ulkomaan foorumeilla väittävät että vp:n mr12 kisa bensalla zx14 säädettynä 9hp takapallolle lisää ja valmistaja väittää + 5% ,onko kukaan penkittänyt eroa noilla kisa litkuilla ?
tl1000s >zx12r 03 >
Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Kyllähän sillä lisää hönkää saa jos vaan peli säädetään (polttoaine- ja sytkä)kartat samalla. Eri asia sitten on, että kellä on halua ja varaa maksaa parista lisähepasta alkaen 7€/litra. Tulee ratapäiväkin aika hinnakkaaksi jos soppaan palaa päivässä pari sataa euroa.
Edit. Tosin eihän se kallista ole...köyhästä vaan tuntuu siltä.![]()
Superbike #7
Viimeksi muokannut: tl72; 04.10.2012 klo 22:31.
tl1000s >zx12r 03 >
Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
Suomen tehokkaimmassa vaparissa tehohyöty taisi olla +1.5hp että siitä laskemaan kannattaako. Tieten koneen suojeleminen on se toinen aspekti mistä se isompi hyöty ehken tulee.
Erothan on pieniä silloin jos sen toisenkin bensan johon verrataan puristuskestävyys on koneelle riittävä. Hyötyä tosta kisabensasta tulee siitä kun voidaan rakentaa kone korkeammille puristuksille, joka lisää hyötysuhdetta.
Jos kone ei vaadi noin paljon oktaaneja kuin kisabensassa on, niin minusta rahan heittämistä kaivoon tolla ajella.
ediittiä. Voihan olla että tossa koneessa on ennakkoa jouduttu ottamaan alas varmuuden vuoksi tehdassääöissä katubensalle.
Tuo säädettynä sitten pitänyt myös ennakon ja nokkien ajoituksen sisällään, silloin vois pitää paikkansakin.
Kallista lystiä jokatapauksessa tolla ajella.
ZX10R -08
S1000RR -11
Osta sellaista, missä on lisähappea, niin saattaa jotain iloa ollakin. Printsportilta ainakin löytyy, kannut on tallilla enkä nyt muista tyyppiä ja speksitkin menee siis vähän hatusta, mutta se oli 110-oktaanista ja happea muistaakseni luokkaa 7 tilavuus-%. Ainakin kakspuolikas naukuu sillä ihan erilailla.
Viimeksi muokannut: PoS; 05.10.2012 klo 12:20.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Optimointihan se asian ydin lopulta on.
Harrastushommassa "kovan kaman" hinta on merkittävä osio ja
kaupantekijäisiksi saa sitten hapen määrän lisääntymisen myötä
samassa suhteessa hankaloituva säätöjen saaminen oikeasti nappiin jotta
taas saadaan kaikki tavaran hyöty realisoitua.
Kovin hapekkaan säätäminen on aika hapokasta, ainakin ns. ajettavissa peleissä,joissa
"tuntumalla" on merkitystä ajohommassa.
Strippihommat ovat omalla tavallaan hieman yksioikoisempia.
Saattaa vanha juttu... vanha konsti/pussillinen uusia... olla monessa tapauksessa
ihan toimiva, helppo ja edullinenkin hankkia aavistus lisää pelivaraa.... ja tasaisempaa
tavaran laatua.
98 ja pienkonebensa (pumpusta 2,25 / litra) sekaisin.
Bonuksena tulee vielä se, että kokkaamisessa ei kerta kaikkiaan voi epäonnistua.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Tuo varmaankin yksi noista uusien kisabensojen eduista. Jos katsoo VP:n bensoja niistä on kaikki paitsi C12 hapetettuja.
Mulla oli ajatuksena tossa taustalla että jotta noista saa parhaan hyödyn pitää se kone myös rakentaa ja säätää tuolle käytettävälle bensalle.
Alkuperäisen kysyjän kysymykseen mulla ei ole tietoa. Oma 12R (jollainen hänellä näyttäis olevan allekirjoituksen mukaan myös) on talven aikana menossa säädettäväksi (nokat ja sytysennakko) ja bensana luultavasti käytetään edelleen Shellin V-poweria.
Ei mun "perse" kestä ajella kisabensalla. Juttu vois olla toinen jos rakentais pyörän vain kisaamista ajatellen 1/4 tai lentokenttäajoissa.
ZX10R -08
S1000RR -11
tl1000s >zx12r 03 >
Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Kauan (v.-98) sitten rakensimme Honda Integran rata-autoksi ja ajoimme autoa dynossa. Kun nokat ja pakoputkisto oli saatu kohdilleen tyhjensimme tankin ns. pumppubensasta ja Nesteen Racingit tankkiin. Bensan vaihto lisäsi tehoa n.2,5hv ko. (1,15%) moottorissa. Racingbensa maksoi silloin n. 3x enemmän kuin pumppubensa ja sitä sai vain kahdelta asemalta, Tampereelta ja Hki:stä. Ostimme bensat "kotiintoimitettuina" tynnyreissä Nesteeltä.
Noista ajoista bensat on valtavasti kehittyneet. Ne jotka tosissaan ajavat kisaa ovat varmaan testanneet samat asiat ja huomanneet eron. Ja jos et ole vielä asiaa kokeillut ja asia mietityttää niin hankkikaa kisabensaa ja menkää dynoon ajamaan niin sitten tiedätte mitä eroa on bensiinissä ja bensiinissä.
Sarlinin Kalle (Sarlin Race Service Ky) myy Panta Racig bensaa joka on huipputuote. Sitä saa 20l kannuissa, kokeilkaa niin huomaatte eron.
Propyleneoxide !
Kyllä lähtee.... samaan hintaan vielä tukka päästäkin.... sädehoitoklinikalla sitten.... tosin.
Ei aikanaan paljon päätä palellut kun keittiöissä soppia hämmennettiin.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Vähän houlutellut näin syksyllä kokeilla lehtipuhaltimeen v-poweria, mutta ei taida uskaltaa. On heittänyt hentoisempia kuulemma selälleen...
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
jaa, mää vai täh??!!!
yömaha fzr 1000 exup -89
kawasaki er6n -06
kawasaki z1000 -07 blue
kawasaki zx12r -04 yellow-green metallic
Se oli kirkasta 80-lukua ja alla on Honda Monkey.
Kaveri harrasti lennokkeja ja sillä oli metanoolia. Siitähän myö keksittiin, että metanoolia Monkeyn tankkiin. Seos taisi olla jotain fifty-sixty. Mutta *kele, kun manki (monkey) veinas karata käsistä. Hyvin meni 5km ja sen jälkeen työnnettiin manki kotio.
En ole koskaan niin puhdasta mäntää nähnyt polttomoottorissa, joten jotain huhun vahvistusta sillä polttoaineella on. Ainiin, mankista hajosi kiertokangen laakerit ylä- ja alapäästä...
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)