Sivu: 1 / 5:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 133:sta
  1. #1
    Eli, ensipyörä on melkein hankittu ja mp-messuilta olis tarkoitus lähteä hankkimaan ajokengät ja ehkäpä takin tynkääkin entisen tilalle.

    Tietämätön aloittelija kyselee, millaiset ovat ominaisuuksiltaan oikeasti hyvät ajokengät? Tukevat kai tietysti, mutta mitä muita juttuja kannattaisi ottaa huomioon? Muistan autokoulussa opettajan puhuneen, että hän tykkää kengistä missä vetoketju on ulkosyrjällä jottei se avaudu. Ehkäpä hyviä kokemuksia kestävästä merkistä tms?
    Samoin sitten vielä tekstiili- ja nahkatakit, onko merkeillä juurikaan kestävyyseroja? KIITTÄÄ ja pyytää anteeksi jos vastaavat ketjut löytyykin jo (linkittäkää), haulla tätä ei lykästänyt. !
  2. #2
    Itse ostin http://www.oxtar-boots.com/tcsrx.html tuollaiset tänään, onko porukalla kyseisistä kengistä kokemuksia?
    Signature
  3. #3
    Käyttötarkoitus varmasti sanelee mitä hyviä ominaisuuksia tarvitsee. Ratasuojausta, vedenpitävyyttä, helppoa pukemista ja kävelyä vaiko jotain muuta?

    Jos ostaa yleiskenkää perusajeluun niin eiköhän se käyttömukavuus ole yksi tärkeimmistä ominaisuuksista. Nilkan suojaukseen/tukeen kannattaa kiinnittää huomiota. Sovittamalla löytyy se oma ja myyjä osaa neuvoa siinä vieressä.

    Hankala antaa jotain yleispätevää infoa...
  4. #4
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Itse ainakin välttäisin kaikkia vetoketjullisia ajokenkiä. Se ketju ei kestä kuitenkaan ikuisuuksia ja antautuu varmasti mahdollisimman paskassa paikassa ja viimeistään siinä kaadossa. Käyttötarkoitus sanelee aika paljon millainen kenkä on paras, mutta jos ajattelee puhtaasti ajamista ja turvallisuutta, on oikea valinta ratasaapas (mikäli vain pyörätyyppi antaa myöten, customilla on v*ttumaista (ja urpon näköistä) ajella ratasaappaissa). Seuraava valintakriteeri onkin se, että tarvitseeko saappaan, joka pitää vettä vai ajaako mieluummin tuuletetulla kengällä.

    Lyhyesti siis:

    1) Turvallisuus = Nilkan tuki + kovat suojat + kova pohja suojaamassa jalkaa jos sattuu jäämään mopon alle.
    2) Mukavuus = Kengän pitää istua jalkaan hyvin ja olla helposti puettavissa/riisuttavissa ja sopia käyttötarkoitukseen.
    3) Vedenpitävyys, tuulettuvuus, ulkonäkö yms. tingeltangeli
    4) Kävely = Ajamista varten ne kengät on, ei ympäriinsä haahuilua. Laskettelumonoillakin kävelee hissiltä rinnebaariin, joten millä tahansa ajosaapikkaalla pääsee pyörän päältä kahvimukin ääreen.
    Superbike #7
  5. #5
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    1) Turvallisuus = Nilkan tuki + kovat suojat + kova pohja suojaamassa jalkaa jos sattuu jäämään mopon alle.
    2) Mukavuus = Kengän pitää istua jalkaan hyvin ja olla helposti puettavissa/riisuttavissa ja sopia käyttötarkoitukseen.
    3) Vedenpitävyys, tuulettuvuus, ulkonäkö yms. tingeltangeli
    4) Kävely = Ajamista varten ne kengät on, ei ympäriinsä haahuilua. Laskettelumonoillakin kävelee hissiltä rinnebaariin, joten millä tahansa ajosaapikkaalla pääsee pyörän päältä kahvimukin ääreen.
    Siinäpä on hyvä lista pitäisi melkein laittaa talteen. Oma valinta oli TCX Competizione S katu/matkailukäyttöön.
  6. #6
    Oma valintani oli tämä http://www.fc-moto.de/TCX-Competizione-S-Gore-Tex-Boots

    Oivat popot mutta tällä hetkellä toinen suutarilla ja kun vetskarin ommel antoi periksi.
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  7. #7
    Mites noi TCX Competizione kengät matkalla jos haluaa välillä käydä esim. käydä tutustumassa paikallisiin kaupunkeihin jalan niin meneekö kävely puujalkamaiseksi vai tuntuuko suht siedettävältä..?

    Kokemuksia tuosta Competizionen gore-tex mallista..?
    ________________________

    Triumph Speed Triple -08

    Kawasaki Z 750 -04
  8. #8
    Lainaa AOT kirjoitti Katso viesti
    Mites noi TCX Competizione kengät matkalla jos haluaa välillä käydä esim. käydä tutustumassa paikallisiin kaupunkeihin jalan niin meneekö kävely puujalkamaiseksi vai tuntuuko suht siedettävältä..?

    Kokemuksia tuosta Competizionen gore-tex mallista..?
    Kyllä noilla kävelee kaffelle mutta lenkille en lähtis.

    EDIT: Eli joo mun mielestä melkoisen ok kävellä mutta maasto reippailu koitettiin viime suvena ja se vasta
    Viimeksi muokannut: Suzu-ukko; 31.01.2012 klo 20:43.
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  9. #9
    Lainaa AOT kirjoitti Katso viesti
    Mites noi TCX Competizione kengät matkalla jos haluaa välillä käydä esim. käydä tutustumassa paikallisiin kaupunkeihin jalan niin meneekö kävely puujalkamaiseksi vai tuntuuko suht siedettävältä..?

    Kokemuksia tuosta Competizionen gore-tex mallista..?
    Itseltäni löytyy ko. saappaat ilman Gore-Texiä. Ovat kävelyä ajatellen vähän turhan jäykät ja natisevatkin vielä. Silikonilla toki natinat häipyy vähäksi aikaa. Itse hankin tosin kyseiset kengät ajamista ja turvallisuutta varten ja siihen ne ovatkin osoittautuneet päteviksi.
  10. #10
    Lainaa AOT kirjoitti Katso viesti
    Mites noi TCX Competizione kengät matkalla jos haluaa välillä käydä esim. käydä tutustumassa paikallisiin kaupunkeihin jalan niin meneekö kävely puujalkamaiseksi vai tuntuuko suht siedettävältä..?

    Kokemuksia tuosta Competizionen gore-tex mallista..?
    Ollu Competizione S kengät ny 2 kautta käytössä, enkä oo valittamista keksiny kuin siitä narinasta, mutta senkin saa pois ku laittaa lubea väliin.
    Yamaha T7 World Raid -22
    Honda CB1000RA -10


  11. #11
    Minulla oli aiemmin Alpinestars SMX-4 Gore-Texit. Näiden vedenpitävyys oli erinomainen, ehdin testata melkoisissa äärioloissa. Parilla Euroopan reissulla tuli lampsittuakin nämä jalassa ihan reilusti. Kerran oli jalassa jopa paintball-pelin ajan

    Nykyiset ovat asteen verran paremmin nilkkaa suojaavat XPD:t ja noiden kanssa ei paljon viitsi ylimääräistä hölkkäillä. Sateellakin losottaa samantien läpi. Kompromissi siis tämäkin hankinta, kukin painottaa ominaisuuksia tarpeensa mukaan.
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  12. #12
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Käyttötarkoitus sanelee aika paljon millainen kenkä on paras, mutta jos ajattelee puhtaasti ajamista ja turvallisuutta, on oikea valinta ratasaapas (mikäli vain pyörätyyppi antaa myöten, customilla on v*ttumaista (ja urpon näköistä) ajella ratasaappaissa). Seuraava valintakriteeri onkin se, että tarvitseeko saappaan, joka pitää vettä vai ajaako mieluummin tuuletetulla kengällä.
    Turvallisuudessakin voi musta mennä vähän överiksi. Noi ratasaappaat kun on kohtuu aikaa vieviä pukea ja joskus aika tiukkoja niin kuin niiden pitää ollakin niin ne ei paljoa auta jos ne jää sinne eteiseen sen takia kun ei vaan jaksa niitä vetää jalkaan. Siis jos käy aktiivisesti radalla ja ymmärtää niiden "haasteellisen luonteen" niin sit ehdottomasti ratapopot mut muuten pitkävarrellinen sport -jalkine on varsin hyvä.

    Itellä ollu A tähden Supertech R:t ja oon ollu niihin äärettömän tyytyväinen. Ne kun ei edes natise ja kyllä niillä kahvillekin kävelee mut niin kuin Nitrous mainitsi niin on ne vähän urpon näköset pelkästään kaupungilla käppäilyyn.
    "On tilanteita jolloin Mustanaamio poistuu viidakosta ja liikkuu kaupungissa kuin kuka tahansa meistä"
  13. #13
    Lainaa killa kirjoitti Katso viesti
    Minulla oli aiemmin Alpinestars SMX-4 Gore-Texit. Näiden vedenpitävyys oli erinomainen, ehdin testata melkoisissa äärioloissa.
    Minulla taisi olla tuosta aiemmat versiot SMX-jotain, ja ne oli kyllä kaikinpuolin varmaankin parhaat ajosaappaat, mitä olen tähän saakka omistanut. Jäi uusimatta samanmerkkisillä vain siksi, kun uuden mallin hinta pompsahti jonnekin 400 huitteille. Tosiaan nilkan suojaus noissa ei ole aivan parhaiden ratapopojen luokkaa, mutta kokonaisuutena kyllä silti keskiverto touring-saapasta paljon jämäkämpi, eikä kuitenkaan ollenkaan epämukavat pukea tai edes kävellä.

    Jos oikeasti vedenpitävää haluaa, niin siinä tapauksessa Gore-Tex on hyvä valinta. Muitakin ihan päteviä kalvoja on, mutta sitten löytyy myös selvästi heikompia, ja niistä voikin olla vaikea tietää, mitä laatua ostaa.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  14. #14
    Lainataanpas topikkia. Mites onko porukalla kokemusta lyhyt vartisista kengistä. Katu käyttöä ajatellen varmastikkin mukavemmat, mutta onko tarpeeksi suojaavat? Mitenkäs noitten vetoketjullisten kestävyys. Hajoavatko samantien? Tässä eräs malli joka tuli vastaan selatessa. http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/...One-Boots-0001 Vai kannattaako suosiolla katsella pitkävartisia..
  15. #15
    Mulla on TCX:n lyhyet "crossikengät" helleiltojen kohviajeluille mutta en kuunaan päivänä lähtis niillä esim reipasvauhtiseen mutkanraiskaukseen. Sen verta turvattomilta ne tuntuu kun on molemmat sääri- ja pohjeluut kertaalleen katkaissut.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  16. #16
    Maiharit ??
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  17. #17
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mä ostin Louikselta ihan kokeeksi viimetalvena jotkut semmoset Probiker Shortyt muistaakseni, lyhytvartiset ja jotain alta neljäkymppiä tms. Olin ja olen positiivisesti yllättynyt, kyllä niillä tiiliseinää potkiskelee ilman että varpaat sattuu ja on laadukkaan oloiset muutenkin. Ei toki mitään erityisiä suojia nilkalle tms. mutta jämäkät muuten. Mukavat ne on ajofarkkujen kanssa helteellä kun varpaiden lomasta kiertää ilma
  18. #18
    Viime mp-messuilta ostin Sidi blade nilkkurit. Alkuun ne oli hieman kovat koppurat, mut jo puolessavälissä kautta ne tuntu ihan mukavilta. Farkkujen kanssa oiken mukavat, ja pystyy kävelemäänkin kohtuu pitkästi.
    Yamaha T7 World Raid -22
    Honda CB1000RA -10


  19. #19
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Robespierre kirjoitti Katso viesti
    Turvallisuudessakin voi musta mennä vähän överiksi. Noi ratasaappaat kun on kohtuu aikaa vieviä pukea ja joskus aika tiukkoja niin kuin niiden pitää ollakin niin ne ei paljoa auta jos ne jää sinne eteiseen sen takia kun ei vaan jaksa niitä vetää jalkaan.
    Omat ratapopot menee katuajeluja varten jalkaan helposti n. kymmessä sekunnissa. Nopeemmin siis kuin vaikkapa lenkkitossut.

    Edittiä: Vaikka osa ratasaappaista onkin aika vaivalloisia normaalissa käytössä, löytyy myös malleja joiden pukeminen ja riisuminen on lähes yhtä helppoa kuin jonkun suojattoman tarralla sulkeutuvan ajokengän.
    Viimeksi muokannut: Nitrous; 01.02.2012 klo 00:00.
    Superbike #7
  20. #20
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Omat ratapopot menee katuajeluja varten jalkaan helposti n. kymmessä sekunnissa. Nopeemmin siis kuin vaikkapa lenkkitossut.
    Poikkeuksia löytynee varmasti molempiin suuntiin. Sun Pumat on varmasti nopeimmasta päästä mutta pitsinnypläyksestä pitää olla kyllä musta vyö jos esimerkiksi Sidin ratapopoja meinaa tohon aikaan jalkaansa laittaa
    "On tilanteita jolloin Mustanaamio poistuu viidakosta ja liikkuu kaupungissa kuin kuka tahansa meistä"
  21. #21
    Tässä myös itsekin miettinyt, että hommaisi kakkoskengiksi lyhytvartiset, ykköskengän virkaa toimittaa TCX Competizione S-Race Air. Työmatkoille ja pikaisille siirtymille kesäkuumalla voisi olla näppärä tuollainen lyhkäsempi.

    Kenelläkään ei varmaan ole kokemusta A-starin SMX-2 kengistä? Pitäisi olla lähes sama kenkä kun SMX-4 mutta vaan lyhyempänä eli nilkkatuki ja kantapääsuojaus pitäisi olla ainakin ok.

    http://images.motorcycle-superstore....-MX_2_Boot.jpg
    Viimeksi muokannut: Semyorka; 01.02.2012 klo 08:21.
    Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
  22. #22
    Onkos kukaan tietoinen mahdollisista MP12 messutarjouksista..? Pitäisi hankkia toiset, vähän paremmin ilmastoidut ratamonot hellepäiville. Tuota SIDI Vorticee katsellut vähän etukäteen, onko porukalla tuosta kokemuksia?
    KTM 990 SMR -11
    ex. Kawasaki Z1000 -13, 9500km
    ex. Suzuki GSX-R 750 -11, 20500km
  23. #23
    Ostin pari vuotta sitten hyvät ja halvat, halvat jäi pian kaappiin kun niillä ei voinut kävellä. Hyvät oli Daytonan tourinkikengät (roadstar gtx) jotka saa helposti jalkaan ja jalasta, niissä on varressa vetoketjut molemmin puolin. Varren saa säädettyä sopivaksi takaosan tarroilla.

    Lestissä on leveyttä riittävästi suomalaiselle ja notkeutta sen verran että kävelee ok muutaman kilometrin tai enemmänkin. Kannattaa käydä kokeilemassa näitä
    http://www.reliatec.com/SHOP/img/DaytonaRoadstarGTX.jpg
    http://www.youtube.com/watch?v=1WENE01EUIE
    K1200GT & 701Enduro
  24. #24
    Lainaa Pakkasherra kirjoitti Katso viesti
    Tuota SIDI Vorticee katsellut vähän etukäteen, onko porukalla tuosta kokemuksia?
    Ostin männä vuonna vorticet, ilmastointi ok, suojaavuus kokeilematta mutta vaikuttaisivat kyllä kestäviltä. Alkuun siimat aiheuttivat pientä tuskaantumista, mutta kun noihin tottui niin ei ongelmia. Vähän kalliithan ne on, mutta toivotaan että laatu vastaa hintaa.

    Messuilla on sekin hyvä puoli että pääset sovittamaan, sidin kohdalla ei kannata luottaa kokonumeroon... Sievin 43 on tilavampi kuin sidin 46.
  25. #25
    Itsekin olin jo päätynyt Vorticeen mutta kun ei sopuhintaan sattunut hollille niin ostin XPD:t vähän käytettynä. Sidit on noista kahdesta kaikin puolin laadukkaammat.
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  26. #26
    Onkohan niin että esim tuollaisilla TCX Compezione S jne tyylisillä ratakengillä ei paljoa tarvi käveleskellä ympäriinsä? Itsellä kun olisi hakusessa kengät jotka suojaavat kohtuullisesti mutta joilla voi myös kävellä kunnolla. Esim muutama tunti ei-pyörän-selässä ei alkaisi vielä tuntua tuskalliselta..

    Ajattelin esimerkiksi seuraavia malleja: TCX X-Five Plus Gore-Tex Boot sekä TCX X-Five Gore-Tex Boot. Onkohan nämä kengät mistään kotoisin ja mitä eroa tuolla "Plussalla" on muuta kuin hinta? Olisivat ainakin edullisia Goretex-malleja molemmat..

    http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/...-Plus-GTX-0001

    Kiitos jos joku osaisi kommentoida tähän.
    Väärä käsitys tosiasioista saattaa johtaa ajatukseen siitä, että moottoripyöräilijät ovat kaahaajia. -Tuulilasi

    Suzuki GSX-R 750 -93
  27. #27
    Viime kausi tuli ajeltua noilla Dainesen TRQ-Race monoilla. Yllättävän mukavat nuo on kävelläkin. Kannattaa varmaan käydä vaikka Stormilla koittamassa. Ovat vaan niin pirun kuumat kesällä
    KTM 990 SMR -11
    ex. Kawasaki Z1000 -13, 9500km
    ex. Suzuki GSX-R 750 -11, 20500km
  28. #28
    Lainaa JaySon1 kirjoitti Katso viesti
    Onkohan niin että esim tuollaisilla TCX Compezione S jne tyylisillä ratakengillä ei paljoa tarvi käveleskellä ympäriinsä?
    Velipojalla on tuollaiset, ja ajokenkinä hyvät, kuten varmaan turvallisuuskin, mutta taitaa ne kyllä olla vähän jäykänpuoleiset kävelyyn.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  29. #29
    Itse ostin viime vuonna tämmöiset Puma Roadster Goretexit messutarjouksena ~100€, en muista mistä liikkeestä, mutta hyvät ovat, pitävät veden ulkopuolella ja pärjää muutaman asteen keleistä helteisiin yksillä urheilusukilla. Noilla pystyi myös ongelmitta kävelemään jonkinmoisia mutkia viime kesän Keski-Euroopan reissulla.
    ex Kawasaki Z1000SX -14
    ex Yamaha FZ6SA -06
    A-AND-B-CZ-DK-E-ENG-EST-FIN-F-D-I-LV-LT-L-PL-N-S-SCO
  30.  
  31. #30
    Lainaa Semyorka kirjoitti Katso viesti
    Tässä myös itsekin miettinyt, että hommaisi kakkoskengiksi lyhytvartiset, ykköskengän virkaa toimittaa TCX Competizione S-Race Air. Työmatkoille ja pikaisille siirtymille kesäkuumalla voisi olla näppärä tuollainen lyhkäsempi.

    Kenelläkään ei varmaan ole kokemusta A-starin SMX-2 kengistä? Pitäisi olla lähes sama kenkä kun SMX-4 mutta vaan lyhyempänä eli nilkkatuki ja kantapääsuojaus pitäisi olla ainakin ok.

    http://images.motorcycle-superstore....-MX_2_Boot.jpg
    Tänään tuli Duellin uusi kuvasto ja siitä löytyi toinen ehdokas. Eli Sidin Apex olisi myös tuollainen lyhytvartinen tossu joka on tehty Vorticen pohjalta.
    Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
Sivu: 1 / 5:sta 123 ... ViimeinenViimeinen