Tulokset 1:stä 21:een 21:sta
    Eli millä puhdistaa jarrulevyt öljystä/rasvasta? Vaikuttaako turvallisuuteen miten öljyiset levyt? Kyseiset levyt ovat Braking-merkkiset, melko uudet.
    Mikä tahansa miesten Ikea myy rasvanpoistoon tarkotettuja aineita (yleensä kai asetoni). Brake cleaner toisella kotimaisella.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
    tossahan tuo oli,, tuskin enenpää keskustelua aikaiseksi saa jollei joku tarjoa ruokaöljyä tai Delvakkia

Edit: joku vois tarjota fairii, onhanse tarkoitettu "rasvan poistoon" ja sen jälkeen joku vois tarjota delvakkii nakkien paistamiseen.

Delvacilla puhdistuu sitten geenipooli
    Lainaa (jp_89 @ Joulu. 29 2011,01:13) kirjoitti
    Delvacilla puhdistuu sitten geenipooli *
    Justiinsa katoin sen Darwin -elokuvan :-)

Nyt tais mennä paskanjauhamiseksi..

Eli ihan normaali brake cleaner (=asetoni paineistetussa pullossa) toimii.
    -Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
    Brake cleaner mainittu ja sitä itsekin suosin, pelkille levyille, paloille en.

Jos levyt ovat olleet jossain jo käytössä, niin siihen lisäksi vielä 80 hiomapaperilla pyyhkäiset molemmat puolet levystä, jollet tiedä millä paloilla ja mihin suuntaan levyt ovat pyörineet. Ja niin että lasitus / edellisten jarrupalojen materiaalijäämät saat pois. Ei siis tarvitse rystyset verillä hinkata, vaan kevyesti pyyhit molemmin puolin.

Saattaa kuulostaa hullulta, mutta esim. kilpureissakin pyyhkäsin nuo levyt aina puhtaaksi kun vaihdoin uudet palat ja etenkin jos palojen merkki ja materiaali vaihtui.
    "Starvin' Marvin"

Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
    Vanhaa, mutta ajatonta aihetta ylös.

Netistä lueskellu ristiriitasia kommentteja brake cleaner:eista. Toiset sanoo että vahingoittaa jarrumäntien tiivisteitä. Toiset taas käyttää ihan surutta.

Onko tässä nyt syytä vielä harkita jotain muita aineita vai onko Bräkleen edelleen pop?
    Honda Hornet -08 -> Yamaha R6 -08 (Varastettu) -> Honda CBR600RR -07
    Lainaa Jaskala kirjoitti Katso viesti
    Vanhaa, mutta ajatonta aihetta ylös.

Netistä lueskellu ristiriitasia kommentteja brake cleaner:eista. Toiset sanoo että vahingoittaa jarrumäntien tiivisteitä. Toiset taas käyttää ihan surutta.

Onko tässä nyt syytä vielä harkita jotain muita aineita vai onko Bräkleen edelleen pop?
    En mä sillä kyllä ainakaan ite mitään tiivisteitä putsais. Satuloista ja kiinnikkeistä ehkä isommat liat ja jarrulevyt.
    Yamaha R1 -05
    Nii no, lähinnä aattelinki että ottaako mäntien tiivisteet nokkiinsa jos ruiskii satulaan tuota mönjää? Eli en nyt varsinaisesti tiivisteitä ajatellu tolla putsata.
    Itse olin niin laiska, etten jaksanu ees ottaa satuloita irti,vaan painoin brakecleaneria purkin joka raoista sisään.. Loppu laahaaminen siihen pihatiellä 4-5 tiukkaa jarrutusta, niin haihtui viimisetkin cleanerit.. Olen joskustehnyt saman reissulla, kun jarrut keräs paskaa ja alkoi laahaamaan. Toimii. Ps. Eikä ole tiivisteet menny millensäkkään.
    o_O
    Nii no, lähinnä aattelinki että ottaako mäntien tiivisteet nokkiinsa jos ruiskii satulaan tuota mönjää? Eli en nyt varsinaisesti tiivisteitä ajatellu tolla putsata.
    Tuo haihtuu niin nopeasti pois jotta tuskin on vaaraa kumitiivisteille. Varmin tapa tuhota jarrumäntien kumitiivisteet on voidella ne jollain delvacilla tms. vaseliinilla. Jarruosien kumeihin vain siihen tarkoitettua voiteluainetta!
    KTM
    Mä oon käyttäny Mowon merkkistä jarru ja kytkin osien puhdistusainetta. Purkissa lukee ettei vaurioita kumi/muovi osia. Oon itte ainaki päästelly surutta joka paikkaan
    Yamaha T7 World Raid -22
    Honda CB1000RA -10

Jos kumien kestävyyttä jännittää, voihan Bräkleenin käytön jälkeen ruiskutella jäämät pois vedellä. Jos hifistellä haluaa, käyttää vielä autoshamppoota hieman pesuun. Mielenrauha tuon jälkeen on taattu.
    Voisin kuvitella että kumitiivisteille kävis samanlailla kun käsillekkin, kaikki pintarasva kaikkoaa ja ainakin iho kuivuu.. Tiivisteistä en sitten tiedä ottavatko siitä nokkiinsa.

Itse rasvaisin tiivisteet sillä nesteellä mitä niiden käyttökoteessa käytetään..
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
    Honda NC 750X 2021
    Niinku tarkotus ois pitää männät paikoillaan, jollon tiivisteisiin ei pääse käsiksi eli niitä ei pääse sen enempää huuhtelemaan kuin rasvaamaankaan.

Vaikuttaisi nyt kuitenkin siltä ettei se mikään kardinaali-munaus ole suihkasta satuiloita aineella. Jotku Youtube-/Foorumi-kommentit vaan teilas touhun niin totaalisesti että piti varmistaa täältä asiantuntevammalta raadilta.
    ^mikäli tiivisteelle Bräkleen pääsee, sinne pääsee myös saippuavesi.
    Ja ei ole kardinaalimunaus käyttää jarrujen puhdistamiseen jarruille tarkoitettua puhdistusainetta
    Ei mulla mihinkään kiire ole, joka kerta on moottoritielle 120 kiihtynyt...

Suzuki GSF1250SA - Kohti harmaampaa arkea

ex. K2 GSX-R750, M1800R, GSX1400, B-King
    Kaverin mopossa vuosi etupampun stefa melko lailla viime kaudella, se on tuossa kauden alussa nyt vaihdettu. Mutta edelleen levy tulee aivan rasvaiseksi, voiko sitä öljyä olla jemmassa satulassa vai mistä sitä tulee?
    GSX600F -93
    Lainaa JaniK kirjoitti Katso viesti
    Kaverin mopossa vuosi etupampun stefa melko lailla viime kaudella, se on tuossa kauden alussa nyt vaihdettu. Mutta edelleen levy tulee aivan rasvaiseksi, voiko sitä öljyä olla jemmassa satulassa vai mistä sitä tulee?
    Palat levittää öljyjäämiä satulan "sisältä". Palat kannattaa muutenkin vaihtaa, varsinkin orgaaniset tuppaa imemään sen öljyn itseensä, jossa ovat kylpeneet.
    1199S Panigale
  21.  
    Ok, pitää sanoa et hakee uudet palat. Omat satulat pesin talvella ihan fairy vedessä ensin ja sen jälkeen vielä kliinerillä, varmaan ihan ok pesutapa?
    GSX600F -93