Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 31:sta
  1. #1
    Eli millä huoltoasemalla voi katsoa rengaspaineet jotka näyttäisivät oikein? Mittareissa on isoja heittoja jos ottaa täytettävän pumpun tai letkussa olevan sekä letkussa olevia on eri merkkisiä ja näyttävät eri lukemia..

    Ei huvittaisi lähteä maksamaan tarkistusmittarista... Tulee n. kerran kahdessa viikossa tarkistettua...
    Is a dream a lie if it don't come true or is it something worse

    ex - Gsx-r 600 K7

    KTM smr 690 -09
  2. #2
    Hei nyt sitten v#ttu oikeesti... Tän on pakko olla trolli
    1300cc Suzuki
  3. #3
    Tarviiko olla 3 vai 4 desimaalin tarkkuudella?
  4. #4
    Ei ne rengaspaineet niin tarkkoja ole. Kunhan on ilmaa reilusti. Ei ainakaan suosituspaineiden alle. Liian matala rengaspaine kuluttaa rengasta nopeasti mutta puoli baaria yli suosituksen ei vielä vaikuta paljoakaan. Nyt syksyllä kun rengas ei muutenkaan lämpiä niin on turvallisuuden vuoksi parempi ajaa yli- kuin alipaineisella renkaalla.

    mm
  5. #5
    Lieksan ABC: llä on aika tarkka mittari. Sinne kannattaa ajaa tarkastamaan rengaspaineet.
    Taivas saa odottaa
  6. #6
    Rovaniemen abc:llä on kuulemma suomen tarkimmat rengaspainemittarit. Ehdottomasti siellä kannattaa käydä laittamassa paineet kohdalleen.

    :edit: blackcat kerkesi väliin prkl.



    -
  7. #7
    Saksassa on tarkat mittarit.



    Jos oikeasti joka toinen viikko tarkistaa paineet, niin se kympin mittari ehkä kannattaa kuitenkin hommata.



  8. #8
    Hmm... ;D Tota mitä tähän sanoo. Ei ollu trolli... krunikan shellin ja malmin nesteen mittareissa 0.5 baarin ero.. Mut nähtävästi käsitelty aihe jo täällä.

    Modet voi poistaa aiheen.



    Is a dream a lie if it don't come true or is it something worse

    ex - Gsx-r 600 K7

    KTM smr 690 -09
  9. #9


    alle 10e suapi digimittarin joka näyttää riittävän tarkasti.

    Ite kyllä mielummin tarkistelen paineet ennen reissua, kun pysähtelen huoltikselle vartavasten.

    Mutta kukin tyylillään.

    suzuki gsx 1216 -01
  10. #10
    Toi mun honkkarista ostamani 100 € kompurasetin mukana tullut mekaaninen mittari näyttää tasan tarkkaan samat lukemat, kuin turhaan hankkimani parinkympin tikitaali. Näin ainakin 2-4 bar lukemilla..
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  11. #11
    no elä vitussa, kumpi ois pitäny jättää ostamatta.

    suzuki gsx 1216 -01
  12. #12
    Nää vastaukset kyllä lyö kaikki vitsipalstat mitä netistä löytyy!
    Helevetti kun ei oo sitä tykkää-nappia

    Honda XL1000VA 2006
  13. #13
    Kannattaa kysäistä Ivalon Shelliltä. Siellä on hyvät mittarit. Paskimmat taas löytyvät Kannelmäen Nesteeltä. Niillä helkkarin pöntöillä ei tee yhtään mitään.
    Tällähetkellä ei omaa pyörää
    Aiemmin Kawasaki Z750 '08
  14. #14
    Lainaa (Devils & Dust @ Syys. 17 2011,20:38) kirjoitti
    Eli millä huoltoasemalla voi katsoa rengaspaineet jotka näyttäisivät oikein? Mittareissa on isoja heittoja jos ottaa täytettävän pumpun tai letkussa olevan sekä letkussa olevia on eri merkkisiä ja näyttävät eri lukemia..

    Ei huvittaisi lähteä maksamaan tarkistusmittarista... Tulee n. kerran kahdessa viikossa tarkistettua...
    http://www.fixusnet.fi/~jLHax0000001...53&Y219=&Y223= osta nyt vaan kun halvalla saat...
    www.facebook.com/jukka.huolman
    Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
    Honda VFR800 VTEC -03, musta
    Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.


  15. #15
    Lainaa (RoRo @ Syys. 18 2011,10:12) kirjoitti
    Lainaa (Devils & Dust @ Syys. 17 2011,20:38) kirjoitti
    Eli millä huoltoasemalla voi katsoa rengaspaineet jotka näyttäisivät oikein? Mittareissa on isoja heittoja jos ottaa täytettävän pumpun tai letkussa olevan sekä letkussa olevia on eri merkkisiä ja näyttävät eri lukemia..

    Ei huvittaisi lähteä maksamaan tarkistusmittarista... Tulee n. kerran kahdessa viikossa tarkistettua...
    http://www.fixusnet.fi/~jLHax0....=&Y223= osta nyt vaan kun halvalla saat...
    Tuollaisessa mittarissa kannattaa katsoa mahtuuko se edes vanteeseen. Omassa pyörässäni tuollainen ei mahdu pystyssä mittaamaan ainaakaan takavanteesta, joten mittariin kulma tai kulmaventtiilit mopottimeen.
    <br />
  16. #16
    Lainaa (J@ck @ Syys. 17 2011,23:51) kirjoitti
    Toi mun honkkarista ostamani 100 € kompurasetin mukana tullut mekaaninen mittari näyttää tasan tarkkaan samat lukemat, kuin turhaan hankkimani parinkympin tikitaali. Näin ainakin 2-4 bar lukemilla..
    Kannattava hankinta Tuota kompuratyökalujen valikoimaa sitten pikkuhiljaa laajentaen ja kohta ampuu niin nikkarointinaulat kuin ruiskuttelee suojamassat tai vaihtelee auton renkaat. OK-talossa sarjassamme must-hankintoja siis
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  17. #17
    Vaikka nyt jossain huoltoasemalla olisi hyvä mittari, niin ei ole mitään takuuta, että kohta se enää näyttää hyvin. Osta oma 10e digitaalinen mittari. Motonetissä on yksi hyvä malli (jostain syystä niiden nettisivut ei latautunut, niin ei voi linkittää), jota itse ja moni muu ratakuski käyttää. Tarpeeksi tarkkoja nuo kaikki digitaaliset taitaa olla. Jos rengaspaineita joutuu paljon hienosäätämään, niin hankkii lisäksi jalkapumpun, niin voi säätää paineet omalla parkkisella kuntoon.
    Erittäin hyvä, että katsot rengaspaineet usein! Ja kannattaa unohtaa kommentit ettei 0,5bar ylipaine vaikuta mitään. Ehkä jonkun ajossa se ei merkkaa mitään, mutta ainakaan itse en haluaisi ajaa katuajoakaan tuollaisilla ylipainella.
    xxx
  18. #18
    Ja omassa mittarissa on se hyvä puoli, että vaikka se ei näyttäisi prikulleen oikein, se näyttää kuitenki aina samalla lailla väärin. Sen mukaan kun opettelee hyvät paineet omalla pyörälle. Tuo motonetin näyttää kyllä melko tarkasti. Kerran testasin renkaan vaihdon jälkeen, että näyttääkö samaa kuin kumiveikolla, niin saman tuloksen sain.
    Annoin moottoripyörille pikkusormen, se vei koko käden
  19. #19
    Ja kannattaa muistaa ajaa kumit ratakuumaksi ennen tarkistusta, säästyy ilmaa kun ei tarvitse lisätä
    - ihan turha tulla selittää mitään ennen aamukahvia -
  20. #20
    Digimittari 6€, hinta sisältää postikulut. Joku 4 vuotta ollu mulla käytössä ja hyvin toimii. Eikä tarvi edes pattereita kun toimii aurinkoenergialla.
  21. #21
    Mitäs sitten, jos ajelee typet renkaissa paineilman sijasta??



  22. #22
    Lainaa (HiTec @ Syys. 18 2011,10:50) kirjoitti
    Kannattava hankinta Tuota kompuratyökalujen valikoimaa sitten pikkuhiljaa laajentaen ja kohta ampuu niin nikkarointinaulat kuin ruiskuttelee suojamassat tai vaihtelee auton renkaat. OK-talossa sarjassamme must-hankintoja siis
    Kyllä sillä ja sen varusteilla on sauna sekä katot paneloitu ja kaikkea muutakin mahdollista tehty, jopa pikku maalausta. Just pesun jäljiltä puhaltelin viimeiset vesitipat moposta..
    Sarjassa vähiten turhia hankintoja, sanoisin..
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  23. #23
    Kelpaisiko Neste Otaniemi?
    Reissut: http://kettulantalli.fi ja muut höpinät: http://takapiha.org
    Bikeologia: Honda NX650 Dominator > Yamaha TT600R > BMW F650GS Dakar > BMW R1150GS Adventure > BMW R1200GS Adventure
  24. #24
    Lainaa (elkku @ Syys. 18 2011,17:50) kirjoitti
    Mitäs sitten, jos ajelee typet renkaissa paineilman sijasta?? *
    Sama!

    En voi tarkistaa kuin duunissa paineet ja lisätä. Mitään happea sinne lisätä ptfyi
    1300cc Suzuki
  25. #25
    Lainaa (Roadkill @ Syys. 19 2011,18:23) kirjoitti
    En voi tarkistaa kuin duunissa paineet ja lisätä. Mitään happea sinne lisätä ptfyi
    Tuskin lisää kukaan muukaan, ilmaa useimmat laittaa...
  26. #26
    Täällä mittarit sentään näyttää muutaman kymmenyksen tarkkuudella oikein mutta Puolan läpi mopolla ajaessa tuli epätoivo kun mittareiden lukemat ei tuntuneet kunnolla mahtuvan yhden baarin haarukkaan!
    Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
    -- DL650 -04 --
  27. #27
    Lainaa (pärpä @ Syys. 18 2011,17:13) kirjoitti
    Ja kannattaa muistaa ajaa kumit ratakuumaksi ennen tarkistusta, säästyy ilmaa kun ei tarvitse lisätä *
    Kevyessä mutka pyörittelyssä ja kaupungilla, jos tuntuu renkaat muljuavan niin lisää painetta saa oikean käden ranteella.

    Ilman säästäminen on mielestäni hieman vaikeata teki mitä vain, sillä sitä on vain äärellinen määrä maapallolla.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  28. #28
    Lainaa (jr66 @ Loka. 03 2011,19:22) kirjoitti
    Lainaa (Roadkill @ Syys. 19 2011,18:23) kirjoitti
    En voi tarkistaa kuin duunissa paineet ja lisätä. Mitään happea sinne lisätä ptfyi
    Tuskin lisää kukaan muukaan, ilmaa useimmat laittaa...
    Ilma on 78% typpeä ja 21% happea.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  29. #29
    Huomasitteko, uudessa Moottori-lehdessä oli testissä huoltiksien ilmanpainemittarit?
    <p>Hävittäjälentelijä vuodesta 2011. Supermatoilija vuodesta 2008.</p>
  30.  
  31. #30
    Lainaa (Clutch @ Syys. 18 2011,17:20) kirjoitti
    Digimittari 6€, hinta sisältää postikulut. Joku 4 vuotta ollu mulla käytössä ja hyvin toimii. Eikä tarvi edes pattereita kun toimii aurinkoenergialla.
    Kiitos, lähtee heti tilaukseen, onhan luotettava?
    Kerran kävi niin, että mopossa 1 bar:n ylipaineet renkaiden vaihdon jälkeen.
    Onneksi ei tullut sadekeliä. Tarkistakaa paineet vaihtojen jälkeen tai vaatikaa vaikka nähtäväksenne...
    <p>.</p>
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen