Vaihdoin uudet jarrulevyt ja palat sekä myöskin jarrusatuloihin uudet kumit.
Vaihtoon meni myöskin jarruletkut jotka vaihtuivat teräspunosletkuihin.
Jarrut pitävät hyvin,mutta tärinä joka ilmenee noin 50-60 nopeudessa voimakkaammin jarruttaessa.
Tärinää ei tunnu kevyesti jarruttaessa.
Jarrulevyt ovat kiinteää mallia ja alkuperäisten levyjen alla on "pahviset" aluslevyt.
Voisiko ongelma olla nämä aluspahvit jotka eivät asetu samoille paikoille kun jarrulevyn irroitti osa jäi levyyn osa napaan.
Tietysti heittokellolla voisi tarkistaa levyjen suoruuden.
Löytyykö ideoita vai vaan kovaa ajoa, harvoin itsestään korjaantuu.
Laite vfr 750 -92
Honda vfr 750f -92
Nyt on tutkittu jarrulevyjä heittokellon kanssa ja pystysuunnassa heittoa molemmissa levyissä, toisen pystyi säätämään mutta vasen puoli ei säätämällä korjaantunut.
Varmistin vielä kumpi puoli jumputtaa, otin toisen jarrusatulan irti ja laitoin vanhan jarrupalan uusien palojen väliin ja kiinnitin sen nippusiteillä etuputkeen.
Oikea puoli ok. vasen jumputti.
Vanhat levyt takaisin ja hyvin toimii ei mitään tärinöitä.
Mitä tästä opin, mielummin alkuperäinen vaikka hyvä käytetty kuin tarvikepaska joka näytää uutena hienolta mutta siihen se sitten jääkin.
Vasemmassa levyssä on sivu ja pystysuunnassa heittoa joten palautukseen menee.
Hondan alkuperäiset *120€ kappale ja nämä maksoivat 120€pari postikuluineen.
Köyhän ei kannata ostaa halpaa
![]()
Honda vfr 750f -92
Näissä halvemmissa levyissä on helposti laatuvaihtelua paljon. Tuurista kiinni, että saako suorat, melkein suorat vaiko kierot levyt heti kättelyssä. Sitten jos on vielä tilattu jostain pallon toiselta puolelta, niin palautuskin saattaa olla oma operaationso jossa vielä joutuu helposti makselemaan toimituskuluja johonkin suuntaan olettaen, että se palautus ylipäätänsä onnistuu.
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa