Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
  1. #1
    Tuli tossa pari päivää sitten haettua monsteri vm. 2000. Parinsadan kilsan jälkeen huomasin että ylemmän pytyn kannen välistä tihkuttelee öljyä. Ja tosiaan pyörän mittarilukema näyttää 24000 vai onko se pikemminkin 124000
    Vähän tässä rupee kylmä hiki pukkaamaan että millasen miinan oon oikein ostanu
    Pyörä on ilmeisesti seissyt useamman vuoden ja ainakin viime talven pakkasessa, ehkä se vaikuttaa asiaan?
    Kuitenkin, onko millanen homma vaihtaa tiivisteet ja mistä löytyy edullisesti? Siellä ilmeisesti jotain o-renkaita vain?

    Kannattaako muuten käydä rm-heinolla venttiilien säädössä vai löytyiskö täältä porista jotain osaavaa pajaa?
  2. #2
    Muistelen, että sielä kannen ja pytyn välissä on vain ne o-renkaat (vai oiskohan vuosimallista riippuen jopa kannentiivistekin) ja kaikissa ei taida olla edes niitä o-renkaita eikä koneistettu tilaa niille - näkee kun avaa. Niistä öljykanavien kohdalta se kuitenkin tihkuu - o-renkaat on tiivistämässä niitä (tai ei ole), mutta sama kohta. Eipä tuo tihkuminen vaarallista ole, mutta ei korjaannu itsekseen.

    Ei se paha homma oo avata ja kasata, mutta menee siinä jonkun aikaa. Pakoputki irti juuresta asti, jakohihna irti, kaasarit irti ja kannenpultit auki. Kannen pultteihin tarvit esim. listalenkin, johon on hitsattu hylsy vaikkapa keskelle, jotta saat momenttiavaimen kiinni (kiristykseen siis kasatessa). Jos o-renkaita ei ole niin kannattaa kasata tasotiivistemassan kanssa. Varmasti tiivisteliimakin käy.
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  3. #3
    Itse kokeilisin ensin helpointa: momenttiavain käteen ja kansi oikeaan kireyteen. Jos tuntuu että oli löysällä saattaa olla että alkaa pitämään. Jos tämä ei auta niin sitten edellisen viestin toimenpiteet.
    <p>Tunturi Tiger - Honda 125 MTX - Honda 750 CBX - Suzuki GSX 750 R - Suzuki GSX 750 F - Suzuki GSX-R 600 - Suzuki GSX-R 600 kilvetön - Yamaha R6 kilvetön - Honda Fireblade 1000 - Ducati Hypermotard 1100-&gt; ?</p>
  4. #4
    Juu pitääpä koittaa tiukkaamista.
    Muistaako kukaan oikeaa momenttia?
  5. #5
    Tuolta löytyy:
    http://www.ducatimonster.org/forums/...ue-values.html

    Jos on vuosia seinonut, niin hihnat kannattais vaihtaa, ainakin jos kerta joudut kannen irroittamaan eli hihnat löysyttämään niin ei kannata samoja vanhoja laittaa enää uudelleen.
  6.  
  7. #6
    Hihnat on juuri vaihdettu, ainakin edellisen omistajan kertoman mukaan.
    Kyllä tolle vissiin jotain on tehtävä ku tahtoo ajossa kengät öljyyntyä