Tulokset 1:stä 28:een 28:sta
    Elikkä ostin viime kesänä zx 6r vm:2005 ja pyörä on papereissa 25Kw, oikeasti se on täysissä tehoissa. Kannattaako käydä katsastamassa ollenkaan täysiin tehoihin? Jos joskus siitä tulee poliisi-setä kyselemään, niin mitäs sitten tapahtuu? Tai jos kaadun ja pyörä ei olekkaan kuristettu, niin mitenköhän vakuutusyhtiö asian ottaa? Ja pyörään on vaihdettu vaimennin, eikä siitä ole mitään papereita eikä sitä laattaa missä olisi se joku hyväksyntä merkintä...äänet on aika kovat.

Jos nyt menisin sen muutoskatsastamaan, niin tulisikohan siitä vaimentimesta sanomista?
    Kannattaa ehdottomasti katsastaa se täysitehoiseksi tai kuristaa se jälleen alitehoiseksi (vakuutusmaksujen takia). Nykyisessä kokoonpanossa poliisisetä/täti ja vakuutusyhtiö ei tykkää. Eli poliisilta tullee varmasti ihan kunnon sakko (+ vakuutusmaksut takautuvasti) ja vahinkotilanteessa ja vakuutusyhtiö tuskin maksaa mitään sinulle (tai ainakin maksut on merkittävästi alennettu) ja vielä karhuaa liian vähän perittyä vakuutusmaksua ja vastapuolelle maksettuja korvauksia.

Vahinkotilanteessa poliiseilla on ihan selvä käytäntö tarkistaa ensimmäisenä kuristusten paikallaanolo, jos kuristukset on helposti havaittavissa. Toki tämän tarkistuksen tekee viimeistään vakuutustarkastaja.

Jos nykyinen pönttö ei ole katulaillinen, niin joihinkin pönttöihin saa myös jäkikäteen niitä hyväksymistarroja. Toinen vaihtoehto on toki ostaa romuttamolta tai jonkun pöntönvaihtajan vanha pönttö ainakin katsastuksen ajaksi. Niitä saa romuttamoilta suhteellisen edukkaastikin varsinkin, jos siinä on ihottumaa kyljessä.
    Lainaa Tasis_MpT kirjoitti Katso viesti
    jos kaadun ja pyörä ei olekkaan kuristettu, niin mitenköhän vakuutusyhtiö asian ottaa?
    Täällä aika usein tunnutaan kyselevän, että mitähän vakuutusyhtiö olisi mieltä asiasta X. Siihen on varmaan aika vaikea antaa täällä pätevää vastausta. Nimittäin päätöksen vakuutusyhtiön kannasta vahinkotapauksiin tekee vakuutusyhtiö itse, eikä netin ´turpakäräjät´. Nämä ovat myös ihan täysin tapauskohtaisia juttuja, joten tuskin voidaan yleistää, että aina tulisi tapahtumaan näin ja näin.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
    Muistakaa myös, että pyörän keventäminenkin muuttaa tehopainosuhdetta. Jos siis laitat vaikka 520-ketjut 530:n tilalle, tai kevyemmän pakoputken, niin poliisi heittää pyörän akun järveen ja vakuutusyhtiö ei korvaa ikinä mitään.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Muistakaa myös, että pyörän keventäminenkin muuttaa tehopainosuhdetta. Jos siis laitat vaikka 520-ketjut 530:n tilalle, tai kevyemmän pakoputken, niin poliisi heittää pyörän akun järveen ja vakuutusyhtiö ei korvaa ikinä mitään.
    KTM 990 SMR -11
    ex. Kawasaki Z1000 -13, 9500km
    ex. Suzuki GSX-R 750 -11, 20500km
    Kai se on sitten keväällä käytävä konttorilla, ja toivoa ettei niitä vaimentimen äänet häiritse. Tai ettei poliisi tule ja heitä akkua järveen Vakuutusmaksun ei pitäisi nousta kuin n.50€. Kysyin aktialta asiaa kun otin vakuutuksen, ja sieltä sitten katsoivat mitä tulisi hinnaksi täysissä tehoissa.
    Lainaa pecha kirjoitti Katso viesti
    Täällä aika usein tunnutaan kyselevän, että mitähän vakuutusyhtiö olisi mieltä asiasta X. Siihen on varmaan aika vaikea antaa täällä pätevää vastausta. Nimittäin päätöksen vakuutusyhtiön kannasta vahinkotapauksiin tekee vakuutusyhtiö itse, eikä netin ´turpakäräjät´. Nämä ovat myös ihan täysin tapauskohtaisia juttuja, joten tuskin voidaan yleistää, että aina tulisi tapahtumaan näin ja näin.
    Siksipä aikasemmassakin vakuutusyhtiön reagoimisarviossa annettiin ymmärtää sen raskaimman tuomion mukaan.
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
    Honda NC 750X 2021
    Uskoisin että katsastushenkilö toteaa ainoastaan kuristussarjan poistetuksi, esim. päättelemällä kaasun aukeamiskulmasta.
    Onhan Sinulla tarkoituksena saada pyörän paperit alkuperäiskuntoon, eli normalisoida aiemmin tehty muutostilanne.
    Äänenvaimentajaan tuskin kiinnittävät huomiota koska se ei varsinaisesti kuulu tilattuun toimenpiteeseen.
    Toki, jos moposi pitää ihan hirveetä möykkää niin viranomaisen velvollisuus olisi púuttua siihen.

Eli mä menisin katsastamaan vailla huolen häivää.
    Jos käy huonosti niin lainaa jostain hiljaisempi putki ja teet uuden reissun konttorille.
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
    Lainaa Goofy S kirjoitti Katso viesti
    Uskoisin että katsastushenkilö toteaa ainoastaan kuristussarjan poistetuksi, esim. päättelemällä kaasun aukeamiskulmasta.
    Onhan Sinulla tarkoituksena saada pyörän paperit alkuperäiskuntoon, eli normalisoida aiemmin tehty muutostilanne.
    Äänenvaimentajaan tuskin kiinnittävät huomiota koska se ei varsinaisesti kuulu tilattuun toimenpiteeseen.
    Toki, jos moposi pitää ihan hirveetä möykkää niin viranomaisen velvollisuus olisi púuttua siihen.

Eli mä menisin katsastamaan vailla huolen häivää.
    Jos käy huonosti niin lainaa jostain hiljaisempi putki ja teet uuden reissun konttorille.
    Eihän katsastusmies ole viranomainen...
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
    Silloin kun mä olin komee niin ne oli viranomaisia.
    Ymmärtänet kuitenkin ajatukseni.
    Team Green
    Lainaa Goofy S kirjoitti Katso viesti
    Silloin kun mä olin komee niin ne oli viranomaisia.
    Ymmärtänet kuitenkin ajatukseni.
    Eli eivät ollee viranomaisia koskaan ;D
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
    Honda NC 750X 2021
    Ollaankohan me ohi aiheesta?
    Tää keskustelu tuskin auttaa Tasiksen ongelmaa 25kW-merkinnän suhteen...
    Team Green
    Tein kyseisen katsastuoperaation FZR 600:seen tässä joku vuosi sitten Mansessa. Kuristus oli toteutettu kaasukahvan liikettä rajoittamalla, mikä kävi selville rekisteriotteesta. Nyt nuo kurit oli riisuttu pois, mutta merkintä "vajaatehoisuudesta" oli tallella.
    Katsastusukkeli käänteli parkkipaikalla muutaman kerran kaasukahvaa auki ja kiinni, totesi sen liikkuvan esteettä ja homma oli sillä selvä. Uusi rekisteriote tietenkin tehtiin. Konetta ei operaation takia edes käynnistetty, joten ääniin ei voitu puuttua. Vasta jälkeenpäin tajusin, että siitä olisi voinut tulla sanomista, jos niin olisi tehty. Sen verran äänekäs putki pyörässä oli.
    Olin koettanut tehdä samaa juttua aiemmin eräällä toisella katsastusasemalla ja siellä hyvin tympeän oloinen koppalakki olisi tehnyt täydellisen uusintakatsastuksen. Minun olisi pitänyt hankkia todistus siitä, miten kuristus on tehty ja kuka sen on poistanut. Kertoi katsastuksen vievän ainakin puolitoista tuntia aikaa ja vakuutti muutenkin homman olevan työläs. No en onneksi joutunut moiseen käsittelyyn, vaan käännyin kantapäilläni ympäri ja kiitin osanotosta.
    Viimeksi muokannut: Kenesis; 12.02.2012 klo 17:25.
    XX -05 Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan...

Eikö se äänenvaimenninkin kannattaisi leimata samalla, jos vain mahdollista? Alkaa tuntumaan siltä että lähivuosina poliisit tarttuvat yhä hanakammin aftermarket-putkistoihin ja vaimentimiin, joten jos vaimennin on otteessa ei siitäkään pitäisi tulla ongelmaa.
    Hitaus on malttia!
    ANY10.
    Toivottavasti olisi samanlainen operaatio sitten itselläkin, ettei pyörää edes käyntiin tarttis pistää. Mitenkäs noissa vaimentimissa menee nuo äänirajat, kyllä mä ne joskus kauan sitten oon täältä lukenu, mutta en muista enää. Tuntuu vaan, että saa olla aika "hiljaset" äänet, ettei mene sen sallitun yli. Ei tossa mun pyörässä omasta mielestä mitkään hävyttömän kovat äänet kyllä ole, mutta tuntuu ettei ne kyllä sallitun rajoissa ole, jos vähän kahvaa kääntää.

Mutta kyllä näillä puheilla jo uskaltaa mennä katsastamaan, halusin kuulla muiden ajatuksia, että kannattaako sitä ylipäänsä edes mennä muuttamaan täysiin tehoihin takaisin. Kun jostain luin, että aika moni ajaa noilla "alitehoilla", vaikka todellisuudessa on täydet käytössä.
    Lainaa Tasis_MpT kirjoitti Katso viesti
    Mutta kyllä näillä puheilla jo uskaltaa mennä katsastamaan, halusin kuulla muiden ajatuksia, että kannattaako sitä ylipäänsä edes mennä muuttamaan täysiin tehoihin takaisin. Kun jostain luin, että aika moni ajaa noilla "alitehoilla", vaikka todellisuudessa on täydet käytössä.
    Yleensä <20v:t harrastaa tuota kun ei ole korttia ajaa täysitehoista. Mutta minä en lähtisi riskeeraamaan, aina on mahdollisuus että vakuutusyhtiö haluaa perinteisesti kiemurrella korvauksista, jos pyörässä on moninkertainen määrä tehoa rekisteriotteeseen nähden. Jotain sanktiota luulisi tulevan jo siitäkin että olet maksanut liian pieniä vakuutusmaksuja
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
    Lainaa jyk4 kirjoitti Katso viesti
    aina on mahdollisuus että vakuutusyhtiö haluaa perinteisesti kiemurrella korvauksista, jos pyörässä on moninkertainen määrä tehoa rekisteriotteeseen nähden. Jotain sanktiota luulisi tulevan jo siitäkin että olet maksanut liian pieniä vakuutusmaksuja
    Tärkeä pointti nimenomaan sportti-600:ssa on se, että niissä täystehon ja 25kW:n välillä saattaa olla helposti yli 50kW:n ero. Silloin ei välttämättä enää menekään läpi esittää, että ´en minä tiennyt´.

Ja jos narahdat, niin vakuutusmaksut laskutetaan tietenkin täystehon mukaan, ja myös takautuvasti (eli todnäk siitä asti kun 25kW vakuutuksesi alkoi).

En myöskään tällaisessa kuviossa luottaisi saavani ainakaan kaskovakuutuksesta minkäänlaisia korvauksia kolaritapauksessa. Summa summarum: minusta ei kuulosta fiksulta idealta.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
    Oma kokemus -08 zx-6r:n kattastamisesta täysille tehoille:

Ajoin pyörällä Espoon A-kattastukseen ja tiskin neidolta pyysin päästä kattastusmiehen juttusille. Näytin siinä vanhat rekisteriotteet täysitehoisesta ja kuristetusta, kerroin poistaneeni kurin itse. Muistaakseni 47€ kustansi, eikä tarttenu pihalla käydä ollenkaan. Kattastusmies totesi vaan, että ei näitä tarvitse ylöspäin kattastaessa tarkistella. Ois varmaan voinu laittaa samantien vaikka 200kw.

Näinhän sen pitäiskin mennä!
    ZX-10R 2004
    Omakohtainen kokemus omasta entisestä r6:sta johon hankin saksasta kuristukset ei ollu kovin mieluinen.

Ensin sai tapella monia kuukausia katsastusasemien kanssa kuristusten laiton kanssa että onko se nyt 25kw vai ei ja pitihän siitä tulla se todistus samalla kun tilasin sarjan saksasta mutta eivät oikein varsinkaan A-katsastuksella ymmärtäneet asiaa ja katsoivat kuin pöllöt oksalla konsanaan papereitani että mitäs me näillä tehdään eihän tätä voi kuristaa näin vain 25kw.

Kävinpä sitten yamahan virallisessa huollossa laittamassa kuristukset ja sain siitä oikein paperille todistuksen jonka kanssa se sitten yllättäen meni muutoskatsastuksesta läpi, tosin eri paikassa kuin A-katsastus(en suosittele kenellekkään kyseistä vaihtoehtoa).

Täysitehoiseksi kuristaminen menikin sitten ihan helposti eli käväisin konttorilla ja sanoin että alkuperäiset paperit pitäisi saada ja että kuristukset on otettu pois. Herrasmies siellä sitten tulosteli paperit ja vilkaisi omaa akran putkea ja totesi siitä vain että "putkihan ei ole äänirajoitusten mukainen tietenkään mutta kukapa näitä laskisi!"

Helppoa tavallaan ja toisaalta siis ei, rumbaan meni ehkä asennuksineen ja poisottoineen noin 300-350e
    Suzuki Hayabusa -09 (19-22(
    Kawasaki Z1000 -08 14
    Kawasaki ZZR 1400 -07 (13-14)
    Suzuki GSX-R 1000 k6 2006 (12-13)
    Yamaha YZF-R1 -06 (11-12)
    Yamaha YZF-R6 -04 (10-11)
    Lainaa jingis kirjoitti Katso viesti
    Kävinpä sitten yamahan virallisessa huollossa laittamassa kuristukset ja sain siitä oikein paperille todistuksen jonka kanssa se sitten yllättäen meni muutoskatsastuksesta läpi, tosin eri paikassa kuin A-katsastus(en suosittele kenellekkään kyseistä vaihtoehtoa).
    Mikä asema?
    Menee aika offin puolelle mutta pakko sanoa, että A-katsastuksen asemilla en kyllä käy enää ikinä.

Eivät meinanneet päästää autoa läpi KOSKA REKISTERIKILVEN VALON _SULAKE_ oli palanut.. No ok ok, oli pikkuvikoja mutta ilman tuota olisi mennyt siis läpi. Sain onneksi tapeltua sen sillä kertaa ilman uusintakatsastusta kun kävin viereisestä puljusta ostamassa sulakkeen ja pyysin katsastusmiehen katsomaan pihalle..
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
    Lainaa Z-man kirjoitti Katso viesti
    Menee aika offin puolelle mutta pakko sanoa, että A-katsastuksen asemilla en kyllä käy enää ikinä.

Eivät meinanneet päästää autoa läpi KOSKA REKISTERIKILVEN VALON _SULAKE_ oli palanut.. No ok ok, oli pikkuvikoja mutta ilman tuota olisi mennyt siis läpi. Sain onneksi tapeltua sen sillä kertaa ilman uusintakatsastusta kun kävin viereisestä puljusta ostamassa sulakkeen ja pyysin katsastusmiehen katsomaan pihalle..
    Kuulostaa ennemminkin perin joustavalta palvelulta.
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Rahastukselta. Näytöstä kun pitää nykyään aina maksaa....
    Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
    Ei mene läpi katsastuksesta EI, E-hyväksytyllä pöntöllä. Asiasta eilen tutun katsastusmiehen kanssa puhuneena ja ensimmäinen kysymys oli nimenomaan mikä / mitkä vaimentimet..

Omani menee tällä viikolla kilpien hakureissulle ja vakio-osilla..
    Lainaa K-Päkä kirjoitti Katso viesti
    Ei mene läpi katsastuksesta EI, E-hyväksytyllä pöntöllä. Asiasta eilen tutun katsastusmiehen kanssa puhuneena ja ensimmäinen kysymys oli nimenomaan mikä / mitkä vaimentimet..

Omani menee tällä viikolla kilpien hakureissulle ja vakio-osilla..
    Eli jos menen vain katsastamaan täysitehoiseksi, niin ne kyttää mikä vaimennin mulla on? Voi perse, vaikka enhän mä ihan varma ole, että onko siinä liian kovat äänet, siltä ainakin tuntuu omaan korvaan. Kai se täytyy alkaa ainakin varmuuden vuoksi ettimään vakiopönttöä pyörään. Toivottavasti se nyt olis vaan uusien papereiden tulostus, koska tää alkaa stressaamaan pikkuhiljaa mitä lähemmäs kevättä mennään.
    Tere.
    cbr 954 rr -02
    Pyörä ostettu ruotsin puolelta loppu vuodesta ja kesällä pitäs tuo laittaa kilpiin ja samalla varmaan katsastus ihminen vilkaisee hitusen pyörää.

Nyt kiinni alkuperäinen pakoputki, mutta oikesti tuossa oli kiinni Vanes & Hines merkkinen pönttö, joka ei ole katu käyttöön tarkoitettu. Siinä luki "Not for road use", mutta hion sen pois ja maalasin sen reuna kohdan mustalla.
    Uskaltaisko tuota laittaa enään katsastuksen jälkeen pakoilleen, kun ilmeisesti aletaan katteleen nuita pakoputkia tänä vuonna ?
    Äänet on ihan mukavan möreät, ettei ole omasta mielestä kamalan voimakkaat. Tiedä sitten meneekö db testistä läpi, kun ei ole vertailu kohdetta.

Täällä lisää kuvia putkesta:
    http://samba2.kuvat.fi/kuvat/samba2/Pakoputki/

Tuosta näkee sen kohdan missä luki se teksti. Teksti oli mustan maalin alla:

Pyörä on myös 25kw papereissa, mutta todellisuudessa jotain muuta.
    Varmaan olisi järkevä laittaa tuo täystehoiseksi samalla, kun kuitenkin 950 kuutioinen. Että jos poliisit pysäyttää ihan rutiinitarkastukseen niin itse ainakin poliisina ajattelisin, että kuka piettäisi noin isoa pyörää 25kw papereissa. 75kw jos olis papereissa niin ei olisi niin epäilyttävää ?

Ja mitä tässä lukenut miten tuon pitäisi onnistua niin riittää, että sanoo kuristuksien olevan irti ja itse ottanut ne.
    Mutta minun tuurilla siellä on kuitenkin joku pilkun viilaaja, joka alkaa vaatimaan todistusta joltain merkkiliikkeeltä, ettei enään ole kuristuksia ja jotain dyno lappuja haluaa . Näin ainakin yleensä minun tapauksessa !
    Jee Jee
    Heh..
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  28.  
    Lainaa grandi67 kirjoitti Katso viesti
    Rahastukselta. Näytöstä kun pitää nykyään aina maksaa....
    Lainaa Z-man kirjoitti Katso viesti
    Heh..
    Pakko kysyä, maksoikos se näyttö jotain?