Tulokset 1:stä 29:een 29:sta
  1. #1
    ulkomaan foorumeilla väittävät että vp:n mr12 kisa bensalla zx14 säädettynä 9hp takapallolle lisää ja valmistaja väittää + 5% ,onko kukaan penkittänyt eroa noilla kisa litkuilla ?
    tl1000s >zx12r 03 >
    Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
  2. #2
    Mitä sä oikein mahdat suunnitella siellä talven aikana rakentaa kun kisa bensaa jo alat ajatella.

    Lainaa tl72 kirjoitti Katso viesti
    ulkomaan foorumeilla väittävät että vp:n mr12 kisa bensalla zx14 säädettynä 9hp takapallolle lisää ja valmistaja väittää + 5% ,onko kukaan penkittänyt eroa noilla kisa litkuilla ?
    jaa, mää vai täh??!!!



    yömaha fzr 1000 exup -89
    kawasaki er6n -06
    kawasaki z1000 -07 blue
    kawasaki zx12r -04 yellow-green metallic
  3. #3
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa tl72 kirjoitti Katso viesti
    ulkomaan foorumeilla väittävät että vp:n mr12 kisa bensalla zx14 säädettynä 9hp takapallolle lisää ja valmistaja väittää + 5% ,onko kukaan penkittänyt eroa noilla kisa litkuilla ?
    Varikkohuhujen mukaan SM-kisatiimit ajaa kisabensalla. Jos kone on sille säädetty, niin kuulemma tehoja tulee lisää. Kuinka paljon, en osaa sanoa. Saattaa myös olla, että tehoja ei tule kovinkaan paljoa lisää, mutta koneen ajettavuus on parempi.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  4. #4
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Kyllähän sillä lisää hönkää saa jos vaan peli säädetään (polttoaine- ja sytkä)kartat samalla. Eri asia sitten on, että kellä on halua ja varaa maksaa parista lisähepasta alkaen 7€/litra. Tulee ratapäiväkin aika hinnakkaaksi jos soppaan palaa päivässä pari sataa euroa.

    Edit. Tosin eihän se kallista ole...köyhästä vaan tuntuu siltä.
    Superbike #7
  5. #5
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Kyllähän sillä lisää hönkää saa jos vaan peli säädetään (polttoaine- ja sytkä)kartat samalla. Eri asia sitten on, että kellä on halua ja varaa maksaa parista lisähepasta alkaen 7€/litra. Tulee ratapäiväkin aika hinnakkaaksi jos soppaan palaa päivässä pari sataa euroa.

    Edit. Tosin eihän se kallista ole...köyhästä vaan tuntuu siltä.
    no eipä toi madallettuna oikein ratapäiville sovellu,mutta lentokentälle se pari sataa on pikku raha jos sillä sais sen 5-10hp lisää , tavoite kun ens kesälle on se 1kmh lisää
    tl1000s >zx12r 03 >
    Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
  6. #6
    Lainaa zeta1 kirjoitti Katso viesti
    Mitä sä oikein mahdat suunnitella siellä talven aikana rakentaa kun kisa bensaa jo alat ajatella.
    ainakin jäykemmät venttiilin jouset ja wego3 nyt ainakin pitäs saada hommattua ,ettei tarvi työntää kawaa ens kesänä enää
    mitäs muuten itte onko turbo sarja jo tilattu ?
    Viimeksi muokannut: tl72; 04.10.2012 klo 22:31.
    tl1000s >zx12r 03 >
    Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
  7. #7
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa tl72 kirjoitti Katso viesti
    no eipä toi madallettuna oikein ratapäiville sovellu,mutta lentokentälle se pari sataa on pikku raha jos sillä sais sen 5-10hp lisää , tavoite kun ens kesälle on se 1kmh lisää
    Jos kentälle meinaat niin suosittelen viinaa polttoaineeks. Etanolia jos sellanen mieto lisäys riittää ja metanolia sitten vähän ärjympään laitteeseen.
    Superbike #7
  8. #8
    Suomen tehokkaimmassa vaparissa tehohyöty taisi olla +1.5hp että siitä laskemaan kannattaako. Tieten koneen suojeleminen on se toinen aspekti mistä se isompi hyöty ehken tulee.
    +200 mph & +100 m/s Club Finland
    Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
  9. #9
    Erothan on pieniä silloin jos sen toisenkin bensan johon verrataan puristuskestävyys on koneelle riittävä. Hyötyä tosta kisabensasta tulee siitä kun voidaan rakentaa kone korkeammille puristuksille, joka lisää hyötysuhdetta.
    Jos kone ei vaadi noin paljon oktaaneja kuin kisabensassa on, niin minusta rahan heittämistä kaivoon tolla ajella.

    ediittiä. Voihan olla että tossa koneessa on ennakkoa jouduttu ottamaan alas varmuuden vuoksi tehdassääöissä katubensalle.
    Tuo säädettynä sitten pitänyt myös ennakon ja nokkien ajoituksen sisällään, silloin vois pitää paikkansakin.
    Kallista lystiä jokatapauksessa tolla ajella.
    ZX10R -08
    S1000RR -11

  10. #10
    Osta sellaista, missä on lisähappea, niin saattaa jotain iloa ollakin. Printsportilta ainakin löytyy, kannut on tallilla enkä nyt muista tyyppiä ja speksitkin menee siis vähän hatusta, mutta se oli 110-oktaanista ja happea muistaakseni luokkaa 7 tilavuus-%. Ainakin kakspuolikas naukuu sillä ihan erilailla.
    Viimeksi muokannut: PoS; 05.10.2012 klo 12:20.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  11. #11
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa qazwsx kirjoitti Katso viesti
    Erothan on pieniä silloin jos sen toisenkin bensan johon verrataan puristuskestävyys on koneelle riittävä. Hyötyä tosta kisabensasta tulee siitä kun voidaan rakentaa kone korkeammille puristuksille, joka lisää hyötysuhdetta.
    Jos kone ei vaadi noin paljon oktaaneja kuin kisabensassa on, niin minusta rahan heittämistä kaivoon tolla ajella.

    ediittiä. Voihan olla että tossa koneessa on ennakkoa jouduttu ottamaan alas varmuuden vuoksi tehdassääöissä katubensalle.
    Tuo säädettynä sitten pitänyt myös ennakon ja nokkien ajoituksen sisällään, silloin vois pitää paikkansakin.
    Kallista lystiä jokatapauksessa tolla ajella.
    Itseasiassa puristuksen keston kanssa kisabensan sisältämä ylimääräinen happi tekee sen suurimman eron. Jos pelkkää puristuksen kestoa kaipaa, selviää aika halvalla lisäämällä vain viinaa bensan sekaan.
    Superbike #7
  12. #12
    Optimointihan se asian ydin lopulta on.

    Harrastushommassa "kovan kaman" hinta on merkittävä osio ja
    kaupantekijäisiksi saa sitten hapen määrän lisääntymisen myötä
    samassa suhteessa hankaloituva säätöjen saaminen oikeasti nappiin jotta
    taas saadaan kaikki tavaran hyöty realisoitua.

    Kovin hapekkaan säätäminen on aika hapokasta , ainakin ns. ajettavissa peleissä,joissa
    "tuntumalla" on merkitystä ajohommassa.
    Strippihommat ovat omalla tavallaan hieman yksioikoisempia.

    Saattaa vanha juttu... vanha konsti/pussillinen uusia... olla monessa tapauksessa
    ihan toimiva, helppo ja edullinenkin hankkia aavistus lisää pelivaraa.... ja tasaisempaa
    tavaran laatua.

    98 ja pienkonebensa (pumpusta 2,25 / litra) sekaisin.
    Bonuksena tulee vielä se, että kokkaamisessa ei kerta kaikkiaan voi epäonnistua .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  13. #13
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Itseasiassa puristuksen keston kanssa kisabensan sisältämä ylimääräinen happi tekee sen suurimman eron. Jos pelkkää puristuksen kestoa kaipaa, selviää aika halvalla lisäämällä vain viinaa bensan sekaan.
    Tuo varmaankin yksi noista uusien kisabensojen eduista. Jos katsoo VP:n bensoja niistä on kaikki paitsi C12 hapetettuja.
    Mulla oli ajatuksena tossa taustalla että jotta noista saa parhaan hyödyn pitää se kone myös rakentaa ja säätää tuolle käytettävälle bensalle.

    Alkuperäisen kysyjän kysymykseen mulla ei ole tietoa. Oma 12R (jollainen hänellä näyttäis olevan allekirjoituksen mukaan myös) on talven aikana menossa säädettäväksi (nokat ja sytysennakko) ja bensana luultavasti käytetään edelleen Shellin V-poweria.
    Ei mun "perse" kestä ajella kisabensalla. Juttu vois olla toinen jos rakentais pyörän vain kisaamista ajatellen 1/4 tai lentokenttäajoissa.
    ZX10R -08
    S1000RR -11

  14. #14
    Lainaa qazwsx kirjoitti Katso viesti
    Tuo varmaankin yksi noista uusien kisabensojen eduista. Jos katsoo VP:n bensoja niistä on kaikki paitsi C12 hapetettuja.
    Mulla oli ajatuksena tossa taustalla että jotta noista saa parhaan hyödyn pitää se kone myös rakentaa ja säätää tuolle käytettävälle bensalle.

    Alkuperäisen kysyjän kysymykseen mulla ei ole tietoa. Oma 12R (jollainen hänellä näyttäis olevan allekirjoituksen mukaan myös) on talven aikana menossa säädettäväksi (nokat ja sytysennakko) ja bensana luultavasti käytetään edelleen Shellin V-poweria.
    Ei mun "perse" kestä ajella kisabensalla. Juttu vois olla toinen jos rakentais pyörän vain kisaamista ajatellen 1/4 tai lentokenttäajoissa.
    no eipä tolla kisabensalla tarkoitus ollutkaan ajella kun lentokentällä, mutta eipä taida kannattaa toi homma ,taas jenkit saanut jotain amerikan hevosia penkityksessä ,pysytään v powerissa vaikka kuulemma sekin on nykyään melkein samaa kun nesteen 98
    tl1000s >zx12r 03 >
    Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
  15. #15
    Lainaa tl72 kirjoitti Katso viesti
    no eipä tolla kisabensalla tarkoitus ollutkaan ajella kun lentokentällä, mutta eipä taida kannattaa toi homma ,taas jenkit saanut jotain amerikan hevosia penkityksessä ,pysytään v powerissa vaikka kuulemma sekin on nykyään melkein samaa kun nesteen 98
    Juttua olen kuullut että olis tosiaan vain lisäaineistettu Nesteen 98E5 oktaaniluku kuitenkin pitäis olla +100 noiden lisäaineiden takia.
    Tuo siis vain kuulopuheita tuo Neste 98
    ZX10R -08
    S1000RR -11

  16. #16
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Hyvällä säkällä V-Power on edes 99:iä...
    http://www-static.shell.com/static/f...power_2011.pdf

    20% tolueenia sekaan niin tosta sais noin 102 RON
    ZX10R -08
    S1000RR -11

  17. #17
    Lainaa tl72 kirjoitti Katso viesti
    tavoite kun ens kesälle on se 1kmh lisää
    välitykset kohdilleen, pyörää vähän vielä enemmän tonttiin, pykälää isommat suuttimet linjaan+säädätys niin kyllä se siitä jos vaan kelit suosii
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  18. #18
    Kauan (v.-98) sitten rakensimme Honda Integran rata-autoksi ja ajoimme autoa dynossa. Kun nokat ja pakoputkisto oli saatu kohdilleen tyhjensimme tankin ns. pumppubensasta ja Nesteen Racingit tankkiin. Bensan vaihto lisäsi tehoa n.2,5hv ko. (1,15%) moottorissa. Racingbensa maksoi silloin n. 3x enemmän kuin pumppubensa ja sitä sai vain kahdelta asemalta, Tampereelta ja Hki:stä. Ostimme bensat "kotiintoimitettuina" tynnyreissä Nesteeltä.

    Noista ajoista bensat on valtavasti kehittyneet. Ne jotka tosissaan ajavat kisaa ovat varmaan testanneet samat asiat ja huomanneet eron. Ja jos et ole vielä asiaa kokeillut ja asia mietityttää niin hankkikaa kisabensaa ja menkää dynoon ajamaan niin sitten tiedätte mitä eroa on bensiinissä ja bensiinissä.
    Sarlinin Kalle (Sarlin Race Service Ky) myy Panta Racig bensaa joka on huipputuote. Sitä saa 20l kannuissa, kokeilkaa niin huomaatte eron.
  19. #19
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa qazwsx kirjoitti Katso viesti
    20% tolueenia sekaan niin tosta sais noin 102 RON
    Aikamoiset Coctailit. Tähän vielä etanolia, niin johan rokkaa.

    Tankatkaa ihan normibensaa ja oppikaa ajamaan! Tarpeeksi haastetta löytyy jo pelkästään siitä, että saataisiin nykytehot siirrettyä takanakille.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  20. #20
    Propyleneoxide !

    Kyllä lähtee.... samaan hintaan vielä tukka päästäkin.... sädehoitoklinikalla sitten.... tosin .

    Ei aikanaan paljon päätä palellut kun keittiöissä soppia hämmennettiin .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  21. #21
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Tankatkaa ihan normibensaa ja oppikaa ajamaan! Tarpeeksi haastetta löytyy jo pelkästään siitä, että saataisiin nykytehot siirrettyä takanakille.
    eipä noissa nykytehoissa vielä paljoa haastetta ole suoraa ajettaessa.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  22. #22
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Tankatkaa ihan normibensaa ja oppikaa ajamaan! Tarpeeksi haastetta löytyy jo pelkästään siitä, että saataisiin nykytehot siirrettyä takanakille.
    Ilmeisesti topicin sisältö luettu ja sisäistetty ennen kommentointia.
    Superbike #7
  23. #23
    Lainaa SamiN kirjoitti Katso viesti
    eipä noissa nykytehoissa vielä paljoa haastetta ole suoraa ajettaessa.
    Jep. Helppohan se on hoitaa nykyelektroniikalla. Mutta noita ympäristömuuttujia, kuten tuulen puuskia on vaikea hallita elektroniikalla. Tuntuvat vaikuttavan loppunopeuksiin aika hurjasti, syystä että veto on jätettävä kesken
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  24. #24
    Vähän houlutellut näin syksyllä kokeilla lehtipuhaltimeen v-poweria, mutta ei taida uskaltaa. On heittänyt hentoisempia kuulemma selälleen...
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  25. #25
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Vähän houlutellut näin syksyllä kokeilla lehtipuhaltimeen v-poweria, mutta ei taida uskaltaa. On heittänyt hentoisempia kuulemma selälleen...
    eikun meet ajeleen trumpalla se lehtipuhallin selässä niin pääset kovempaa pistä viestiä tänne kuinka paljon
    auttoi, niin voin mennä ostaan kans tommosen
    tl1000s >zx12r 03 >
    Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
  26. #26
    Ei ole vielä tilattu mitään kun odottelen viimeistä tarjousta modaamisesta sieltä Tampesterin suunnalta, kaikki vielä avoinna paitsi se että jotain tarttis teherä.


    Lainaa tl72 kirjoitti Katso viesti
    ainakin jäykemmät venttiilin jouset ja wego3 nyt ainakin pitäs saada hommattua ,ettei tarvi työntää kawaa ens kesänä enää
    mitäs muuten itte onko turbo sarja jo tilattu ?
    jaa, mää vai täh??!!!



    yömaha fzr 1000 exup -89
    kawasaki er6n -06
    kawasaki z1000 -07 blue
    kawasaki zx12r -04 yellow-green metallic
  27. #27
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Vähän houlutellut näin syksyllä kokeilla lehtipuhaltimeen v-poweria, mutta ei taida uskaltaa. On heittänyt hentoisempia kuulemma selälleen...
    Parempi vaan pysyä vakiobensoissa ja opetella tekniikka kohdalleen, niin ei tuu turhia kaatoja.
    ZX10R -08
    S1000RR -11

  28. #28
    Se oli kirkasta 80-lukua ja alla on Honda Monkey.
    Kaveri harrasti lennokkeja ja sillä oli metanoolia. Siitähän myö keksittiin, että metanoolia Monkeyn tankkiin. Seos taisi olla jotain fifty-sixty. Mutta *kele, kun manki (monkey) veinas karata käsistä. Hyvin meni 5km ja sen jälkeen työnnettiin manki kotio.
    En ole koskaan niin puhdasta mäntää nähnyt polttomoottorissa, joten jotain huhun vahvistusta sillä polttoaineella on. Ainiin, mankista hajosi kiertokangen laakerit ylä- ja alapäästä...
  29.  
  30. #29
    Lainaa tl72 kirjoitti Katso viesti
    eikun meet ajeleen trumpalla se lehtipuhallin selässä niin pääset kovempaa pistä viestiä tänne kuinka paljon
    auttoi, niin voin mennä ostaan kans tommosen
    Mä ehdottaisin että kiinnittää sen puhaltimen pyörän runkoon ja tekee letkun jolla voi puhaltimella puhaltaa suoraan ilmanottoon. Siinä on sitten air-ramia vaikkei vauhtia olis ku 30 km/h!
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)