Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 91:sta
  1. #61
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Pyörämies @ Loka. 11 2011,18:39) kirjoitti
    Jonkin verran kyllä naurattaa kun osa porukasta on niin paranoideja ja pelkkä halpa hinta aiheuttaa paljon ennakkoluuloja. Väitän skf yms. laakereilla jo hintaa lisää laadun lisäksi pelkkä merkkikin.
    Kaverilta kun kyselin bilteman laakereiden valmistajaa niin niissä ei ollut minkäänlaista merkintää valmistajasta, merkittömyys myös laskee hintaa.
    Siis mun puolestahan jokainen saa laittaa vessaansa mitä osia haluaa. Itse en vain ymmärrä sitä, että miksi ottaa riski parin sadan euron tuhoihin säästääkseen pari kymppiä laakereissa. Kannattaa huvikseen kysyä mitä esim. se taka-akseli maksaa. Sitä ei parilla kympillä osteta siinä vaiheessa kun laakeri on antautunut. Itse laakerin vaihtotyö on myös sen verran vittumaista hommaa, etten ainakaan itse viitsi siihen ryhtyä muutaman kymmenen tkm:n välein.

    Itse olen luopunut bilteman käytössä ns. "kriittisissä" osissa joiden hajoaminen aiheuttaa tuhoa muualla. Niin paljon on kokemusta aiemmin sieltä haetuista auton pallonivelistä, laakereista, sähköosista yms, että en näe niissä saavutettua hetkellistä säästöä järkevänä. Orggikset kestää helposti sen 50-80tkm, joten sellaiset vaihtamalla selviää varmastikin mopon lopuiän.

    Siihen on yleensä myös syynsä miksei valmistaja ole osaan merkkiään laittanut. Vaikka osa tulisi samalta tehtaalta, voi sen laadunvarmistuksessa olla erilaiset toleranssit tai laadunvarmistus hoidetaan nokia-menetelmällä, eli sen suorittaa loppukäyttäjä. Osan hajotessa ennen aikojaan annetaan tilalle uusi, mutta kukaan ei korvaa työhön, osien hakuun tai rikkoutuneen osan aiheuttamia vaurioita.



    Mut kuten sanoin, jokainen hoitaa homman tavallaan.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  2. #62
    Lainaa (Juutana @ Loka. 11 2011,20:41) kirjoitti
    Lainaa (Pyörämies @ Loka. 11 2011,18:39) kirjoitti
    Jonkin verran kyllä naurattaa kun osa porukasta on niin paranoideja ja pelkkä halpa hinta aiheuttaa paljon ennakkoluuloja.
    1)
    Väitän skf yms. laakereilla jo hintaa lisää laadun lisäksi pelkkä merkkikin.
    2)
    Kaverilta kun kyselin bilteman laakereiden valmistajaa niin niissä ei ollut minkäänlaista merkintää valmistajasta, merkittömyys myös laskee hintaa.
    Siis mun puolestahan jokainen saa laittaa vessaansa mitä osia haluaa.
    3)
    Itse en vain ymmärrä sitä, että miksi ottaa riski parin sadan euron tuhoihin säästääkseen pari kymppiä laakereissa. Kannattaa huvikseen kysyä mitä esim. se taka-akseli maksaa. Sitä ei parilla kympillä osteta siinä vaiheessa kun laakeri on antautunut.
    4)
    Itse laakerin vaihtotyö on myös sen verran vittumaista hommaa, etten ainakaan itse viitsi siihen ryhtyä muutaman kymmenen tkm:n välein.
    5)
    Itse olen luopunut bilteman käytössä ns. "kriittisissä" osissa joiden hajoaminen aiheuttaa tuhoa muualla. Niin paljon on kokemusta aiemmin sieltä haetuista auton pallonivelistä, laakereista, sähköosista yms, että en näe niissä saavutettua hetkellistä säästöä järkevänä.
    6)
    Orggikset kestää helposti sen 50-80tkm, joten sellaiset vaihtamalla selviää varmastikin mopon lopuiän.
    7)
    Siihen on yleensä myös syynsä miksei valmistaja ole osaan merkkiään laittanut. Vaikka osa tulisi samalta tehtaalta, voi sen laadunvarmistuksessa olla erilaiset toleranssit tai laadunvarmistus hoidetaan nokia-menetelmällä, eli sen suorittaa loppukäyttäjä.
    Aika monta vaittamaa ja oletusta..oikaistaan vahan..

    1)Niin..onhan noita brandeja joissa suuri osa hinnasta koostuu juuri nimesta.pienille markkinoille ei aikoinaan kannattanut eika juuri vielakaan tuoda kovin useaa merkkia.tuo ruottalais laakeri on ikaankuin sama asia kun puhutaan laakerista. hajoaa sekin.

    2)Aivan..hinta koostuu pelkastaan tuotteesta ei nimesta.
    ei paljoa lammita mielta jos matkanvarrella porsii merkkilaakeri.sama lopputulos kuin halpislaakerin kanssa.

    3)
    Eli porsii se kalliskin laakeri kun painepesurilla suihkuttelee sinne vetta.

    4)
    Muutamaan kymmeneentuhanteen joutuu ottaan renkaan pois useamman kerran. miksei samalla tarkistaisi laakerin kunnon? vaihtotyo max 5 min per vanne. ja aika simppeli homma, mut makuasioita.
    5)
    aika harski kaveri saa olla jos saa pyoranlaakerin rikkoontumisella kovin paljon muuta tuhoa.

    6) Onhan vaihtotyo osaltaan jo riski.tumpelo pilaa sen laakerin jo asennettaessa, mutta vaikka ois kuinka ammattimies niin ei voi sanoa et varmasti kestaa sen 50-80 tkm.

    7)
    suurin syy on juuri tuo hinta. Varaosakauppa on eraanlaista rosvousta jossa tuoteella on tietty hinta ja lisana brandi jota ollaan mainostettu ja luotu mielikuvia ja ne onkin sitten hinnoteltu kieliposkessa.
    Totta et monet tehtaat valmistavat ns. merkkiosia ja lukemattomia muita merkkeja seka merkittomia. ja samalta linjalta yleensa.

    mut ei siina mitaan..jokainen tekee omat valinnat oman harkinnan mukaan, mutyta uskoisin etta laaduntarkkailu laakereitten valmistuksessa on kummin jotain muuta kuin linjan loppupaas on kaveri ruuvipenkin ja viilan kans
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  3. #63
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Tuppervaari @ Loka. 13 2011,17:15) kirjoitti
    Aika monta vaittamaa ja oletusta..oikaistaan vahan..

    1)Niin..onhan noita brandeja joissa suuri osa hinnasta koostuu juuri nimesta.pienille markkinoille ei aikoinaan kannattanut eika juuri vielakaan tuoda kovin useaa merkkia.tuo ruottalais laakeri on ikaankuin sama asia kun puhutaan laakerista. hajoaa sekin.

    2)Aivan..hinta koostuu pelkastaan tuotteesta ei nimesta.
    ei paljoa lammita mielta jos matkanvarrella porsii merkkilaakeri.sama lopputulos kuin halpislaakerin kanssa.

    3)
    Eli porsii se kalliskin laakeri kun painepesurilla suihkuttelee sinne vetta.

    4)
    Muutamaan kymmeneentuhanteen joutuu ottaan renkaan pois useamman kerran. miksei samalla tarkistaisi laakerin kunnon? vaihtotyo max 5 min per vanne. ja aika simppeli homma, mut makuasioita.
    5)
    aika harski kaveri saa olla jos saa pyoranlaakerin rikkoontumisella kovin paljon muuta tuhoa.

    6) Onhan vaihtotyo osaltaan jo riski.tumpelo pilaa sen laakerin jo asennettaessa, mutta vaikka ois kuinka ammattimies niin ei voi sanoa et varmasti kestaa sen 50-80 tkm.

    7)
    suurin syy on juuri tuo hinta. Varaosakauppa on eraanlaista rosvousta jossa tuoteella on tietty hinta ja lisana brandi jota ollaan mainostettu ja luotu mielikuvia ja ne onkin sitten hinnoteltu kieliposkessa.
    Totta et monet tehtaat valmistavat ns. merkkiosia ja lukemattomia muita merkkeja seka merkittomia. ja samalta linjalta yleensa.

    mut ei siina mitaan..jokainen tekee omat valinnat oman harkinnan mukaan, mutyta uskoisin etta laaduntarkkailu laakereitten valmistuksessa on kummin jotain muuta kuin linjan loppupaas on kaveri ruuvipenkin ja viilan kans
    Mikäköhän siihen on syynä, että teollisuudessa käytetään pelkästään "merkkilaakereita" merkittömien sijaan? Jos pelkkää hintaa katsoo, niin eihän siellä olisi mitään järkeä maksaa brändistä kun kerran on tarkoituksena tehdä tulosta omistajalle eikä laakerivalmistajalle.

    Njoo, kommentteja noihin sun numeroihin.

    1. Kaikki hajoaa aikanaan.

    2. Sehän on aivan selkeää, ettei sillä vitutuksen kannalta ole väliä että onko kyseessä merkkilaakeri vai merkitön jos matka katkeaa. Kuten sanoin, niin kaikki hajoaa aikanaan kun sen suunniteltu käyttöikä tulee täyteen. Se, että onko valmistaja suunnitellut edes tuotteelleen käyttöikää, vai onko se vain kopioinut toisten suunnitteleman tuotteen on sitten eri asia.

    3. Joo, ja Bemarinkin matka katkeaa jos tankkaa bensakoneen tankkiin dieseliä. So?

    4. Vaihtotyö 5min jos sulla on se laakeri ja pölysuojat mukana. Aika moni motoristi vaihdattaa renkaansa jollain muulla ja erittäin harvalla on noita varalaakereita pölysuojineen valmiina hyllyssä.

    5. Eipä olisi ennenkuulumatonta että laakeri leipoo kiinni kovassa ajossa.

    6. Varmaksi en voi sanoa, mutta pystyn samantien näyttämään omista ja kavereideni pyöristä reilu 10kpl joilla on alkuperäisillä laakereilla ajettu tuo kilometrimäärä ja toisaalta omakohtaisia kokemuksia on 15tkm asennuksesta hajonnut auton pyöränlaakeri Biltemasta.

    7. Siinähän se pointti juuri onkin. Noi laakerit on standardikamaa jotka voi ostaa alkuperäisen merkkisinä suojineen koko satsin 30 eurolla laakeriliikkeestä tai sitten 80 eurolla samat laakerit moottoripyörän valmistajan väreillä koristellussa laatikossa marmoritiskiltä. Laakeriliikkeestä ostetut on itsellänikin, mutta lisäsäästön varjolla en lähde pyörääni bilteman paskaa laittamaan. Tosin olen muutenkin sen verran hifistelijä, etten ymmärrä biltemasta tai natsisivasta ostettuja ajokamojakaan.

    Kuten sanoin. Jokainen tavallaan eikä se ole ainakaan minulta pois.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  4. #64
    Lainaa (Juutana @ Loka. 13 2011,20:06) kirjoitti
    Lainaa (Tuppervaari @ Loka. 13 2011,17:15) kirjoitti
    Aika monta vaittamaa ja oletusta..oikaistaan vahan..

    1)Niin..onhan noita brandeja joissa suuri osa hinnasta koostuu juuri nimesta.pienille markkinoille ei aikoinaan kannattanut eika juuri vielakaan tuoda kovin useaa merkkia.tuo ruottalais laakeri on ikaankuin sama asia kun puhutaan laakerista. hajoaa sekin.

    2)Aivan..hinta koostuu pelkastaan tuotteesta ei nimesta.
    ei paljoa lammita mielta jos matkanvarrella porsii merkkilaakeri.sama lopputulos kuin halpislaakerin kanssa.

    3)
    Eli porsii se kalliskin laakeri kun painepesurilla suihkuttelee sinne vetta.

    4)
    Muutamaan kymmeneentuhanteen joutuu ottaan renkaan pois useamman kerran. miksei samalla tarkistaisi laakerin kunnon? vaihtotyo max 5 min per vanne. ja aika simppeli homma, mut makuasioita.
    5)
    aika harski kaveri saa olla jos saa pyoranlaakerin rikkoontumisella kovin paljon muuta tuhoa.

    6) Onhan vaihtotyo osaltaan jo riski.tumpelo pilaa sen laakerin jo asennettaessa, mutta vaikka ois kuinka ammattimies niin ei voi sanoa et varmasti kestaa sen 50-80 tkm.

    7)
    suurin syy on juuri tuo hinta. Varaosakauppa on eraanlaista rosvousta jossa tuoteella on tietty hinta ja lisana brandi jota ollaan mainostettu ja luotu mielikuvia ja ne onkin sitten hinnoteltu kieliposkessa.
    Totta et monet tehtaat valmistavat ns. merkkiosia ja lukemattomia muita merkkeja seka merkittomia. ja samalta linjalta yleensa.

    mut ei siina mitaan..jokainen tekee omat valinnat oman harkinnan mukaan, mutyta uskoisin etta laaduntarkkailu laakereitten valmistuksessa on kummin jotain muuta kuin linjan loppupaas on kaveri ruuvipenkin ja viilan kans
    Mikäköhän siihen on syynä, että teollisuudessa käytetään pelkästään "merkkilaakereita" merkittömien sijaan? Jos pelkkää hintaa katsoo, niin eihän siellä olisi mitään järkeä maksaa brändistä kun kerran on tarkoituksena tehdä tulosta omistajalle eikä laakerivalmistajalle.
    Teollisuudessa ei merkkilaakereista tarvi maksaa paljon enempää kuin "kiinalaakereista". Toolsiltakin saapi alennusta laakereista vähintään 50-60 pinnaa, jos vähän reilummin käyttelee.
    ex-Suzuki GSX-R 750 K8
  5. #65
    Lainaa (Juutana @ Loka. 13 2011,20:06) kirjoitti
    1. Kaikki hajoaa aikanaan.

    2. Sehän on aivan selkeää, ettei sillä vitutuksen kannalta ole väliä että onko kyseessä merkkilaakeri vai merkitön jos matka katkeaa. Kuten sanoin, niin kaikki hajoaa aikanaan kun sen suunniteltu käyttöikä tulee täyteen. Se, että onko valmistaja suunnitellut edes tuotteelleen käyttöikää, vai onko se vain kopioinut toisten suunnitteleman tuotteen on sitten eri asia.

    3. Joo, ja Bemarinkin matka katkeaa jos tankkaa bensakoneen tankkiin dieseliä. So?

    4. Vaihtotyö 5min jos sulla on se laakeri ja pölysuojat mukana. Aika moni motoristi vaihdattaa renkaansa jollain muulla ja erittäin harvalla on noita varalaakereita pölysuojineen valmiina hyllyssä.

    5. Eipä olisi ennenkuulumatonta että laakeri leipoo kiinni kovassa ajossa.

    6. Varmaksi en voi sanoa, mutta pystyn samantien näyttämään omista ja kavereideni pyöristä reilu 10kpl joilla on alkuperäisillä laakereilla ajettu tuo kilometrimäärä ja toisaalta omakohtaisia kokemuksia on 15tkm asennuksesta hajonnut auton pyöränlaakeri Biltemasta.

    7. Siinähän se pointti juuri onkin. Noi laakerit on standardikamaa jotka voi ostaa alkuperäisen merkkisinä suojineen koko satsin 30 eurolla laakeriliikkeestä tai sitten 80 eurolla samat laakerit moottoripyörän valmistajan väreillä koristellussa laatikossa marmoritiskiltä. Laakeriliikkeestä ostetut on itsellänikin, mutta lisäsäästön varjolla en lähde pyörääni bilteman paskaa laittamaan. Tosin olen muutenkin sen verran hifistelijä, etten ymmärrä biltemasta tai natsisivasta ostettuja ajokamojakaan.

    Kuten sanoin. Jokainen tavallaan eikä se ole ainakaan minulta pois.
    1) yleensa nuo hajoiamiset johtuvat jostakin selkeasta ulkoisesta syysta. siihen ei aika juuri vaikuta. eika alkuperainen hinta. hiukan sama homma kuin et arskan nyrkkia ei kesta duunari eika laakari.

    2) Kuten sanottu...ulkoinen teki´ja on pahin..ei itse kuluminen tai materiaali.

    3) no onko se sitten pemarin vika? katkee muuten ladankin matka...ei silla kalliimmalla paase yhtaan pitemmalle..eli ulkoinen tekija.

    4) oisko syyta ennakida ja varata..niinkuin sanoin..vaikka joka renkaan vaihdon yhteydes..siis normikayton..ei tuu konkurssia..eika yllatyksia.

    5) Ehja laakeri ei leivo. pyranlaakeri on mopokaytossa niin helpolla et kestaa kylla. tosin kun aletaan "merkkilaakereila elvistelemaan ja yritetaan paasta 80 tkm niin tot nak kay just noin et leipoo. ja tot nak jossakin muualla kuin pajan pihas..laakerinko on syy tuolloin?

    6) omakohtaisia kokemuksia alkuperaisesta laakerista joka hajos alle 20 tkm ja takuuvaihto hajos heti 5tkm jalkeen. oli muuten melko sotku saada tuo toinen enaa takuuseen..meni tosin lopuksi liikkeen tyon piikkiin. h-.auto.

    7) No joo..tuo hifistely juttu kertookin jo paljon. ma itse ostan vain hyvaa mika on hinta/laatu suhteelta kayton kannalta tarkoituksen mukainen..samaten kuka tarvitsee kelloa joka on vesitiivis 200 metriin asti?
    tarkoitat varmaan lidlia? samasen puljun selkasuoja taytti reilusti vaatimukset mikali oikein muistan..mut kuinkas kavi naille brandisuojille? muistat varmaan?

    se etta teollisuus kayttaa "merkki"laakereita perustuu lahinna toimitusvarmuuteen. ei siella esim autoteollisuudessa voida kayda valilla pilikassa. ja niinku tuossa sanottiinkin..tietyt kriteerit heilla on truotteille ja suurta osaa edustaa hinta.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  6. #66
    Nostellaan vähän vanhaa aihetta. On tarkoitus vaihtaa laakerit Gixxeriin ja takavanteen nykyiset laakerit näyttäisi olevan C3 välyksellä. Sitten taas täällä sanotaan, että kelpaa myös normaalit http://simplybearings.co.uk/shop/p43...duct_info.html

    C3 Bearings ~ A Brief Explanation

    Applications like motorcycle wheels or bicycle wheels do not require C3 rated bearings.
    The bore, diameter and width of C3 bearings are identical to the none C3 version.
    C3 are exactly the same quality but have a different a purpose.
    C3 välyksellä olevia ei näytä olevan ihan joka paikassa, niin helpottaisi tilaamista edullisimmin.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  7. #67
    Täältä oon saanut ihan sitä mitä on tarvittukkin ja hyvään hintaan, http://www.laakeri-center.fi/
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

  8. #68
    Lainaa -JuhaK- kirjoitti Katso viesti
    Nostellaan vähän vanhaa aihetta. On tarkoitus vaihtaa laakerit Gixxeriin ja takavanteen nykyiset laakerit näyttäisi olevan C3 välyksellä. Sitten taas täällä sanotaan, että kelpaa myös normaalit http://simplybearings.co.uk/shop/p43...duct_info.html



    C3 välyksellä olevia ei näytä olevan ihan joka paikassa, niin helpottaisi tilaamista edullisimmin.

    Miksi pitäisi olla c3? Niissä on hieman isompi välys ja yleisemmin niitä on esim.kampiakselin laakeroinnissa koska siellä pyöritään nopeammin ja lämpöäkin on. Otat vaan laakerit oikean kokoisena ja sillä siisti.Ei kannata zoomailla muuta.
  9. #69
    Lainaa rellonen kirjoitti Katso viesti
    Miksi pitäisi olla c3? Otat vaan laakerit oikean kokoisena ja sillä siisti.Ei kannata zoomailla muuta.
    No kun alkuperäisetkin on C3, niin ei kai niitä ole lämpimikseen laitettu?
    Viimeksi muokannut: -JuhaK-; 24.02.2013 klo 00:52.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  10. #70
    Lainaa liero kirjoitti Katso viesti
    just, ja mitähän vielä...
    Sarkasmi on taitolaji...
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  11. #71
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Onkos porukka tilaillut Wemotolta noita laakereita? Etu- ja takapään laakerit pölysuojineen £ 37 plus saa niitä muistilappuja, jotka ovat jo minulta loppuneet. Uattelin, että hyvä olla hyllyssä tuollainen setti ihan varalta.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  12. #72
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mä tilasin xj:hin laakerit, on ainakin takana pyörineet tomivasti. Nyt jouluna tulleessa Wemototilauksessa ei tullu niitä lappuja.
  13. #73
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Mä tilasin xj:hin laakerit, on ainakin takana pyörineet tomivasti. Nyt jouluna tulleessa Wemototilauksessa ei tullu niitä lappuja.
    Alkaneet pihistellä, perhana.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  14. #74
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Mä tilasin xj:hin laakerit, on ainakin takana pyörineet tomivasti. Nyt jouluna tulleessa Wemototilauksessa ei tullu niitä lappuja.
    Minkä merkkiset laakerit sieltä tuli?
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  15. #75
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    En muista enää. Se kun oli vuosisitten tms. kun laakereita tilailin. Olisko olly Koyo:t kumminkin sitten. En ole varma.
  16. #76
    Lainaa -JuhaK- kirjoitti Katso viesti
    No kun alkuperäisetkin on C3, niin ei kai niitä ole lämpimikseen laitettu?
    No se lienee kuitenkin yleisin kaupan oleva välys.Ihan sama mitä sinne tuuppaat,ne vanteet ei pyöri koskaan niin kovaa että sillä olisi mitään merkitystä.Marssit lähimpään laakerikauppaan ja sanot koon ja sillä siisti.
  17. #77
    No viinat viinakaupasta ja laakerit laakerikaupasta! Jokaisesta vähänkin isommasta kirkonkylästä löytyy... Huulitiivisteet myös saattaa samasta putkasta löytyä. Noo niitä ei jokakerta tarvii vaihtaa. En kyllä ite vanno ns alkuperäsen laakerin nimeen. Yhteenkin versykseen semmonen vaihettiin oli viel takuuta päällä. Eikä ollu painepesuria nähnytkään... No syy miks ite oli, ku pariviikkoo ois menny, ennenkö merkkikorjaamo olis pystynyt homman hoitaa.
    Elä ja anna muiden roudata.
  18. #78
    Vähän ohi aiheesta, mutta... Millä olette rasvailleet laakereita ja aksilaa? Otin tuossa takarenkaan irti vanteen, rattaan yms. kilkkeiden puhdistamista varten. Pyyhin vanhat likaiset rasvat pois ja pursottelin tuollaista CRC Super Longterm Grease + Mos2 -rasvaa laakereihin ja kaikille muille rasvaa vaativille pinnoille.

    Kuva tuubista:
    Buell XB12Ss -07
  19. #79
    Tuo ei kyllä ole parasta voidetta pyörän laakereille, koska on tarkotettu lähinnä vetoniveliin.

    Tuolla jonkinlainen olisi luettelo voiteista eri paikkohin.

    http://www.motonet.fi/motonet/tuotte...ja_yleisrasvat
    Viimeksi muokannut: CJ; 24.02.2013 klo 22:07. Syy: Turha kuvalainaus poistettu
  20. #80
    Kun on mopossa oem laakereina skf:n laakerit niin tietenkin saman valmistajan rasvaa...

    Helppoa tuo laakereiden valinta kun sekä marmoritiskiltä että laakerikaupasta saa just samat laakerit, suunnilleen samaan hintaan, paketti on vaan toisessa kivemman värinen

    C3 mallia ovat, ja kulutusosia ihan ilman painepesuriakin.
  21. #81
    No prkl, otamma pyörän irti ja kokeillaas laittaa CRC:n samanlaisessa mutta sinisessä tuubissa olevaa laakerirasvaa. Taitaa vaan olla vähän vaikea saada vanhoja pois, onpahan vapaapäiville rassattavaa
    Buell XB12Ss -07
  22. #82
    Rasvakeskutelu saattaa karata delvacci-osastolle. Jokaisella on oma rasva paras...
  23. #83
    Ja kun oikeen SKF:n huoltomanuaalia lähdette seuraamaan, niin tuollaiseen jatkuvasti pyörivään laakeriin vain kolmasosa tilavuudesta rasvaa. Liika rasva heikentää lämmön johtumista pois laakerista.
  24. #84
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Rasvakeskutelu saattaa karata delvacci-osastolle. Jokaisella on oma rasva paras...
    Joo ja sitten on se koulukunta, joka ei laita mitään tuonne akseliin tai laakereihin -> kerää kuulemma paskaa. Mä laitoin tuossa takarenkaan vaihdon yhteydessä akseliin ja laakereihin CRC:n laakerirasvaa ja tuskin tuon kanssa/takia metsään mennään.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT 50 -18
  25. #85
    No Motonetti se teki viime vuonna yrityksenä HUIMAAVAN tuloksen. Ja tulos, tai ulos, sanoovat jotkut
    Mutta pitäskö semmosten mopojen, joissa ei ole kuin sivuseisontatuki, paikkaa hieman muuttaa talvisäilytyksessä, ettei sen laakerin kuulan pistemäinen kuormitus vaurioita sitä laakerin ulkokehän sisäpintaa pitkään kuormittaessa samasta kohdasta
    Tämä on ohje VOIMAKONEIDEN, joita ei pitkään aikaan käytetä, varastoinnissa. Akselin päästä hiukan pyöräyttäen.

    Sarkasmi on taiteenlaji.
    <p>.</p>
  26. #86
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti

    C3 mallia ovat, ja kulutusosia ihan ilman painepesuriakin.
    Aika moni muuten saa pyöränsä painepesurilla nopeammin ja
    huonompaan kuntoon kuin ajamalla .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  27. #87
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Tulipa Wemotosta tilattua eteen ja taakse laakerit ja pölysuojat. Yhteensä 60 euroa. Onnistui himasta päätteen ääreltä. Paljonko noin suurin piirtein otin takkiini versus laakerikauppa?
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  28. #88
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Tulipa Wemotosta tilattua eteen ja taakse laakerit ja pölysuojat. Yhteensä 60 euroa. Onnistui himasta päätteen ääreltä. Paljonko noin suurin piirtein otin takkiini versus laakerikauppa?
    Taisit säästää noin 20e. Ton verran tulee säästöä mun mopon laakereissa Laakerikeskus vs. Brittiläinen vastaava.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  29. #89
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Tulipa Wemotosta tilattua eteen ja taakse laakerit ja pölysuojat. Yhteensä 60 euroa. Onnistui himasta päätteen ääreltä. Paljonko noin suurin piirtein otin takkiini versus laakerikauppa?
    Lainaa -JuhaK- kirjoitti Katso viesti
    Taisit säästää noin 20e. Ton verran tulee säästöä mun mopon laakereissa Laakerikeskus vs. Brittiläinen vastaava.
    Laakerit ja pölysuojat saapuivat. Kyoto on merkki, mitä täällä Shy jo muistelikin. Firmalla menee ilmeisesti nykyisin paremmin, kun minä sain muistilappuja, mutta Shy viime joulukuussa ei.

    Edit:
    Eipäs kun Shy muisteli just noita Koyon laakereita. Mulle tuli Kyoto. Sehän on ihan eri.
    Viimeksi muokannut: JMH; 04.03.2013 klo 15:36. Syy: Asiasisältövirhe... ensimmäinen laatuaan.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  30.  
  31. #90
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Laakerit ja pölysuojat saapuivat. Kyoto on merkki, mitä täällä Shy jo muistelikin. Firmalla menee ilmeisesti nykyisin paremmin, kun minä sain muistilappuja, mutta Shy viime joulukuussa ei.
    Mullekin tuli kaikki laakerit (C3) ja stefat eteen, 56e posteineen.

    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen