Itse veisin johonkin toisen liikkeen huoltoon tarkastettavaksi. Sen jälkeen olisi näyttää toisen (ei heinon) asentajan näkemys asiasta. Jos tämäkin asentaja on sitä mieltä että aski toimii niin silloin kannattaa miettiä onko omalle kohdalle iskenyt luulotauti. Jos taas kaveri on sitä mieltä että aski ei toimi niinkuin pitää niin on helpompi ruveta vaatimaan asioita.
Oletko muuten kokeillut muita saman mallin pyöriä kuin omaasi ja sitä heinon koeajo pyörää? Voihan sekin olla mahdollista että omassasi aski toimii normaalisti ja koeajo pyörän aski niinkuin sukkasillaan.
Yleensä kyllä hoitavat siellä heinolla takuu hommat mallikkaasti, ainakin käytettyjen kohdalla.
En väitä että tässä tapauksessa on kyse öljystä koska pyörä on uusi, mutta mä oon kyl saanu huomattaviakin eroja aikaan öljyä vaihtamalla. Pehmeämpää, tarkempaa ja hiljaisempaa laatikon toimintaa, ja hävisipä yhdestä laatikosta jatkuva sivuäänikin hyvällä öljyllä. Siitä olin jo itsekin yllättynyt![]()
Pegaso IE
Olen kyllä täysin eri mieltä tuosta Sampsan tyylistä hoitaa asioita. Mun vastaavan pyörän kanssa hän hoiti asiat todella nopeasti vaikka olin pyörän kanssa ulkomailla.
Rm Heinolta Lahdesta toimitettiin mulle uusi pyörä Pariisiin, jossa sitten ajelin mopon sisäänajon ja kun sitä siellä huoltoon vein, niin fransmannit totes että eivät huolla pyörää koska se on luovutettu minulle ilman tehtaan vaatimia muutoksia moottoriin.ainoa konsti olisi ollut jättää pyörä sinne niin pitkäksi aikaa että saavat myös ne osat moottoriin vaihdettua..
No soittelin siitä tiskiltä ensin RM Heinolle ja he alkoivat selvittää asiaa, sitten sain Sampsalta parin päivän sisään soiton, oli ollu yhteydessä kyseiseen liikkeeseen Pariisissa ja sen jälkeen ottivat pyöräni huoltoon.
Tämän jälkeen Sampsa oli järjestänyt toiseen BMW huoltoon samaan kaupunkiin ajan seuraavalle viikolle moottorin osien vaihtoon, paikalle oli järjestetty myös auto minulle siksi aikaa kun mopo on remontissa.
Eli kyllä Sampsa Lönnqvist asiansa hoitaa, ainakin minun kohdalla voin olla todella tyytyväinen niin hänen kuin RM Heinonkin(Lahti) toimintaan..
Tietenkin voin sanoa vain omalta kohdaltani...toisaalta ainahan palvelua voi yrittää parantaa..
Onhan tuo sun mopon kohdalla aika hankalan kuuloista ollut, toivottavasti saavat laitteen kuntoon. Onhan tuo kyllä omituisen kuulosta että eivät ole sitä onnistuneet korjata, niinkuin Anatoolikin taisi sanoa, pitäisi päästä kokeilemaan pyörääsi jotta voisi verrata sitä oman pyörän toimintaan...
bmw s1000rr 2011
bmw s1000rr 2012
bmw s1000rr 2014
bmw s1000rr 2015
bmw s1000rr 2017
Don't argue the situation out on the road - you will not win!
Jos veisit maahantuojalle? Hehän vastaavat jos ei liike pysty.
XJ750 -83
Specialized Camber Comp 29 -13
TDM900A -08
Fantic trial 200 -79
Pitäisi osata olla tiukkana ja tuoda laite takaisin myyjälle eikä ottaa sitä vastaan ennen kuin sen on kokeilemalla todennut olevan kunnossa.
Nimittäin myyjä on takuuaikana velvollinen järjestämään vastaavan laitteen käyttöön, kohtuullisen korjausajan ylittävältä osin, ja/tai korvaamaan käyttöhyödyn menetyksen (autolla se tarkoittaisi vaikkapa kilometrikorvausta ja vakuutusmaksuja). Tässä ei myyjällä ole luistamismahdollisuutta.
Jos laitteen jättää huoltoon niin se on silloin poissa omasta käytöstä, ja se on fakta joka on helppo osoittaa. Jos huolto ei sille mitään tee niin se on heidän asiansa.
Itselläni oli jokunen vuosi juurikin laakkosen kanssa 300-sarjan bemussa ilmastointilaiteongelmaa, sen laitto kesti 7 viikkoa. Tuli muuten äkkiä 320i käyttöön kun olin esittämässä 7000€ laskua (lopulta vaihdoin sen uuteen hyvin ehdoin).
Hankaluus on tietenkin siinä että on vaikea arvata oitis vian tai häiriön laatua silloin kun se ensimmäisen kerran ilmenee.
Uutta ostaessa pitäisi käydä koeajolla ja olla hyvin tarkkana. Jos jossain on jokin naarmu niin eikun tyhjin käsin kotiin odottamaan joko korjattua tai uutta laitetta. Nimittäin sitten kun tavara on hyväksytty ja vastaan otettu niin kauppa on syntynyt.
Tämä on tietysti sitä jälkiviisautta, mutta kiitos kun toit asian julki. Muistaa taas paremmin jos pääsee vielä uutta laitetta hankkimaan.
Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 15.10.2012 klo 01:17.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Kylläpä melkoinen farssi tuntuu olevan. Itselle oli mopossa joskus aikoineen vastaavaa touhua.
Uutena ostettu, sisäänajossa leikkas kiinni. Korjasivat takuuseen mutisematta.
Muutaman sataa kilsaa myöhemmin leikkas uudelleen kiinni, taas takuuseen pienen väännön jälkeen. Väittivät ettei ole ollut öljyä ja muuta tämmöistä.
Kolmas kerta tulikin kun toisesta kiinni leikkauksesta oli kulunu pari viikkoa, koko alakerta rojahti jumiin. Pitkään saatiin vääntää ennenku suostuvat nyörtymään ja korjaamaan. Onneks ihan liikkeen ja meidän välillä meni puhumalla eikä tarvinnut ketään sotkea mukaan..
Asiasta toiseen, vastaavaa kaupan kanssa nokittelua tullu elektroniikka puolella. Ostin pari vuotta takaperin toista tuhatta euroo maksaneen television, jossa oli suoraan pakasta vedettynä ruudussa naarmu. No, eikun soittelemaan liikkeeseen ja siitä sitten keksimään mahdollista korvausta/vaihtoa. Ekana kokoajan tarjottiin jotain saamerin läppärilaukkuja ja langattomia hiiriä hyvityksenä?! Tottakai tästä vähän kimpaannuin myyjälle ja sanoin että tulenpa johtajan pakeille itse. Siellä sitten johtajan kommentti oli: "Etkai sinä kuvittele että me tarjous televisioista ruvetaan suurta korvausta antamaan" (hassua sinänsä, hintaa oli kummiskin jonkin verran..)
Mut laittelinpa sitte sähköpostia k.o ketjun ylemmille tahoille niin johan rupes tapahtumaan: Uus vastaava tuotiin kotiin asennuksella parin ilmaistuotteen kera.
Saapahan näiden kanssa aina tapella, toivottavasti voitto tulee!
Pyörätön
Jos ei liikkeen puolelta kuulu mitään, niin eikö kannattaisi itse kysellä liikkeestä tämän hetkistä tilannetta. Jos ei itse kysele enää, niin siellä mahdollisesti uskotaan laatikon hioutuneen ja herkistyneen...
niin kuin joskus uusissa laitteissa käy. Esimerkkinä omista kokemuksista Triumph Speed Triplen laatikotkin ovat uutena jäykkiä kuin rautakanget ja jossakin 10tkm kohdilla alkavat vetristyä ja n. 15tkm alkaa olla sellainen sopivan herkkä ja kevyttoiminen kuin pitääkin. Uskomatonta mutta totta.
Nyt alkaa olla niitä aikoja, että korjaamoilla on aikaa tehdä näitä takuutöitä...kunnolla.
BMW R1200GS 2009
Aprillia Caponord 1200 2014
Honda NC 750X 2021