Hei,
search ei auttanut - kokeillaan kysyä. Blackbirdissä näyttäisi olevan paikallaan päättymätön ketju. Ketjutyökalun ohjeessa sanotaan että pitää etsiä niitattu lukko, rälläköidä niittaus pois ja kaktkaista ketju siitä. Nyt kun niitattua lukkoa ei löydy, niin voinko toimia samoin "kovan" lenkin kanssa vai hajotanko vaan työkalun tällä tavalla?
Vaihtoehdot on sahata tai rälläköidä ketju poikki, joista ainakaan rälläkkä ei houkuttele kipinäsuihkunsa takia.
Kiitos,
Tarkoitat varmaan normi ketjuvetoisen pyörän ketjua (et jakopään ketjua)? Hio rälläkällä tapinpää matalaksi ja sitten aukeaa nätisti ketjunkatkaisutyökalulla lenkki kuin lenkki. Jos sitä tapin päätä ei hio yhtään ja kokeilee katkaista suoraan työkalulla, niin saattaapi työkalun tapinpää katketa (riippuu toki työkalusta).
Jos tarkoitus on heittää vanha ketju pois - niin mä en oo aina erikseen ettiny niittiä - oon vaan väntäny niittaus työkalulla tapin pois, ilman rälläköintiä/dremelöintiä. Sen niitin pään ohentaminen/poistaminen helpottaa kyllä selvästi, varsinkin tehdas niitatuissa kohdissa.
Tiukkahan se, ilman tuon niittauksen poistoa, on joten varmaan heikomman työkalun saa rikkikin jos sattuu - omani on semmonen ympäri laitettava niin se on kestäny hyvin.
Vaikka sen niitin pään viilais/hiois niin ketjun katkaisutyökalulla varmaan vaivattominta. Rälläkkä tietty on toinen mut siinä on omat vinkeensä. Käsisahalla varmaan ehtii hiki tulla --tosin en oo koskaan kokeillu miten ketuun puree.
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Näillä ohjeilla ainakin toimii
Itse olen raakana katkonu ketjut kohtaa sen paremmin valitsematta oheisen linkin mukaisella työkalulla, samasta kaupasta löytyi edukkaasti didin ketjut
http://www.louis.de/_10e408c97f05ff6...nr_gr=10002792
Ihan offtopikkina, niin yhden klikkauksen vähemmällä pääsee kun käyttää www.louis.eu -osoitetta, niin sivut tulee suoraan englanniksi. Simppelimpää, paitsi tietty jos ei ole tuo saksankieli paremmin hallussa…
Samanlainen työkalu samasta osoitteesta - mut vanhempaa mallia, ei ollu mitään "merkkiä" silloin. Ja toi tappi ei ollu noin kiiltävä.
Kestäny on raakanakin painaa 530 ketjut poikki - tosin oon ollu tarkkana sen kaa et on kohillaan eikä väännä vinoon jne.
Mut kyllä mäkin sen niitin hiomisen kannalla oon, jos vaan työkaluja siihen löytyy.
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Siis mit vit?
Jos se rälläkkä löytyy ja sen vielä käynnistää, niin ketjun poikkaisu vie 2,8 sekuntia aikaa!
Miksi nysvätä?
T765 RäsSi
GSX-R750 K8 =ex
CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
6-Horo 2005=ex
Vähän Balticin kannalla. Katkaisulaikalla saa samalla vaivalla jo koko ketjun poikki, kuin mitä menee niitin pään hieromiseen.
Niin tai mitäs jos purkais swingin pois tieltä ja ottais ketjun kokonaan poies tuolla tyylilläEi tarvisi pelätä kipinä suihkuakaan
Tulis tarkistettua laakereidenkin toiminta samalla![]()
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
Rälläkkää peliin, ja piikillä ketjun tapit ulos. Turha tuosta mitään helkkarin bmw:n peräremppaa on tehdä.
Viimeksi muokannut: vma; 05.01.2013 klo 00:53.
Biltemantyökalulla irtoaa niitti helposti eikä tarvi hioa.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Putkipihdit. Vie ehkä sekunnin kun on ketju katki.
Riku #666
www.trackpunkracing.com
^otatko videolle tän ketjujen katkaisun sekunnissa putkipihdeillä? Vois tulla uusi villitys hoitaa homma...
Viimeksi muokannut: Diesel; 05.01.2013 klo 17:20.
Kanssamotoristit,
on selvästi TALVI, kun ketjujen katkaisu kirvoittaa vähintään 26 viestin säikeen. Ketjut katkesi dremelöimällä niittien päät ja käyttämällä Wemotolta tilattua DID työkalun kopiota. Dremeli voitti rälläkän kipinöiden hallittavuuden takia, mulla kun tuo autotalli palvelee myös puusepänverstaana.
Ja uudetkin ketjut on jo paikallaan, niittaaminen oli helpohko homma.
Nyt epoksia ostamaan ja korjaamaan halkeamaa katteessa - keskustelua saa jatkaa tästä aiheesta.
Kiitos neuvoista,
V.
Viimeksi muokannut: vmsl; 05.01.2013 klo 14:34. Syy: viestien määrä
CBR1100XX & Triumph Tiger 1200
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.