Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 64:sta
  1. #1
    Moro!

    Mihin asioihin tuollaista ostaessa kannattaisi kiinnittää huomiota, ettei sutta ostaisi? Ovatko helppoja asentaa/kuljettaa, ja voiko tollaisen käytöllä saada jotain pientä alennusta vakuutusmaksuihin? Mitä tollainen aparaatti muuten painaa suurin pyörtein?

    http://www.eurobiker.fi/product_info...oducts_id=2530

    Esim. tollainen löytyi, mutta mitenhän on laadun laita kun noin edullinen on?

    Onko muita hyviä vaihtoehtoja suojata pärrää rosmolta? Kettingillä lyhtypylvääseen kiinnittäminen ei oikein ole nyt vaihtoehto...
    Honda CB1000R -09
  2. #2
    Pari asiaa käsittelevää ketjua:
    http://www.moottoripyora.org/keskust...jarrulevylukko
    http://www.moottoripyora.org/keskust...Jarrulevylukko

    Itsellä Abus Granit, eli se joka hälyttää, jos pyörää erehtyy heilauttamaan tai esim. nostamaan pystyyn. On muutenkin varsin järeää tekoa ja toimii, koska pyörä näytti tänäkin aamuna olevan yhä pihassa
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  3. #3
    En ostaisi mitään noista ihan halvoista värkeistä. Minullakin on Abus ja se vaikuttaa luotettavalta. Niitä saa nykyään Motonetistä.
  4. #4
    Mulla on Motonetistä Xena XX10

    Ja miehellä saman tekijän ohuempi versio, XN15. Tuo XX10 painaa 620g ja XN15 painaa 940g.

    Nuo on VAT-hyväksyttyjä, kestää kylmäsprayt ja valmistettu ruostumattomasta teräksestä. Saatiin pienet alennukset pyörien vakuutusmaksuihin. On helppo laittaa paikalleen, piippaa kerran kun on valmiudessa. Autotallissa kaamea meteli (120db) kun testattiin, mutta töissä viimekesänä kaiken taustametelin yli ei pihalta melu kantautunut tähän työpisteelleni. Muut lähempänä olleet oli sen kuulleet, kun työmiehet olivat yrittäneet pyörää siirtää.

    Suhteellisen herkkä kun pyörä heilahtaa, jarrulevyyn kiinnityspaikka vaikuttaa paljon. Ja ainakin se ilmoittaa pyörän päälle istumiset. Suht halvahkoja nuo on, mutta itse nähtiin että sama turva kuin kalleimmilla. Ihan halvinta mahdollista en ostaisi.
    Viimeksi muokannut: Mouru; 21.05.2012 klo 14:56.
    "On katsottava tarkkaan, mihin astuu kissa tassuillaan, itse kumminkin ne joutuu nuolemaan."
    * * * *
    Kawasaki GPZ500S -88 : 2010
    Yamaha FZS600 Fazer -99 : 2011->
  5. #5
    Lainaa chr kirjoitti Katso viesti
    En ostaisi mitään noista ihan halvoista värkeistä. Minullakin on Abus ja se vaikuttaa luotettavalta. Niitä saa nykyään Motonetistä.
    Ja Abuksessa on sekin etu, että yhtään vikahälytystä ei ole itselläni ollut. 19 kertaa 20:stä lukon saa myös auki ilman, että hälytin ehtii ulahtamaan lainkaan.

    Kaksi kertaa on lukko meinannut unohtua paikalleen, mutta molempina kertoina lukko tietysti muistutti olemassaolostaan heti, kun pyörän nosti pystyyn.
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  6. #6
    Vähän ohi aiheen, mutta mielestäni ei kannata ostaa muuta kuin hälyttäviä levyjarrulukkoja. Se on joku kaunis päivä kun sitä lukkoa ei muista irroittaa ennenkö lähtee ajamaan.. Hälyttävä lukko muistuttaa olemassaolostaan..
    R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
  7. #7
    Hälyttäväkään jarrulevylukko ei muuten auta jos liikkeellä on huviajelua kaipaavaa perusnarkkaria pätevämpi varas. Tuli testattua kuinka kauan jo mainittu Abuksen Granit kestää kun sitä vähän jurnuttaa katkaisulaikalla; meni vajaa 15 sekuntia kunnes lukko oli poikki.

    Vinkkinä muuten Granitin omistajille, älkää tunkeko sitä kovin pieniin reikiin, muuten käy niin ettei se lukkotappi mahdu menemään pohjaan asti, mutta menee silti lukkoon niin, ettei sitä enää irti saa...
  8. #8
    Tosin jos tuossa kotikadulla joku jurnuttaa 15sek yöllä katkaisulaikalla, niin tasan varmasti 50 ihmistä herää... Sehän se noissa "pelotteena" on.

    Onneksi Hontrassa on ajonesto, sitä ei kai ihan perusnarkki tunkkaa.
  9. #9
    Hondissahan (ainakin yhtään uudemmissa) on tuo "HISS" (Honda Ignition Security System) mikä ilmeisesti toimittaa jonkinlaisen ajoneston virkaa? Vaatii koodatun avaimen että hörskähtää.
    Honda CB1000R -09
  10. #10
    Lainaa Mouru kirjoitti Katso viesti
    Mulla on Motonetistä Xena XX10
    Mulla on tuollainen samanlainen. Ostin kun onnistuin hukkaamaan entisen Xenan.

    Perkeleellisen metakan päästi kun yritin laittaa patteria paikalleen, sitä vaille ettei menneet samantien housut vaihtoon
    Tämä varoituksena hankintaa suunnitteleville ;)
    Luulin jo että on jotenkin rikki, mutta kyllä se siitä hiljeni kun kuulosuojaimet päässä värkkäsin patterin paikalleen ja sain suojakannen ruuvattua kiinni.

    Luultavasti ihan hyvä, ainakin pyörä on pysynyt paikallaan tähän saakka niin entisellä Xenalla kuin tuollakin. On ainakin jämerän näköinen jos ei muuta.

    Herkkyyteen kuulemma vaikuttaa se, mihin asentoon lukon laittaa: vaakatason yläpuolella on herkempi, ja alapuolella roikkuessa epäherkempi reagoimaan heilutukseen.

    Vanhemman malliseen vastaavaan Xenaan verrattuna tuossa uudessa on avatessa vähän enemmän aikaa tuuskata. Vanhaan jos ei saanut avainta tungettua heti perille asti ja lukkoa auki about sekunnissa, alkoi metakka.
    Myös patteri on kätevämpi kameran(?) patteri. Entisessä oli 6 kpl pikkuisia kolikkomallin pattereja pakattuna muovihilaan joka tungettiin patterille varattuun paikkaan.

    Tuohon Xenaan muuten saa lisävarusteena n. metrin mittaisen vaijerin ja lukon kidan väliin laitettavan metallilenkin, joilla voi köyttää pyörän esim. pylvään ympärille.


    Ja muistutanpa taas, ettei kannata ostaa mitään lukkoa jossa on pyöreän mallinen holkki-avain. Nuo lukot aukeavat parissa sekunnissa kuulakärkikynän kuorella.
    Video, muitakin löytyy juutuubista: http://www.youtube.com/watch?v=EH6L_oaAdzQ
    Viimeksi muokannut: spiff; 22.05.2012 klo 18:29.
  11. #11
    Lainaa Misetin kirjoitti Katso viesti
    Hondissahan (ainakin yhtään uudemmissa) on tuo "HISS" (Honda Ignition Security System) mikä ilmeisesti toimittaa jonkinlaisen ajoneston virkaa? Vaatii koodatun avaimen että hörskähtää.
    Sinänsä outoa, että poliisin mukaan ajonestolaite on moottoripyörissä ollut pakollinen vuodesta 2000 alkaen, mutta silti on vielä aika paljon myynnissä uusiakin pyöriä, jotka eivät vaadi edes tavallista avainta käynnistämiseen (lähtevät napista ilman virta-avainta).
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  12. #12
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Sinänsä outoa, että poliisin mukaan ajonestolaite on moottoripyörissä ollut pakollinen vuodesta 2000 alkaen, mutta silti on vielä aika paljon myynnissä uusiakin pyöriä, jotka eivät vaadi edes tavallista avainta käynnistämiseen (lähtevät napista ilman virta-avainta).
    Eikös nuo ilman avainta käynnistyvät pyörät kuitenkin vaadi avaimen pyörän läheisyyteen? Eihän se täten ajonestolaitetteen olemassaoloa poissulje.
  13. #13
    Lainaa Ville_83 kirjoitti Katso viesti
    Eikös nuo ilman avainta käynnistyvät pyörät kuitenkin vaadi avaimen pyörän läheisyyteen? Eihän se täten ajonestolaitetteen olemassaoloa poissulje.
    Ei vaadi. Ruostuoneella rattilukolla on ilmeisesti yritetty kuitata ajonesto.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  14. #14
    Tais tulla tuossa 2005 kieppeillä ajonestot vakioiksi moottoripyöriin.

    Munalukkoa oon käyttäny jarrulevyssä ite - huonona puolena on, ettei se hälytä mutta mullon häly joka reagoi pyörän heilumiseen.
    Viimeksi muokannut: mp71; 22.05.2012 klo 23:11.
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  15. #15
    Abus Detecto 7000 on ollut käytössä nyt kolmatta kesää. Minusta saisi olla hieman herkempi, pyörää pitää reilusti heilutella, että herää henkiin. Muuten ihan kätevä käyttää ja alkuperäiset paristot edelleen käytössä - jaksaa edelleen ulista kun testasin äsken.
    Suzuki DL 650 V-Strom -10
    Suzuki DR-Z 400 SM -06
  16. #16
    Omista pyöristä löytyy Xena XX10 ja Luma Enduro 912.

    Xena on tosiaan herkkä huutamaan, että kun avainta laittaa lukkoon pois ottaakseen tuon niin alkaa heti varoitelle. Samoin ongelmia tulee myös yhdistelmästä suojapeite ja voimakas tuuli. Toisaala varoittaa myös heti jos naapurin pennut edes harkitsevat hyppäävänäsä pyörän päälle istumaan.
    Lumaa saa taas ravistella oikein kunnolla ennenkuin lähtee hälyttämään. Lisäksi kärsii siitä etteivät patterit kestä viileässä (= Oulun kevät). Kyllä Luma silti varmasti aloittaa huutamisen jos sille joku alkaa jonkinlaista murtotyökalua tarjoamaan. Plussana myös pienempi koko ja mukana tuleva pussukka, jolloin tuon saa mukavasti satulan alle piiloon tarvittaessa.
    Kawasaki Z1000 -08
  17. #17
    Lainaa mp71 kirjoitti Katso viesti
    Tais tulla tuossa 2005 kieppeillä ajonestot vakioiksi moottoripyöriin.

    Munalukkoa oon käyttäny jarrulevyssä ite - huonona puolena on, ettei se hälytä mutta mullon häly joka reagoi pyörän heilumiseen.
    En nyt ala tarkkoja speksejä antamaan, mutta hyvin monissa tieliikenteeseen rekisteröidyissä, mutta hieman pidemmillä joustovaroilla varustetuissa pyörissä käynnistäminen tapahtuu painamalla starttiappia ilman, että siihen liittyy mitään avaimen, kauko-ohjaimen tms käyttöä. Tämä siis myös vuosimalleissa huomattavasti uudemmat kuin 2005.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  18. #18
    Lainaa spiff kirjoitti Katso viesti
    *nips*
    Perkeleellisen metakan päästi kun yritin laittaa patteria paikalleen, sitä vaille ettei menneet samantien housut vaihtoon
    Tämä varoituksena hankintaa suunnitteleville ;)
    Luulin jo että on jotenkin rikki, mutta kyllä se siitä hiljeni kun kuulosuojaimet päässä värkkäsin patterin paikalleen ja sain suojakannen ruuvattua kiinni. *nips*

    Herkkyyteen kuulemma vaikuttaa se, mihin asentoon lukon laittaa: vaakatason yläpuolella on herkempi, ja alapuolella roikkuessa epäherkempi reagoimaan heilutukseen. *nips*

    Tuohon Xenaan muuten saa lisävarusteena n. metrin mittaisen vaijerin ja lukon kidan väliin laitettavan metallilenkin, joilla voi köyttää pyörän esim. pylvään ympärille. *nips*
    Peltorit oli pop . Tallissa peltorit päässä noita pattereita asensin ja harjoittelin kuinka toimii. Kauhea meteli tuosta kyllä lähtee, suurempi kuin Abuksesta. Itse käytän lukkoa suunnilleen klo 8 asennossa, riippuen kuinka jarrulevyn reiät asettuneet. Riittävän herkillä tuossa.

    Kiitos vinkistä, tuo vaijeri ei ollut tullut vastaan missään aiemmin. Voisi joissainpaikoissa olla käteväkin.

    Mulla onnistuu tuon mukanakuskaaminen penkin alla, Fazerissa on riittävästi tilaa. Tein sille pehmustetun suojakupin johon häly on helppo sujauttaa. Böllin Buellissa ei taida olla tarpeeksi isoa tilaa, eikä onnistu tankkilaukuntapaista magneeteilla varustettua pussukkaakaan sille tehdä kun ilmanputsarikotelohan on muovia tai lasikuitua. Vinkkejä kellään, mihin muualle Buelliin saisi ajonaikaisen säilytyspaikan hälylle? Taskussakin huono jos onnettomuus sattuu, kilon rautamöltti ei ole kovin ystävällinen kylkiluille.
    "On katsottava tarkkaan, mihin astuu kissa tassuillaan, itse kumminkin ne joutuu nuolemaan."
    * * * *
    Kawasaki GPZ500S -88 : 2010
    Yamaha FZS600 Fazer -99 : 2011->
  19. #19
    Tekeekö noilla hälyttämättömillä lukoilla mitään? Esim xena X1. Mikä hälärillinen olisi semmonen, että ei ihan heti ala huutamaan kun avainta tunkee levylukonlukkoon avatakseen?
    Hornet 600 -99
    Myydään vieläkin NSR125 -03
  20. #20
    Lainaa mp71 kirjoitti Katso viesti
    Tais tulla tuossa 2005 kieppeillä ajonestot vakioiksi moottoripyöriin.
    Sori OT, mutta mun edellinen mopedi, vuosimallia 2010, ei tuonut pihaan tullessaan muuta ajonestoa tullessaan kuin tutun virtalukko/stongalukko -yhdistelmä. Stongalukon vieressä oli amerikanmallinen paikka munalukolle ja siinä tulikin pidettyä perämoottorilukkoa, tuo kun kestää keliä perus-Abloyta paremmin.

    Tuota edellisessä sama kuin nykyisessä mopedissa eli vuoden 2004, 2010 ja 1990 malliset laitokset lukitaan ihan prikulleen samalla tavalla? Eihän tuo edellinen mopedi mulla kovin kauaa ollut eli oisko vaan jäänyt ajonesto huomaamatta?

    Ja aiheeseen, mä harkitsin kyllä aikoinaan hälyttävän levylukon ostamista, mutta silloin kun juttuja luki, noi tuomittiin niin epävarmoiksi ja varmaa tuntui olevan vain vikahälytykset, niin se sitten jäi. Ilmeisesti nyt tilanne on toinen ja etenkin silloin epävarmaksi suoriutujaksi mainittu Xena on tainnut nostaa tasoaan kiitettävästi, vai?
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT 50 -18
  21. #21
    ^Se messinkipesäinen perus-abloy aukeaa yhdellä napakalla vasaraniskulla, eikä ole yhtään suojaavampi kuin kahden euron kiinalainen lukko.

    Hälyttävän Xenan kanssa tappelin jo kymmenen vuotta sitten, kolmannen takuuvaihdon jälkeen kyllästyin. Kun juttuja lukee, niin eipä näytä tuotekehittelyä tapahtuneen, eli ilmeisesti sama paska..
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  22. #22
    ABUS Granit Detecto X-Plus ollu vuodesta 2008 eikä yhtään vikahälytystä. Kerran herättänyt kun naapuruston nappulat hääräs pyörän kimpussa, ikkuna oli auki joten 100dB kuului riittävän lujaa. Aika hintavia ovat mutta imho hintansa haukkuvia.
    RC8
    Don't call me stupid, I'm insane!
  23. #23
    Itellä käytössä tämä: http://www.knobby.eu/fi/art/lukot-ja...-lock-14mm.php

    On toiminu hyvin ja pitää niin pirun pahaa ääntä. On mielestäni monikäyttösempi kun noi "virtaviivaset" lukot ja mukana tulee kuljetuspussi+huomionaru
    Käyttänyt tota pari kertaa mm. peräkärryn aisassa...
    Ainoana huonona puolena voi pitää "kalliita" paristoja, mutta esim tuolta saa johonkin hintaan: http://www.24mx.fi/motocross/p/oxfor...allisuus/k239/

    Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=C6pxaa57-LM
    Viimeksi muokannut: Nesmit; 11.07.2012 klo 14:37.
    ...Siitä se lähtee kun kaasua kääntää...
    Hayabusa -09T 361.23 km/h Halli 2014
    KTM 1290 Superduke


  24. #24
    Itse ostin pari viikkoa sitte Xenan XN15 Motonetistä, hintaan 74,90e. Patteri piti asentaa kypärä päässä

    Sellaista ominaisuutta toivoisin tuohon, että ensimmäisestä heilautuksesta tulis hälytys, joka loppuis hetken päästä. Vasta seuraavan heilautuksen jälkeen vois tulla oikea hälytys.

    Niin ja tiedoksi, että Pohjantähti ei anna mistään jarrulevylukoista vakuutusalennuksia.
  25. #25
    ABUS Granit Detecto X-Plus 8000 on toiminut hienosti eikä yhtään virhehälyä tähän mennessä.
    Honda GL1800 -06
    Vanhat: VF750C, GL1500C
  26. #26
    Ei ole hälyttävä, mutta tuollaiseen investoin Lidlissä äsken 7 euroa. Pakkauksessa lukko, 2 avainta, pussukka ja semmoinen spiraaliremmi, minkä voi laittaa muistuttamaan lukosta kytkin/jarrukahvaan.http://uk.picclick.com/CRIVIT-SPORT-...909937748.html
    4/2010 Kawasaki Z750S vm 2005
    12/2011 Suzuki 1250 Bandit vm 2008
  27. #27
    Mulla oli takasessa halpa mallinen (eessä xena) ja jäi viime kesänä ottamatta pois kun läksin.
    Asian huomasin vasta takas tullessa, niin napsahti paskaks etten ees huomannu mitään
    Pyörään ei tullu mitään damagea mokasta.
    Kawasaki Versys 650
  28. #28
    Eilen ostin Xenan. vaikuttaa paremmalta kuin oletin, mutta raportoin jatkossa tänne jos mielipide muuttuu
  29. #29
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Itsellä Xena XN-15 ja ei voi valittaa. turhia hälytyksiä ei ole ollut ja ku sitä avaa, niin meteli kestää juuri niin kauan kuin itse avaimella tusaa. Nyt saan luko auki ilman, että lukko vingahtaa. Mutta jos ei usko aluksi vaimeampaa varoitusääntä ja jätä räpläämistä sikseen niin kohta menee housut vaihtoon. Pikkupojat eivät uskoneet...
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  30.  
  31. #30
    Lainaa Zuba kirjoitti Katso viesti
    ABUS Granit Detecto X-Plus 8000 on toiminut hienosti eikä yhtään virhehälyä tähän mennessä.
    Vähän liiankin hyvä härveli (mulla on 2-3 vuotta sitten ostettu) malli, ehkä just tämä joka reagoi pieneenkin liikkeeseen, joten antaa useimmiten 'pienet' hälyt myös kun irrottaa itte avaimella Eikä johtunut käsien tärinästä!
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen