Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Otsikossa vaihtoehdot. Kumpi ja MIKSI? Kawa uudella faceliftillä ja kummatkin ABS-jarruin.
    Vuosimallit siis noin 2010 tienoilla.
  2. #2
    Moi! Itsellä CB 1000 r 2010 malli, tänä keväänä ylivuotisena hommattu. Olen ollut erittäin tyytyväinen ajo-ominaisuuksiin. On helppo ajaa ja hallita kovemmissakin nopeuksissa. Mutkateillä erinomainen. Kaiken lisäksi on hyvännäköinen pyörä ja kaikenlaista lisäosaa on paljon tarjolla. Itse en ole tuota Z 1000 Kawaa ajanut muuta kuin vanhempaa versiota joten muut ottakoot siihen kantaa. Mutta kuten sanottua voin suositella CB 1000 R:ää kesän kokemuksella n.7000 km.



    Suzuki GSX 1100 G
    Suzuki VS 1400 intruder
    Yamaha XT 660 X Supermoto
    Suzuki GSX 1340 R -08
    Honda CB1000R-10 Xess
    Ducati 749S-04
    Suzuki GSX-R 1100
    Kawasaki GPZ 1100
    Kawasaki GPZ 750 R
    Kawasaki Z 650
  3. #3
    Vaihdoin just ja melkeen Z1000 Super Naketin isompaan. 2010 mallilla takana siis kaks kesää ja 15tkm. Loistopeli, mukavasti voimaa ja kulkua. Kävin koittamassa ennen ostoa suunnilleen kaikki tarjolla olleet nakut ja Kawa oli mulla ehdoton ykkönen. Lyhyen akselivälin ja toimivan vaihdelaatikon takia todella mukava ja näppärä peli. Parin Hondan jälkeen kerranki toimiva vaihteisto.
    Vaihdoin isompaan kun reissuillessa katteettomuus vähän haittas.
    Jos kerta mikään ei tartu TEFLONIIN, niin miten se saadaan tarttumaan pannuun?

    Kawa ZZR1400 ABS -09

    Vmax -93 -> Vmax Blackmax -97 -> Susuki GSX-R1000 -03 -> Honda CBR1000RR Repsol Special edition -05 -> Honda CBR1100XX -07 -> Kawa Z1000 -09
  4. #4
    Kawan uusimmassa mallissa mukavampi moottori ja honda on taas jotenkin leikkisämmän tuntuinen ajossa. Muilta osin aika samaa perus kauraa. Itsellä oli honda vuoden ja vaihdoin pois rata-ajoon riittämättömän kallistusvaran vuoksi mutta sama ongelma se on vissiin kawassa. Hondan ottaisin uudelleenkin jos pitäisi katukäyttöön moottoripyörä valita.
  5. #5
    Honda CB 1000R.

    Näppärä peli mutkateille ja touringiin.

    Teknisesti varma vehje. Halpa ylläpitää.

    Hyvä peli meni vaihtoon 49 000 kilometrin ja kolmen vuoden jälkeen.
    Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.

    BMW F900R K23
    BMW K1300S K15
    BMW Nine T Pure K17
    BMW K1300S K14
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Honda CB 1000R K8
    Suzuki GSR 600 K6
  6. #6
    Kysy tarakkaharakalta(si); kumman merkin värimaailma miellyttää enemmän silmää - tai sopii paremmin ajokamojen / -kypärän väriin... *

    Muutenhan nuo ei toisistaan juurikaan eroa. No, hondan varaosat ja tavoiteaikahuollot (merkkiliikkeissä) hieman edullisemmat?
    MAD (mean absolute deviation)
  7. #7
    Itsellä CB 1000 R 2009 malli. Olen ollut erittäin tyytyväinen ajo-ominaisuuksiin. On erittäin ketterä ja helppo ajaa.
    Kuin tehty mutkateille.
    Olen ajanut 2009 Z 1000 Kawaa joka on hiukan kankeampi kääntymää mutkaan. Muuten teho/paino suhde on sama.
    Z 1000 huoltovälit on 12tkm ja Hondan 6tkm.
    Jousitus on molemmissa hieman riittämätön, kuin oikein kovaa työntää.
    Hondan kallistuvarat loppuvat rata-ajossa. Kadulla harvemmin
    Terveisin Reiska

    - Kawasaki Z1000SX -
  8. #8
    -09 on vielä vanhaa mallia. Uudessa akseliväli on pikkasta lyhempi ja moottori karvan verran isompi, tais olla entisen vajaan tonnin sijaan 1050 kuutiota. Uudemman kawamallin mittaristo on digitaalinen ja kierrokset juoksee vaakasuoraan.

    Huollot kawassaki menee 6 tonnin välein, ja ihmetystä herättäen samat iridiumit joilla autossa lykätään 40 tonnia, vaihdetaan kawan huolto-ohjelmassa 12 tonnin välein.
    Jos kerta mikään ei tartu TEFLONIIN, niin miten se saadaan tarttumaan pannuun?

    Kawa ZZR1400 ABS -09

    Vmax -93 -> Vmax Blackmax -97 -> Susuki GSX-R1000 -03 -> Honda CBR1000RR Repsol Special edition -05 -> Honda CBR1100XX -07 -> Kawa Z1000 -09
  9. #9
    Molemmat varmasti hyviä pyöriä. Itse tein päätöksen keväällä ns. perstuntumalla. Ajoin parin tunnin välein molemmat pyörät ja -08 Z1000 ostin pois (ei siis uusi malli). Speksit molemmissa oli samat; hinta, kilometrit, kunto. Ei järkisyitä, Kawa oli vaan kivempi ajaa.
    Testejä näiden väliltähän löytyy useampia ja monessa todetaan että kaiken järjen mukaan valinta pitäisi olla Honda, mutta silti kawa vaikuttaa hauskemmalta.
    Kawasaki Z1000 -08
  10. #10
    Pakko mainostaa Kawaa ja todeta että 2010-11 versio ei ole facelift vaan ihan täysin uusi pyörä rungon materiaalista lähtien.
    Eli vanhempaa ja uutta ei mitenkään voi verrata toisiinsa.

    Totta lienee myös se että on täysin makuasia kumman valitsee.
    (on tietysti huonoja makuja... )
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  11.  
  12. #11
    Lainaa (Reiska_SB @ Loka. 05 2011,17:22) kirjoitti
    Itsellä CB 1000 R 2009 malli. Olen ollut erittäin tyytyväinen ajo-ominaisuuksiin. On erittäin ketterä ja helppo ajaa.
    Kuin tehty mutkateille.
    Olen ajanut 2009 Z 1000 Kawaa joka on hiukan kankeampi kääntymää mutkaan. Muuten teho/paino suhde on sama.
    Z 1000 huoltovälit on 12tkm ja Hondan 6tkm.
    Jousitus on molemmissa hieman riittämätön, kuin oikein kovaa työntää.
    Hondan kallistuvarat loppuvat rata-ajossa. Kadulla harvemmin
    Katoin ohimennen 2011 mallit, molemmat on säilyny samoina 2010 malleista

    Honda CB1000R 998c3m, teho 125hv/10000rpm, vääntö 99Nm/7500rpm, paino abs 222kg

    kawa Z1000 1048c3, teho 138hv/9600rpm, vääntö 110Nm/7800rpm, paino 221kg
    Jos kerta mikään ei tartu TEFLONIIN, niin miten se saadaan tarttumaan pannuun?

    Kawa ZZR1400 ABS -09

    Vmax -93 -> Vmax Blackmax -97 -> Susuki GSX-R1000 -03 -> Honda CBR1000RR Repsol Special edition -05 -> Honda CBR1100XX -07 -> Kawa Z1000 -09