Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
    Mitä moottoriöljyä suositellaan Fjr 2004 malliin?
    Honda monkey
    Yamaha yz
    Susuki 600 gsx
    Honda cbf 600 sa
    Yamaha FJR 1300
    .....Teoista mies tunnetaan!

Moto morini corsaro 1200 '09-ex
    Z1000 ´07-ex
    Ääni Castrolin suuntaan.
    Laatumerkki , hyvä saatavuus , hinta hieman ylhäällä mutta olkoon.

Viimekädessä ihan sama minkä merkkistä öljyä laitat koneeeseen , kunhan ohjekirjan mukaiset öljynlaatuluokitukset (esim. API SG , JASO MA2 ) on mainittu kannun kyljessä.
    Juurikin tuota Castrolia yleensä ollut koneessa, siitä on hyviä kokemuksia. Ei ole kytkin luistanut enkä ole koskaan joutunut vaihtovälillä lisäämään. Eilen vaihdoin öljyt ja nyt tuli laitettua Motorex Top Speed 10W/40, oli kyseinen aine taannoin juuri sopivasti tarjouksessa.
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
    Nostellaan vanhaa ketjua, viime kausi tosiaan ajeltiin noilla Motorexeilla, enkä oikein voi suositella. Nopeissa vaihdoissa tahtoi vähän laatikko rutista. Ykkösen kytkeminen liikkeellelähdöissä oli myös vähän kankeaa. Jännän väristä sinistä litkua tuo aine oli, tosin mustuihan se siitä äkkiä.
    Ensimmäistä kertaa jouduin myös lisäämään öljyä vaihtovälillä. Ei paljoa, mutta kuitenkin. Toki kesälomareissu sisälsi alppipätkiä, autobaanaa ja välillä oli varsin kuumat kelitkin, eli olosuhteetkin olivat kai sitten haastavat.
    Nyt tämä kausi avattiin Shell Advance 10W/40 -öljyillä, ja ihan eri meininki. Ei mitään rutinoita ja kaikki toimii jouhevasti.
    Viimeksi muokannut: Sami@Vespa; 03.05.2013 klo 00:14.
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
    Ei toimi mun pyörässä vm. 07 toi öljy ollenkaan, eikä toi Shellin Advancekaan. Mutta Motulin 5100 toimii mainiosti ilman ongelmia ja ykkönenkin menee hyvin päälle ilman ongelmia.

Tota Castrollin tuotetta en ole kokeillut, koska Motilin löydettyäni kytkimen toiminta on hyvää, enkä viitsi lähteä enään arpomaan.
    Yamalubella ajoin varmaan vain 2500km, kunnes viimein kyllästyin tohon vaihteiden hankalaan päälle laittamiseen ja vaihdoin jälleen merkkiä.

Ennen Yamalubea oli toi Shellin Advance, joka sekään ei toiminut hyvin mun pyörässä mutta olen kuullut, että noi öljyt vois toimia joissain FJR:ssä niin kuin tossa yllä on kirjoituksia mutta minun pyörääni noi merkit ei käy.
  8.  
    Omaan -04 fjr:ään vaihdoin just nuo Shell Advance Ultra öljyt. 100km ajokokemuksen perusteella toimii tosi hyvin. Mulla oli aikaisemmin castrollit ja sitä ennen yamalubet. Näin lyhyen kokemuksen perusteella väittäisin, että nämä shellin öljyt toimii parhaiten. Vaihteet ainakin menee tosi nätisti päälle ja ilman suurempia kolahduksia.
    Honda DAX ST 70, Honda CB 125, Yamaha FZ 750, Honda CBR 1000F, BMW K1200RS, Yamaha 1300FJR