Olis aika vaihtaa tuohon superdukeen uudet riimut ja rattaat. Valmistajia on miljoona. Ja myyjiä toinen. Minkä merkkiset ja minkä laiset ketjut ovat käytössä osittautuneet parhaiksi? mistä kannattaa tilata? Tietysti tuo tvin vissii syö ketjuja enemmän kuin 4-sulinterinen mutta jokatapuksessa.
ktm superduke 990 -07 "faselift"
Itsellä on ollut yksinkertainen sääntö,kalleimmat D.I.D:t mihin hillot on riittänyt. *
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
... ja ainakin itse löysin ne halvimmalla saksasta.(oili @ Syys. 29 2011,18:01) kirjoitti
![]()
Yamaha FZ6-N -> Triumph Daytona 955i
Edullisimmat Reginat www.louis.eu :sta, ja päättymättömät niin on helpoin vaihtaa. Ei tartte niittailla tai mitään.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Kyl mä mielummin niittaan yhet ketjut ku irrotan koko swingin![]()
Korjaan,parhaimmat(fayout @ Syys. 29 2011,18:12) kirjoitti
![]()
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
Varsinkin vanhemmissa pyörissä tuo svingin irrottamisen vaiva kannattaa nähdä, että voi samalla tarkastaa svingin vivuston laakerit. Omasta FJ 1200:stani oli pari vuotta sitten tarkistaessani jumittanut tai ruostunut vaihtokuntoon kahta vaille kaikki laakerit ja pari niveltappiakin, joten aion taatusti katsoa ne läpi ja voidella ensi talvena kun vaihdan uuden ketjuratassetin.(Twini @ Syys. 29 2011,18:59) kirjoitti
Alle menee Louisilta hankitut Reginat, kuten olivat edellisetkin - minä pässi en vaan silloin vaihtaessani tajunnut purkaa ja huoltaa koko vivustoa. 38000 kilometriä jokasään reissuajoa on mielestäni asiallinen ajosuorite ketjusetille.
I am afraid I was very, very drunk
DID ZVM2 tai uudempi ZVM-X.
Ikinä ei oo tarvinnu kiristää ketjuja ainakaan ekan 20000km sisään
motorradteile hamburg tai louis.de niin saat vielä halavallakin.
Unohda noi reginat yms vetoketjut heti alkuunsa![]()
1300cc Suzuki
DID it ne pitää olla, ja mielellään kultaset, se kultanen on parempi
kullan hinta on nousussa...
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Aika monessa (modernissa) pyörässä on sellainen takahaarukka, että pitää olla aika taikuri jos päättymättömän ketjun pujottaa paikoilleen.(shyhander @ Syys. 29 2011,18:56) kirjoitti
Superbike #7
Vannoin, että en ikinä osta Reginoita,kun katselin 20t ajettua vetoketjua,joka odotti vain sitä viimeistä kahvan kääntöä siirtyäkseen kampikammion puolelle.(shyhander @ Syys. 29 2011,18:56) kirjoitti
![]()
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
Aäni DIDeille aiempien ketjukokemusten perusteella.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
D.I.D / RK ehdottomasti.
Jokaiset Reginat mitkä itellä on pyörissä ollut(kiitos entisten omistajien) ovat olleet surkuhupaisia jo lähes uutena. Lenkit jumivat lähes heti vaikka kuinka pesisi ja rasvaisi. Tämän jälkeen venyy niin, että kiriä saat jokaisen pidemmän ajolenkin jälkeen. Ei varmasti Reginaa enää mihinkään, miten ne kehtaa tehdä kallista ketjua ton laatusena. Tehokkaassa pyörässä jopa hengenvaaralliset hyvin hoidettunakin, ei niillä uskaltaisi Eurooppaa lähteä kiertämään.
Kawasaki ZX12R B1
EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R
viime syksynä vaihdettua D.I.D Z-ring ketjua (+rattaat) ainakin on saanut kiristää vähän väliä, ja nyt jo ~5tkm jälkeen tuntuu täristävän ja rallattavan.![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Samma här:/(SamiN @ Loka. 01 2011,00:35) kirjoitti
DID:in ketjut kesti nyt sitten 8500 km, eli kaksi tosi lyhyttä kautta ja jo peräti nyt olisi ketjut taas vaihdon tarpeessa :/
Oma xx oli toisella käyttäjällä käytössä/omistuksessa juuri nuo kaksi viimeistä lyhyttä kesäkautta ja muistelin tosiaan aiemmin että kilometrejä Dideillä olisi kertynyt tuon 12-14 tkm, mutta tarkistettuani vanhasta valokuvastani juuri ketjujen vaihdon jälkeen nuo aiemmat kilometrit, oli oikea ketjujen kilometrikertymä tarkalleen 8500 km.
Ketjut oli malliltaan nuo DID 530 ZVM2. Ketjut hankittu -09 Motorrad-Teilesta sakemanneista ja JT:n vakiorattailla.
Eli kyseessä "laadukkaiksi ja vahvoiksikin mainostetut" DID:it!
Kyseisistä ketjusta löytyy siis noinkin vähillä kilometreillä jäykkiä lenkkejä ja hieman "naksuilevatkin" pyöritettäessä takapyörää.
Noita Didin ketjuja oli myös (kuulemma) hoidettu asianmukaisesti eli voideltu n. 500-1000 km välein suositusten mukaisesti. Ei siis revitelty ja olleet myös oikein kiristettyinä sekä linjattuina jne.
Eräällä kaverillani oli myös viime kesäkautena huonoja kokemuksia "venyvistä" pyörään suositusten mukaisista DID ERV-ketjuista ja joista myös O-renkaat hajoilivat ihan normikäytössä ja -huollolla.
Eli se siitä DID-laadusta ): mutta saattaahan niitä epäkurantteja/materiaalivikaisia yksilöitä ja sarjoja joskus eksyä loppukäyttäjille tiukasta laadunvalvonnasta huolimatta.
PS. Muistelisin, että noilla HD-laatuisten ketjujen kohdalla olisi mainittu valmistajan (DID) toimesta, että niillä olisi jonkinlainen kilometritakuukin, jotakin välillä 15-20 tkm vai oliko se sen 2 vuotta tms.
Viimeksi muokannut: eeroolli; 28.01.2012 klo 14:04.
*******************
zx10r
*******************
täällä kun nyt on ketjuista puhetta:
tossa vaihoin pyörään nuo DID 428HD ketjut, lyhentäessä rälläkkkä lipsahti niin että nyt linkissä on sellainen pieni "ura." ei nyt kumminkaan kovin syvä mutta kuitenkin. osaisko joku arvioida paljonko tuo heikentää kestävyyttä? pyörässä tehoa on se 11kw.
pärisee
miten paskoja nuo rk ketjut on? Ainakin stormi ylistää...
ktm superduke 990 -07 "faselift"
TOP3:ssa
EK RK DID?
Näin on...(jaket @ Syys. 30 2011,10:05) kirjoitti
Didit on muuten tosi helppo niitata omalla työkalullaan ja tulee huippuhyvät. Suosittelen...
ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
ex-GSX-F 600 K6
ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
ex-GSX-R 1000 K8
Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
Triumph Speed Triple 955i 2002
Pitäis -93 GSX-R 750:een osta ketjuratas-paketti. Tuolla
http://www.motorradteile-hamburg.de/
tuntui olevan edullisia paketteja. Kysymys kuuluukin mitä eroa on seuraavilla ketjuilla, muuta kuin hinta?
Kettensatz mit D.I.D 530 VX, X-Ring Kette --> EUR 96,96
Kettensatz mit D.I.D G&B 530 VM, X-Ring Kette --> EUR 111,95
Tuollasia siis tajosivat pyörään niitattavina ja päättymättömiä ketjuja. Onnistuukohan tuollaiset päättymättömät pujottaa paikalleen ilman turhia ylimääräistä säätöä. Help anyone?
Ja nuo X-rengasketjut ilmeisesti ovat "ihan jees"-kamaa?
Niin ha ketjuthan ovat siis DID:n ja rattaat JT:n joten tämäkin lienee vain hyvä asia..?
Väärä käsitys tosiasioista saattaa johtaa ajatukseen siitä, että moottoripyöräilijät ovat kaahaajia. -Tuulilasi
Suzuki GSX-R 750 -93
Viime kesänä vaihdoin taas toiset didit kun edelliset kesti neljä vuotta ja 80 000 km. niin tai siis eturatas kului loppuun ketjut sinäänsä olisivat vielä menneet.(eeroolli @ Loka. 01 2011,10:35) kirjoitti
Elämä on onneksi mutkikasta
Kaksi seikkaa jolla pilaa hyvätkin ketjut ovat liika kireys ja painepesuri.Minun mielestäni.
pertti hernejärvi
Totta, ja joissakin pyörämalleissa saattaa ´soimaan´ kiristetyillä ketjuilla saada myös vetoakselin laakerin antautumaan, mikä onkin sitten jo kertaluokkaa isompi savotta...(bolt on @ Joulu. 21 2011,18:04) kirjoitti
Ainakin Suzuki muuten käyttää valtaosassa uusia pyöriä joko RK:n tai DID:n valmistamia ketjuja.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Olisiko asialla tekemistä sen kanssa, että sekä RK että DID ovat tuolla Japanin ihmemaassa tehtyjä ketjuja.(pecha @ Joulu. 21 2011,20:45) kirjoitti
No, omassa suitsassa DID:t alkuperäisenä, DID:t laitoin myös tilalle kun mittari näytti 30tkm; siinä vaiheessa ketjut olivat toki jo aivan roskiskamaa, huollon puutetta, mä luulen.
Onkos kukaan tilannut tuolta, hieman askarruttaa tuo tilisiirto eli ilmeisesti ennakkomaksu?(fayout @ Syys. 29 2011,18:12) kirjoitti
Kuinkas nopeasti tavara tulee tuolta tilauksen jälkeen?
Kuinkas hyvin ne osaa englantia tulla vastapäässä, jos tulee jotain kysyttävää jälkeenpäin, kun en tuota saksaa osaa?
Näyttäisi olevan myös LUCAS jarrupaloja, onkos niistä kenelläkään kokemusta?
2015- KTM 250EXC-F vm11
2012- TM 125EN vm11
2012- Suzuki DR-Z400S vm01
2011-12 Myyty vakuutusyhtiölle BMW F650GS vm00 http://www.matkaendurot.net/phpBB3/v...hp?f=2&t=25688
2011-12 Yamaha RD125LC vm82
2010-12 BRP Can-Am Spyder vm09
Ainakin omissa pyörissä on noi TRW-Lucas palat pelittäneet. Suomessa noita vissiin myy EMC ja Motonet?
Suzuki Gs 125 -84
GSF 600S -97
GSF 1200S -97
GSX 1400 -06
Omalla luvalla jo vuodesta 1977.
Suunnilleen samaan hintaan saa myös ebayn kautta, jos turvaa haluaa maksuliikenteeseen. Kyllä nuo toimijat jotka ebay:ssa kauppaa käyvät, hoitavat asioita sujuvasti englanniksi, syystäkin?(asu @ Joulu. 22 2011,03:20) kirjoitti
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
Anna palaa vaan, kesällä tilasin CBR:ään DID ketjut. Toimitus oli nopea ja iloinen yllätys oli se että kuriiri läppäsi ne ketjut käteen ulko-ovella *(asu @ Joulu. 22 2011,03:20) kirjoitti
Osaa ne englantia siellä, joku äijä sieltä oli soitellut vastaajaan ja kysynyt ensimmäisestä tilauksesta että onko aiheellinen, ihan selkeetä englantia sönkkäsi.
ZZR 1400 2008
No jos murtolujuuksia katselet eri ketjuista, niin RK on joko parhaasta päästä tai on paras murtolujuus.(mikok @ Loka. 03 2011,17:23) kirjoitti
Itsellä on kokemuksia, rata / katukäytössä, RK:sta, Tsubakista, D.I.D.:stä ja Reginasta. Laittaisin ne paremmuuden mukaan myös samaan järjestykseen. Ja kurapuolella RK:sta sekä D.I.D.:stä. RK on toiminut kurapuolellakin, mielestäni, paremmin kuin D.I.D.
"Starvin' Marvin"
Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com
Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
Kotarin isossa adventuressa alkuperäisenä Reginat, mikä aluksi hieman harmittikin. 34tkm kuitenkin pyörivät ennen kuin vaihdoin. Ajo sisälsi paljon soratietä ja tuollainen pitkäjoustoinen (ketjut jousto ulkona tosi löysällä), vähillä sylintereillä varustettu pyörä ruoskii melko ankarasti ketjuja. Pidän saavutettua tulosta hyvänä. Mulla ei koskaan katupyöräiässä DIDin parhaatkaan ketjut kestäneet paljon yli 20tkm. Syynä pidän sitä, että kun kuumalla ilmalla, isolla kuormalla ajaa pitkään kovaa, niin O-renkaiden sisällä oleva kuuma voiteluaine tulee suuren keskeiskiihtyvyyden vuoksi ulos. Ketjujen nopea venyminen alkoi aina hieman kesälomareissun jälkeen (Saksassa autobahnia ainakin ajettu kovaa kahden hengen kuormalla) ja osa lenkeistä oli jäykkiä. Sitten kun vanhan ketjun lopulta pani poikki, niin sisällä oli ruskeaa jauhoa, jota myös ruosteeksi kutsutaan.