Tulokset 1:stä 21:een 21:sta
    Onko kukaan tilannut ulkomailta esim. pakoputkia?
    Tarkoitus olisi tilata Cobran putket pyörään.
    Hinta usassa: n.350e Hinta suomessa: 830e+ toim.aika 2-3kk.
    Tolla erotuksella luulisi olevan järkevää jo tilata amerikasta vai mitä mieltä te?
    Pavel Pude:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Littoinen helmi paskan keskellä.
    On tullut tilattuu, tosin saksasta niin ei kokemusta tullihässäkän kanssa.
    Mut omat putket saksasta posteineen viikossa ~460€ vs samat stormilta ~650€ toimitus oli mitälie aikaa.
    Yamaha fz1-s
    ex Yamaha xt660x
    ex Honda CB 600 hornet
    ex Kawasaki er-6n

Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
    itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
    Ilman muuta, ei muuta kuin tilaus sisään. Vaikka menee tullin läpi niin suurin kulu rahdin lisäksi on alv 24 prossaa.
    Itse olen tilannut kyllä, mutta tarkoitusella EU:n sisältä välttääkseni tullit. Aika iso osa tuottesita löytyy myös englannista tai vaikkapa saksasta. Jenkeistä on niin ikään suht hankalaa löytää E-tyyppihyväksyttyjä tuotteita. Josta tosin itse paskat nakkaan mutta aika monelle se tuntuu olevan ydinkysymys.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
    jos jenkeistä tilaa kannattaa katsoa että rahti tulee UPSilla ta DHLlän kyydissä niin voi olla ettei hyvällä tuurilla joudu tulleja ja alvia maksamaan, vaikka tullin säännökset tiukkeni kyllä vuodenvaihteessa että enää en tiedä varmaksi.

mutta normitsydeemillä menee niin että kun kamat on suomessa huolitsija tullaa ne ja pyytää sinulta tilauksesta alkuperäisen kauppalaskun kopion josta seĺviää kauppahinta ja rahti sekä paketin sisältö.

sitten ne lähettää sulle laskun alvista ja tullauksesta..

muista että rahti on jenkille Bisnestä osan myynnin lisäksi ja rahdin osuus voi olla melko suuri...

esim V&H kokorännin rahti oli luokkaa 170$
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Itse olen tilannut kyllä, mutta tarkoitusella EU:n sisältä välttääkseni tullit. Aika iso osa tuottesita löytyy myös englannista tai vaikkapa saksasta. Jenkeistä on niin ikään suht hankalaa löytää E-tyyppihyväksyttyjä tuotteita. Josta tosin itse paskat nakkaan mutta aika monelle se tuntuu olevan ydinkysymys.
    Löytyykö Cobran putkia englannista/saksasta/eu:sta? Oon yrittänyt googlettaa, muttei natsaa..
    mikä pyörä???

katoppa tuolta...

http://www.ebay.co.uk/sch/Motorcycle...=cobra+exhaust
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

S600c V12
    xj6
    Jenkeistä on tullut tilattua putkia ja vaimentimia, viimeksi syksyllä supertrappin kokoränni sportsteriin DK:lta. Rahtia tuli 113 rollaria fedexillä, mutta yleisesti ottaen USPS toimittaa halvemmalla ja toisinaan jopa nopeammin. Lisäksi tuolloin saa tullauksen hoitaa itse netissä, mikä sekin säästää jonkun roposen.
    Lainaa adville kirjoitti Katso viesti
    Honda VT750 C2B shadow black spirit vm. 2012 johon olis tarkoitus laittaa Cobran Streetrod Slashdown Black 1911B
    Tommoset? Laita mopon malli ja vuosi. helpompi etsiskellä.

E: Perkale, olinpa hidas
    Helppoa ja nopeaa...
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

S600c V12
    xj6
    Tais löytyy briteistä Vance&Hines vielä hienommat...
    Kannattaakos lambda eliminaattorit tilata kans samasta paikasta? Vai onko ne suomessa hyllytavaraa?
    Utelias kyseleepi, näinkö se menee...?

Ebay:n kautta jenkeistä saisi PC3:n hintaan 309,95$. Siihen postitus 39,95$.
    Tällöin tullaushinta olisi 349,90$ eli 257,39€.

Siihen tulli (joka on mp osissa kuulemma) 3,7%. Silloin oltais 266,91€.
    Päälle ALV 24% niin hinta ois 330,97€.

(Sama osa esim Storm'illa 385€)

Näinkö se siis menee?

Firma ois atvgalaxy.com. Onko kukaan kuullutkaan semmoisesta vai oisko peräti kokemuksia putiikista?
    Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
    Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
    Now '14 VFR1200F
    161.6mph/LPR'09
    175.8mph/Halli'10&SS1000
    177.1mph/Halli'11&SS1600K
    167,2mph/Halli'13&SS1000
    168.4mph/LPR'14&SS1600K
    Lainaa xx99jkl kirjoitti Katso viesti

(Sama osa esim Storm'illa 385€)

Näinkö se siis menee?

Firma ois atvgalaxy.com. Onko kukaan kuullutkaan semmoisesta vai oisko peräti kokemuksia putiikista?
    ite tilasin tuolt atvgalaxystä pc:n tossa keväällä... aika liki noin se menee mut jos käy tuuri ni ei joudu tullin controlliin eli saattaa jäädä tullit viel pois... kannattaa lähettää spostia sinne ja pyytää et ne lähettää sen ns.lahjana millon ei joudu veroja maksamaan (ite hokasin sen vasta kun olin tilannu )... ite olin ainaki tyytyväinen kyseiseen puljuun toimitus aika oli muistaakseni n.4 viikkoa...
    honda cb 1300 ´05
    Tänx V.P.!

Olipas nopiaa, meni 13min vastaukseesi !!

xx99jkl kiittää ja kuittaa !!
    Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
    Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
    Now '14 VFR1200F
    161.6mph/LPR'09
    175.8mph/Halli'10&SS1000
    177.1mph/Halli'11&SS1600K
    167,2mph/Halli'13&SS1000
    168.4mph/LPR'14&SS1600K
    Lainaa xx99jkl kirjoitti Katso viesti

Tullin sivuilta lainattua:

"Tullin ja valmisteveron kannossa sovelletaan lisäksi 10 euron ja arvonlisäveron kannossa 5 euron
    verolajikohtaista alarajaa, toisin sanoen tullilaskua ei kirjoiteta, jos verolajien lasketut määrät jäävät
    mainittujen alarajojen alle."

Tilaamasi tavaran tulli on noin 9,5€, eli sitä ei peritä. Arvonlisäero peritään kuten laskit.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
    Ja sitten on myös tämä mahdollisuus: jenkeistä tuli juuri yli 500,- arvoinen lähetys kotiin tuotuna ilman latinkaan veroja tai tulleja. Näin on käynyt joskus aiemminkin, mutta pienemillä tilauksilla. Lucky me. Tai sitten vaan osaan pyytää myyjältä papruihin tarpeeksi pienen myyntisumman. Höh, en tietenkään tuommoista tekisi....
    Papereissa olevalla summalla ei ole mitään arvoa tullin näkökulmasta. Eikä sillä onko rasti "gift" ruudussa tai ei. Ei ne siellä tyhmiä ole, sieltä kulkee melkoinen läjä paketteja joka päivä, ja ovat tasan tietoisia että lähes joka paikassa voi itse kertoa minkä summan haluaa paketin kylkeen. Tuntuu kyllä että USA paketit voi tulla joskus läpi suoraan, kiinapaketit jääkin sitten aika hyvällä todennäköisyydellä tulliin. Kuuliainen kansalainen tekee toki siitä huolimatta tulliselvityksen omatoimisesti.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
    Lainaa 3JJ kirjoitti Katso viesti
    Papereissa olevalla summalla ei ole mitään arvoa tullin näkökulmasta. Eikä sillä onko rasti "gift" ruudussa tai ei. Ei ne siellä tyhmiä ole, sieltä kulkee melkoinen läjä paketteja joka päivä, ja ovat tasan tietoisia että lähes joka paikassa voi itse kertoa minkä summan haluaa paketin kylkeen. Tuntuu kyllä että USA paketit voi tulla joskus läpi suoraan, kiinapaketit jääkin sitten aika hyvällä todennäköisyydellä tulliin. Kuuliainen kansalainen tekee toki siitä huolimatta tulliselvityksen omatoimisesti.
    Joo noi merkinnät ei kyllä meinaa mitään, kaikki kulkee saman seulan läpi.

Itsellä kylläkin juuri päinvastainen kokemus, kaikki Kiinan paketit tulleet ohi Tullin, Jenkkipaketteja saanut selvitellä...
    missään välis mult ei kysytty tilaus vahvistusta/kuittia mistä olis selvinny tuotteen oikea hinta, eli oisin selvitys pyyntöönki voinu heittää iha minkä hinnan vaan ja vero olis periaatteessa menny sen mukaan... mutta kuten sanottu, tuurista on aikapaljon kiinni paljonko joudut maksamaan, jos joudut
    honda cb 1300 ´05
  21.  
    Lainaa 3JJ kirjoitti Katso viesti
    Papereissa olevalla summalla ei ole mitään arvoa tullin näkökulmasta. Eikä sillä onko rasti "gift" ruudussa tai ei.
    Luultavammin olet oikeassa. Olen usein paketeista maksanut tullit yms demariverot. Nyt on kuitenkin tullut useita paketteja läpi ilman maksuja, mutta luulen että kyseessä on hyvän säkän aalto (eikä niinkään pieneksi merkitty paketin arvo).

Ps. Kyllä sillä lähetyksen merkityllä arvolla JOTAIN merkitystä on. Useita lähetyksiä on tullut läpi, luultavammin pienen merkityn arvon vuoksi.