Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
  1. #1
    Ongelma on seuraavanlainen:

    Tänä vuonna on tullut ajeltua todella vähän trumpalla ja mopo on seissyt pihalla sateessa. Viime sunnuntaina kävin heittämässä pienen lenkin ja mopo oireili tehottomuudella liikkeellelähdössä ja ku kääns kaasua reilummin, niin tuli "seinä" vastaan ja kone alkoi "röpöttämään". Moottorijarruissa tuli myös normaalia enemmän paukuttelua. Nyt sitten tänään käynnistin trumpan ja annoin käydä hetken samalla kun öljysin ketjuja. Noin parin minuutin kuluttua moottorin käyntiääni muuttui "väkinäiseksi" ja tyhjäkäynti aavistuksen laski. Siitä noin minuutti eteenpäin ja kone sammui. Pari kertaa yritin startata ja moottori lähti käyntiin ja sammui heti, sen jälkeen ei edes luvannut ja lopetin kiusaamisen.

    Itse epäilisin, että tankkiin on päässyt jostain vettä. Tankin kun avaa, ei bensa haise voimakkaasti ja tankissa oleva bensa on "täysin väritöntä". Oon täys noviisi noitten vehkeitten kanssa, joten semmonen step-by-step tankin tyhjennys for dummies mahdollisesti jopa kuvien kanssa olis tarpeen. Tai voinha mie olla väärässäki ton veden kanssa...
    Triumph Speed Triple 05
    Kawazaki ZZR-1100 (ex)
  2. #2
    Lainaa Wilmo kirjoitti Katso viesti
    Ongelma on seuraavanlainen:

    Tänä vuonna on tullut ajeltua todella vähän trumpalla ja mopo on seissyt pihalla sateessa. Viime sunnuntaina kävin heittämässä pienen lenkin ja mopo oireili tehottomuudella liikkeellelähdössä ja ku kääns kaasua reilummin, niin tuli "seinä" vastaan ja kone alkoi "röpöttämään". Moottorijarruissa tuli myös normaalia enemmän paukuttelua. Nyt sitten tänään käynnistin trumpan ja annoin käydä hetken samalla kun öljysin ketjuja. Noin parin minuutin kuluttua moottorin käyntiääni muuttui "väkinäiseksi" ja tyhjäkäynti aavistuksen laski. Siitä noin minuutti eteenpäin ja kone sammui. Pari kertaa yritin startata ja moottori lähti käyntiin ja sammui heti, sen jälkeen ei edes luvannut ja lopetin kiusaamisen.

    Itse epäilisin, että tankkiin on päässyt jostain vettä. Tankin kun avaa, ei bensa haise voimakkaasti ja tankissa oleva bensa on "täysin väritöntä". Oon täys noviisi noitten vehkeitten kanssa, joten semmonen step-by-step tankin tyhjennys for dummies mahdollisesti jopa kuvien kanssa olis tarpeen. Tai voinha mie olla väärässäki ton veden kanssa...
    Mähän en mitään noista tiedä mut kaveril oli 955i Speedtriple, sil oli käyntiongelmia ni väitti että sinne pääsee tulpanmonttuihin vesi seisomaan hapettaen tulppia ja kipuna kärsii sitä kautta.
    "Mihin niitä mopon työkaluja muka tarvii?"
  3. #3
    Veden alle kipunan karkaamisen lisäksi kakkosarvauksena tankin korvausilmaletku tukossa. Kun käynti tukehtuu niin muuttuuko mihinkään jos avaat bensatankin korkin? Tai tuntuuko korkissa alipaineen aiheuttamaa vastusta avatessa?

    Tulpanmontut kuivaksi, uudet tulpat, uudet bensat tankkiin, tankin ylivuoto- ja huohotusletkujen tarkastus että ovat avoinna maahan. Jos vielä oireilee niin sitten uusi resepti.
  4. #4
    Lainaa Talttapää kirjoitti Katso viesti
    Veden alle kipunan karkaamisen lisäksi kakkosarvauksena tankin korvausilmaletku tukossa.

    Kun käynti tukehtuu niin muuttuuko mihinkään jos avaat bensatankin korkin? Tai tuntuuko korkissa alipaineen aiheuttamaa vastusta avatessa?
    Ei ollu vaikutusta, kun avasin korkin ja yritin käynnistää uudestaan, enkä havainnut alipainetta tankissa.
    Triumph Speed Triple 05
    Kawazaki ZZR-1100 (ex)
  5. #5
    Lainaa Talttapää kirjoitti Katso viesti
    Veden alle kipunan karkaamisen lisäksi kakkosarvauksena tankin korvausilmaletku tukossa. Kun käynti tukehtuu niin muuttuuko mihinkään jos avaat bensatankin korkin? Tai tuntuuko korkissa alipaineen aiheuttamaa vastusta avatessa?

    Tulpanmontut kuivaksi, uudet tulpat, uudet bensat tankkiin, tankin ylivuoto- ja huohotusletkujen tarkastus että ovat avoinna maahan. Jos vielä oireilee niin sitten uusi resepti.
    Mitenkäs tämä ku itellä oli toisessa letkussa ainaki joku tukos. Tai putki oli laitettu jostai kohtaa poikki ja siellä sellanen umpiputki. Ihan tehty homma oli. Aluks se oli siinä ylivuoto liittimessä ja vesi jäi makaamaan tankin korkin alle, mutta nyt ku vaihoin letkut nii ei oo kyllä ollu mitää ongelmia...
  6. #6
    Jos sitä mustaa muovikuttia meinaat niin se on turvaventtiili joka pitäisi olla huohotusletkussa, ei ylivuodossa.

    Teoriassa tuon pitäisi estää bensan valuminen maahan jos vedät pyörän katolleen ojaan. Käytännössä tuo kiinalainen paskatuote menee umpeen satunnaisesti ja ilman logiikkaa, aiheuttaen alipainetta tankkiin.

    Itse heitin pois koko kikkareen ja molempiin tankin nippoihin suorat letkut maahan.
  7. #7
    Nyt on bensat vaihdettu ja kone heräs hetken starttaamisen (n.6sec) jälkeen henkiin. Kävi normaalisti taas pari minuuttia ja taas kierrokset hieman laskivat. Annoin varovasti kaasua ja käynti kuullosti "väkinäiseltä" ja pari kertaa pamautteli ja räki putkessa. Tyhjäkäynti taas hieman laski. En saanut käytettyä niin lämpöseks konetta, et olis flekti lähteny käymään, ennenku sammu.

    Oon täys käsi noitten vehkeitten kanssa... joku tulpan irrottaminen ja tulpanreiän kuivaaminen saattais onnistua, mut siinä se alkaaki olemaan. Eli alanko askartelemaan, vaihanko mahollisesti tulpat kokonaan vai mihin oireet viittais?

    e: sen verran viellä, et starttaa kyllä hyvin ja sillonku kävi, niin pitkien päälle laittaminen ei vaikuttanu mihinkään, eli virtaa pitäs olla(?)
    Triumph Speed Triple 05
    Kawazaki ZZR-1100 (ex)
  8. #8
    Tulpat vaihtasin nyt seuraavaksi. Joudut jonkun verran pyörää purkamaan siihen mutta ajatuksen kanssa ja huoltomanuaalilla kun teet niin osaat varmasti. Löydät googlaamalla.
  9. #9
    Nyt on tulpat vaihdettu. Heräs henkiin, mut välillä käy ilmeisesti kahella pytyllä ja välillä kolmella. Alkaa menee vissii henkimaailman hommiks? Varmaan seuraava etappi on roudata merkkiliikkeeseen huoltoon?
    Triumph Speed Triple 05
    Kawazaki ZZR-1100 (ex)
  10. #10
    Lainaa Wilmo kirjoitti Katso viesti
    Nyt on tulpat vaihdettu. Heräs henkiin, mut välillä käy ilmeisesti kahella pytyllä ja välillä kolmella. Alkaa menee vissii henkimaailman hommiks? Varmaan seuraava etappi on roudata merkkiliikkeeseen huoltoon?
    Ettei olisi yksi puola tai sen liitos viallinen?
  11. #11
    Suurkiitos kaikille auttaneille! Tilasin ajan merkkihuoltoon, koska miulla menee sormi suuhun noitten tulppien vaihon jälkeen. Hinta-arvio tosin oli aika jäätävä 40,000km huollon kanssa. 750e
    Triumph Speed Triple 05
    Kawazaki ZZR-1100 (ex)
  12. #12
    Ne on ne tulppakaivot tai siis tiivistys tulpalle ongelma on kuulma korjaus osa tullut jolla ongelma poistuu sanovat motoboxissa. Parhaillaan oon poistanut vettä pesunjälkeen tulppa kaivoista useamman desin vettä tulpat näyttänyt hattaralta kun on niin ruostunut ja hapettunut. Tänä kesänä jo 3 kertaa tyhjennetty neljeskerta odottaa taas tiputtelee pyttyjä pois pelistä eikä ota kierroiksia kunnolla. Pitäisi varmaan vaihtaa ne korjaus osat .
  13. #13
    Lainaa Tiger t100ss kirjoitti Katso viesti
    Ne on ne tulppakaivot tai siis tiivistys tulpalle ongelma on kuulma korjaus osa tullut jolla ongelma poistuu sanovat motoboxissa. Parhaillaan oon poistanut vettä pesunjälkeen tulppa kaivoista useamman desin vettä tulpat näyttänyt hattaralta kun on niin ruostunut ja hapettunut. Tänä kesänä jo 3 kertaa tyhjennetty neljeskerta odottaa taas tiputtelee pyttyjä pois pelistä eikä ota kierroiksia kunnolla. Pitäisi varmaan vaihtaa ne korjaus osat .
    Viime keväänä vaihdoin nuo päivitetyt tiivisteet.. Tulpat oli aika ruosteessa varsinki vasemmassa laidassa oleva. Hyvä, että sai enää tulppaa irti. Kannattaa ehottomasti päivittää ne tiivisteet. Speed tripleen meni tämä tiiviste http://www.worldoftriumph.com/product.php?xProd=18728

    Vanha ja uusi tiiviste

    http://www.triumphrat.net/speed-trip...-plug-fix.html
    Triumph speed triple -04
  14. #14
    2005 speed triplessä on alkuperäiset kumit puolissa, eikä pisaraakaan ole vettä mennyt tulpan monttuun. Viikonloppuna vaihdoin tulpat. Nelisen vuotta aikaa kun edellisen kerran olleet puolat ylhäällä. Tulpat olivat kirkkaat ja täysin ruosteettomat.

    Taika oli tiivistekumien hölvääminen runsaalla määrällä silikonirasvaa asennuksen yhteydessä.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  15. #15
    itsellä on aika kuivina pysyneet, mutta pyörä ei ole yleensä sateessa ja pestessä varon suihkimasta kannen päälle.

    on se ihme kun triple ei kestä sadetta, ja mönkijät voi olla upoksissa ja toimii

    http://www.youtube.com/watch?v=WPnHVm-Pf7U&feature=plcp
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  16. #16
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    2005 speed triplessä on alkuperäiset kumit puolissa, eikä pisaraakaan ole vettä mennyt tulpan monttuun. Viikonloppuna vaihdoin tulpat. Nelisen vuotta aikaa kun edellisen kerran olleet puolat ylhäällä. Tulpat olivat kirkkaat ja täysin ruosteettomat.

    Taika oli tiivistekumien hölvääminen runsaalla määrällä silikonirasvaa asennuksen yhteydessä.
    Juuri noin. Itse laitoin silikonirasvaa tiivistekumeihin, joka syksy huollon yhteydessä. Ei pisaraakaan vettä tulpissa. Vesi oli ongelma Sprintissä (vm 2006). Tikrussa (vm. 2011) en ole havainnut samaa oiretta...
    Yamaha FJ 1100 -85
    Honda CBR 1000 -91
    Honda CBR 1000 -98
    Honda CBR 1100 Blackbird -00
    Triumph Sprint 1050 ST -06
    Triumph Tiger 1050 SE -11
  17. #17
    Lainaa TR1050 kirjoitti Katso viesti
    Juuri noin. Itse laitoin silikonirasvaa tiivistekumeihin, joka syksy huollon yhteydessä.
    No joo, minä huollan 20000km välein. Öljyt toki vaihdetaan kerran vuodessa.

    Vähän offtopikkia, mutta nyt oli 40tkm huolto ja ei tarvinnut venttiileihin kajota vieläkään. Alarajaliuska meni kaikkiin heittämällä, mutta yläraja ei enää. 20tkm oli nahkeasti ylärajalla. 80tkm on siinä ja siinä pitääkö jo säätää.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  18. #18
    Lainaa Wilmo kirjoitti Katso viesti
    Ongelma on seuraavanlainen:

    Tänä vuonna on tullut ajeltua todella vähän trumpalla ja mopo on seissyt pihalla sateessa. Viime sunnuntaina kävin heittämässä pienen lenkin ja mopo oireili tehottomuudella liikkeellelähdössä ja ku kääns kaasua reilummin, niin tuli "seinä" vastaan ja kone alkoi "röpöttämään". Moottorijarruissa tuli myös normaalia enemmän paukuttelua. Nyt sitten tänään käynnistin trumpan ja annoin käydä hetken samalla kun öljysin ketjuja. Noin parin minuutin kuluttua moottorin käyntiääni muuttui "väkinäiseksi" ja tyhjäkäynti aavistuksen laski. Siitä noin minuutti eteenpäin ja kone sammui. Pari kertaa yritin startata ja moottori lähti käyntiin ja sammui heti, sen jälkeen ei edes luvannut ja lopetin kiusaamisen.

    Itse epäilisin, että tankkiin on päässyt jostain vettä. Tankin kun avaa, ei bensa haise voimakkaasti ja tankissa oleva bensa on "täysin väritöntä". Oon täys noviisi noitten vehkeitten kanssa, joten semmonen step-by-step tankin tyhjennys for dummies mahdollisesti jopa kuvien kanssa olis tarpeen. Tai voinha mie olla väärässäki ton veden kanssa...
    Itsellä sama homma z750 -04. tapahtuma on lähes identtinen tosin seisonnan jäkeen ja tankillisen ajettuna Tyhjensin tankin iha tyhjäksi ja tankkasin uutta täyteen niin alko pelaan.
  19.  
  20. #19
    triumphissa kannattaa aina tarkistaa, ettei tankin korkin ympäristön vesireiät ole tukossa, itse monesti lirutan niihin lääkeruiskulla vettä tai bensaa ja katson, että menee maahan. On käynyt monta kertaa, että sateen jälkeen avaan tankin huoltamolla ja vedet lorahtaa tankkiin.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050