Nostetaanpa tätä.
Onko kellään olla kokemusta tuosta linkin mukaisesta Snell E-1 intercomista?
https://www.xlmoto.fi/bluetooth-inte...1#?list=&pos=1
Hinta ei päätä huimaa tuolla tämän päivän alennuksella (69€), mutta onkohan syytä ostaa kerralla jokin muu astetta kalliimpi versio?
KTM 690 ENDURO R -16
BMW F800R -11
(EX) BMW F800GS -08
(EX) BMW R1200R -17
(EX) YAMAHA MT-07 -18
Meillä oli nämä tämän kesän HST-reissulla. Toimi erittäin hyvin:
http://s.aliexpress.com/biiu6Fbe
Bahnilla pyörästä pyörään tulppien kanssa ei 160kmh jälkeen oikein kuullut. Akku kesti n 8 tuntia, luulen että ajoviima ja meteli piti linjaa koko ajan auki. Eli siis kaikin puolin hyvät.
vuoristoatleetti
Ajattelin lähiaikoina käydä kotiuttamassa motonetistä interphone sportin. Kiinnostaisko ketään tampere-lahti akselilta liittyä kimppaan? Tuplapakkauksella kun säästäis 30e per palikka.
Moro!
Nyt olis ERITTÄIN hiljainen avattava kypärä hakuses, ja kypäräpuhelin siihe völjyyn.
Schuberth C4 kiinnostais kokeilla ja siinähän ois valmiiksi integroitu senan SC1 järjestelmä johon joutuu tietty viä sen aivon ostaan.
Nyt kysymys kuuluukin että onko toi liki tonnin setti sen väärti?
Onko äänenlaatu mistään kotoisin noissa senan kuulokkeissa?
Pystyykö naittaan muiden merkkien kanssa?
C4, pyydä Mimotosta tarjousta.
Reilun vuoden verran ajellut radiollisella C4:lla.
Ostin heti sen Advanced radion ja kaikkein tummimman visiirin.
Aikamoinen helpotus oli päästä eroon puomi- tai johtomikrofoneista.
Ensimmäisen kuukauden ajan tuntui, että potta painaa korvista jatkuvasti.
No sen kuukauden kesti pään mukautuminen potassa. Ei paina enää.
Radioyhteys toiseen samanlaiseen kypärään toimii todella hyvin.
Puheäänenlaatu on todella hyvä ja selkeä.
Mikrofoni on kypärässä jossain pehmusteissa, mutta ajonkin aikana kypärä avoimena tai visiiri avoimena se ottaa puheen ja vastaanottajakin tai toinen osapuoli kuulee hyvin.
Radio on yllättävän hyvä. Kuuluvuus on ihan toista maata aiempiin malleihin verrattuna. RDS toimi hyvin ennen edellistä ohjelmistopäivitystä. Viimeisimmällä softalla se vaihtaa liian herkästi taajuutta.
Näppäinkomentojen ulkoa oppiminen saattaa olla haastavaa, mutta nekin oppii kyllä.
Kypäräpuhelin parittui hienosti toiseen samanlaiseen.
Myös puhelimeen paritus meni heittämällä. Samoiten navigaattorin ja kaukosäätimeenkin.
Kun kypäräpuhelimen käynnistää, se yhdistyy kaikkiin paritettuihin laitteisiin ilman ongelmia ja toimii ilman ongelmia.
Muihin kypäräpuhelinmerkkeihin en ole kokeillut parituksia.
Äänentasot ovat riittäneet myös hyvin korvatulpat korvissa ajellessakin matkapyörällä.
Kesähelteillä ei tuuletus riittänyt, mutta eipä kai mikään kypärä pärjännyt tämän kesän helteille.
Visiiriä mainostettiin kovasti huurtumattomaksi, kyllä se huurtuu kosteilla keleillä ja aamukasteen ilmoilla.
Hyvä ostos kokonaisuutena itelle.
Jotain, jossain, silloin tällöin!
Nyt taas tietoa uupuu.... ja varmaan myös älliä.
Jos on kypäräpuhelinsetti johon bluetooth yhteys kännykästä jolla spotifysta soittelee musiikkia, niin kuuluuko sama musiikki myös matkustajan paritetun setin kuulokkeista ?
..ja onko kyseinen toimintamalli vakion tavaraa kaikissa laitteissa ?
Yleensä kai ei kuulu kuin siitä kypäräpuhelimesta johon puhelin on paritettu.
Suzuki V-Strom 800DE -24
Exät:Yamaha Tracer 900 -18, Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
Jotkut kypäräpuhelimet osaavat, Cardo Packtalk mainostaa
"Share your play list or favorite radio station with your passenger. Enjoy the vibe together."
https://www.cardosystems.com/product...packtalk-bold/
Mutta siinäkin on rajoitus miten nuo pitää yhdistää:
"Music Sharing works only in Bluetooth Intercom mode and with A2DP (Bluetooth stereo) enabled audio sources. To share your music with your riding partner, your scala rider [SENDER] needs to be paired to the other unit [RECEIVER] on CHANNEL A and the RECEIVER must be in Standby mode"
https://advrider.com/f/threads/scala...1043261/page-8
Kiitti vastauksista...no, saa kumpikin kuunnella just sitä musiikkia mitä haluaa.. tuon Cardon hinta kun turhan suolainen minulle.
Tilasin jo edullisen tuplasetin Vnetphone V8, ennen kuin tajusin edes miettiä tuota kysymääni kuuntelu asiaa.
Asennusten ja kokeilujen jälkeen lisäinfoa voin tänne heittää.
http://www.vnetphone.com/English/Pro...607212456.html
.
JTM, Suzuki T500 -72 -> Honda CB750 K -80 -> Suzuki GS1100 G -83 -> Kawasaki Z650 -79 -> Yamaha FJ1100 -84 -> Honda CB750 F -80 -> Kawasaki ZZR1100 -94 -> Honda CBR1000 F -99 -> Honda Goldwing GL1500 -89 -> BMW K1200LT -00
Tilasin Gearbestin kautta.
http://www.gearbest.com/motorcycle-i...pp_613371.html
.
JTM, Suzuki T500 -72 -> Honda CB750 K -80 -> Suzuki GS1100 G -83 -> Kawasaki Z650 -79 -> Yamaha FJ1100 -84 -> Honda CB750 F -80 -> Kawasaki ZZR1100 -94 -> Honda CBR1000 F -99 -> Honda Goldwing GL1500 -89 -> BMW K1200LT -00
Scala/cardo freecom sarjasta kyseinen ominaisuus löytyy kyllä myös. Esim meillä kyytiläisen kanssa käytössä freecom 2 setti ja samaa radiokanavaa tai soittolistaa voidaan kuunnella samaan aikaan. Muutenkin mielestä erinomainen setti. Ennen tuota oli parikin kiinapuhelinta käytössä ja kyllä tuon hintaeron nyt ymmärtää kun on kunnollista kypäräpuhelinsettiä käyttänyt. Ei paluuta enää kinkkipuhelimiin.
Respect is not given, it is taken!
Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
EX. Kawasaki ZX-6R 2003
Minulla on ollut muistaakseni 5v Sena SMH5-FM. Taisi olla 3v takana kun akku meni, ei pysynyt kuin vartin päällä. Tarvikkeenahan Sena ei akkua myynyt mutta Ebaysta löytyi ja netistä ohjeet kuinka vaihdetaan. Muuten kestänyt laite hyvin. Eli kannattaa ottaa sellainen johon saa akun vaihdettua.
Norden 901
Kiitos kommenteista, kävin istuttamassa C4:ää päähäni kun se ilmestyi. Ei tullut "pakko saada"-efektiä joten vanhalla mentiin vielä. Ainakin speksien mukaan C4:n akku latautuu kohtuuajassa.
C3:ssa mulla on se suupertin kaulus puomeineen. Eniten siinä ärsyttää todella hidas lataus, tuntuu että latausaika=käyttöaika, ja latausjohto jonka joutuu tunkemaan toppausten väliin ja taas onkimaan esiin. Puomin kanssa tulee joten kuten juttuun. Kypärä painoi korvan kohdalta (lasin sangat), mutta sitä sai taltutettua kun painoin styroksia kynän tylpällä päällä hieman ruttuun siltä kohtaa.
Paritus toimii sekä puhelimen että navin kanssa. Ainut vaan että jos on molemmat, ei navin näytöltä tökkääminen aktivoi puhelua. Tämän jälkeen ei oikein mikään toiminut. Muutenkin navin ilmoitukset mykistävät radion ärsyttävän pitkäksi aikaa. Navin kanssa parituksesta oli enemmän haittaa kuin hyötyä.
Sitä en ymmärrä miksei navin näytön avulla voi soittaa, väittävät että se on joku turvallisuusriski. Silloin tällöin tulee tilanne että saa puhelun jonka tuloksena pitäisi itse ottaa uusi puhelu. On varsin ärsyttävää pysähtyä, vetää hanskat pois, kaivaa puhelin esiin, valita numero, hanskat takaisin ja taas liikkeelle, jolloin puhelu voi jatkua. Minusta on isompi riski pysähtyä turhan päiten, ja jos on akuutti tilanne esim. motarilla, on vähän pulassa kun pysähtyäkään ei oikein saisi. Eikä kai soittaminen onnistu uusien pyörien mittaristonkaan kautta vaikka niissäkin taitaa olla bt-yhteys kännyyn.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Honda GL 1800 -01, BMW K1200GT -06, Kawasaki GTR1000 -96, Museopyörät: Honda CB750F -81 ja Suzuki GS1100G -82
Kinkkipuhelimet oli aivan loistavia pelejä kun ei paremmasta tiennyt. Alkoi vain harmittamaan huono akun kesto, satunnaiset häiriöt ja antennien hajoamiset, joten ajattelin kokeilla parempia. Samalla sitä huomasi että onhan sillä äänenlaadullakin merkitystä. Yksi tärkeimpiä ominaisuuksia minulle onk 3,5mm kuulokeliitäntä jotta sai omat napit korviin.
Respect is not given, it is taken!
Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
EX. Kawasaki ZX-6R 2003
Täältä myös vahva suositus Sena SMH5-FM:lle!!
Taisi kestää viisi ajokautta akku hyvänä ennenkuin tein vastaavan akunvaihdon. Uusi akku on pykälää isompi kuin alkuperäinen, joten kestää helposti lataamatta koko ajopäivän(n.10h)
Edit: Yksi Sena SMH5-FM yksikkö joutilaana jos joku haluaa ostaa(yv tavoittaa).
Edit2: ^Sena myyty.![]()
Viimeksi muokannut: vanha; 08.12.2018 klo 00:56.
Honda CB350K4
"Work Less - Ride More"
Olen aina ollut, ja tulen varmaan olemaankin se joka yrittää ensin päästä halvalla ja sitten tarvittaessa nostaa panoksia.. kenties yllätys joillekin (jopa itselle), mutta se Kiinakrääsä ollut useammin kuin kerran sen verran ok, ettei parempaa ole kaivannut.
Juuri tein hieman kalliimman Kiina hankinnan, ostin Black Friday tarjoukseni hieman yli 100€ älypuhelimen Xiaomi Redmi 6 4G Global version. Speksit ihan ok,,, saas nähdä tuleeko pettymystä.
.
Honda GL 1800 -01, BMW K1200GT -06, Kawasaki GTR1000 -96, Museopyörät: Honda CB750F -81 ja Suzuki GS1100G -82
tossa senan 20 evossa yllätti äänenlaadun lisäksi että toimii vaikka olisi latauksessa.....
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
Itsekin sen verran että esim. kiinalaista moottoripyörää en ole ostanut... ja kahvinkeitin pitää olla Mocca Master.
Mikä muuten esim. Senan ja Cardon kohdalla lukee Made in ?
Sena on Etelä-Korealainen, niin varmaan tuotteet tehdäänkin siellä. Cardohan on jenkkifirma, mutta onko tuotanto siellä, kaukoidässä vai Meksikossa ?
.
Viimeksi muokannut: makijt; 01.12.2018 klo 20:46.
Honda GL 1800 -01, BMW K1200GT -06, Kawasaki GTR1000 -96, Museopyörät: Honda CB750F -81 ja Suzuki GS1100G -82
Jos kypäräpuhelinta tarvitsee vain satunnaiseen käyttöön tai musiikin kuunteluun, niin kiinalaista halpiskamppetta kokeilemalla ei kovin korkealta putoa.
Ryhmäkeskustelua varten cardon packtalk bold tai packtalk slim on ihan ykkösvaihtoehto. Yksi sana: mesh-verkko. Jos kahden mopoilijan välillä yhteys katkeaa maaston vuoksi tms, niin yhteys palaa kun ollaan taas tarpeeksi lähellä. Äänikomennot on myös aika kivat.
https://youtube.com/watch?v=-AMoXbXHALc
Kesällä kaverin kanssa packtalk boldit oli aivan mahtavat. Yhteys vaan toimi, äänikuului hyvin ja sain vastattua puhelimeen äänikomennolla, vaikken ollut opetellut kunnolla miten härveli edes toimii.
Hankin Black Fridayna packtalk slimin. Slim on ehkä aerodynaamisempi, mutta boldin vahvuus on että keskusyksikkö on kiinni pikakiinnityksellä ja siten helpompi irrottaa ja ladata.
Minulla on kyllä puhelimeen vastaaminen toiminut navista vauhdissa ilman ongelmia ja samoin soittaminen siitä ajossa. Puhelun tullessa hälyttää ja naviin tulle näkyviin vihreä ja punainen luuri, kuten puhelimessakin. Ja soittaessa painaa vain luurin kuvaa. Sieltä näkyy edelliset puhelut ja/tai voi ottaa puh.luettelon esiin, kun haluaa soittaa. No myönnän, että vauhdissa puhelintuettelosta kaverin numeroa etsiessä, voi olla pieni turvallisuusriski.
Ärsyttävää on ollut, että kun navi antaa ajo-ohjeita ollessani kaveriin puheyhteydessä, puheyhteys katkeaa varoittamatta. Se palaa automaattisesti kyllä, mutta joskus vasta n. puolen minuutin kuluttua.
Ja kyseeessä on siis C3 pro ja garmin zumo 590 lm.
BMW R 1100 RT
Soiton onnistuminen riippuu myös puhelimesta. Bluetooth-standardeista huolimatta kaikki puhelin-navi-kypäräpuhelinyhdistelmät eivät toimi kunnolla. Itsellä Zumo 395, Samsung A3 2017 ja Sena SMH5FM. Pystyn vastaamaan puheluun. Puhelinluettelonkin saisin näkymään Zumoon, mutta silloin puhelun ääni ei toimi. Yritetty kaikki ohjeet, mitä Garminin ja Senan tuesta olen saanut. Zumo 390, Nokia E51 oli viimeinen Senan kanssa kunnolla pelannut yhdistelmä. Lumia 930 ja tuo Samsung eivät ole toimineet.
Lähetetty minun SM-T719 laitteesta Tapatalkilla
https://www.youtube.com/user/mtubeist
Hmm, pitänee kokeilla paritella noita uudelleen. Mulla on LM595 ja S8+. Navin ja kypärän välille en tarvi bt-yhteyttä, mutta navin ja puhelimen välillä sellainen sais olla, kuten tietty myös puhelimen ja potan. Navi siis saisi toimia jonkinlaisena puhelimen etäkosketusnäyttönä. Navi sais olla mykkä, autolla ajaessa saan riittävästi ajo-ohjeita. Ehkä mulla on tuossa jokin kolmiodraama.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Minä olen pettynyt Sena 5 Fm:n akunkestoon, kiinalaisessa kesti pidempään. Musankuuntelussa akku kestää 3-4 tuntia, myyjän mukaan normaalia, kyseessä vuoden vanha värkki.....
Mulla ei ole edes navigointia päällä, pelkästään musa Deezeristä. Kyllä minustakin pitäisi kestää pidempään......