Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 44:een 44:sta
  1. #31
    Itse veisin johonkin toisen liikkeen huoltoon tarkastettavaksi. Sen jälkeen olisi näyttää toisen (ei heinon) asentajan näkemys asiasta. Jos tämäkin asentaja on sitä mieltä että aski toimii niin silloin kannattaa miettiä onko omalle kohdalle iskenyt luulotauti. Jos taas kaveri on sitä mieltä että aski ei toimi niinkuin pitää niin on helpompi ruveta vaatimaan asioita.


    Oletko muuten kokeillut muita saman mallin pyöriä kuin omaasi ja sitä heinon koeajo pyörää? Voihan sekin olla mahdollista että omassasi aski toimii normaalisti ja koeajo pyörän aski niinkuin sukkasillaan.

    Yleensä kyllä hoitavat siellä heinolla takuu hommat mallikkaasti, ainakin käytettyjen kohdalla.
  2. #32
    Lainaa pommikone kirjoitti Katso viesti
    Oletko muuten kokeillut muita saman mallin pyöriä kuin omaasi ja sitä heinon koeajo pyörää? Voihan sekin olla mahdollista että omassasi aski toimii normaalisti ja koeajo pyörän aski niinkuin sukkasillaan.
    Kolmea muuta eri s1000rr pyörää kokeillut omani lisäksi ja niissä muissa kolmessa vaihtaminen tuntunut sujuvalta.
  3. #33
    Lainaa Hurja kirjoitti Katso viesti
    Pakko sanoa, että kyllä jos joku väittää vaihdelaatikon toiminnan jotenkin muuttuvan eri öljyillä niin tekis mieli sanoa, että paskapuhetta

    Mä en ole koskaan huomannu mitään eroja ja olen ajellu delvaceilla ja esteri öljyillä sekä kaikkia siltä väliltä. Jopa farm-oililla. Mä en ainakaan itse pysty ymmärtämään muutaman vaihdelaatikon avanneena, että mitä se eri öljy pystyy sen toiminnalle tehdä. Se on sen verran yksinkertainen kapistus, että siinä ei paljon öljyllä ole tekemistä. Ainut mihin öljyllä voi olla vaikutusta on kytkimen toiminta. Mutta väitän, että turha on alkaa yrittää vikaa korjata öljyllä...suurimmaksi osaksikan nuo on kaiken lisäksi vielä samaa paskaa eri purkeissa.
    En väitä että tässä tapauksessa on kyse öljystä koska pyörä on uusi, mutta mä oon kyl saanu huomattaviakin eroja aikaan öljyä vaihtamalla. Pehmeämpää, tarkempaa ja hiljaisempaa laatikon toimintaa, ja hävisipä yhdestä laatikosta jatkuva sivuäänikin hyvällä öljyllä. Siitä olin jo itsekin yllättynyt
    Pegaso IE
  4. #34
    Olen kyllä täysin eri mieltä tuosta Sampsan tyylistä hoitaa asioita. Mun vastaavan pyörän kanssa hän hoiti asiat todella nopeasti vaikka olin pyörän kanssa ulkomailla.
    Rm Heinolta Lahdesta toimitettiin mulle uusi pyörä Pariisiin, jossa sitten ajelin mopon sisäänajon ja kun sitä siellä huoltoon vein, niin fransmannit totes että eivät huolla pyörää koska se on luovutettu minulle ilman tehtaan vaatimia muutoksia moottoriin.ainoa konsti olisi ollut jättää pyörä sinne niin pitkäksi aikaa että saavat myös ne osat moottoriin vaihdettua..
    No soittelin siitä tiskiltä ensin RM Heinolle ja he alkoivat selvittää asiaa, sitten sain Sampsalta parin päivän sisään soiton, oli ollu yhteydessä kyseiseen liikkeeseen Pariisissa ja sen jälkeen ottivat pyöräni huoltoon.
    Tämän jälkeen Sampsa oli järjestänyt toiseen BMW huoltoon samaan kaupunkiin ajan seuraavalle viikolle moottorin osien vaihtoon, paikalle oli järjestetty myös auto minulle siksi aikaa kun mopo on remontissa.
    Eli kyllä Sampsa Lönnqvist asiansa hoitaa, ainakin minun kohdalla voin olla todella tyytyväinen niin hänen kuin RM Heinonkin(Lahti) toimintaan..
    Tietenkin voin sanoa vain omalta kohdaltani...toisaalta ainahan palvelua voi yrittää parantaa..

    Onhan tuo sun mopon kohdalla aika hankalan kuuloista ollut, toivottavasti saavat laitteen kuntoon. Onhan tuo kyllä omituisen kuulosta että eivät ole sitä onnistuneet korjata, niinkuin Anatoolikin taisi sanoa, pitäisi päästä kokeilemaan pyörääsi jotta voisi verrata sitä oman pyörän toimintaan...



    Lainaa Rapi J kirjoitti Katso viesti
    Kaksi kertaa olen ollut suoraan maahantuojaan yhteydessä, ensimmäisen kerran tokan käynnin jälkeen Heinolla, milloin luvattiin vaihtaa kytkin, mutta sitä sitten vain säädettiinkin. Juttelin maahantuojan edustaja Stefan Collinin kanssa sekä kytkimestä, että vaihdelaatikosta. Hän oli sitä mieltä, että pyörä pitää tietenkin saada uuden veroiseksi ja vaihdetaan niin paljon osia että varmasti tulee kuntoon. En sitten tiedä missä välissä he olivat sopineet Heinon kanssa että vaihdetaan vain kytkin ja jälkeenpäin selvinneenä että siitäkin vain osa.

    Toisen kerran olin yhteydessä kun Heinon tuuraaja sanoi että luistokytkin vaihtamatta. Silloin tämä Sampsa tai Sampo tms oli yhteydessä. Hän ei edes tiennyt mitä sinne on vaihdettu tai vaihtamatta. Yksi osa kuitenkin vain oli vaihtamatta. Niin välinpitämättömän tuntuinen herra, ettei hänen kanssaan kiinnosta edes toista kertaa olla yhteyksissä.
    bmw s1000rr 2011
    bmw s1000rr 2012
    bmw s1000rr 2014
    bmw s1000rr 2015
    bmw s1000rr 2017
    Don't argue the situation out on the road - you will not win!

  5. #35
    Lainaa yamazaki kirjoitti Katso viesti
    Aika surkeesti hoidettua jälkimarkkinointia...itellä joskus auttoi kun vein toiseen valtuutettuun huoltoon.
    Siellä homma hoitui tosi tyylikkäästi,arvatkaa vaihtuiko muukin asiointi sinne.


    Koita jaksaa "taistella",tiedän tunteen kun tietään pyörän olevan paskana ja "asiantuntiakesäpoikaasentaja" sanoo sen toimivan ja sen jälkeen ei ketään ko firmassa kiinnosta koko asia,olet vaan se mulkku asiakas joka valittaa joka asiasta!!

    Noi hyvin asiakkaita palvelevat ja pyörien tekniikasta oikeesti kiinnostuneet/tietävät paikat,taitavat olla muutenkin katoava perinne...kaikkia kiinnostaa vaan RAHA!!eli isot lasipalatsit ja halpoja "kesäpoikia" paljon hommiin et saa isosti laskutettavaa...vaikka työn jälki ois mitä sattuu...!

    Toivottavasti joku huolto ottaa asian hoitaakseen ja uskaltaa purkaa moottorisi,sittenhän sen näkis onko siellä vikaa vai ei!!
    Valitettavasti ei onnistu toiseen huoltopaikkaan vienti. Tänään kävin toisessa liikkeessä kyselemässä ja selitin tämän asian ja kerroin että on netissä. He soittivat maahantuojalle ja sieltä heille sanottiin että eivät saa/voi ottaa tätä tapausta hoidettavakseen.
  6. #36
    Jos veisit maahantuojalle? Hehän vastaavat jos ei liike pysty.
    XJ750 -83
    Specialized Camber Comp 29 -13
    TDM900A -08
    Fantic trial 200 -79
  7. #37
    Mitä kuuluu Bemari-caselle?
  8. #38
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Mitä kuuluu Bemari-caselle?
    Ei ole yhteydenottoja kuulunut.
  9. #39
    siis kaikki on tyytyväisiä ja pyörä kunnossa?
    BMW K1300S
  10. #40
    Lainaa VP-CB kirjoitti Katso viesti
    siis kaikki on tyytyväisiä ja pyörä kunnossa?

    Ymmärsin itse:

    "Ei ole yhteydenottoja kuulunut." = pyörä edelleen paskana eikä merkkiliike halukas korjaamaankaan ?

    Toivottavasti olen väärässä!
    Yamaha MT09 -20
    KTM sxf 450 -06
    ________________
    Yamaha R1 -07
    Husaberg FS650 -05
    KTM sx 250 -05
  11. #41
    Pitäisi osata olla tiukkana ja tuoda laite takaisin myyjälle eikä ottaa sitä vastaan ennen kuin sen on kokeilemalla todennut olevan kunnossa.

    Nimittäin myyjä on takuuaikana velvollinen järjestämään vastaavan laitteen käyttöön, kohtuullisen korjausajan ylittävältä osin, ja/tai korvaamaan käyttöhyödyn menetyksen (autolla se tarkoittaisi vaikkapa kilometrikorvausta ja vakuutusmaksuja). Tässä ei myyjällä ole luistamismahdollisuutta.

    Jos laitteen jättää huoltoon niin se on silloin poissa omasta käytöstä, ja se on fakta joka on helppo osoittaa. Jos huolto ei sille mitään tee niin se on heidän asiansa.

    Itselläni oli jokunen vuosi juurikin laakkosen kanssa 300-sarjan bemussa ilmastointilaiteongelmaa, sen laitto kesti 7 viikkoa. Tuli muuten äkkiä 320i käyttöön kun olin esittämässä 7000€ laskua (lopulta vaihdoin sen uuteen hyvin ehdoin).

    Hankaluus on tietenkin siinä että on vaikea arvata oitis vian tai häiriön laatua silloin kun se ensimmäisen kerran ilmenee.

    Uutta ostaessa pitäisi käydä koeajolla ja olla hyvin tarkkana. Jos jossain on jokin naarmu niin eikun tyhjin käsin kotiin odottamaan joko korjattua tai uutta laitetta. Nimittäin sitten kun tavara on hyväksytty ja vastaan otettu niin kauppa on syntynyt.

    Tämä on tietysti sitä jälkiviisautta, mutta kiitos kun toit asian julki. Muistaa taas paremmin jos pääsee vielä uutta laitetta hankkimaan.
    Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 15.10.2012 klo 01:17.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  12. #42
    Kylläpä melkoinen farssi tuntuu olevan. Itselle oli mopossa joskus aikoineen vastaavaa touhua.

    Uutena ostettu, sisäänajossa leikkas kiinni. Korjasivat takuuseen mutisematta.

    Muutaman sataa kilsaa myöhemmin leikkas uudelleen kiinni, taas takuuseen pienen väännön jälkeen. Väittivät ettei ole ollut öljyä ja muuta tämmöistä.

    Kolmas kerta tulikin kun toisesta kiinni leikkauksesta oli kulunu pari viikkoa, koko alakerta rojahti jumiin. Pitkään saatiin vääntää ennenku suostuvat nyörtymään ja korjaamaan. Onneks ihan liikkeen ja meidän välillä meni puhumalla eikä tarvinnut ketään sotkea mukaan..

    Asiasta toiseen, vastaavaa kaupan kanssa nokittelua tullu elektroniikka puolella. Ostin pari vuotta takaperin toista tuhatta euroo maksaneen television, jossa oli suoraan pakasta vedettynä ruudussa naarmu. No, eikun soittelemaan liikkeeseen ja siitä sitten keksimään mahdollista korvausta/vaihtoa. Ekana kokoajan tarjottiin jotain saamerin läppärilaukkuja ja langattomia hiiriä hyvityksenä?! Tottakai tästä vähän kimpaannuin myyjälle ja sanoin että tulenpa johtajan pakeille itse. Siellä sitten johtajan kommentti oli: "Etkai sinä kuvittele että me tarjous televisioista ruvetaan suurta korvausta antamaan" (hassua sinänsä, hintaa oli kummiskin jonkin verran..)

    Mut laittelinpa sitte sähköpostia k.o ketjun ylemmille tahoille niin johan rupes tapahtumaan: Uus vastaava tuotiin kotiin asennuksella parin ilmaistuotteen kera.

    Saapahan näiden kanssa aina tapella, toivottavasti voitto tulee!
    Pyörätön
  13. #43
    Lainaa Rapi J kirjoitti Katso viesti
    Ei ole yhteydenottoja kuulunut.
    Jos ei liikkeen puolelta kuulu mitään, niin eikö kannattaisi itse kysellä liikkeestä tämän hetkistä tilannetta. Jos ei itse kysele enää, niin siellä mahdollisesti uskotaan laatikon hioutuneen ja herkistyneen...

    niin kuin joskus uusissa laitteissa käy. Esimerkkinä omista kokemuksista Triumph Speed Triplen laatikotkin ovat uutena jäykkiä kuin rautakanget ja jossakin 10tkm kohdilla alkavat vetristyä ja n. 15tkm alkaa olla sellainen sopivan herkkä ja kevyttoiminen kuin pitääkin. Uskomatonta mutta totta.

    Nyt alkaa olla niitä aikoja, että korjaamoilla on aikaa tehdä näitä takuutöitä...kunnolla.
  14.  
  15. #44
    Lainaa matula kirjoitti Katso viesti
    niin kuin joskus uusissa laitteissa käy. Esimerkkinä omista kokemuksista Triumph Speed Triplen laatikotkin ovat uutena jäykkiä kuin rautakanget ja jossakin 10tkm kohdilla alkavat vetristyä ja n. 15tkm alkaa olla sellainen sopivan herkkä ja kevyttoiminen kuin pitääkin. Uskomatonta mutta totta.
    Monasti vikoihin myös vaan tottuu, ja tuossa tapauksessa varmaan 10tkm jälkeen jalkasi on vahvistunut sen verran että tuntuu normaalilta
    __________________________________
    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
    Honda NC 750X 2021
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12