäkkään että syö bensaa ja kuluttaa renkaita niin kuin kaikki muutkin.

    Mutta tuotahan aloittaja ei kysellyt..
    Viimeksi muokannut: K-Päkä; 23.03.2013 klo 21:50.
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
  25. #25
    Lainaa adville kirjoitti Katso viesti
    jammu on liian vanha malli
    Ja silti kehtaavat vielä myydä XJ6:sta uutena
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  26. #26
    Lusikkani myös soppaan:
    No prkl ajelin noin kaksi,huom KAKSI viikkoa 535 "Viagralla".Laite oli ajettu noin 7tkm. Ts kuin uusi.Mutta: riitti ikuisesti. Jos millä niin ko vehkeellä mp-ajohalut vähenevät/loppuvat. Vetelä pska koko vehje. Kaasukahvaa kun kääntää niin imuäänet kasvaa. Vauhti ei paljoakaan.
    Vielä,jos otat matkustajan kyytiin niin vain lähimmälle nakkikiskalle kannattaa ajella! Oh,oh,ajoin jopa kerran Hyvinkäältä Suvirantaan (Turenki) kokeilin mm pätkän motaria. Ekasta liittymästä pois! Riitti kokeilu,mopo myyntiin!
    Näin se menee.......
    Suosittelen melkein kaikkia muita ehdotuksia! Luin,että Customi ei ole ykkösvaihtoehto=hyvä!
    Tunturi Sport. Siitä se alkoi,,,,
  27. #27
    Lainaa Minni1 kirjoitti Katso viesti
    Se Bemari tässä eniten houkuttaa j...
    Eikö tuo Bemari ja muutkin ole vähän harmaita? Missä italiaanot kuten Ducati monster tai MV Agusta brutale? Sitten kun noista vaihtaa eläkepäiville kura-bemariin, voi nauttia luotettavasta ja ... tavallisesta kyydistä.
  28. #28
    Kawa Z750r on aikas maukas pyörä. Istuinkorkeus tosin 82cm, mutta jos niitä madalluksia laittaisi. Heppoja reilu sata, joten tehojen puolestakin saattais olla ihan passeli. Paino kuivana reilut 200kg; ajokunnossa 224kg


    Noo, tämä ei ehkä matka-ajoon. Kai tuo Bemari noista kolmesta on paras
    T7
  29. #29
    Tämäkään ei liene uusi asia mutta onhan pyöriä madallettu muuttamalla koiranluitten tms. pituutta (niissä missä se on mahdollista) ja etupäässä laskemalla putkia kolmioitten läpi ylöspäin...
    juuri nyt pyörätön
  30.  
  31. #30
    Toisessa ketjussa mainittiin myös Suzuki SFV650A Gladius 785mm istuinkorkeudella... vai oliko se GSR600.

    Aprilian Shiverin olisin heittänyt kehiin myös, mutta istuinkorkeus vakiona 800mm samoin kuin Hondan CB600F Hornetissa... no tulihan mainittua.

    Edit: Honda CBF600S taitaa olla myös aika matala.

    Edit2: Sori nyt eksyi joukkoon jo sellaisiakin joita ei uutena enää saa
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen