osaako kukaan sanoa miten toimii kawasaki zx 9r vm -94 bensapumppu,mistä saa rele käskyn pyörittää hetken aikaa ja taas sammuu... ja miten tehokas se on..esim verrattuna bilteman halppis pumppuihin.
tällä hetkellä se pyörii koko ajan..ei varmaan ole hyväksi pidemmän päälle
Äkkiseltään voisin kuvitella että bensapumpun pitää pyöriä aina kun mopo on käynnissä / virrat päällä. Taitaa pumppu kulua enemmän jos se sammuisi ja starttaisi jatkuvasti esim jonkun bensanpainetiedon perusteella.
Tuo bilteman pumpun sopivuus riippuu ihan pumpun fyysisistä mitoista ja tuotosta. Niitä vertailemalla alkuperäiseen luulisi löytyvän jopa biiltemasta sopiva.
-tuomas-
<p>1986 Honda Z50J, 1975 Honda CB125, 1977 Honda CB750K, 2007 Honda CBR1000RR</p>
Kalvo tai venttiilit vuotaa eikä siellä pysy paine .
Ei se tarvitse mitään ohjausta sillä pumppu imee sähkömagneetilla ja tekee paineen jousen voimalla.
Triumph Tiger 800 XRX
Mulla tuo itteasennettu bilteman halpispumppu putputtaa jatkuvasti aikaa taajaan jos on bensahana "kiinni", eli toisin sanoen kun alipaineella aukeava bensahana on normaaliasennossa ja kone ei käy ja on virrat päällä. Kun bensahanan kääntää PRIME-asentoon, eli bensaa tulee vapaasti, se alkaa hidastua.. En ole vielä kokeillut että pysähtyykö ihan kokonaan loppujen lopuksi.
Mulla on sellainen luulo, että bensapumpussa pitäis olla jonkinlaiset kärjet mitkä aukeaa kun paine nousee tarpeeksi.. Kun paine taas laskee niin pumppu pyörähtäisi ja taas sammuu kun paine nousee.. En sitten tedä kun en ole purkanut tommosta..
Pistetään nyt vielä tännekkin kysymys jos joku TIETÄIS;
CBR 600 F4 -00, muuten toiminut hyvin, mutta pari päivää sitten kun lähdin ajeleen, täydet kamppeet päällä ja onnellisena, niin eipä mennyt kuin muutama satametriä niin hyytyi ja sammui, häpeällistä ja vittumaista! hetken päästä lähti taas ja toimi parinkympin lenkin ok.
Arvelin että bensapumpus vikaa, ja kun noita sähköosia sitten hiukan tökki mensselillä niin tuli varma vika, peltiläpyskä sujahti johonkin ja se jousi lensi pois..., no nyt sain tuon hapettuneen paskaläjän kasaan ja vedin johdot varmuuden välttämiseksi uudestaan, siihen akun viereen mistä tulevatkin.
Kysymys; pitäiskö tuon pumpun nakuttaa jatkuvasti noin tyhjäkäynnillä, omassani napsuu noin viiden sekunnin välein, välissä useampiakin napsuja... ja miten hemmetissä tuo mopo sitten toimii noinkin hyvin jos pumppu sökö?
Ajelin tuossa edestakas hiljaa välillä kiihdytellen eikä mitään ongelmaa, mutta lämpinäkään tuo pumppu ei jatkuvasti napsu.
Käykääpä joku tunnusteleen omaanne, siis pumppua...
Ja aina kun lyö virran päälle se napsahtaa sen yhden kerran kuten asiaan kuuluukin? Eli voisko tuo olla silleen suunniteltu että rauhallisessa ajossa tai tyhjänä käytettäessä ei pumppaile koko aikaa koska bensaa mene läpi niin vähäsen, toiveajattelua ehkä.?
En muuten tuon kans tappelis hetkeäkään mutta yllättävän kallis osa, stormilla hinta tuon 199€
Vastaus; ei kuuluu nakuttaa koko aikaa, toiminta on helppo havainnollistaa laittamalla bensahana OFF asentoon ja mopo käyntiin, ehyt pumppu, kuten tässäkin tapauksessa, alkaa HETI naputtamaan kiihtyvällä tahdilla, ja sammuu kun bensahana aukaistaan.
Hyvä ettet vielä ostanut uutta pumppua, senkin pallinaama
Tulipa kuitenkin uudet kärjet tilattua niin tulee toimivasta vielä parempi.
Oletko nyt aivan varma asiasta ?
Viimeksi kun broidin kawa zxr 750 kävi huollossa niin ihan Oikea Ammattin harjoittaja sanoi että kyseisessä mallissa tuo bensapumpun nakutus jatkuvasti on normaalia.
Omasta mielestä tuo tuntui myös hassulta mutta kun en ollut asiasta varma niin luotin Ammattilaisen sanaan.
Ps.Valtuutettu Kawa huoltaja.
Horo Elää !