Niin on ajatus saanut kipininän että tarttis talouden emännälle hommailla kortti kotikonstein. Keväällä alotettas ja tuollasta halpista ajateltu mahdolliseksi treenikaveriksi. Kumpihan ja miksikö tä? olisi parempi reeneihin ja vois jopa ajatella että sillä ekan suven kurvailis.
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Murtuu se isompikin pato ajan kanssa![]()
![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Mulla oli reilu kymmenen vuotta sitten ER5 ja mun mielikuva siitä on "liian perus" ja kyllästyin kuukaudessa, mutta ajelin kuitenkin 1,5 kesää kun pätkää oli jäljellä enempi ku mopon silloinen arvo. Teidän käyttötarkoitusta varten se voisi olla omiaan, itse olin mopoillut ja suhannut piikillä jonkun vuoden pohjille. Autokouluillakin noita olen joskus nähnyt, joten sekin puoltaa ER5 valintaa.
Toisaalta omakohtaista kokemusta GS:stä ei ole, joten taidan olla puolueellinen? Molemmat on todennäköisesti toistensa kaltaisia, joten annat naisesi valita mieleisen värin eri vaihtoehdoista ja se on sillä selvä?Vaihtoon se kuitenki menee viimestään seuraavana kesänä.
GSF 1250 S -07,
Ex: ER-5 -00, RD 125 -87.
Juu, ER5 on ostettu aikoinaan... vaimolle harjoittelupyöräksiEi oikeesti ole helpompaa pyörää ajaa
Mutta olettaisin, että gs500 ei ominaisuuksiltaan juuri kawasta eroa. Eli osta se kumpi on oikean värinen vaimon mielestä tai sitten se kumman saat kuntoonsa nähden sopivaan hintaan.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Oon samoilla linjoilla tässä jo muutaman kanssa siitä että eivät pyörät toisistaan juurikaan eroa. Itse ostin tuon GS500 koska se nyt oli halvempi ja mun silmissä paremman näkönen.
Eihän tuossa GS:ssä oo juurikaan tehoa, mutta tällai ekaks "isoks" peliks (verraten edellisiin 125cc etc pelleilyihin) niin ihan tarpeeks ekaks kesäks. Nyt alkaa jo tuntua että vois vähitellen isompaa miettiä, varmaan keväällä myyn pois tämän omani.
GS on niin laiska, että itku tulee äkkiä, eikä ajo-ominaisuudetkaan oikein vakuuta. Kawalla ER tai CB500 ovat askelia oikeaan suuntaan, mutta varsin pieniä askelia. Laita nyt edes kusiainen, niin et aivan jalkoihin jää.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Hondan CB500:sta ja CBF500:sta kattelisin myös!
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Ääni cb viissatkulle! Tuttu mimmi sellasella kolme kautta sahannut ja kovin on tyytyväinen ollut. Reissuakin heitetty tonne savon takamaille ja muuallekkin. Hyvin on matkassa pysynyt.
Elä ja anna muiden roudata.
abs:llisia 5-satkuja ei taida löytyä? Ennemmin kusiainen ja absintit niin uskaltaa painaa jarrua vesisateellakin.![]()
exxtatic
Jos nyt haluaa jonkun 500cc kiertopalkinnon, niin hommaisin GS500:n. ER5 ja CB500 ovat vesijäähdytteisiä, taas yksi hajoava paikka lisää. Lisäksi niissä on takana rumpujarru, ei nyt välttämättä sillä että takajarrulla olisi jotain suurta merkitystä. CBF500 taitaa olla nelikon "tehokkain" (ei se silti jaksa etupyörää millään nostaa) ja todistettavasti se ensipyöräksi sopii, mutta ajoasento on ihan pystyssä ja painopiste korkealla; lisäksi hieman hankala malli löytää varaosia.
Jos laiskuus hirvittää, niin ei noilla kyllä millään jää yleisillä tiellä autojen jalkoihin. Se, että ajo-ominaisudet noissa olisivat huonot on kyllä ihan täyttä kakkaa, hyvin ainakin GS/CBF linjalla pyörittää niin kaupungissa kuin maanteillä ilman että kaikki paikat ovat kipeinä.
Tietysti jos kunnon kiiturin haluaa, niin eipä varmaan alle kiloista kannata laittaa. Katetuissa vain tahtoo olla vähän se, että alle 150km/h ei tunnu oikein miltään niin on kortti aika herkässä. Silläpä olen GS:n pitänyt alla jo useamman kauden, nakupyörällä ei oikein yli maantierajoitusten tee mieli pitkää pätkää ajella.
Vaan kyllä se kaksi pyörää pitäisi olla, pikkunaku ja iso katettu. Ehkä hankintajärjestys päinvastaisesti.
Juu, ei jää 5-satkulla jalkoihin. Kyllä Er5:llä pääsi täysperävaunuista heittämällä ohi maantiellä. Toki sillä joutui katsamomaan vähän tarkemmin rekkojen ohituspaikkaa kuin omistamallani zx9r:llä.
Er5:n painopiste on ainakin hyvin alhaalla ja se on erittäin ketterä käsitellä mm. kaupungissa. Loppujen lopuks ei kannata miettiä sitä, että onko liian tehoton tai väärän tyyppinen tms. Ekan kesän jälkeen sitä on huomattavasti viisaampi sen suhteen millaisen mopon itselleen haluaa.Sitäpaitsi muutaman tonnin mopossa ei hirveästi menetä kun sellaisen ostaa ja myy pois
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Siis idea lyhykäisyydessään on ostaa halpa reenivehe kortin hommaamiseen. Kattellaan ja poristaan sit the bikestä kun sen aika on. Nyt mietitään muita juttuja![]()
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Ihan sama kumman itse valitsisit, vaimo sen kuitenkin päättää ja ottaa sen punasen![]()
Sama se minkä laittaa, eka mopo menee vaihtoon ekan kauden jälkeen kuitenniiSitä kun ekan kauden ajelee niin alkaa selkiytymään mitä siltä mopolta haluaa
![]()
Honda CBR1000RR Fireblade
Yamaha YZF-R6R (ex)
Suzuki GSX650F (ex)
http://mopollasuohon.blogspot.com/
https://www.youtube.com/@Qassu78
Muinoin oma eka mopo oli GS500. Mielestäni paremman näköinen kuin Kawa. Kawassa häiritsi lisäksi leveähkö satula, vaikka istuinkorkeus oli matala. Molemmilla siis ajelin, kun autokoulussa korttipyöränä oli ER-5. Mutta periaatteessa makuasiahan tuo on. Tosi tosi tosi halpoja ne on ainakin ylläpitää, osat ihan ilmaisia "isompiin" pyöriin verrattuna, eikä bensaakaa kulunut GSssä kuin 3,5-4 l/100 km.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
itse kyllä myös suosittelisin ennemmin gs 500, ei ole kokemusta tuosta kawasakista eikä liiemmin hondastakaan mutta gs toimii peruspyöränä oikein hyvin! ja jalkoihin jäämistä ei tarvitse pelätä
Honda cbr 929rr Fireblade 2013 - ? (vm 2001)
Honda vfr 750 f rc36 2012 - 2013 (vm 1990)
yamaha xj 600 s diversion 2011-2012 (vm 1993)
suzuki gs 500 e 2010 - 2011 (vm 1990)
yamaha tzr 125 2008-2009 (vm 1990)
Gessulla sitä itsekin joskus ilman korttosta kokeiltu...
kaikkea 054.jpg
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.