Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Tere,

    Ensimmäistä kertaa elämässäni, VFR:äni tiputti kilpensä maahan (en tiedä miksi, ehkä sulaa kettumaisuuttaan).

    Eilen sain uuden kilven käteen, ja huomasin, että rekisterikilpipohja ei ole lainkaan EU-kilpi yhteensopiva, vaan ilmeisesti tehty tuo vanha kilpipohja silmälläpitäen. Ylemmät kaksi kiinnitysreikää ovat kilvessä liian keskellä, pohjassa ei tuossa kohtaa ole mitään kiinnityspaikkaa, ja alemmat reiät taas ovat täysin eri korkeudella pohjassa ja kilvessä.

    Onko siis olemassa joku mystinen kilven sovitussetti, vai poraanko vailla syyllisyyden häivää kilpeen reiät niin, että sopii tuohon vanhaan pohjaan?
  2. #2
    Lainaa (webziz @ Elo. 18 2011,09:21) kirjoitti
    ...vai poraanko vailla syyllisyyden häivää kilpeen reiät niin, että sopii tuohon vanhaan pohjaan?
    Jep. Näin minä tekisin
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  3. #3
    Olisko mahdollista porata pohjaan reiät kilven reikien mukaan?
    <p>Teknik sano ryssä kun saranan näki </p>
  4. #4
    Lainaa (Willi Tähti @ Elo. 18 2011,09:42) kirjoitti
    Olisko mahdollista porata pohjaan reiät kilven reikien mukaan?
    Ei ole. Ylemmät reiät ovat liian keskellä, ja tuossa kohtaa takana on joku muovimökkylä, joka ilm. pitää sisällään lampun sähköjä. Alemmat reiät taasen ovat niin alhaalla, että kilpipohjassa ei ole mitään tuolla korkeudella.

    Mikäli mitään valmista ratkaisua tuohon ei siis löydy, niin pitää ottaa pora kauniiseen käteen, porata ylös reunat kilven kulmiin ja alemmat reiät hoidan tosimiesmäisesti nippusiteillä ylempänä oleviin holeksiin.
  5. #5
    Pysyishän se jollain Sikaflexilläkin, niin ei tartte porailla.
    Dixi et animam levavi
  6. #6
    Tai sitten leikkaat kilven kokoisen palan alumiinilevyä, johon telineen mukaiset reiät. Lisäksi kilven mukaiset reiät, joista takapuolelta ruuvit läpi ja siistit kupukantamutterit päihin.
  7. #7
    Kyllä tuommosia aluslevyjä on - omassa tuli uutena suoraan tuommonen kilven ja lokasuojan väliin -mut mistä niitä saa muuten, en tiedä.

    Omanikin oli semmonen et siinä oli myyjäliikkeen mainos siinä alareunassa, eli ovat tilanneet ihan laatikko kaupalla noita uusein mopojen kilpiä varten.

    Kannats varmaan kysäistä paikalliset varaosaliikkeet? mopokaupat?
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  8. #8
    Ei muuta kuin kilven ja pohjan väliin pala pelliä jossa reijät molemmille.
  9. #9
    Seuraavalla kerralla ottaa sitten kilven ilman reikiä niin jää turha arpominen sitten pois.
    "On vain kaksi ääretöntä asiaa: universumi ja ihmisten typeryys. Ja ensin mainitusta en ole aivan varma." Albert Einstein
  10. #10
    Lainaa (webziz @ Elo. 18 2011,09:21) kirjoitti
    Onko siis olemassa joku mystinen kilven sovitussetti, vai poraanko vailla syyllisyyden häivää kilpeen reiät niin, että sopii tuohon vanhaan pohjaan?
    Esson baarissa kuulin jotta kilven porailu olisi kiellettyä koska ei ole oma vaan valtiolta lainassa.

    Tämän tuikitärkeän ja luotettavan tiedon jälkeen en edes viitsinyt miettiä sovitelevyjä vaan suosiolla porasin kilpeen kauniit ylimääräiset reiät. Anarkismi kunniaan! *
    Massey Ferguson 148 hupiin.
    MB Atego romunkuljetin velvollisuuksiin.
  11. #11
    Viime kesänä kilpi otti osumaa takarenkaaseen Motoparkin shikaanissa, repäisi palan irti underista, mukelehti vähän aikaa takarenkaan ja underin välissä ja linkoutui sitten aika surullisen näköisenä riehkana lehtoon. Unohdin mainita uutta kilpeä tilatessani etten halua valmiita kiinnitysreikiä, mutta sellainenkin optio siis on olemassa. Omassani on nyt siis itse tehdyt kiinnitysreiät EU-standardinmukaisten lisäksi.

    Joutunen tyrmään piakkoin.
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  12. #12
    Valtiolta lainassa Kaikkea sitä kuulee. Kaikki reiät, ruuvinkannat yms pitää kuitenkin peittää valkoisella! Siksi ei periaatteessa saisi olla ylimääräisiä reikiä.
    990 SM -08
  13. #13
    No hohhoijaa, kyllä on lutherilaista lainpohdintaa.... ottaen huomioon, mitä kaikkea muuta täällä pohditaan ja suunnitellaan mopoihin tehtäväksi, niin tämä lienee siitä pienimmästä päästä
    Riittänee, että näkyy ja pysyy kiinni. Ei ole koskaan katsastuksessa sanottu sakemannin spekseillä kiinni ruuvatusta autonkilvestäkään *
  14. #14
    mulla repes kilpi irti ja nyt on kiinnitetty ylhäältä 3kpl 5mm poppareilla, joissa on noin 10mm laippa kilven puollella, alhaalla on 2x samanlaiset.
    Eipä nuo polliisit kilpeen, tai sen kiinnitykseen, viimeeks puuttuneet millään lailla
  15. #15
    Katsastuskonttorilta joskus tän vuoden puolella kysyin, niin kilven voi tilata ilman reikiä ja reiät voi porailla itse, kuhan ei poraa kirjainten/numeroiden kohdalta.
  16.  
  17. #16
    Tuolta taustalevy johon kirjailee alareunaan vaikka "Rinta-Jouppi" ym. yksilöllistä.

    http://www.rekisterikilvet.com/



    "En mää *täss syyllist kaipaa yhtikäs, Lahtist ja konekiväärii mää kaipasin"

    Clutch - The Regulator