Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
  1. #1
    Tervens,

    Laitoin tänne tällaisen ketjun, jossa voi ilmoittaa sopimattomista öljyistä tiettyyn pyörään. Tällaiselle ketjulle voisi hyvinkin olla tilausta, että ei tule sitten ostettua vääriä ölppiä. Toivottavasti tänne ei sitten tule mitään iso-D tyyppistä väittelyä, koska niille on jo vaikka kuinka monta ketjua.

    Eli tässä itse aloitan:

    Älkää missään nimessä laittako Eurol 10W-40 puolisynteettistä tarjoustalohalpisöljyä ainakaan Kawasakin VN1500 Mean Streakiin. Pyöräni kone on tehty 3500km sitten, ajettiin sisäänajon aikan ensimmäinen 1000km Valvolinen 10W-40 Durablendeillä, jonka jälkeen kaadoin nuo Eurol:it koneeseen.

    Pyörä seisoi heinäkuussa 3 vkoa, jonka jälkeen käynnistin sen. Kamala naputus kuului koneesta. Tuo naputus laimeni ainoastaan hieman, kun pyörä lämpeni. Ajattelin että joku hydraulinostaja siellä jumittelee ja heitin muutamat ~120km -lenkit. Tuo naputus ei mihinkään kaikonnut, joten ajattelin kokeilla STP:n Motor Flushia öljyn vaihdon kera. 15min tyhjäkäynnillä Flushin kanssa ja 2500km -ajetut Eurol:it valutettiin ulos, jonka jälkeen kone sai sisuksiinsa 20W-50 Valvolinen Durablendiä.

    Heti kun käynnistin koneen tyhjäkäynnille Motor Flushit sisällä, kalkatus oli täysin poissa. Eli nuo Eurol:it olivat jättäneet tuon kolmen ajamattoman viikon aikana kunnon jäämät jonnekin päin konetta.
    Kawasaki VN1500 mean streak -02.
  2. #2
    Vastaava kokemus öljystä mikä ei koneelle sopinut on LC8ssa Motulin 5100 15-50w. Elikkä pyörään on tehty nyt näin alkukilometeillä eka öljyn vaihto Motorex powersynteistä 536 km kohdalla Tbn superbikeen mikä on aiemmassakin lc8ssa toiminut hyvin,, mitä nyt kytkin ryömii hieman. Motorexeillä ei kytkin ryöminyt ja laatikko oli identtinen teebeen kanssa.

    Sitten Tonnin huollossa ihan testimielessä Motulit sissään ja ratapäiville. Kytkin ookoo mutta vaihlelaatikko tuntui kui ei öljyjä olis ollenkaan. Räks ja naks + pari välivapaata mitä ei oo ikinä ennen tapahtunut. Yhteensä 11 kpl 20 min settiä ja öljyn pinnan taso valahtanut ylämerkistä 2/3 verran alamerkkiin nähen ja putken päässä näkyy öljyroiskeita. Ei ku enstilassa pois,, käyttö lämpimäksi ja kun valutti ulos niin öljy oli ihan lirua, siis kuohui kuin vesi ja lähes yhtä ohutta. ei pitäis 50w olla nuin lirua.

    Pahempi on kun tuo silkkinen laatikon toiminta tuntu hävinneen. Mutta eiköhän tuo tuu takas kun kilometrejä kertyy.

    Varrmaan toi motul sopii joihinki pyöriin mutta allek luottaa jatkossa Superbikeen.
    a
    BMW R1200RS
    Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
  3. #3
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Ja tästä tulee taas yks ketju, jonka sisältä on tämä: "Kaadoin koneeseen väärää öljyä ja se toimi huonosti. Öljyn vika!"

    Pitäis olla sen verran ymmärystä, että jos moottori vaatii esim. 10W-50 täyssynteettisen öljyn, ei siellä välttämättä hirveän hyvin toimi 15W-50 puolisynteettinen. Tai jos öljyluokan vaatimus on SJ ei välttämättä kannata kaataa koneeseen esim. SH öljyä.
    Superbike #7
  4. #4
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ja tästä tulee taas yks ketju, jonka sisältä on tämä: "Kaadoin koneeseen väärää öljyä ja se toimi huonosti. Öljyn vika!"

    Pitäis olla sen verran ymmärystä, että jos moottori vaatii esim. 10W-50 täyssynteettisen öljyn, ei siellä välttämättä hirveän hyvin toimi 15W-50 puolisynteettinen. Tai jos öljyluokan vaatimus on SJ ei välttämättä kannata kaataa koneeseen esim. SH öljyä.
    Kyllä Valvolinen Durablend 10W40 on luokituksiltaan aivan samankaltaista puolisynteettistä öljyä kuin Eurol:in 10W40 puolisynteettinen. Ensimmäisellä tuhannella kilometrilla vaihteetkin vaihtuivat paljon sulavammin kuin tuon Eurol:in kanssa. Eli, on niissä mielestäni eroja.
    Kawasaki VN1500 mean streak -02.
  5. #5
    Jokainen saa olla mitä mieltä on öljyistä.

    Mutta omakohtasissa kokemuksissa noin 4tkm ja 3 öljyn vaihdon jälkeen voin sanoa että on!

    Noh, varmaan joku jotain sanoo mutta pyörä Hyosung Comet 650GT...
    Ensin oli jotkut öljyt mitkä nyt sisässä oli kun ostin. Vein täys huoltoon jossa tyrkkäsivät Castrol Power 1 10W/40 näillä ei toiminut oikeen mikään ei laatikko joka rusahteli ja kytkin oli niinkuin sintteri (lue on/off). Sen jälkeen ostin motonetistä kantis tarjouksen innoittamana Shell Advanced Ultra 10W-40, tällä vaihdelaatikon rusahtelu väheni ja kytkin pikkasen parani kunnes alkoi taas jumittamaan eli kun seisaaltaan kytkin pohjassa kytki ykkösen niin alkoi vetämään niin että kaksin jaloin sai haroa vastaan...
    Ajattelin jo tämän jälkeen avata kytkimen ja kahtoa oisko jouset katki tai jumissa mutta vaihdoin kuitenkin ensin taas olpät. Nyt tuli Motulin 5000 10W-40. Kaikki toimii kuin unelma nytten. Eli on niissä eroja!


    Just my 2 cents...

    EDIT: Kaikki öljyt mitä olen itse laitellut ovat täyttäneet pyörän vaatimukset.
  6. #6
    Lainaa esanssia kirjoitti Katso viesti
    Kyllä Valvolinen Durablend 10W40 on luokituksiltaan aivan samankaltaista puolisynteettistä öljyä kuin Eurol:in 10W40 puolisynteettinen. Ensimmäisellä tuhannella kilometrilla vaihteetkin vaihtuivat paljon sulavammin kuin tuon Eurol:in kanssa. Eli, on niissä mielestäni eroja.
    Tästä ollaan samaa mieltä vaikka pyörä ja öljyt eivät ole samoja kuin sinulla, kyllä niissä on eroja vaikka kanisterissa onkin samat luokitukset. Tosin suhtaudun epäilevästi tuohon STP:n Motor flush käyttötarpeeseen ja pidän sitä täysin turhana. Ainahan sitä vanhaa öljyä jää moottoriin sen 0,5-1,1L kun vaihdat öljyn toisen merkin öljyyn. Pitäisi käyttää vähintään 2 kanisterin verran samaa öljyä ennen kuin entisen merkin öljy tulee kokonaan ulos ja vasta sitten uuden öljyn todellinen laatu selviää. Eli tuon käyttämäsi eurolin laatu ei ole vielä aivan selvä asia, vasta sitten siitä todellisesta huonosta tai hyvästä laadusta voidaan puhua jos olisit heti laittanut ekan eurol satsin jälkeen toisen tuoreen satsin samaa eurolin öljyä jolloin nuo valvolinet olisivat kokonaan poistuneet moottorista.

    Vanhan ja uuden eri öljyn seos on sellainen asia joka ei usein toimi kunnolla.
  7. #7
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ja tästä tulee taas yks ketju, jonka sisältä on tämä: "Kaadoin koneeseen väärää öljyä ja se toimi huonosti. Öljyn vika!"

    Pitäis olla sen verran ymmärystä, että jos moottori vaatii esim. 10W-50 täyssynteettisen öljyn, ei siellä välttämättä hirveän hyvin toimi 15W-50 puolisynteettinen. Tai jos öljyluokan vaatimus on SJ ei välttämättä kannata kaataa koneeseen esim. SH öljyä.
    Ei välttämättä tule. Tuota motulia on kehuttu kovasti ja luokitukset (Api-SL, Jaso 903) ja esterisynteettinen + lämpimän pään painot kohillaan. Lc8iin se ei vain sopinut. No tulipahan kokeiltua. 220 min hitaanryhmän ajelua ei sais puottaa noin paljon öljyn tasoa missään olosuhteissa. Sen verran jäi kysymysmerkkiä ilmaan että minne se hävis. Pakoputkenpäät oli pisaroiden peitossa, pitänee ottaa huomenna ilmanputsari auki ja kattoa onko ehkä tullut huohotinletkun kautta pihalle. Se olis se halvin selitys.

    Outo juttu.

    Edit, nyt on vaihettu pelkästään uusia öljyjä uusiin.
    a
    BMW R1200RS
    Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
  8. #8
    Aprilian Tuono V4:ään tuuppasivat ekassa huollossa Shellin ultra advancea. 4 > 5 vaihdon välistä löyty välivapaa eikä poljin välittänyt jalan kautta minkäänlaisia tuntemuksia muillakaan vaihteilla. Startin jälkeen ajoa 40km takana niin uskalsi vaihtaa vaihteitakin normaalisti ja toimi ihan ok. Harmi että työmatka on vain 16km 1000km näillä säädin menemään ennen kun vaihdoin. Täyssynteettisillä mennään kuten suositeltua.

    Luistonestomalliin suositellaan 5w40 ja samaan koneeseen ilman elektroniikkahiluja 15w50. Makes sense... kovin ristiriitasta tietoa niin ohjekirjasta, huollolta kuin maahantuojaltakin.
  9. #9
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa amaunu kirjoitti Katso viesti
    Ei välttämättä tule. Tuota motulia on kehuttu kovasti ja luokitukset (Api-SL, Jaso 903) ja esterisynteettinen + lämpimän pään painot kohillaan. Lc8iin se ei vain sopinut. No tulipahan kokeiltua. 220 min hitaanryhmän ajelua ei sais puottaa noin paljon öljyn tasoa missään olosuhteissa. Sen verran jäi kysymysmerkkiä ilmaan että minne se hävis. Pakoputkenpäät oli pisaroiden peitossa, pitänee ottaa huomenna ilmanputsari auki ja kattoa onko ehkä tullut huohotinletkun kautta pihalle. Se olis se halvin selitys.

    Outo juttu.

    Edit, nyt on vaihettu pelkästään uusia öljyjä uusiin.
    Tuo Motulin 15W-50 on muistaakseni puolisynteettinen vaikka isolla mainostaakin esteriä purkin kyljessä. On ne markkinamiehet ovelia. LC8 vie luonnostaan öljyä rata-ajossa jonkin verran. Moottorijarrussa pääsee öljy kulkeutumaan männänrenkaiden ohi ja siitä pakoputken kautta taivaalle.
    Superbike #7
  10. #10
    Lainaa Pyörämies kirjoitti Katso viesti
    Tästä ollaan samaa mieltä vaikka pyörä ja öljyt eivät ole samoja kuin sinulla, kyllä niissä on eroja vaikka kanisterissa onkin samat luokitukset. Tosin suhtaudun epäilevästi tuohon STP:n Motor flush käyttötarpeeseen ja pidän sitä täysin turhana. Ainahan sitä vanhaa öljyä jää moottoriin sen 0,5-1,1L kun vaihdat öljyn toisen merkin öljyyn. Pitäisi käyttää vähintään 2 kanisterin verran samaa öljyä ennen kuin entisen merkin öljy tulee kokonaan ulos ja vasta sitten uuden öljyn todellinen laatu selviää. Eli tuon käyttämäsi eurolin laatu ei ole vielä aivan selvä asia, vasta sitten siitä todellisesta huonosta tai hyvästä laadusta voidaan puhua jos olisit heti laittanut ekan eurol satsin jälkeen toisen tuoreen satsin samaa eurolin öljyä jolloin nuo valvolinet olisivat kokonaan poistuneet moottorista.

    Vanhan ja uuden eri öljyn seos on sellainen asia joka ei usein toimi kunnolla.
    Voihan tuo Motor Flush jossain tapauksissa olla turhaa (ainakin silloin jos moottorissa on jotain hajalla), mutta itselläni se tehosi aivan välittömästi. Olet aivan oikeassa tuossa, että moottoriin jää sitä vanhaa öljyä. Muistaakseni tuossa Kawan koneen kyljessä lukee öljytilavuutena: Completely dry 3,5l With filter removed 3,1l muuten 2,9l.

    Kyllä, kysymys on tällöin kahden merkin seoksesta, mutta sitä vanhaa öljyä on kuitenkin vain 4dl 35dl:sta.
    Viimeksi muokannut: esanssia; 12.08.2012 klo 11:44.
    Kawasaki VN1500 mean streak -02.
  11. #11
    Ihan vaan uteliaisuuttani kyselen, mutta millasta öljyä tollaseen Kawasakiin pitäis manuskan mukaan laittaa ja minkä vuotinen se on?
  12. #12
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Tuo Motulin 15W-50 on muistaakseni puolisynteettinen vaikka isolla mainostaakin esteriä purkin kyljessä. On ne markkinamiehet ovelia. LC8 vie luonnostaan öljyä rata-ajossa jonkin verran. Moottorijarrussa pääsee öljy kulkeutumaan männänrenkaiden ohi ja siitä pakoputken kautta taivaalle.
    Juu sama homma tuon Motulin kanssa. Alle 1000 km maantiajoa ja vaihtoon menivät. Purkissa lukee esteriä ja painot ja luokitukset kohdillaan. Eli piti olla ihan sopivaa. Samaa lilliä ollut SV1000 koneessa ilman ongelmaa mutta tuossa ronksottimessa nuo eivät pärjänneet. Onko sitten oikeasti sopivaa vai ei on ihan yhdentekevää, mutta älkää ihmeessä tuota työntäkö LC8 koneeseen.
  13. #13
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Samppa2005 kirjoitti Katso viesti
    Juu sama homma tuon Motulin kanssa. Alle 1000 km maantiajoa ja vaihtoon menivät. Purkissa lukee esteriä ja painot ja luokitukset kohdillaan. Eli piti olla ihan sopivaa. Samaa lilliä ollut SV1000 koneessa ilman ongelmaa mutta tuossa ronksottimessa nuo eivät pärjänneet. Onko sitten oikeasti sopivaa vai ei on ihan yhdentekevää, mutta älkää ihmeessä tuota työntäkö LC8 koneeseen.
    Ei siellä LC8:ssa kestäny Motorexinkaan 15W-50 semisynteettinen kuin puolet normaalista öljynvaihtovälistä, vaikka täyssynteettisyyttä lukuunottamatta luokitukset täyttyy. Ei siellä syyttä ole se full synthetic -vaatimus.

    Edit. Ja jotta ei menisi arvailuksi niin tästä öljystähän tässä ilmeisesti puhutaan. Motul käyttää ovelasti sanoja technosyntese ja ester korvaamaan termin semi-synthetic. http://www.motul.com/fi/en/products/33
    Superbike #7
  14. #14
    Juurikin toi, olin sitten mainoksen uhri. Huohottimesta ei tullu enempää läpi kuin normaalisti, imukotelo oli siisti. Nyt kun vaihdosta on muutama sata, laatikkokin toimii kuin ennen.

    Tääkin menee osastolle kun oisin tienny ennen niin ei ois tarttenu kokeilla.

    LC8siin ei todentotta kannata pistää muuta öljyä kuin aitoa täyssynteettistä.
    a
    BMW R1200RS
    Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
  15. #15
    Jos jollain on tarvetta, niin mulla olisi himassa 4l tuota Motul:in 7100 10W40 TÄYSsynteettistä: http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/593122/0 Halavalla lähtee.

    Vahingossa tuli ostettua, kun parasta mopottimelle halusin. Ennen ensimmäistä öljynvaihtoa kuitenkin vielä kyselin maahantuojalta sopivuutta ja he sanoivat, että ei kannata laittaa täyssynteettistä.
    Kawasaki VN1500 mean streak -02.
  16. #16
    Lainaa esanssia kirjoitti Katso viesti
    Jos jollain on tarvetta, niin mulla olisi himassa 4l tuota Motul:in 7100 10W40 TÄYSsynteettistä: http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/593122/0 Halavalla lähtee.

    Vahingossa tuli ostettua, kun parasta mopottimelle halusin. Ennen ensimmäistä öljynvaihtoa kuitenkin vielä kyselin maahantuojalta sopivuutta ja he sanoivat, että ei kannata laittaa täyssynteettistä.
    Mistä ja mihin hintaan olisit valmis pytystä luopumaan?
  17. #17
    Lainaa R1200GS kirjoitti Katso viesti
    Mistä ja mihin hintaan olisit valmis pytystä luopumaan?
    Laitettu PM.
    Kawasaki VN1500 mean streak -02.
  18. #18
    Tuossa möhkösuikassa on nyt pyörinyt lähemmäs viittäkymppiä,
    ensimmäistä muutamaa sataa kilsaa lukuunottamatta,
    Castrolin Power1 Racingit.

    Laatikko toimii "arpomatta", kytkin toimii, kestää näköjään hyvin +40 hellettäkin,
    tavaran laatu riittää siviilihommiin reilusti....

    Kun kaikki on kohdallaan, eipä keksi kauheasti syitä alkaa häsläämään noilla rasvoilla.

    Tähän vehkeeseen se "huono/sopimaton" öljy on sitten joku muu kuin em.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  19. #19
    En missään nimessä väitä, että amaunu tai Samppa2005 puppua puhuisivat, mutta minulla on täsmälleen päinvastaiset kokemukset LC8:sta ja Motulista sekä TB:n sb:stä. Todistanee lähinnä sen, että moottorit on yksilöitä, eikä öljyerätkään välttämättä identtisiä ole. Kerran olen TB:t kaatanut LC8:iin ja ensimmäisen kunnon kuumennuksen jälkeen luulin koneen hajonneen, niin kovaa se säkätti. Vaihdoin 5100:t sisään ja kone hiljeni kerrasta. Motuleilla ajoin rataakin ihan reilua keskiryhmätahtia ongelmitta. TB:n öljyt ehtivät olla koneessa alle tonnin. Viskositeetit oli molemmissa samat. TB:tä olen käyttänyt vain sen yhden kerran yhdessä LC8:ssa Motulia kahdessa eri pelissä. Olen muitakin öljyjä käyttänyt ongelmitta, mutta tuota Teboilin tuotetta olen karttanut. Pitänee koittaa uudelleen, kun taas joskus kasi tulee talliin.
  20. #20
    Tuntuu olevan noissa lämpötiloissa eroja eri LC8 välillä. Teboililla ajelin kahdet öljyt ja pois vaihdoin sen takia kun kuumana ne menee ihan liian ohkaseks litkuksi. Jonkin verran tuntuu vaikuttavan myös se mitä on ollut aiemmin sisällä. jotenkin sellainen tunne, että motuli irroitteli moottorista karstoja ja sen takia meni huonoksi. Mene ja tiedä. Oma LC8 käy kuitenkin nykyään mutu tuntumalla jonkinverran kuumempana kuin joskus ennen joten sillä voi olla tekemistä. Enää en kuitenkaan laita Teboilia enkä motulia tuohon. Luultavasti ihan vain motorexin nestemäistä kultaa. Nykyään selviää kuitenkin yhdellä öljyvaihdolla kesässä ja hintaero huokeampaan on yhden tankillisen bensat. Motorexi taas tuntuu kestävän hyvin eikä tuo niin säksätäkkään. Voisihan sitä kapinoida systeemiä ja rahastusta vastaan, mutta kun ei oikein jaksa riittää mielenkiinto.
  21. #21
    Lainaa perazzi kirjoitti Katso viesti
    Ihan vaan uteliaisuuttani kyselen, mutta millasta öljyä tollaseen Kawasakiin pitäis manuskan mukaan laittaa ja minkä vuotinen se on?
    -02 on kysymyksessä, ja manuaalissa lukee: Suositeltu moottoriöljy: 10W/40, laatuluokat API SE,SF,SG täyttävä, jos SJ. TAI SH niin lisäksi täytettävä JASO MA- vaatimukset.

    Ylläolevan tekstin kopioin maahantuojan lähettämästä sähköpostista jossa olin kysellyt sisäänajo-ohjeita.
    Kawasaki VN1500 mean streak -02.
  22. #22
    Mitäs öljyä suosittelette -99 hornettiin, käykö motulin 5000 mineraali? Onko noilla öljynsuodattimillä hirveitä eroja, esim M-filter tai k&n tai orkkis?
    Hornet 600 -99
    Myydään vieläkin NSR125 -03
  23.  
  24. #23
    Lainaa yyri kirjoitti Katso viesti
    Mitäs öljyä suosittelette -99 hornettiin, käykö motulin 5000 mineraali? Onko noilla öljynsuodattimillä hirveitä eroja, esim M-filter tai k&n tai orkkis?
    Käy.

    Voi olla mutta mistä sitä tietää.