Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 72:sta
  1. #1
    Hei,

    search ei auttanut - kokeillaan kysyä. Blackbirdissä näyttäisi olevan paikallaan päättymätön ketju. Ketjutyökalun ohjeessa sanotaan että pitää etsiä niitattu lukko, rälläköidä niittaus pois ja kaktkaista ketju siitä. Nyt kun niitattua lukkoa ei löydy, niin voinko toimia samoin "kovan" lenkin kanssa vai hajotanko vaan työkalun tällä tavalla?

    Vaihtoehdot on sahata tai rälläköidä ketju poikki, joista ainakaan rälläkkä ei houkuttele kipinäsuihkunsa takia.

    Kiitos,

    Ville
    CBR1100XX & Triumph Tiger 1200
  2. #2
    Lainaa vmsl kirjoitti Katso viesti
    Hei,

    search ei auttanut - kokeillaan kysyä. Blackbirdissä näyttäisi olevan paikallaan päättymätön ketju. Ketjutyökalun ohjeessa sanotaan että pitää etsiä niitattu lukko, rälläköidä niittaus pois ja kaktkaista ketju siitä. Nyt kun niitattua lukkoa ei löydy, niin voinko toimia samoin "kovan" lenkin kanssa vai hajotanko vaan työkalun tällä tavalla?

    Vaihtoehdot on sahata tai rälläköidä ketju poikki, joista ainakaan rälläkkä ei houkuttele kipinäsuihkunsa takia.

    Kiitos,

    Ville
    Tarkoitat varmaan normi ketjuvetoisen pyörän ketjua (et jakopään ketjua)? Hio rälläkällä tapinpää matalaksi ja sitten aukeaa nätisti ketjunkatkaisutyökalulla lenkki kuin lenkki. Jos sitä tapin päätä ei hio yhtään ja kokeilee katkaista suoraan työkalulla, niin saattaapi työkalun tapinpää katketa (riippuu toki työkalusta).
  3. #3
    Lainaa vmsl kirjoitti Katso viesti
    Hei,

    search ei auttanut - kokeillaan kysyä. Blackbirdissä näyttäisi olevan paikallaan päättymätön ketju. Ketjutyökalun ohjeessa sanotaan että pitää etsiä niitattu lukko, rälläköidä niittaus pois ja kaktkaista ketju siitä. Nyt kun niitattua lukkoa ei löydy, niin voinko toimia samoin "kovan" lenkin kanssa vai hajotanko vaan työkalun tällä tavalla?

    Vaihtoehdot on sahata tai rälläköidä ketju poikki, joista ainakaan rälläkkä ei houkuttele kipinäsuihkunsa takia.

    Kiitos,

    Ville
    Jos tarkoitus on heittää vanha ketju pois - niin mä en oo aina erikseen ettiny niittiä - oon vaan väntäny niittaus työkalulla tapin pois, ilman rälläköintiä/dremelöintiä. Sen niitin pään ohentaminen/poistaminen helpottaa kyllä selvästi, varsinkin tehdas niitatuissa kohdissa.

    Tiukkahan se, ilman tuon niittauksen poistoa, on joten varmaan heikomman työkalun saa rikkikin jos sattuu - omani on semmonen ympäri laitettava niin se on kestäny hyvin.

    Vaikka sen niitin pään viilais/hiois niin ketjun katkaisutyökalulla varmaan vaivattominta. Rälläkkä tietty on toinen mut siinä on omat vinkeensä. Käsisahalla varmaan ehtii hiki tulla --tosin en oo koskaan kokeillu miten ketuun puree.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  4. #4
    Lainaa JSK kirjoitti Katso viesti
    Tarkoitat varmaan normi ketjuvetoisen pyörän ketjua (et jakopään ketjua)? Hio rälläkällä tapinpää matalaksi ja sitten aukeaa nätisti ketjunkatkaisutyökalulla lenkki kuin lenkki. Jos sitä tapin päätä ei hio yhtään ja kokeilee katkaista suoraan työkalulla, niin saattaapi työkalun tapinpää katketa (riippuu toki työkalusta).
    Jep, toisiovetoketjua tarkoitan. Eli kaikki lenkit aukeaa työkalulla kunhan vaan hio tapinpään pois. Tätä testataan jahka talliin joudan taas.

    V.
    CBR1100XX & Triumph Tiger 1200
  5. #5
    Lainaa JSK kirjoitti Katso viesti
    Tarkoitat varmaan normi ketjuvetoisen pyörän ketjua (et jakopään ketjua)? Hio rälläkällä tapinpää matalaksi ja sitten aukeaa nätisti ketjunkatkaisutyökalulla lenkki kuin lenkki. Jos sitä tapin päätä ei hio yhtään ja kokeilee katkaista suoraan työkalulla, niin saattaapi työkalun tapinpää katketa (riippuu toki työkalusta).
    Näillä ohjeilla ainakin toimii

    Itse olen raakana katkonu ketjut kohtaa sen paremmin valitsematta oheisen linkin mukaisella työkalulla, samasta kaupasta löytyi edukkaasti didin ketjut

    http://www.louis.de/_10e408c97f05ff6...nr_gr=10002792
  6. #6
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Diesel kirjoitti Katso viesti
    Näillä ohjeilla ainakin toimii

    Itse olen raakana katkonu ketjut kohtaa sen paremmin valitsematta oheisen linkin mukaisella työkalulla, samasta kaupasta löytyi edukkaasti didin ketjut

    http://www.louis.de/_10e408c97f05ff6...nr_gr=10002792
    Tuosta samaisesta työkalusta saa sen katkaisupään rikottua aika helposti jos ei hio sitä tapin päätä matalaksi. Kevyemmät ketjut mennee vielä ilmankin, mutta raskaampia ketjuja en lähtisi raakana katkomaan.
    Superbike #7
  7. #7
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Diesel kirjoitti Katso viesti
    Ihan offtopikkina, niin yhden klikkauksen vähemmällä pääsee kun käyttää www.louis.eu -osoitetta, niin sivut tulee suoraan englanniksi. Simppelimpää, paitsi tietty jos ei ole tuo saksankieli paremmin hallussa…
  8. #8
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Ihan offtopikkina, niin yhden klikkauksen vähemmällä pääsee kun käyttää www.louis.eu -osoitetta, niin sivut tulee suoraan englanniksi. Simppelimpää, paitsi tietty jos ei ole tuo saksankieli paremmin hallussa…
    jostain syystä toi linkki avasi ja avaa edelleen mulle englanninkielisen sivun, kokeilin mamman koneella ja sillä se avasikin saksalaisen version no onneks fiksummat huomaa sen britti lipun siellä oikeassa yläkulmassa
  9. #9
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Tuosta samaisesta työkalusta saa sen katkaisupään rikottua aika helposti jos ei hio sitä tapin päätä matalaksi. Kevyemmät ketjut mennee vielä ilmankin, mutta raskaampia ketjuja en lähtisi raakana katkomaan.
    Samanlainen työkalu samasta osoitteesta - mut vanhempaa mallia, ei ollu mitään "merkkiä" silloin. Ja toi tappi ei ollu noin kiiltävä.
    Kestäny on raakanakin painaa 530 ketjut poikki - tosin oon ollu tarkkana sen kaa et on kohillaan eikä väännä vinoon jne.

    Mut kyllä mäkin sen niitin hiomisen kannalla oon, jos vaan työkaluja siihen löytyy.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  10. #10
    Lainaa specka kirjoitti Katso viesti
    tosin oon ollu tarkkana sen kaa et on kohillaan eikä väännä vinoon jne.
    Sen tapin pään kun hio vähän kuopalle niin ei lipsahda vinoon niin helpolla...
  11. #11
    Lainaa JSK kirjoitti Katso viesti
    Tarkoitat varmaan normi ketjuvetoisen pyörän ketjua (et jakopään ketjua)? Hio rälläkällä tapinpää matalaksi ja sitten aukeaa nätisti ketjunkatkaisutyökalulla lenkki kuin lenkki. Jos sitä tapin päätä ei hio yhtään ja kokeilee katkaista suoraan työkalulla, niin saattaapi työkalun tapinpää katketa (riippuu toki työkalusta).
    Ei tarvitse edes mitään ketjukakaistyökalua. Hioo vaan rälläkällä varovasti virekkäisten tappien kupupää pois, vääntää sivulevyn jollain ruuvarilla irti ja vetää ketjun sivuttain auki.
    Kawasaki W650
  12. #12
    Lainaa retrokawa kirjoitti Katso viesti
    Ei tarvitse edes mitään ketjukakaistyökalua. Hioo vaan rälläkällä varovasti virekkäisten tappien kupupää pois, vääntää sivulevyn jollain ruuvarilla irti ja vetää ketjun sivuttain auki.
    Ei toki välttämätön (kuten ei jokapäivainen ruokailukaan), mutta jos meinaa uuden ketjun niitata (ei hakata vasaralla), niin yleensä ko. työkalussa myös toi katkaisuominaisuus ja sillähän se näppärästi hoituu..
  13. #13
    Siis mit vit?
    Jos se rälläkkä löytyy ja sen vielä käynnistää, niin ketjun poikkaisu vie 2,8 sekuntia aikaa!
    Miksi nysvätä?
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  14. #14
    Vähän Balticin kannalla. Katkaisulaikalla saa samalla vaivalla jo koko ketjun poikki, kuin mitä menee niitin pään hieromiseen.
  15. #15
    Lainaa Baltic kirjoitti Katso viesti
    Siis mit vit?
    Jos se rälläkkä löytyy ja sen vielä käynnistää, niin ketjun poikkaisu vie 2,8 sekuntia aikaa!
    Miksi nysvätä?
    Agree... Kunnon rälläkällä ja ronskilla kädellä menee tuskin tuota 2,8 sekuntiakaan
    <p>2002-2014</p>
  16. #16
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Agree... Kunnon rälläkällä ja ronskilla kädellä menee tuskin tuota 2,8 sekuntiakaan
    Vastustan helppoa ja nopeaa keinoa kun on pitkä talvi edessä: ensi mietitään päiviä, kysytään ja tilataan kalut

    -J-
  17. #17
    Niin tai mitäs jos purkais swingin pois tieltä ja ottais ketjun kokonaan poies tuolla tyylillä Ei tarvisi pelätä kipinä suihkuakaan
    Tulis tarkistettua laakereidenkin toiminta samalla
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

  18. #18
    Rälläkkää peliin, ja piikillä ketjun tapit ulos. Turha tuosta mitään helkkarin bmw:n peräremppaa on tehdä.
    Viimeksi muokannut: vma; 05.01.2013 klo 00:53.
  19. #19
    Lainaa Baltic kirjoitti Katso viesti
    Siis mit vit?
    Jos se rälläkkä löytyy ja sen vielä käynnistää, niin ketjun poikkaisu vie 2,8 sekuntia aikaa!
    Miksi nysvätä?
    No, jos vaikka tuota ketjua aikoo vielä käyttää. Jos ei, niin sitten toki vaan rälläkällä poikki.
    Kawasaki W650
  20. #20
    Bilteman työkalulla irtoaa niitti helposti eikä tarvi hioa.
  21. #21
    Lainaa retrokawa kirjoitti Katso viesti
    No, jos vaikka tuota ketjua aikoo vielä käyttää. Jos ei, niin sitten toki vaan rälläkällä poikki.
    Miksei rälläkällä katkaistua ketjua voisi enää käyttää? Liitospalan se tarvitsee joka tapauksessa.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  22. #22
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Miksei rälläkällä katkaistua ketjua voisi enää käyttää? Liitospalan se tarvitsee joka tapauksessa.
    Voi toki, kunhan katkaisee oikeasta välistä ja poistaa tapit katkaisun jälkeen. Jos ei omista ruuvipenkkiä, niin mielestäni homma käy helpommin, kun poistaa vain tappien päät ketjun ollessa pyörässä kiinni.
    Kawasaki W650
  23. #23
    Lainaa Keno kirjoitti Katso viesti
    Bilteman työkalulla irtoaa niitti helposti eikä tarvi hioa.
    Tuolla minäkin gixxerin ketjun katkaisin! GSX1100F ketju katkaistiin rälläkällä, ja "pienen tussahduksen" jälkeen uusittiin akku. Vety räjähtää aika iloseen, eli akku pois paikaltaan ennen rälläkkää (ainakin huohotusletku).
  24. #24
    Putkipihdit. Vie ehkä sekunnin kun on ketju katki.
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
  25. #25
    ^otatko videolle tän ketjujen katkaisun sekunnissa putkipihdeillä? Vois tulla uusi villitys hoitaa homma...
    Viimeksi muokannut: Diesel; 05.01.2013 klo 17:20.
  26. #26
    Kanssamotoristit,

    on selvästi TALVI, kun ketjujen katkaisu kirvoittaa vähintään 26 viestin säikeen . Ketjut katkesi dremelöimällä niittien päät ja käyttämällä Wemotolta tilattua DID työkalun kopiota. Dremeli voitti rälläkän kipinöiden hallittavuuden takia, mulla kun tuo autotalli palvelee myös puusepänverstaana.

    Ja uudetkin ketjut on jo paikallaan, niittaaminen oli helpohko homma.

    Nyt epoksia ostamaan ja korjaamaan halkeamaa katteessa - keskustelua saa jatkaa tästä aiheesta.

    Kiitos neuvoista,

    V.
    Viimeksi muokannut: vmsl; 05.01.2013 klo 14:34. Syy: viestien määrä
    CBR1100XX & Triumph Tiger 1200
  27. #27
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa D-Iivil kirjoitti Katso viesti
    Putkipihdit. Vie ehkä sekunnin kun on ketju katki.
    Tarjoon sulle kaljan jos lupaat näyttää miten putkipihdeillä katkaistaan ketjut sekunnissa:
    Superbike #7
  28. #28
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Tarjoon sulle kaljan jos lupaat näyttää miten putkipihdeillä katkaistaan ketjut sekunnissa:
    En hirveästi vittuilisi, edes netissä, henkilölle, joka katkoo ketjuja kyseisillä pihdeillä.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  29. #29
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    En hirveästi vittuilisi, edes netissä, henkilölle, joka katkoo ketjuja kyseisillä pihdeillä.


    Jospa tarkoitti näitä.
  30.  
  31. #30
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    En hirveästi vittuilisi, edes netissä, henkilölle, joka katkoo ketjuja kyseisillä pihdeillä.
    kyl varmaan moni tarjoo jos noilla sekunnissa katkoo ketjut kasku ei oo viel moposahaa ehotettu et menee 0,5 sekunttii
    <p>filhos da puta&nbsp; </p>
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen