Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 61:sta
  1. #1
    Erään paljon moottoripyöräilyä harrasteneen suosituksesta aloin käyttämään viimekesänä MotoNetista ostettua Wurth PineLine -pesuainetta. Egologista, juu...

    Kun sitten pesujen yhteydessä laitoin säännöllisesti aseöljyä lukkoon, siitä huolimatta viikko sitten tuli todellinen ylläri-pylläri käyttöönoton yhteydessä. Ajaessani ensimmäiselle huoltoasemalle takkaamaan, ei avain kääntynyt lukossa laisinkaan. Lukko oli aivan täydellisen liimautunut kiinni....

    Aloin lukon elvytyksen, kun pääsin takaisin tallille. Mikä se sitä lukkoa oikein mättää... Hapettuminen tai jokin muu...

    Kaikenlaisia tököttejä ja puhdistusaineita, jotka olisi liottanut lukon auki, mutta ei kuin ei aukene PRKL!

    Sitten rost offia ja lämpövastus korkin päälle pariksi päiväksi. PRKL! Ei aukene ei.

    Kävinpä jopa lukkosepällä hakemassa avainkopion, jolla olisi voinut vääntää... Ei, ei aukene STNA!

    Tarkistin, paljonko uusi korkki maksaa isoon Zetoriin... Halvimmillaan 109 Puntaa, siis onko joku kuollut tai vedenpaisumus tahi jotain sellaista, miksi hinnat on niin korkeat. Lopuksi aloin jopa taipumaan uuden korkki-zydeemin ostoon ja porakoneen käyttöön, kunnes tajusin. Kokeillaanpa vielä VOIMAA...

    korkki.jpg

    Pari kovaa napausta tuurnalla lukkopesän päälle, jolloin jokin siellä sisällä avautui jumituksesta. Sen jälkeen lukko oikein imi sisäänsä kaikkia mahdollisia aineita, jolla se HLVTN PineLine alkoin tulemaan vaahtona ulos. Paras liotin oli Brake Clean Spray, jolla lukon liat lähti nopeasti pois. Sitten vaan puhallus kuivaksi ja aseöljyä perään. Avaimen kanssa NSSMSTA ylös alas ja lukon availua. Yht'äkkiä se alkoi hengittämään ihan kuin uusi ja jopa paremmin.

    Työn voitto minulle sekä pari harmaata lisää... Toivottavasti itse ymmärrän tulevaisuudessa sulkea lukon korkin yhdessä jonkin tiivisteaineen kanssa, ennen pesua. Toivottavasti joku muukin oppii tästä jotain, toivottavasti

    -M
    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

    ZZR 1400 2014
  2. #2
    Olen kyllä sitä mieltä että se aseöljy sieltä pursusi eikä PineLine. En moista ole kuullut enkä havainnut vaikka jo vuosia PineLineä käyttänyt.
    <p>Teknik sano ryssä kun saranan näki </p>
  3. #3
    Lainaa Willi Tähti kirjoitti Katso viesti
    Olen kyllä sitä mieltä että se aseöljy sieltä pursusi eikä PineLine. En moista ole kuullut enkä havainnut vaikka jo vuosia PineLineä käyttänyt.
    Voitelulla on merkityksensä...itse pääsin männä syksynä uusimaan auton virtalukon kun ennen autonvaihtoa pistin paikat viimosen päälle toimimaan, siis suhaus aseöljyä virtalukkoon ja lukko ikiajoiksi jumiin...
  4. #4
    Samaa mieltä, tuskin pesuaine moiseen pystyy, taisi olla kyllä muutaman vuoden aikana kertyneet muut tökötit kyseessä.
    C-luokan meininkiä vuodesta 84
    Kai muuten tiesitte, että nykyään kaikki on kiellettyä?
    Suzuki GS 450S -87
    Kawasaki GPX 500R -88
    Ducati Monster 696 -11 -RIP-
    Suzuki RF 600R -96
  5. #5
    Masan päättelyketjusta uupuu perustelut sille, miksi juuri pesuaine hänen mielestään aiheutti jumittumisen. Tämä menee nyt sarjaan: "Vaihdoin öljyt, jonka jälkeen tuli häiriöitä polttoaineensyöttöön. Paska öljy!"
    youtube.com/user/mototuomas
  6. #6
    Aseöljy on itseasiassa aika paskaa lukkovoiteluun.
    Lukkosulaa, se on sinne suunniteltukin ja voitelee kyllä.
  7. #7
    Lainaa Rasenger kirjoitti Katso viesti
    Masan päättelyketjusta uupuu perustelut sille, miksi juuri pesuaine hänen mielestään aiheutti jumittumisen. Tämä menee nyt sarjaan: "Vaihdoin öljyt, jonka jälkeen tuli häiriöitä polttoaineensyöttöön. Paska öljy!"
    Puuttui juuri se perustelu, kun kokeilin, että liukeneeko kuumalla vedellä lukko. Valkeaa vaahtoavaa nestettä tuli lukosta ulos... Uskoisin sen olevan mitä suurimmissa määrin jotain pesuainetta ja muuta en ole käyttänyt, kuin PineLineä. Pyörällä on siis ajettu 1,5 kesää ja alle 12 000 km.

    Hapettunutta moskaa se ei ole, enkä liioin käytä mitään liimaa taskussani, kun säilytän siellä prätkän avaimia.

    Ei napanöytää, eikä muutenkaan mustan mönjän väristä, kulumisesta johtuvaa puuroa.

    Jotenkin vaikeaa yhdistää sitä muuhun, kuin yleisimmin käyttämääni PineLine-pesuaineeseen.

    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

    ZZR 1400 2014
  8. #8
    Ihan toimiva logiikka on olla työntämättä mihinkään lukkopesään
    mitään tavaraa joka "tahmautuu"..... siis tarttuu pintoihin.

    Jos ei tiedä mitä puteleissa on sisällä, todella muuten kannattaa kokeilla
    ensin johonkin muualle miten tavara käyttäytyy.

    "Aseöljy" toki voiteleekin, mutta kai se perusfunktio tuolla tavaralla on "säilömisen puolella"......
    vaikka voi kai rasvaprässilläkin ampua .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  9. #9
    Lainaa Masa kirjoitti Katso viesti
    Puuttui juuri se perustelu, kun kokeilin, että liukeneeko kuumalla vedellä lukko. Valkeaa vaahtoavaa nestettä tuli lukosta ulos... Uskoisin sen olevan mitä suurimmissa määrin jotain pesuainetta ja muuta en ole käyttänyt, kuin PineLineä. Pyörällä on siis ajettu 1,5 kesää ja alle 12 000 km.

    Hapettunutta moskaa se ei ole, enkä liioin käytä mitään liimaa taskussani, kun säilytän siellä prätkän avaimia.

    Ei napanöytää, eikä muutenkaan mustan mönjän väristä, kulumisesta johtuvaa puuroa.

    Jotenkin vaikeaa yhdistää sitä muuhun, kuin yleisimmin käyttämääni PineLine-pesuaineeseen.

    Äkkiähän tuon Nuori Kokeilija ja Keksijä testaa: tippa PineLineä ja suihkaus aseölyä. Jos puuroontuu yhdessä, niin on syytä suojata lukot peusn ajaksi, jos mäntysuopaa käyttää.

    Jos ei, niin silloin tietysti sitten pitää testailla lisää. Hmm, mitäs testejä pitäisi tehdä? Ainakin bensahöyryt voi saostaa jotain joka liukenee niihin?

    -r
    RKA
  10. #10
    Kyllähän homma on niin, että tuo lukkopesä on jo valmiiksi susi. Onhan siis järjetöntä asentaa lukkopesä noin päin mihinkään lialle altiiseen paikkaan. Kukaan ei varmasti vahingossakaan sille tee mitään, ennen kuin se on juurikin jumissa.
    Mikä tahansa liuotinpesuainehan liuottaa rasvaa, eli poistaa sieltä lukosta viimeisenkin herkistelyn.
    Se että sieltä tuli vaahtoa on selkeästi huuhtelun puutetta. Liukkari kuin liukkari vaatii huolellisen huuhtelun!
    Itse kyllä pesun jälkeen rasvaan lukot niin autosta kuin prätkästäkin
    Kawasaki ZRX 1100 -98

    Ex: Suzuki pv 50/80, Suzuki s 50, Aprilia tuareg 125, Yamaha xt 600 tenere, Honda A-T 750, Honda cbr 1000f, Suzuki gsf 1200s, Suzuki dr 800, Suzuki gsf 1250s, Aprilia ETV 1000
  11. #11
    Kuten joku jo mainitsikin, lukkoon lukkoihin tarkoitettuja aineita ja aseisiin aseisiin tarkoitettuja. Aseöljyn onkin tarkoitus kiinnittyä piippuun ja lukkoon jotta ruoste ei raiskais, kun mennään metsälle, mönjät poistetaan piipusta ja kotia palatessa putsataan ja öljytään taas.
    <p>Teknik sano ryssä kun saranan näki </p>
  12. #12
    Lainaa cebari kirjoitti Katso viesti
    Kyllähän homma on niin, että tuo lukkopesä on jo valmiiksi susi. Onhan siis järjetöntä asentaa lukkopesä noin päin mihinkään lialle altiiseen paikkaan. Kukaan ei varmasti vahingossakaan sille tee mitään, ennen kuin se on juurikin jumissa.
    Mikä tahansa liuotinpesuainehan liuottaa rasvaa, eli poistaa sieltä lukosta viimeisenkin herkistelyn.
    Se että sieltä tuli vaahtoa on selkeästi huuhtelun puutetta. Liukkari kuin liukkari vaatii huolellisen huuhtelun!
    Itse kyllä pesun jälkeen rasvaan lukot niin autosta kuin prätkästäkin
    Niin teen myös minä...

    Mutta sen lisäksi aion käyttää jotain, vaikka lasten korvakittiä pesun aikana, jottei sitä liukkaria mene lukkoon
    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

    ZZR 1400 2014
  13. #13
    Itse suihkaisin virtalukkoon Abloyn lukkoöljyä. Nuo suihkutettavat aseöljyt tuppaavat haihtumaan aika nopeasti pois. Aika hyvä liukkaus jäi mutta ei tuhrinut koko lukkoa.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  14. #14
    Ketjusprayta kannattaa kokeilla... sen jälkeen omaa siskoa.... lammasta.... jne.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  15. #15
    kunnes tajusin. Kokeillaanpa vielä VOIMAA...

    Aivan mieltä lämmittää, että joku joskus onnistuu KORJAAMAAN jotain voimalla. Itselläni on yleensä vain jotain rikkinäistä kädessä ko. primitiivireaktion jälkeen esim, kerran katkennut ruuvi ja myöskin katkennut Victorinoxin yleistyökalun pihti
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  16. #16
    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti
    Itse suihkaisin virtalukkoon Abloyn lukkoöljyä. Nuo suihkutettavat aseöljyt tuppaavat haihtumaan aika nopeasti pois. Aika hyvä liukkaus jäi mutta ei tuhrinut koko lukkoa.
    Jännä sinänsä että lukkoöljy tuntuu olevan paras öljy lukkoon?!
    Yamaha FZS 1000cc
    Ex: Kawasaki er-5
  17. #17
    kannattaa kokeilla puhdistukseen crc puhdistussprayta. punavalkoinen pullo jossa jarrusatulan kuva, ilmeisesti jarrujen puhdistukseen takoitettua. Sillä lähtee ihan kaikki rasva irti, ei edes liuottimet yhtä kovia. Se on jotain alkoholipitoista kai ja esim. ketjuista saa kirkkaat kun vauvnpylly. Sit tietty uutta rasvaa perään...
  18. #18
    Lainaa Taajuus kirjoitti Katso viesti
    Aseöljy on itseasiassa aika paskaa lukkovoiteluun.
    Lukkosulaa, se on sinne suunniteltukin ja voitelee kyllä.

    Itse asiassa ase on hyvin samankaltainen voitelukohde mitä lukko on. CRC aseöljy on lukon voiteluaineena todella hyvä myös kovalla pakkasella. Myös CRC 5-56 on hyvä lukkoöljynä.
  19. #19
    Lainaa Tuce kirjoitti Katso viesti
    kannattaa kokeilla puhdistukseen crc puhdistussprayta. punavalkoinen pullo jossa jarrusatulan kuva, ilmeisesti jarrujen puhdistukseen takoitettua. Sillä lähtee ihan kaikki rasva irti, ei edes liuottimet yhtä kovia. Se on jotain alkoholipitoista kai ja esim. ketjuista saa kirkkaat kun vauvnpylly. Sit tietty uutta rasvaa perään...
    Ei missään nimessä O-rengasketjuihin rasvanpoistajaa!
  20. #20
    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti
    Itse suihkaisin virtalukkoon Abloyn lukkoöljyä. Nuo suihkutettavat aseöljyt tuppaavat haihtumaan aika nopeasti pois. Aika hyvä liukkaus jäi mutta ei tuhrinut koko lukkoa.
    Ei ne kyllä tuppaa haihtua. Miksi ne lukosta haihtuisi kun ei ne haihdu aseenkaan lukosta?
  21. #21
    Kävi viime kesänä ihan samanlailla, aloin jo epäillä että naapurin teinit on liimanneet lukon. Isolla ruuvarilla ja voimalla sain lukkopesän hieman liikkuun, jonka jälkeen avain alkoi taas toimia. Itse epäilin lopulta josko tuo bensaan lisätty etanoli olisi reagoinut jonkun aineen kanssa niin että lopputulos olisi jotain liimaavaa moskaa tms... Toi jymähdys tuli vielä tosi nopeasti, yleensä noin reilun viikon tankkausväli kesällä ja siinä välissä lukko meni täysin jumiin. PineLineä en käytä joten joku muu syy.
  22. #22
    Lainaa tk100 kirjoitti Katso viesti
    Kävi viime kesänä ihan samanlailla, aloin jo epäillä että naapurin teinit on liimanneet lukon. Isolla ruuvarilla ja voimalla sain lukkopesän hieman liikkuun, jonka jälkeen avain alkoi taas toimia. Itse epäilin lopulta josko tuo bensaan lisätty etanoli olisi reagoinut jonkun aineen kanssa niin että lopputulos olisi jotain liimaavaa moskaa tms... Toi jymähdys tuli vielä tosi nopeasti, yleensä noin reilun viikon tankkausväli kesällä ja siinä välissä lukko meni täysin jumiin. PineLineä en käytä joten joku muu syy.
    Arvauksen heitän että voisikohan etanoli joka on nyt bensan lisänä höyrystyessään poistunut lukkopesän kautta ja kuivattanut mennessään kaiken voitelua tekevän jättäen vain muun jäljelle jumien lukon?
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
  23. #23
    Meitsi ei oo laittanut sitä kuraa oman pyörän tankkiin ikenä. Ja taitaapa se 5 % etanolisotku 98-oktaanisen joukossa reagoida samalla lailla, kuin 10 % etanoli 95-oktaanisessa.

    Mul ei ole ollut koskaan aiemmin moista ongelmaa, joten syy voi olla joko Kawasaki-merkkisessä pyörässä tai siinä PineLinessä. Anna mä arvaan jonkun koiranleuan vastauksen tähän, se syy on se Kawa

    -M
    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

    ZZR 1400 2014
  24. #24
    Lainaa Masa kirjoitti Katso viesti
    se syy on se Kawa
    Joo kannattaa ostaa busa..ei vitt...le lukko ja voi ajaa E10 kuralla aivan hyvin.
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  25. #25
    Toinen vaihtoehto mikä kävi mielessä, josko sitä olisi tullut vahingossa tankattua niin piripintaan, että lukkopesä olisi vähän aikaa kylpenyt siellä bensan seassa. Voiskohan se jumittaa lukon?
  26. #26
    Veikkaan hapetumaa. Putua kun sinne tarpeeksi keertyy niin voi varmaan jumittaa koko lukon. Mulla toi Zetorin lukkopesä takertelee vähän väliä ja syksyisin se on kauttaaltaan valkoisen hapettuman peitossa. CRC:llä lähtee aina hetkeksi toimimaan kunnolla. Viime keväänä oli koko saranointi jumissa.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  27. #27
    Tyhmä kysymys: pitääkö noita rakkineita pestäkin välillä, vai riittääkö sateessa ajo?
    "On vain kaksi ääretöntä asiaa: universumi ja ihmisten typeryys. Ja ensin mainitusta en ole aivan varma." Albert Einstein
  28. #28
    Lainaa tk100 kirjoitti Katso viesti
    Toinen vaihtoehto mikä kävi mielessä, josko sitä olisi tullut vahingossa tankattua niin piripintaan, että lukkopesä olisi vähän aikaa kylpenyt siellä bensan seassa. Voiskohan se jumittaa lukon?
    Mulla kyllä on vähän taipumus tankata piripintaan... aina...

    Oiskohan se sittenkin sen bensan PRHNan syytä???

    Mut miten hemmetti sen yhteys tuohon liukkari-pesuaineeseen. Oiskos todella nin, että viimevuonna se tankkiin tungettu kura olisi kaikkialla saanut kokea jotain sellaista, että selitys löytyy sieltä???
    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

    ZZR 1400 2014
  29. #29
    Lainaa Suiza1400 kirjoitti Katso viesti
    Ei missään nimessä O-rengasketjuihin rasvanpoistajaa!
    Joo tätä on kyllä ennenki sanottu, Onko ketjuissa eroja? Kun ei vissiin sais ees liuotinta käyttää? Mikä siellä sitten muka käärsii, jos vetää uuden rasvan heti pintaan??

    Mutta ainakin muihin paikkoihin mihin uskaltaa käyttää, toi on huipputavaraa!
  30.  
  31. #30
    Lainaa tk100 kirjoitti Katso viesti
    ... aloin jo epäillä että naapurin teinit on liimanneet lukon.
    Teillä joilla on syystä tai toisesta lukko mennyt yhtäkkiä täysin jumiin: Mistä päättelette, että siellä lukossa EI tosiaan ole naapurin penikoiden pikaliimaa? Sehän on varmasti yksi källeistä jota mokomat vinttivajaat harrastavat.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen