Sivu: 4 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345 ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 126:sta
  1. #91
    Lainaa (sjoob @ Syys. 30 2011,11:51) kirjoitti
    Siitä en tiedä ovatko ns. ammattikuskit huonontuneet vai parantuneet. Mutta ei savua ilman tulta. Omasta näkökulmasta juuri näissä ns. ammattikuljettajissa on todella suuria eroja. Suuri osa rekkapenoista puhuu puhelin korvalla kesken ajon, ajaa esim. Tietyöalueiden läpi todella kovaa, ajaa punaisia päin törkeästi sellä verukkeella ettei iso auto pysähdy enää. Tästä minulla on kaksikin kokemusta-> Molemmilla kerroilla jos olisin lähtenyt mopollani heti kun vihreät valot syttyvät, olisin jäänyt rekan alle! Piittaamattomuutta mielestäni. Nämä jutut eivät tietysti kaikkia, mutta suurenevassa osin.

    Taisi mennä aika pahasti asian sivusta
    No, mut tässähän oli paljon asiaa... "Törkeästi päin punaisia", samaa mieltä, jopa törkeä piittaamattomuus !! Tulee todella pahaa jälkeä, jos sen 60 tonnisella yhdistelmällä torppaa jonkun, joka tulee vihreillä siihen risteykseen ... Toinen, missä olen samaa mieltä, on tää ammattikuskien "huonontuminen"... Voip olla, että tää nuoremmalla sukupolvella ei ole tarpeeksi vastuuntuntoa??. Itse "vanhan liiton" kuskina, koitan olla provoisutumatta, näitten henkilöauto kuskien edesottamuksista... Tosin, jos oikein kaivaa verta nenästä, niin palaa siinä pitkäpinnaisemmaltakin kuskilta hermot ...

    PS. jamas:ta lainatakseni... Yli 40 mittarissa, aika viedä kortti laitokselle ... Tosin jamaksen komentissa, oli uskoakseni, aika lailla ironiaa mukana ...
    Kawasaki 1100 ZZR -91
    Suzuki GSX 1300 R *-00
    Suzuki GSX 1300 R *-08
    +300 km/h Club of Finland
  2. #92
    Lainaa (Crivil @ Syys. 30 2011,21:30) kirjoitti
    PS. jamas:ta lainatakseni... Yli 40 mittarissa, aika viedä kortti laitokselle ... Tosin jamaksen komentissa, oli uskoakseni, aika lailla ironiaa mukana ...
    Itse nuorena (39v) ja 100% terveenä (piilolinssit) olen erittäin huolissani, että STEVEN kaltaiset henkilöt saavat ajaa suomessa autoa..
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  3. #93
    Lainaa (Päivänsäde @ Syys. 30 2011,16:19) kirjoitti
    ^Komppaan täysin edellistä.

    Ja Jarno73 muroihin on näköjään maanviljelijän lisäksi käynyt pissimässä myös rekkakuski. Veikkaisin seuraavaksi vihansa kohteeksi taksikuskia, koska ilmeisesti kukaan ei saa työnsä takia/työkseen liikenteessä olla.

    Surullistahan tässä on se, että vaikka kovin toivoisinkin että tuommoiset "vittuillakseni hidastin"-tyypit olisi vaan virtuaalimaailmassa ilmeneviä trolleja, niin niitä ihan oikeasti löytyy. Esmes täältä Savosta ainakin. *klik*

    (Tsorge jos oli OoTeeta, mutta luin peräkkäin tämän ja sen jyväjemmari-ketjun ja en voinut olla näkemättä tiettyjä pieniä yhtäläisyyksiä niiden välillä.)
    Hyvä päivänsäde!
    Kirjoitan sinulle ensimmäistä Ja toivottavasti viimeistä kertaa!
    Et ilmeisesti ole viitsinyt lukea tätä alusta asti,mutta kuitenkin olet päättänyt silti kommentoida asiaa josta et tiedä mitään?

    Alun alkaen oli kyse muutamasta rekkakuskien ylilyönneistä joihin olen vastannut! Jos auton taustapeileistä ei näy muuta kuin rekan keula ja ajan mittarin mukaan n.90 km/h,kuka vaarantaa liikenteenturvallisuutta?...Ei rekkakuski joka roikkuu 1-2 metrin päässä takapuskurista? Entä jos vaikka hirvi tulisi yllättäen tielle,kun rekka on takapuskurissa? Kuskilla pitää olla tosi nopeat reaktioajat jotta rekka ei olisi minun niskassani!



    Suzuki Hayabusa -08 319,6 km/h
    Kawasaki kx 450 f
    Yzf-R1 -07
  4. #94
    Päivänsäde kun osaa neuvoa,kerro miten itse toimisit vastaavassa tilaanteessa
    Suzuki Hayabusa -08 319,6 km/h
    Kawasaki kx 450 f
    Yzf-R1 -07
  5. #95
    Lainaa (pecha @ Syys. 30 2011,16:30) kirjoitti
    Lainaa (mpoli @ Syys. 27 2011,21:10) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Syys. 24 2011,11:38) kirjoitti
    Lainaa (GoSpel @ Syys. 24 2011,11:24) kirjoitti
    Eli rekka roikkui 2 metria biken puskurista (jota ainakaan minun bikeissa ei ole) ja meinasi sielta tulla bikerin eteen muttei tullut ja tasta syysta org.inkvisitio on polttamassa kuljettajaa ja kaikkia muitakin truckereita roviolla?
    no ei aivan näinkään, vaan eräs sankari on päättänyt alkaa kouluttamaan ammattikuskeja, ja rupeaa tahallaan hidastelemaan heidän edessään. Koska hänellä on oikeus (omasta mielestään, ilmeisesti).

    Jarno73:n kannattaisi yrittää kuvitella itsensä siihen rekkakuskin housuihin. Ne kamppeet ei kulje yhtään kovempaa kuin mitä rajoitin sallii. Ylämäissä hyytyminen voi raskaan lastin kanssa olla todellinen ongelma. Ja on monesti myös pitkät ajomatkat ja tiukat aikataulut. Henkilöautolla tai moottoripyörällä tuollaiset asiat ei ehkä vain tule mieleen, mutta rekkakuskit on niiden kanssa tekemisissä joka ikinen päivä.

    Saako se rekkakuski tulla melkein takakonttiisi kiinni? No ei varmaan saisi. Mutta muista nuo edellämainitut – olet saattanut käsittää asian väärin, ja he eivät ehkä sittenkään tee sitä pelkästään vittuillakseen sinulle.

    Sinä sen sijaan tiputtelet vauhtiasi vielä selvästi alle rajoituksen vain ja ainoastaan vittuillaksesi heille, ja haittaat samalla toisten työntekoa. Lyhyesti sanottuna todella kusipäistä toimintaa. Älä hämmästy, jos vaikka sattuu jonakin päivänä vastapeluriksi joku vähän äkkipikaisempi tapaus jolla menee moisesta ääliömeiningistä kuppi yli, ja tuleekin jo hiukan pay-backia.
    Tappaako se rekkakuski tuon onnettoman vai mitä se sille tekee? Onhan sillä toki oikeus mihin vain kun kerran työkseen siellä liikenteessä on.
    Ei toki rekkakuskillakaan ole minkäänlaista oikeutta vahingoittaa muita tielläliikkujia.

    Vaan en silti itse kokeilisi, kun on kymmeniä tonneja rautaa takakontissa, mitä tapahtuu jos päätänkin ns."koulutusmielessä" siinä hidastelemaan. Sitä ei ikinä tiedä, minkälaisia Breivikejä tuolla on tien päällä. Joten jos olisin rekkakuskille tientukkeena (mitä en ainakaan moottoripyörällä liikkuessani ole), niin sitten kyllä ajaisin vaikka bussipysäkille, ja päästäisin itseäni kiireisemmän rekkakuskin ohitseni. He nyt vaan eivät lähtökohtaisesti ole siellä ärsyttämässä ketään/kilpailemassa/kouluttamassa/huvittelemassa/vittuilemassa, vaan he ovat siellä töissä.
    Mitä ihmeen väliä sillä on miksi kukin siellä liikenteessä on? Ihan samat säännöt sitä ammatikseen rekkaa ajavaa koskee kuin huvikseen corollaa kuskaavaa teiniäkin. Ja saattaa sitä henkilöautoakin joku ajaa työkseen. Tai olla vaikka menossa katsomaan sairasta äitiään. Samat säännöt kuitenkin.

    Jos sillä rekkakuskilla ei hermo kestä liikenteessä ja alkaa huvikseen ajella muiden päälle, kuten täällä on uhattu tehdä, on ihan oikeasti heti syytä vaihtaa alaa.

    En kyllä ymmärrää miksi rekalla pitäisi ohittaa toinen rekka. Enkä osaa kuvitella tilannetta jossa pitäisi nysvätä sen rekan edessä millään kulkuneuvolla.
  6. #96
    Lainaa (jarno73 @ Syys. 30 2011,22:33) kirjoitti
    Lainaa (Päivänsäde @ Syys. 30 2011,16:19) kirjoitti
    ^Komppaan täysin edellistä.

    Ja Jarno73 muroihin on näköjään maanviljelijän lisäksi käynyt pissimässä myös rekkakuski. Veikkaisin seuraavaksi vihansa kohteeksi taksikuskia, koska ilmeisesti kukaan ei saa työnsä takia/työkseen liikenteessä olla.

    Surullistahan tässä on se, että vaikka kovin toivoisinkin että tuommoiset "vittuillakseni hidastin"-tyypit olisi vaan virtuaalimaailmassa ilmeneviä trolleja, niin niitä ihan oikeasti löytyy. Esmes täältä Savosta ainakin. *klik*

    (Tsorge jos oli OoTeeta, mutta luin peräkkäin tämän ja sen jyväjemmari-ketjun ja en voinut olla näkemättä tiettyjä pieniä yhtäläisyyksiä niiden välillä.)
    Hyvä päivänsäde!
    Kirjoitan sinulle ensimmäistä Ja toivottavasti viimeistä kertaa!
    Et ilmeisesti ole viitsinyt lukea tätä alusta asti,mutta kuitenkin olet päättänyt silti kommentoida asiaa josta et tiedä mitään?

    Alun alkaen oli kyse muutamasta rekkakuskien ylilyönneistä joihin olen vastannut! Jos auton taustapeileistä ei näy muuta kuin rekan keula ja ajan mittarin mukaan n.90 km/h,kuka vaarantaa liikenteenturvallisuutta?...Ei rekkakuski joka roikkuu 1-2 metrin päässä takapuskurista? Entä jos vaikka hirvi tulisi yllättäen tielle,kun rekka on takapuskurissa? Kuskilla pitää olla tosi nopeat reaktioajat jotta rekka ei olisi minun niskassani!
    Tommoinenko sun eka kirjoitus olikin

    Ettet vaan nytt mennyt vanhanaikaiseen reaktioitten jälkeen
  7. #97
    Lainaa (jarno73 @ Syys. 30 2011,22:41) kirjoitti
    Päivänsäde kun osaa *neuvoa,kerro miten itse toimisit vastaavassa tilaanteessa
    Yleensä järkevästi, melkolailla liikennesääntöjen mukaan ja parhaani mukaan provosoitumatta.

    Täytyy tosin rehellisyyden nimissä myöntää että vaikka teillä on tullut tahkottua suht paljon ja useammansorttisella laitteella, en koe tätä kovin suurena ongelmana. Jostain syystä rekat ei tunnu kihnuttavan miun perässä. Johtuuko se sitten jostain perustavanlaatuisesta erosta ajotyylissä tai sitten siitä etten muista säännöllisesti hautoa mielessäni jokaista kohtaamaani liikenteellistä vääryyttä, sitä en tiedä.

    Jos niin ahistaa, päästä rekka ohi. Ei ahista enää.
    MV Agusta Brutale 910R -08

    Ex: Suzuki SV 1000S -06
  8. #98
    Kuten jo edellä mainitsin ,kyse on muutamista tapauksista vuosien varrelta...sanakirja käteen jos ei osaa lukea! ja jos ei muuta vääntämisen aihetta löydy kuin n.2kk vanhat postaukset,voi ottaa iltalukemiseksi vaikka Me Naiset!!!!



    Suzuki Hayabusa -08 319,6 km/h
    Kawasaki kx 450 f
    Yzf-R1 -07
  9. #99
    Miten työkseen tien päällä liikkuvilla olisi eri oikeudet kuin muilla?
    Ajan työmatkoja 5 krt. viikossa,usein 7 krt. joten työmatkoilla voin ajaa miten lystää,kun on kiire töihin,niinkö?
    Suzuki Hayabusa -08 319,6 km/h
    Kawasaki kx 450 f
    Yzf-R1 -07
  10. #100
    Kyse täsä sun jutussa jarno on lähinnä se että jos kekkuillet rekkakuskeille siitä kun ovat puskurissa kiinni just ylämäen alkaessa tai ennen mäkiä sen takia että rekalla ehkä olis se vauhti yli 60 sitten kun mäki on loppu,niin kuinka paljon se autokuskeja vituttaakin kun rekka ei kulje sitä sallittua ja jono syntyy vaikka muille jakaa ja kaikki haluavat ohi ja heti.
    Joustavuuden takia ne sitä vauhtia yrittää saada kun itekkin tiedät et rekkojen ohi on vaan päästävä *
    Jos ne nytt ajaa yli sallittua vauhtia sen takia että muille olis kivempaa ja helpompaa oma reissu nopealla autolla joka kiihtyykin niin ..........

    Mun mielestä (tä on oma mielipiteeni) se on vaan turvalisempaa jos ne sitä tekee kun jostain kumman syystä näillä kotilokuskeilla ei riitä hermot jos ovat rekan takaa etenkin jos se ei edes ajaa sitä sallittua vauhtia.

    Itsekkin ajan työn takia pakulla vähintään 5 kertaa viikossa semmoisella tiellä misä ei ole hajuakaan ohituskaistasta ja yli 30 kilsan matkalla löytyy tasan 2 turvallista ohituspaikkaa 1 yks vähemmän turvallinen,tie on sitä kuuluisaa mutkia 4 eri suuntaan ylä ja alamäet mukanluettuna ja kyllä siinä huomaa sen eron jos rekkakuski ajaa pikkasen kovempaa et ylämäet melkein menee sallitussa noeudessa eikä paljon alle tai jos ne eivät ennakoi ja jäävät etanoimaan mäet.
    Kyseisellä matkalla löytyy vielä 1 lossi joka kulkee kellon mukaan ja lisä losseja edessä jos menee tarpeeks pitkälle niin arva kuinka paljon idiottimaisia ohituksia vuodessa näkee?
    Jos missaat ekan lossin niin pahimmas tapaukses odotat päälle 2 tuntia et pääset Houtskariin,eikä kukaan autokuski semmoista jakselee vaikka eivät olekkaan tien päällä tienamassa sitä kuuluisaa leipää.

    Mun mielestä toi joustavuus liikenteessä on paljon tärkeämpi ja turvallisempi kun se että ajaa just tikkarin mukaan joka paikas!
    Mut tä nytt onkin vaan mun mielipiteeni.


    Ja en mä ainakan ole mitään niin ymmärtänyt et joku rekkakuski olis teilaamassa kun hidastat tahallaan niitten eteen niinkuin joku täällä kirjoittelikin,kysessä taitaa olle siitä et jos rekkakuski yrittää ennakoida mäennopeutta ja joku siin edessä yhtäkkiä lyö liinat kiinni ilman syytä (paitsi vittuilakseen mikä ei ole sitä helpointa sorttia ennakoida) niin saattaa se rekka tulla takakontista sisään ihan tahattomastikin.


    Niin ja ei niillä ole eri oikeudet kun muilla,kyse on vaan siitä että 90% autokuskeista ajaa ylinopeutta mutta et sitä silleen huomaa kun tottakai rekka peileissä herättää enemmän kun samankokoinen kotilo kun misä ite istut.


    Täsä taas sitä kuuluisaa joustavuutta vaikka ei olekkaan mitään tekemistä liikenteen kanssa,tä nytt vaan on Suomi http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011...93595_uu.shtml



  11. #101
    Lainaa (jarno73 @ Loka. 01 2011,07:05) kirjoitti
    Miten työkseen tien päällä liikkuvilla olisi eri oikeudet kuin muilla?
    Ajan työmatkoja 5 krt. viikossa,usein 7 krt. joten työmatkoilla voin ajaa miten lystää,kun on kiire töihin,niinkö?
    Vaikuttaa ihan siltä kun et haluaisi ymmärtää tän topicin pointtia ja tieliikennelain ideaa. Olisiko rauhoittuminen paikallaan?
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  12. #102
    Lainaa (mpoli @ Syys. 30 2011,22:49) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Syys. 30 2011,16:30) kirjoitti
    Lainaa (mpoli @ Syys. 27 2011,21:10) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Syys. 24 2011,11:38) kirjoitti
    Lainaa (GoSpel @ Syys. 24 2011,11:24) kirjoitti
    Eli rekka roikkui 2 metria biken puskurista (jota ainakaan minun bikeissa ei ole) ja meinasi sielta tulla bikerin eteen muttei tullut ja tasta syysta org.inkvisitio on polttamassa kuljettajaa ja kaikkia muitakin truckereita roviolla?
    no ei aivan näinkään, vaan eräs sankari on päättänyt alkaa kouluttamaan ammattikuskeja, ja rupeaa tahallaan hidastelemaan heidän edessään. Koska hänellä on oikeus (omasta mielestään, ilmeisesti).

    Jarno73:n kannattaisi yrittää kuvitella itsensä siihen rekkakuskin housuihin. Ne kamppeet ei kulje yhtään kovempaa kuin mitä rajoitin sallii. Ylämäissä hyytyminen voi raskaan lastin kanssa olla todellinen ongelma. Ja on monesti myös pitkät ajomatkat ja tiukat aikataulut. Henkilöautolla tai moottoripyörällä tuollaiset asiat ei ehkä vain tule mieleen, mutta rekkakuskit on niiden kanssa tekemisissä joka ikinen päivä.

    Saako se rekkakuski tulla melkein takakonttiisi kiinni? No ei varmaan saisi. Mutta muista nuo edellämainitut – olet saattanut käsittää asian väärin, ja he eivät ehkä sittenkään tee sitä pelkästään vittuillakseen sinulle.

    Sinä sen sijaan tiputtelet vauhtiasi vielä selvästi alle rajoituksen vain ja ainoastaan vittuillaksesi heille, ja haittaat samalla toisten työntekoa. Lyhyesti sanottuna todella kusipäistä toimintaa. Älä hämmästy, jos vaikka sattuu jonakin päivänä vastapeluriksi joku vähän äkkipikaisempi tapaus jolla menee moisesta ääliömeiningistä kuppi yli, ja tuleekin jo hiukan pay-backia.
    Tappaako se rekkakuski tuon onnettoman vai mitä se sille tekee? Onhan sillä toki oikeus mihin vain kun kerran työkseen siellä liikenteessä on.
    Ei toki rekkakuskillakaan ole minkäänlaista oikeutta vahingoittaa muita tielläliikkujia.

    Vaan en silti itse kokeilisi, kun on kymmeniä tonneja rautaa takakontissa, mitä tapahtuu jos päätänkin ns."koulutusmielessä" siinä hidastelemaan. Sitä ei ikinä tiedä, minkälaisia Breivikejä tuolla on tien päällä. Joten jos olisin rekkakuskille tientukkeena (mitä en ainakaan moottoripyörällä liikkuessani ole), niin sitten kyllä ajaisin vaikka bussipysäkille, ja päästäisin itseäni kiireisemmän rekkakuskin ohitseni. He nyt vaan eivät lähtökohtaisesti ole siellä ärsyttämässä ketään/kilpailemassa/kouluttamassa/huvittelemassa/vittuilemassa, vaan he ovat siellä töissä.
    Mitä ihmeen väliä sillä on miksi kukin siellä liikenteessä on? Ihan samat säännöt sitä ammatikseen rekkaa ajavaa koskee kuin huvikseen corollaa kuskaavaa teiniäkin. Ja saattaa sitä henkilöautoakin joku ajaa työkseen. Tai olla vaikka menossa katsomaan sairasta äitiään. Samat säännöt kuitenkin.

    Jos sillä rekkakuskilla ei hermo kestä liikenteessä ja alkaa huvikseen ajella muiden päälle, kuten täällä on uhattu tehdä, on ihan oikeasti heti syytä vaihtaa alaa.

    En kyllä ymmärrää miksi rekalla pitäisi ohittaa toinen rekka. Enkä osaa kuvitella tilannetta jossa pitäisi nysvätä sen rekan edessä millään kulkuneuvolla.
    Ihan samat säännöt koskee kaikkia. Ei siitä ole mitään epäselvyyttä edes ollut.

    Epäselvyyttä on siitä, onko se toisen tienkäyttäjän asia ruveta "kouluttamaan" toista tienkäyttäjää, jos hän itse kokee kärsineensä jonkinlaista vääryyttä (mihin tosin löytyy tässä tapauksessa jopa ihan looginen selitys, jos vähänkin viitsii asettua tämän toisen asemaan).

    Mielestäni se yksiselitteisesti ei ole toisen tienkäyttäjän asia, missään olosuhteissa.

    Enkä myöskään ole yhtään ketään kehottanut laittomuuksiin tien päällä. Sanoin vaan, että kannattaa itsekin harkita, mitä tekee, ennen kuin ryhtyy tuollaisia improvisoituja "koulutussessioita" järjestämään, koska tosiaan et voi tietää, onko siellä minkälainen tyyppi vastapuolella, ja miten hän mahtaa asiaan reagoida.

    Paljon paremmin se homma vaan sujuu tuolla tien päällä, kun opetellaan joustamaan, puolin ja toisin. Siinä onkin meillä suomalaisilla vielä paljon sarkaa kynnettävänä.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  13. #103
    Lainaa (pecha @ Loka. 01 2011,11:11) kirjoitti
    Paljon paremmin se homma vaan sujuu tuolla tien päällä, kun opetellaan joustamaan, puolin ja toisin. Siinä onkin meillä suomalaisilla vielä paljon sarkaa kynnettävänä.
    Mitäköhän pitäisi tapahtua, että tämä olisi mahdollista? Todennäköisesti työntää koko ihmiskunta takaisin uterukseen (pahimmat rectumiin) ja synnyttää uudelleen..?
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  14. #104
    Se on jännä homma, ettei tarvi mennä kuin Ruotsiin, niin koko touhussa on jotenkin ihan erilainen meininki. Puuttuu lähes tyystin se älytön ja härkäpäinen omien oikeiden ja kuviteltujen oikeuksien puolustaminen henkeen ja vereen.

    Ja Saksa on mielestäni maa, missä ajetaan oikein esimerkillisesti. Reippaasti ja jäämättä kenenkään tientukkeeksi silloin, kun se on sallittua ja järkevää, mutta toisaalta esim. taajamissa varoen, ja jalankulkijoille tilaa tehden. Juuri niinhän sen pitäisikin mennä. Ja on vielä väkirikas maa, ja pirusti liikennettä. Muttei meidän metsäläiskansa vielä pysty sellaiseen.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  15. #105
    Lainaa (pecha @ Loka. 01 2011,11:11) kirjoitti
    Lainaa (mpoli @ Syys. 30 2011,22:49) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Syys. 30 2011,16:30) kirjoitti
    Lainaa (mpoli @ Syys. 27 2011,21:10) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Syys. 24 2011,11:38) kirjoitti
    Lainaa (GoSpel @ Syys. 24 2011,11:24) kirjoitti
    Eli rekka roikkui 2 metria biken puskurista (jota ainakaan minun bikeissa ei ole) ja meinasi sielta tulla bikerin eteen muttei tullut ja tasta syysta org.inkvisitio on polttamassa kuljettajaa ja kaikkia muitakin truckereita roviolla?
    no ei aivan näinkään, vaan eräs sankari on päättänyt alkaa kouluttamaan ammattikuskeja, ja rupeaa tahallaan hidastelemaan heidän edessään. Koska hänellä on oikeus (omasta mielestään, ilmeisesti).

    Jarno73:n kannattaisi yrittää kuvitella itsensä siihen rekkakuskin housuihin. Ne kamppeet ei kulje yhtään kovempaa kuin mitä rajoitin sallii. Ylämäissä hyytyminen voi raskaan lastin kanssa olla todellinen ongelma. Ja on monesti myös pitkät ajomatkat ja tiukat aikataulut. Henkilöautolla tai moottoripyörällä tuollaiset asiat ei ehkä vain tule mieleen, mutta rekkakuskit on niiden kanssa tekemisissä joka ikinen päivä.

    Saako se rekkakuski tulla melkein takakonttiisi kiinni? No ei varmaan saisi. Mutta muista nuo edellämainitut – olet saattanut käsittää asian väärin, ja he eivät ehkä sittenkään tee sitä pelkästään vittuillakseen sinulle.

    Sinä sen sijaan tiputtelet vauhtiasi vielä selvästi alle rajoituksen vain ja ainoastaan vittuillaksesi heille, ja haittaat samalla toisten työntekoa. Lyhyesti sanottuna todella kusipäistä toimintaa. Älä hämmästy, jos vaikka sattuu jonakin päivänä vastapeluriksi joku vähän äkkipikaisempi tapaus jolla menee moisesta ääliömeiningistä kuppi yli, ja tuleekin jo hiukan pay-backia.
    Tappaako se rekkakuski tuon onnettoman vai mitä se sille tekee? Onhan sillä toki oikeus mihin vain kun kerran työkseen siellä liikenteessä on.
    Ei toki rekkakuskillakaan ole minkäänlaista oikeutta vahingoittaa muita tielläliikkujia.

    Vaan en silti itse kokeilisi, kun on kymmeniä tonneja rautaa takakontissa, mitä tapahtuu jos päätänkin ns."koulutusmielessä" siinä hidastelemaan. Sitä ei ikinä tiedä, minkälaisia Breivikejä tuolla on tien päällä. Joten jos olisin rekkakuskille tientukkeena (mitä en ainakaan moottoripyörällä liikkuessani ole), niin sitten kyllä ajaisin vaikka bussipysäkille, ja päästäisin itseäni kiireisemmän rekkakuskin ohitseni. He nyt vaan eivät lähtökohtaisesti ole siellä ärsyttämässä ketään/kilpailemassa/kouluttamassa/huvittelemassa/vittuilemassa, vaan he ovat siellä töissä.
    Mitä ihmeen väliä sillä on miksi kukin siellä liikenteessä on? Ihan samat säännöt sitä ammatikseen rekkaa ajavaa koskee kuin huvikseen corollaa kuskaavaa teiniäkin. Ja saattaa sitä henkilöautoakin joku ajaa työkseen. Tai olla vaikka menossa katsomaan sairasta äitiään. Samat säännöt kuitenkin.

    Jos sillä rekkakuskilla ei hermo kestä liikenteessä ja alkaa huvikseen ajella muiden päälle, kuten täällä on uhattu tehdä, on ihan oikeasti heti syytä vaihtaa alaa.

    En kyllä ymmärrää miksi rekalla pitäisi ohittaa toinen rekka. Enkä osaa kuvitella tilannetta jossa pitäisi nysvätä sen rekan edessä millään kulkuneuvolla.
    Ihan samat säännöt koskee kaikkia. Ei siitä ole mitään epäselvyyttä edes ollut.

    Epäselvyyttä on siitä, onko se toisen tienkäyttäjän asia ruveta "kouluttamaan" toista tienkäyttäjää, jos hän itse kokee kärsineensä jonkinlaista vääryyttä (mihin tosin löytyy tässä tapauksessa jopa ihan looginen selitys, jos vähänkin viitsii asettua tämän toisen asemaan).

    Mielestäni se yksiselitteisesti ei ole toisen tienkäyttäjän asia, missään olosuhteissa.

    Enkä myöskään ole yhtään ketään kehottanut laittomuuksiin tien päällä. Sanoin vaan, että kannattaa itsekin harkita, mitä tekee, ennen kuin ryhtyy tuollaisia improvisoituja "koulutussessioita" järjestämään, koska tosiaan et voi tietää, onko siellä minkälainen tyyppi vastapuolella, ja miten hän mahtaa asiaan reagoida.

    Paljon paremmin se homma vaan sujuu tuolla tien päällä, kun opetellaan joustamaan, puolin ja toisin. Siinä onkin meillä suomalaisilla vielä paljon sarkaa kynnettävänä.
    "Kouluttamisesta" ei ole ollut kyse! Vai olenko niin asian esittänyt? Kyse on ollut näissä muutamissa tapauksissa omasta turvallisuudestani! Jos rekka on alle 2 metrin päässä autoni takapuskuristani ,miten nopeasti rekkakuski pysäyttää ajoneuvonsa jos jarrutan esim. hirven takia? Vai onko rekkakuskeilla nopeammat reagtioajat ja huippuhyvät jarrut rekoissaan joilla vauhti otetaan pois nopeammin kuin henkilöautolla? Ennen kuin kommentoit kannattaa ehkä ensin lukea mitä alunperin olen kirjoittanut?...



    Suzuki Hayabusa -08 319,6 km/h
    Kawasaki kx 450 f
    Yzf-R1 -07
  16. #106
    Lainaa (jarno73 @ Loka. 01 2011,14:08) kirjoitti
    "Kouluttamisesta" ei ole ollut kyse! Vai olenko niin asian esittänyt? Kyse on ollut näissä muutamissa tapauksissa omasta turvallisuudestani! Jos rekka on alle 2 metrin päässä autoni takapuskuristani ,miten nopeasti rekkakuski pysäyttää ajoneuvonsa jos jarrutan esim. hirven takia?
    no jos se rekka on alle 2m takapuskuristasi, ja sinä rupeat siinä vaiheessa tiputtamaan ajonopeuttasi huomattavasti, niin mitenkähän itse sitten oikein luonnehtisit toimintaasi?
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  17. #107
    Kyllä rekka nykyään jarrutta vähintään saman verran kun henkilöauto jos ei nopeamin,mutta siitä nytt ei olekkaan kyse.

    Siis nää uudet.
  18. #108
    Lainaa (Adve @ Loka. 01 2011,14:19) kirjoitti
    Kyllä rekka nykyään jarrutta vähintään saman verran kun henkilöauto jos ei nopeamin,mutta siitä nytt ei olekkaan kyse.

    Siis nää uudet.
    Ehkä tyhjänä, mutta 60t kokonaispainolla tuskin...(asian tietävä saa korjata) vastailen vain mitä allekirjoituksessanikin lukee.
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  19. #109
    Lainaa (pecha @ Loka. 01 2011,14:18) kirjoitti
    Lainaa (jarno73 @ Loka. 01 2011,14:08) kirjoitti
    "Kouluttamisesta" ei ole ollut kyse! Vai olenko niin asian esittänyt? Kyse on ollut näissä muutamissa tapauksissa omasta turvallisuudestani! Jos rekka on alle 2 metrin päässä autoni takapuskuristani ,miten nopeasti rekkakuski pysäyttää ajoneuvonsa jos jarrutan esim. hirven takia?
    no jos se rekka on alle 2m takapuskuristasi, ja sinä rupeat siinä vaiheessa tiputtamaan ajonopeuttasi huomattavasti, niin mitenkähän itse sitten oikein luonnehtisit toimintaasi?
    Jep! Minä olen se tieliikennerikollinen,ei rekkakuski joka roikkuu perseessä!

    Minä vaarannan rekkakuskin työn ja elämän,ei rekkakuski vaaranna mitään,,,sehän ajaa työkseen!
    Suzuki Hayabusa -08 319,6 km/h
    Kawasaki kx 450 f
    Yzf-R1 -07
  20. #110
    Lainaa (jarno73 @ Loka. 01 2011,14:38) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Loka. 01 2011,14:18) kirjoitti
    Lainaa (jarno73 @ Loka. 01 2011,14:08) kirjoitti
    "Kouluttamisesta" ei ole ollut kyse! Vai olenko niin asian esittänyt? Kyse on ollut näissä muutamissa tapauksissa omasta turvallisuudestani! Jos rekka on alle 2 metrin päässä autoni takapuskuristani ,miten nopeasti rekkakuski pysäyttää ajoneuvonsa jos jarrutan esim. hirven takia?
    no jos se rekka on alle 2m takapuskuristasi, ja sinä rupeat siinä vaiheessa tiputtamaan ajonopeuttasi huomattavasti, niin mitenkähän itse sitten oikein luonnehtisit toimintaasi?
    Jep! Minä olen se tieliikennerikollinen,ei rekkakuski joka roikkuu perseessä!

    Minä vaarannan rekkakuskin työn ja elämän,ei rekkakuski vaaranna mitään,,,sehän ajaa työkseen!
    Et vastannut kysymykseeni:

    - miten itse luonnehtisit OMAA toimintaasi?

    Rekkakuskin edesottamukset, vaikka olisivatkin väärin, eivät oikeuta sitä, mitä kerroit tekeväsi ko. tilanteessa. Kuten ei toisten virheet yleisestikään tee omista virheistä sallittuja.

    Vaan pelkäänpä, että tämä pointti tässä asiassa tulee silti jäämään sinulle hämärän peittoon. Se olisi jo mennyt jakeluun, jos olisi mennäkseen.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  21. #111
  22. #112
    Lainaa (pecha @ Loka. 01 2011,14:53) kirjoitti
    Lainaa (jarno73 @ Loka. 01 2011,14:38) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Loka. 01 2011,14:18) kirjoitti
    Lainaa (jarno73 @ Loka. 01 2011,14:08) kirjoitti
    "Kouluttamisesta" ei ole ollut kyse! Vai olenko niin asian esittänyt? Kyse on ollut näissä muutamissa tapauksissa omasta turvallisuudestani! Jos rekka on alle 2 metrin päässä autoni takapuskuristani ,miten nopeasti rekkakuski pysäyttää ajoneuvonsa jos jarrutan esim. hirven takia?
    no jos se rekka on alle 2m takapuskuristasi, ja sinä rupeat siinä vaiheessa tiputtamaan ajonopeuttasi huomattavasti, niin mitenkähän itse sitten oikein luonnehtisit toimintaasi?
    Jep! Minä olen se tieliikennerikollinen,ei rekkakuski joka roikkuu perseessä!

    Minä vaarannan rekkakuskin työn ja elämän,ei rekkakuski vaaranna mitään,,,sehän ajaa työkseen!
    Et vastannut kysymykseeni:

    - miten itse luonnehtisit OMAA toimintaasi?

    Rekkakuskin edesottamukset, vaikka olisivatkin väärin, eivät oikeuta sitä, mitä kerroit tekeväsi ko. tilanteessa. Kuten ei toisten virheet yleisestikään tee omista virheistä sallittuja.

    Vaan pelkäänpä, että tämä pointti tässä asiassa tulee silti jäämään sinulle hämärän peittoon. Se olisi jo mennyt jakeluun, jos olisi mennäkseen.
    Jos olisi pätkää rautalankaa vääntäisin siitä sinulle,
    minkä olen muutamia kertoja tehnyt vuosien varrella
    oman turvallisuuteni vuoksi,mutta tuskin sitä ymmärtäisit silloinkaan

    Joten ehdotan että tämä keskustelu loppuu tähän,koska tämä ei johda mihinkään!

    Modet voivat poistaa minun kommenttini,kiitos
    Suzuki Hayabusa -08 319,6 km/h
    Kawasaki kx 450 f
    Yzf-R1 -07
  23. #113
  24. #114
    Lainaa (jarno73 @ Loka. 01 2011,14:08) kirjoitti
    Kyse on ollut näissä muutamissa tapauksissa omasta turvallisuudestani! Jos rekka on alle 2 metrin päässä autoni takapuskuristani ,miten nopeasti rekkakuski pysäyttää ajoneuvonsa jos jarrutan esim. hirven takia? Vai onko rekkakuskeilla nopeammat reagtioajat ja huippuhyvät jarrut rekoissaan joilla vauhti otetaan pois nopeammin kuin henkilöautolla?
    Veikkaus, se rekkapena aloittais ennen sua sen jarrutuksen. Koska kuitenki oot keskittyny vain siihen peilissä näkyvään scanian keulaan, eikä hajuakaan mitä edessä tapahtuu.

    Kävikkö oikein mittaamassa tuon 2m? Peilistä se näyttää olevan paljon lähempänä, mitä oikea välimatka on.
    Jos näät lukea pelistä Scania tekstin niin se aarnikotka on paljon kauempana siitä puskurista, vaikka olis P-mallin jako-auto kyseessä.
    Miksei sitä ohituspaikkaa kärkkyvää rekkaa voi päästää ohi?
    Kaikki varmaan ymmärää sen, ettei sillä tehdä niin sukkelia ohituksia?
  25. #115
    Turhaa vouhotusta kaikin puolin. Täällä rekat ovat hyvässä kunnossa.
    Toista se on tuolla IRL:ssä.
    Jarrut katosivat - kuorma-auto kolaroi
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  26. #116
    Lainaa (Akiva @ Loka. 07 2011,01:12) kirjoitti
    Turhaa vouhotusta kaikin puolin. Täällä rekat ovat hyvässä kunnossa.
    Toista se on tuolla IRL:ssä.
    Jarrut katosivat - kuorma-auto kolaroi
    Turhaa ja turhaa... No tää kyseinen keissi, jonka otit esille, on varmaan se jäävuoren huippu ?? Noita liikennöitsijöitä on joka lähtöön, ei voi mitään.... Toiset pitää kaluston kunnossa, toiset sitten taas ei ... Mainitsematta nimeltä kuljetusyhtiötä, missä, motto lienee , ei mitään vanhaa varaosaa, vaan aivan uutta rautalankaa virityksiä ... Luojan kiitos, nää on vähemmistössä !! Oma työnantaja kuuntelee, jos on jotain korjattavaa ja se korjataan, jos nyt ei ihan heti, niin ainakin muutavan päivän sisällä *... No, tää sun postaus on verrattavissa, motoristi ajoi ilman jarruja, ulos mutkasta ....

    PS. Ainako, näitä ääripään pösilöitä on ottaa esimerkiksi??... No, joo sadaan raflaavat otsikot ja kaikki rinnastetaan tähän "esimerkkiin" ??... Ja tän jälkeen taputellaan, homma valmiiksi... Way to go * ...

    PPS. Omasta mielestä, näiltä kuljetusyhtiöiltä, jotka ei pidä edes jarruja kunnossa, saa mun puolesta ottaa liikenneluvat pois ....



    Kawasaki 1100 ZZR -91
    Suzuki GSX 1300 R *-00
    Suzuki GSX 1300 R *-08
    +300 km/h Club of Finland
  27. #117
    Jäävuoren huippu? Itse asiassa kyllä.
    Toimintavarmuus, tehokkuus, luotettavuus ym.
    90% saavutetaan helposti. +5%-yksikköä vaatii jo huomattavan paljon enemmän ja viimeiset 5%-yksikköä täydellisyyttä.

    Raha määrää!
    Virheitä toki sattuu vaikka kuinka yrittäisi pitää kaiken toiminnan lähellä tuota 100%:a.
    Susia syntyy muuallakin kuin metsässä, eikä semmoinen persuksen takana ole se paras tilanne.

    Aika harva täälläkään on halukas kokeilemaan tilanteita missä vastassa on muuta kuin tyhjää. Pellolle voi ajaa, jos välissä ei ole kiviä, kantoja tai ojaa.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  28. #118
    Lainaa (Akiva @ Loka. 07 2011,03:01) kirjoitti
    Jäävuoren huippu? Itse asiassa kyllä.
    Toimintavarmuus, tehokkuus, luotettavuus ym.
    90% saavutetaan helposti. +5%-yksikköä vaatii jo huomattavan paljon enemmän ja viimeiset 5%-yksikköä täydellisyyttä.

    Raha määrää!
    Virheitä toki sattuu vaikka kuinka yrittäisi pitää kaiken toiminnan lähellä tuota 100%:a.
    Susia syntyy muuallakin kuin metsässä, eikä semmoinen persuksen takana ole se paras tilanne.

    Aika harva täälläkään on halukas kokeilemaan tilanteita missä vastassa on muuta kuin tyhjää. Pellolle voi ajaa, jos välissä ei ole kiviä, kantoja tai ojaa.
    Näinhän tuo valitetavasti menee... Raha ratkaisee, vaikka ei sais ...
    Kawasaki 1100 ZZR -91
    Suzuki GSX 1300 R *-00
    Suzuki GSX 1300 R *-08
    +300 km/h Club of Finland
  29. #119
    Lainaa (Crivil @ Syys. 30 2011,03:50) kirjoitti
    (joskus, sillä rekalla on mentävä, sen rekan ohi)
    Miksi?
    jamaha 02 --> riumppi 11

    Blue's brother
  30.  
  31. #120
    Täysin OT, mutta;
    Lainaa (puruskai @ Syys. 30 2011,14:57) kirjoitti
    Minä myönnän etten ole keskivertoa parempi kuski, en pyörällä enkä autolla.
    Mitä ihmettä, org.palstalla tyyppi joka tunnustaa kuuluvansa "siihen" 5% vähemmistöön - loput 95% suomalaisista tiellä kulkijoista ovat keskimääräistä parempia kuskeja! *

    Tulipahan tämäkin tilastollinen fakta todistettua.
    MAD (mean absolute deviation)
Sivu: 4 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345 ViimeinenViimeinen