Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 71:sta
  1. #1
    Tere.

    Asiasta varmaan 20 keskustelua, mutta kertokaas vähän tyhmemmälle.

    Kouvolan motonetissä kävin katteleen öljyjä:

    10W40 Motox Synteettinen, 30E
    10W40 Motul Synteettinen, 37E
    15W50 Teboil Synteettinen, 40E
    15W50 Motul Syntettinen, 50E
    ---------------------------------------------
    20W50 Motox Mineraali, 15,50E
    20w50 Motul Mineraali, 45E


    Nämä nyt löysin hyllyltä ja kertokaas mikä olis "paras" valinta (jos delvacia ei lasketa )

    Tyttöystävän Kawasaki GPZ 500S -88 vaihdoin viime kauden alussa öljyt, hondan 10W30 öljyt.
    Sen jälkeen ollut vähän tahmea vaihtaa vaihteita ja vapaalle saaminen on ollut melko vaikeaa tämän jälkeen :/
    Ei tietoa mitkä olivat edelliset öljyt, eli mikä öljy sopisi parhaiten tähän tapaukseen ?
    Kun ennen öljyn vaihtoa toimi PALJON paremmin vaihteet !

    Toinen potilas:
    CBR 954 RR -02, tähänkin pitäisi vaihtaa öljyt nyt kesän alussa. Jos nuista öljyistä pitäisi valita niin mikä öljy sopisi parhaiten tälle pyörälle.
    Jos jollain huonoja kokemuksia jostain öljystä, että vaihteet ei mene niin nätisti ja vapaata ei meinaa saaha päälle niin kertokaa ihmeessä !!!
    Jee Jee
  2. #2
    Se öljy mitä viimeksi ostin motonetistä jäi sulta huomaamatta eli Shell Advance Ultra 4-T ( 10W40 ja 15W50) Hyvin on toiminut ja mopona busa, mutta ei hajua mikä on paras.. ja haihdunkin tästä takavasemmalle ennen kun se varsinainen "öljyjähnä" edes alkaa..
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  3. #3
    Hondan oma öljy,mitä ovat tohon aikanaan suositelleet,om puhdas mineraaliöljy,joten siitä alkaisin.
    Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
  4. #4
    Ei mikään noista eikä es delvac vaan kokeiles Neste turbo LXE 10w-40 synteettinen tai sit sama mut 15w-40 mineraalina. Saa ihan tavan Nesteen huoltsikoilta eikä es törkeen kallistakaan.
  5. #5
    Lainaa K-Päkä kirjoitti Katso viesti
    Ei mikään noista eikä es delvac vaan kokeiles Neste turbo LXE 10w-40 synteettinen tai sit sama mut 15w-40 mineraalina. Saa ihan tavan Nesteen huoltsikoilta eikä es törkeen kallistakaan.
    Sama öljyhän se on,ku Delvac,Teboilin "Delvac on Power plus 15w40.Näistä ku valkkaa edullisimman.Samaa paskaa eri nimillä
    Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
  6. #6
    Lainaa samba2 kirjoitti Katso viesti
    mikä olis "paras" valinta
    Varmaankin öljy, jonka viskositeetti- ja API-luokitukset on suosituksen mukaiset. Listassasi oli viskositeetti ja hinta, pelkästään niillä saattaa mennä hieman leppään.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  7. #7
    Kawasaki GPZi:
    Prkl kun ei tiedä mitä vanhaomistaja oli käyttäny ennen tuossa mopossa öljynä, kun silloin niin nätisti toimi vaihteet.
    Mutta näin perstuntumalta, minkälainen viskositeetti pitäisi olla.
    Esim. kun vertaa tuohon edelliseen mitä laitettin oli 10W30. Pitäisikö olla siis jäykempää öljyä?
    Toisin sanoen kuinka paljon tuolla numerolla on väliä ?

    Honda 954RR:
    Tähänki varmaan paras olis tuo hondan oma öljy, mutta kun nuita öljyjä on vaan "ärsyttävän" paljon.
    Valinnanvaraa on liikaa niin ei osaa omalla järjellä ajatella "järkevästi".
    Eli eihän sitä mitään muuta toivois, että toimis vaihteet pehmeästi ja kone kävis nätisti ilman ylimääräisiä ääniä !
    Jee Jee
  8. #8
    Lainaa pecha kirjoitti Katso viesti
    Varmaankin öljy, jonka viskositeetti- ja API-luokitukset on suosituksen mukaiset. Listassasi oli viskositeetti ja hinta, pelkästään niillä saattaa mennä hieman leppään.
    Ai nytkö ei enää moponkuvaöljytkään kelpaa,jos niitä ei oo ostettu valtuutetusta moponkuvakaupasta?
    Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
  9. #9
    Lainaa grandi67 kirjoitti Katso viesti
    Ai nytkö ei enää moponkuvaöljytkään kelpaa,jos niitä ei oo ostettu valtuutetusta moponkuvakaupasta?
    Enhän suinkaan niitä poissulkenut tässä
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  10. #10
    Siihen vanhaan kawaan en muuta laittaisi,kun Delvakkia.Toimii varmasti parhaiten.Vuonna 88 kun ei moottoripyörien moottoreita suunniteltu synteettisille kurille.
    Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
  11. #11
    Liki pitäen samaahan ne on. Jostain syystä toiset on parempia ku toiset, persdynolla.
  12. #12
    En halua olla epäkohtelias,mutta jos täältä pitää kysyä mitä öljyä pyörään,niin
    kannattaako koko harrastusta aloittaa?
    Yhtä ja oikeaa vastausta täältä ei saa.
  13. #13
    Lainaa pecha kirjoitti Katso viesti
    Varmaankin öljy, jonka viskositeetti- ja API-luokitukset on suosituksen mukaiset. Listassasi oli viskositeetti ja hinta, pelkästään niillä saattaa mennä hieman leppään.
    Myydäänköhän nykyään edes sellaista 4-tahtimoottoriöljyä mikä ei täytä tai ylitä moottoripyörien ohjekirjoissa mainittua API-luokitusta?
    Bilteman halvimmassakin "mp-öljyssä", 5.99e litran pönikkä, on API SJ-luokitus
    Viimeksi muokannut: jyk4; 31.03.2012 klo 22:15.
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  14. #14
    kesällä tuli ajettua 4tkm motul 5100 10-40 ölpällä. jostain syystä zetori ei tykännyt, kone resonoi jostain syystä. vaihto belray...johonki poisti resonoinnit. tiskillä myjä totesi, kun mainitsin asiasta, että kaverilla pyörän kone resonoi/täristi tuolla motulin aineella. syksyllä, ennen seisontaa vaihdoin valvolinen sopat koneeseen, kyllä kävi nätisti. jostain syystä mun pyörän öljyjen kesto on luokkaa 4000 km. tämän jälkeen korva kertoo ölpän antautuneen...josko syy olisi ajotyyli
    kawasaki ZZR1100 -93D, motti päivitetty -95 D2
    edelleen voimaa tarvittaessa.

  15. #15
    Öljyn valinta on helppoa.

    Valitset minkä tahansa tunnetun valmistajan moottoripyörään tarkoitettua öljyä jossa laatuluokitukset täyttyy, jolla kytkin toimii ko. pyörässä ja mihin itse tunnet luottavasi...
  16. #16
    Lainaa kake1969q kirjoitti Katso viesti
    jostain syystä mun pyörän öljyjen kesto on luokkaa 4000 km. tämän jälkeen korva kertoo ölpän antautuneen
    jos et ole jo niin kantsii hakea öljyfirmojen hommiin, niillä varmaan olisi käyttöä noin tarkalle korvalle... auringontarkoista persdynoistahan .org:issa on jo vähän ylitarjontaakin
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  17. #17
    Kaveri lykkäs mopoonsa GS 600 noi motorexit 10w - 40 ja eipä ole mopo noista kummissaan. Itte lykkäsin Pirkkoon tänään motulin 10w-40 taas kun se ölppä tuntuu olevan vaihteille mukava. Kesällä kun tuo keli lämpiää niin sitten menee taas 15-50 esteri. Noi toimaa mulla hienosti.
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  18. #18
    Saa nauraa, mutta Motulin 5100:ssa on hauska ominaisuus eli tuoksahtaa tuoreena ikäänkuin jollekin parfyymille tai käsisaippualle. Vaihtotarpeen voikin ennakoida sillä, että haisu häviää. Omassa pyörässä helppo "haistella" vaihtotarvetta samalla kun tikusta seurailee öljypinnan korkeutta.

    Teboiliakin on tullut käytettyä, mutta enpä ole huomannut muuta eroa (kulutus tms.) kuin, että Teboililla vaihteisto alkoi kolahdella ehkä 5000 km korvilla kun taas Motulilla meni huomaamatta yli vaihtovälin 6000 km... no silloin oli jo em. haisutkin kaikonneet No nämä on näitä mutujuttuja.

    Seuraavassa vaihdossa ajattelin kokeilla noiden 15W50:n sijaan jotakin valmistajan suosittelemaa 10W40:stä. Taitaa sama suositus olla GPZ:ssa samoin kuin CBR:ssäkin.
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  19. #19
    Lainaa perttuvv kirjoitti Katso viesti
    Saa nauraa, mutta Motulin 5100:ssa on hauska ominaisuus eli tuoksahtaa tuoreena ikäänkuin jollekin parfyymille tai käsisaippualle. Vaihtotarpeen voikin ennakoida sillä, että haisu häviää. Omassa pyörässä helppo "haistella" vaihtotarvetta samalla kun tikusta seurailee öljypinnan korkeutta.

    Teboiliakin on tullut käytettyä, mutta enpä ole huomannut muuta eroa (kulutus tms.) kuin, että Teboililla vaihteisto alkoi kolahdella ehkä 5000 km korvilla kun taas Motulilla meni huomaamatta yli vaihtovälin 6000 km... no silloin oli jo em. haisutkin kaikonneet No nämä on näitä mutujuttuja.

    Seuraavassa vaihdossa ajattelin kokeilla noiden 15W50:n sijaan jotakin valmistajan suosittelemaa 10W40:stä. Taitaa sama suositus olla GPZ:ssa samoin kuin CBR:ssäkin.
    Kattelin saksankielisestä manuaalista, että suositellaan GPZ:n SE tai SF SAE 10W40,10W50 ja 20W40,20W50
    Onko nuo SE,SF,SAE niitä luokituksia mitä pitäisi katella ?

    Onkos nyt koneessa oleva 10W30 hondan öljy litkumaisempaa verrattuna tuohon 10W40:seen ?
    Että pitäskö yrittää löytää 10W50:sta, joka olis varmasti tarpeeksi jäykkää öljyä
    Jee Jee
  20. #20
    Oljykyselyihin pitäis aina laittaa äänestys pystyyn, niin vois sitten valita sen eniten ääniä saaneen öljyn koneeseen)

    Itte laittaisin noista tuon Motulin 10W/40 molempiin ja ajelisin niillä. Tietysti myös suodatin vaihtoon samalla kun merkki vaihtuu.
    ZX10R -08
    S1000RR -11

  21. #21
    Lainaa samba2 kirjoitti Katso viesti
    Kattelin saksankielisestä manuaalista, että suositellaan GPZ:n SE tai SF SAE 10W40,10W50 ja 20W40,20W50
    Onko nuo SE,SF,SAE niitä luokituksia mitä pitäisi katella ?

    Onkos nyt koneessa oleva 10W30 hondan öljy litkumaisempaa verrattuna tuohon 10W40:seen ?
    Että pitäskö yrittää löytää 10W50:sta, joka olis varmasti tarpeeksi jäykkää öljyä
    Ennen kuin teet yhtään mitään, suosittelen perehtymään esimerkiksi seuraaviin:

    http://www.teboil.fi/Publication.asp...5637;5650;5651

    http://www.teboil.fi/Publication.asp...5650;5652;5653
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  22. #22
    10W30 on juoksevampaa kuin 10W40 ja 10W40 lienee ihan hyvä yleisöljy. Purkin kyljestä olen itse aina varmistanut vain, että öljy pitää sisällään kytkimen suoja-aineen.
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  23. #23
    Lainaa perttuvv kirjoitti Katso viesti
    että öljy pitää sisällään kytkimen suoja-aineen.
    Mitähän ainetta tuo sitten on?
  24. #24
    Lainaa panman kirjoitti Katso viesti
    Mitähän ainetta tuo sitten on?
    Aivan, joku jos kertois mullekkin,mitä se legendaarinen,myyttinen aine on.Minä kun oon aina ollut siinä luulossa,että märkäkytkin tykkää lisäaineettomasta perus öljystä.
    Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
  25. #25
    10W30 on juoksevampaa kuin 10W40 ja 10W40 lienee ihan hyvä yleisöljy. Purkin kyljestä olen itse aina varmistanut vain, että öljy pitää sisällään kytkimen suoja-aineen.
    Eipä tuossa juoksevuudessa kait mitään mainittavaa eroa ole. Se ero noissa on, että kun ulkolämpötila nousee päälle +30 asteen, niin 10W40 pelaa paremmin. Viskon alaraja voisi hyvinkin olla 15W, harvempi meistä ajelee 10 asteen pakkasella. Kytkimen suojaaine sitten, mikähän tuo oikein lienee? Yleensä sen parempi öljy on kytkimelle, mitä vähemmän öljy sisältää erilaisia lisäaineita.
  26. #26
    Ei ole mitään hajua mitä se kytkimen suoja-aine on, mutta sellaisen purkin olen hyllystä aina valinnut, missä kyseinen ainesosa on.
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  27. #27
    Lainaa polip kirjoitti Katso viesti
    En halua olla epäkohtelias,mutta jos täältä pitää kysyä mitä öljyä pyörään,niin
    kannattaako koko harrastusta aloittaa?
    Yhtä ja oikeaa vastausta täältä ei saa.
    Joo ei saa. Kyllä mä lähtisin epätietoisena ihan ekana liikkeelle siitä että mitä plootua ja viskoa se valmistaja on mahtanut kyseiseen vehkeeseen suositella.
    Ei pitäis kaiken järjen mukaan olla se kaikista huonoin valinta?
    Murjaanien kuningas!
  28. #28
    Lainaa samba2 kirjoitti Katso viesti
    Tere.

    Asiasta varmaan 20 keskustelua, mutta kertokaas vähän tyhmemmälle.

    Kouvolan motonetissä kävin katteleen öljyjä:

    10W40 Motox Synteettinen, 30E
    10W40 Motul Synteettinen, 37E
    15W50 Teboil Synteettinen, 40E
    15W50 Motul Syntettinen, 50E
    ---------------------------------------------
    20W50 Motox Mineraali, 15,50E
    20w50 Motul Mineraali, 45E


    Nämä nyt löysin hyllyltä ja kertokaas mikä olis "paras" valinta (jos delvacia ei lasketa )

    Tyttöystävän Kawasaki GPZ 500S -88 vaihdoin viime kauden alussa öljyt, hondan 10W30 öljyt.
    Sen jälkeen ollut vähän tahmea vaihtaa vaihteita ja vapaalle saaminen on ollut melko vaikeaa tämän jälkeen :/
    Ei tietoa mitkä olivat edelliset öljyt, eli mikä öljy sopisi parhaiten tähän tapaukseen ?
    Kun ennen öljyn vaihtoa toimi PALJON paremmin vaihteet !

    Toinen potilas:
    CBR 954 RR -02, tähänkin pitäisi vaihtaa öljyt nyt kesän alussa. Jos nuista öljyistä pitäisi valita niin mikä öljy sopisi parhaiten tälle pyörälle.
    Jos jollain huonoja kokemuksia jostain öljystä, että vaihteet ei mene niin nätisti ja vapaata ei meinaa saaha päälle niin kertokaa ihmeessä !!!
    Nuo ylhäällä mainitsemasi "synteettiset" öljyt eivät ainakaan kaikki taida olla synteettisiä, vaan semi-synteettisiä. Tuo hinta kun näyttää sen verran huokealta. Esim. täyssynteettinen 10/40 mopon kuvalla varustettu 4l ölppä on gyl dyyriimpää.
    Kawasaki VN1500 mean streak -02.
  29. #29
    Lainaa esanssia kirjoitti Katso viesti
    Nuo ylhäällä mainitsemasi "synteettiset" öljyt eivät ainakaan kaikki taida olla synteettisiä, vaan semi-synteettisiä. Tuo hinta kun näyttää sen verran huokealta. Esim. täyssynteettinen 10/40 mopon kuvalla varustettu 4l ölppä on gyl dyyriimpää.
    En nyt tiedä onko täyssyntettiset niin kauhean kalliita verrattuna semisynt. 4L Motul 300V saa alle 50e kotiin kannettuna
    Toki siitä voi maksaa myös 124e http://www.mpt.fi/index.php?productID=28517, jos tuntuu saavan liian edullisesti muualta
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  30.  
  31. #30
    Lainaa esanssia kirjoitti Katso viesti
    Nuo ylhäällä mainitsemasi "synteettiset" öljyt eivät ainakaan kaikki taida olla synteettisiä, vaan semi-synteettisiä.
    Jep... ja motonet ilmoittaa näin. 37e motul on osasynteettinen ja 30e motox on synteettispohjainen...kai tämä jälkimmäinenkin tarkoittaa semiä?
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen