Juuri nyt ei tunnu siltä, että lähtisin matkaeväät mukana pusikkoon. Pyörät kaatuvat yleensä itsestään ja lupaa kysymättä, joten tästä puolesta ei voi antaa varmaa vastausta. Paljonko pyydät laukuista (onhan ne nuo neliskanttiset alumiininväriset?)?
edit: menee jankuttamiseksi, mutta siis, Trumpan omat maksaa noin 850 ja Givin Trekkerit (vasemmalle 46 litraa ja oikealle 33 litraa) Kappan raudoilla suurinpiirtein saman verran. Lukot pitäisi kai osata pesittää itse. Kummatko ottaisit? Mietittäväksi tosin vielä jää, mikä paino pannaan turhamaisuudelle.
Viimeksi muokannut: hra1150; 21.07.2013 klo 18:24.
Jep
minulla on ainoastaan tuo trumpan orkis takaboxi ja sivulaukut ovat peruja edellisestä pyörästä en malttanut antaa niitä vaihodossa eteenpäin vaan ostin tiikeriin krauserin lock-it raudat jotta nuo alulaukut toimivat tässäkin mopossa ;)
on vain käynyt mielessä että josko yrittäisi katsoa saisiko nuo trumpan "ylimääräiset" lukko pesät vaihdettua noihin krausereihin
-Sujuvasti sorapolkuja pitkin -
Turhamaisuus voitti. Trumpan laukut tuli. Kyllä niihinkin hammasharja ja luottokortti mahtuu. Pyörä on hieno.
Se on näköjään 48Nm jos sitä sylinterikannen vieressä olevaa pulttia tarkoitat. Laittaisin PDF:n jossa kaikkien ruuvien momentit mutta tiedostolla kokoa 40kB ja foorumin rajoitus 19kB Kopiona alla.
Triumph Tiger 800 Torque settings
Cylinder Head
Torque (Nm)
Camshaft cover to cylinder head 10
Camshaft drive chain tensioner to head 9
Camshaft bearing ladder to head *See service manual
Camshaft sprocket to camshaft 10
Camshaft drive chain rubbing blade to crankcase 9
Camshaft drive chain top pad to cylinder head *See service manual
Cylinder head to crankcase (M6 screws) 10
Cylinder head to crankcase bolts *See service manual
Camshaft cap and ladder to head *See service manual
Cylinder head dry seal plug 22
Sound suppression bolt in head 12
Spark plugs 12
Cylinder head exhaust stud 10
Clutch
Torque (Nm)
Clutch cover to crankcase (28 mm bolts) 9
Clutch cover to crankcase (35 mm bolts) 10
Clutch centre nut 98
Clutch pressure plate to centre drum 10
Clutch lever clamp bolts 12
Clutch lever nut 3.5
Clutch cable adjuster bracket to crankcase 12
Switch cube screws (left) 3
Clutch cover protector 6
Crankshaft, Crankcase and Sprag
Torque (Nm)
Crankcase upper to lower (M8 fixings) *See service manual
Crankcase upper to lower (M6 fixings) *See service manual
Crankcase dry seal plug 22
Breather cover to crankcase 9
Connecting rod big end nut *See service manual
Camshaft drive sprocket gear to crankshaft 27
Sprag clutch to alternator rotor *See service manual
Engine Covers
Torque (Nm)
Clutch cover to crankcase 9
Sprocket cover to crankcase 9
Alternator cover (25 mm bolts) to crankcase 8
Alternator cover (35 mm bolts) to crankcase 9
Wire retainer on alternator cover 6
Crank cover (25 mm bolts) to crankcase 8
Crank cover (35 mm bolts) to crankcase 9
Balancer cover to crankcase 8
Transmission
Torque (Nm)
Output sprocket to output shaft 85
Detent wheel to selector drum 12
Detent arm bolt 12
Input shaft bearing carrier/retainer 12
Selector shaft retainer 12
Spring abutment bolt 20
Gear position sensor 5
Gear selector arm pinch bolt 9
Gear pedal pivot bolt 22
Gear change rod adjuster nuts 6
Sprag housing to rotor 16
Lubrication System
Torque (Nm)
Sump to crankcase 12
Sump drain plug to sump 25
Oil pressure relief valve to crankcase 15
Low oil pressure warning light switch to crankcase 13
Oil filter to adapter 10
Heat exchanger to crankcase 59
Oil pump drive chain retainer plate 9
Oil pump to crankcase 12
Oil pump drive sprocket to pump shaft 12
Oil pump rotor cover to pump body bolts 12
Oil pump pick up pipe 12
Oil transfer pipe 12
Water pump cover to oil pump body bolts 12
Transmission oil feed pipes to crankcase 8
Breather drain tube 9
Final Drive
Torque (Nm)
Rear sprocket to cush drive 55
Chain guard bolts 9
Chain rubbing strip to swinging arm 9
Cooling System
Torque (Nm)
Radiator to frame 6
Coolant bypass to head 15
Thermostat housing to head 9
Water elbow to crankcase (left hand) 9
Water elbow to crankcase (right hand and upper fixing only) 12
Fan shroud to radiator 2.5
Water temperature sensor 18
Radiator lower bracket to radiator 6
Radiator lower bracket to water outlet bracket 6
Expansion tank to frame 3
Expansion tank cover to frame 3
Radiator bleed screw 1.5
Top hose bleed screw 1
Water pump outlet pipe 12
Water pump inlet pipe 12
Coolant hose clips 2
Fuel System, Exhaust System and Airbox
Torque (Nm)
Fuel tank to frame (rear fixing) 12
Fuel cap to fuel tank 4
Fuel pump mounting plate to fuel tank 9
Throttle body transition piece to cylinder head 12
Throttle body adaptor clip 1.5
Fuel rail to throttle body 3.5
Throttle position sensor 2
Idle speed control stepper motor 3.5
Throttle cable bracket to throttle body 3.5
Throttle cable guide screws 3
Exhaust downpipe to cylinder head *See service manual
Exhaust downpipe to frame 19
Silencer heat shield 5
Silencer to frame 15
Silencer rear finisher 5
Silencer front finisher 5
Silencer clamp to intermediate pipe 10
Oxygen sensor 25
Catalytic converter heat shield 5
Air filter cover to housing 1.5
Triumph Tiger 800 Torque settings Page 4 of 7
Airbox to breather housing 9
Air filter to housing 1
Air intake trumpet to airbox 6
Air temperature sensor 1.5
Manifold air pressure (MAP) sensor 1.5
Barometric pressure sensor 1.5
Fall detection switch 3
Crankshaft sensor 4
Road speed sensor 9
Evaporative canister to bracket 8
Evaporative bracket to frame 9
Rear Suspension
Torque (Nm)
Swinging arm spindle nut 110
Chain rubbing strip to swinging arm 9
Rear suspension unit upper mounting bolt 48
Rear suspension unit lower mounting bolt to drop link 80
Rear suspension reservoir 3
Drag link pivot at frame 80
Drop links to swinging arm 80
Chain guard (upper and lower) 9
Front Suspension
Torque (Nm)
Upper yoke pinch bolt 20
Lower yoke pinch bolt 20
Upper yoke centre nut 90
Fork top cap 35
Damping cylinder bolt 20
Damping rod to top cap 20
Handlebar clamp riser to top yoke (10 mm bolt) 35
Handlebar upper clamp to lower clamp (8 mm bolt) 26
Handlebar end weights 5
Switch cube screws 3
Mirror 25
Wheels
Torque (Nm)
Front wheel spindle/axle bolt 65
Front wheel spindle pinch bolts 22
Rear wheel spindle 110
Chain adjuster locknut 15
Rear sprocket to cush drive 55
Front Brakes
Torque (Nm)
Front brake caliper to fork 28
Front brake pad retaining pin 18
Front brake pad retaining pin plug 3
Front brake caliper bleed screw 6
Front brake hose to caliper 25
Front brake master cylinder to handlebar 12
Front brake hose to master cylinder 25
Front brake disc to wheel 22
Brake lever pivot bolt 1
Brake lever pivot bolt locknut 6
Master cylinder brake hose clamp to fork leg 6
Brake hose wire guide 7
Rear Brakes
Torque (Nm)
Rear brake caliper to carrier 22
Rear brake caliper sliding bolt 27
Rear brake pad retaining pin 18
Rear brake pad retaining pin plug 3
Rear brake caliper bleed screw 6
Rear brake hose to caliper 25
Rear brake master cylinder to frame 16
Rear brake master cylinder reservoir to mounting 7
Rear brake master cylinder pushrod locknut 18
Rear brake light switch 15
Brake pedal pivot bolt 22
Brake hose P-clip bolt 6
Rear brake disc to wheel 22
ABS System
Torque (Nm)
ABS module to bracket 9
ABS bracket to frame 9
ABS pulser ring to brake disc 5
ABS sensor to bracket 9
ABS lines to modulator 25
ABS hard line to front brake hose 17
Frame, Footrests, Control Plates and Engine Mountings
Torque (Nm)
Lower crankcase to frame 48
Cylinder head to frame 48
Heel guard to frame 12
Side stand mounting bracket 45
Side stand pivot bolt 20
Side stand pivot bolt 45
Side stand switch 7
Seat lock to frame 5
Front subframe 15
Lower rear engine mounting frame adjuster 3
Electrical
Torque (Nm)
Alternator rotor to crankshaft 120
Alternator stator to cover 12
Alternator regulator to bracket 9
Starter motor to crankcase 10
Starter motor power lead connection 3
Starter motor solenoid lead connection 5
Spark plug to cylinder head 12
Horn 18
Immobiliser ECU 9
Ignition switch 12
Instrument assembly 2
Headlight 3.5
Headlight bezel 3
Rear light 4
Front and rear indicator 3
Negative battery lead to upper crankcase 9
Bodywork
Torque (Nm)
Mudguard extension bracket 9
Front mudguard to forks - Tiger 800 6
Front mudguard to forks - lower - Tiger 800XC 6
Front mudguard to forks - upper - Tiger 800XC 6
Handguard bracket to lever pivot bolt 1
Handguard to bracket 9
Handguard to handlebar spacer 6
Sumpguard nuts 10
Sumpguard rubber to sump 3
Sumpguard Bracket 15
Sumpguard front bolts 15
Screen fixings to brackets 3
Screen bracket (pressed, at side) 5
Screen bracket (cast, at front) 5
Centre panel (Tiger 800) or Beak support moulding
(Tiger 800XC) to subframe (nut and screw)
5
Beak to beak support moulding 3
Beak support moulding to subframe 5
Cockpit infill panels to cockpit moulding 3
Ignition switch cover 5
Fuel tank panel, front 5
Lower radiator panel 3
Upper radiator panel 5
Radiator infill panel lower fixing 6
Radiator infill panel upper fixing 3
Battery tray 6
Rear mudguard upper fixing 3
Rear mudguard lower fixing 5
Rear mudguard splash cover 3
Rear panel M6 bolts 5
Rear panel M8 bolts 20
Grab rail to subframe bolts 20
Rear rack 3
Front seat bridge 5
Fuel tank infill 3
Rear seat bracket lower fixing 5
Rear seat bracket upper fixing 5
* Certain fasteners require complex tightening sequences. Refer to the sevice manual for detailed insructions.
edit: lista englantilaiselta tiger800 foorumilta, käyttö omalla vastuulla ja niinpoispäin.
K1200GT & 701Enduro
Do dih, nyt pukkaa uuden hienon ja tyylin mukaisen sivulaukun lukkopesä avaimen mukana pihalle. Kaipa sen 800 km huollossa laittavat, mutta kysyisin, missä virhe? Kuka tämän korvaa?
Sisäänajo alkaa olla tehtynä. Uutuudenviehätys ei ota kadotakseen. Hieno fillari.
Missä vika, kun eilen meni alle neljäs takarengas ja kolmas etunen tänä kesänä ja vasta 12.000 kilsaa ajettuna tälle kesälle ja mittarilukema lähestyy 19 tuhatta, kesän aloitus oli noin 7.000 kohdalla.
Tämän kesän ekat kolme tonnia meni alkuperäisillä battlewingeilla ja kymppitonnin mittarilukeman jälkeen alle vaihtu Karoo kakkoset. Takana Karoo oli aivan loppu jo kolmen tonnin ajojen jälkeen, mutta kun vaihturia ei ollut reissussa heti saatavilla, jouduin ajamaan vielä pari tonnia sen kanssa, ennenkuin vähän yli 15 tuhannen kohdalla vaihdoin sen Karoo T:ksi. Karoo T:n piti olla hyvin maantieajoa kestävä, mutta kahdessa päivässä ajettu asfalttisiirtymä Karigasniemeltä Altan kautta Raisioon kulutti sen kyllä hyvin heikkoon kuntoon, mutta nuukuuttani ajoin sillä vielä Kivetyn ja vaihdoin vasta nyt pois. Nyt on alla Heidenaun K60 scout, jonka pitäisi kestää huomattavasti paremmin. Eteen laitoin testiin kaupantekijöinä saamani sisään ajetun Michelinin super enduron (tai jotain sinne päin olevan oikean nappula etusen). Kohta eteen vaihtuu vielä tallissa odottava Karoo T etunen.
Mahtava pyörä ajaa menee hienosti soralla ja asfaltilla, hiekallakin menee, kun vaan uskaltaa antaa kaasua, mutta metsässä saisi olla vähän enemmän maavaraa ja hiukan vähemmän painoa, vaikka menee sielläkin, kun vaan pitää pyörän liikkeessä. Suolle en ole tänä kesänä vielä mennyt, kun ei ole vielä tullut hommattua kellukkeita Tämän kesän osalta ajot on jakaantuneet soran ja asfaltin välille varmaankin suhtessa 50/60.
Viimeksi muokannut: Sukke; 13.09.2013 klo 15:53.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Kyllä rengas vaan kuluu soralla yllättävän paljon.
Kolmas takarengas lähti alle tänä kesänä (Dunlop Trailmax TR91) .
6300 km kesti.
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Olisiko kaksi satsia renkaita, toiset asvaltille matka-ajoon ja toiset sorareissulle? Ja motonetin rengaspenkki jossa vaihto menee näpsäkästi? Tai jos haluaa nappuloilla ajaa, niin pitää vauhdin alle satasessa asvaltilla. Se taitaa kova nopeus olla se mikä nuo renkaat syö, siinä lyö nappula asvaltiin sellaisella voimalla että kuminmuruja vaan lentää.
Pirelli Scorpion Trailit on kestäneet ihan hyvin 6500km 80/20 pikkupyörittelyä, mutta ei ne löysässä hiekassa pidä mitään, tänäänkin meinasi mennä nurin useamman kerran Hämeenkankaan polkuteillä. Eteen pitäisi jotain karkeampaa pistää, takana tuollainen toimii hiekallakin riittävästi. Asvaltilla hyvät, ketterästi kulkee ja ohjaus on tarkka. Taakse tuollainen kestävä asvalttirengas (scorpion/trailmax tms) ja pelkästään eteen nappulaa?
K1200GT & 701Enduro
Karoo kakkosilla tuli ajettua pääosin soralla ja hiekalla, ehkä semmonen 80 prossaa. Karoo T meni pilalle, kun pudottelin tulemaan asfalttia Karigasniemestä kotio. Karoo T:n kyllä pitäisi kestää asfalttia hyvin.
Saako kysyä, että mitä on 20.000 huollot maksaneet, kun mulle tarjottiin 450-550 € ja kuulostaa jopa moottoripyörän huolloksi aikas kovalta? Varsinkin, kun tuo ei vielä sisällä venttiilien säätöä, tosin totesi, että ei sitä ole yleensä tarvinnut vielä noilla kilometreillä tehdä.
Tuollainen löytyy hyllystä
http://www.matkaendurot.net/forum/vi...p?f=11&t=30540
BMW 1200 GS ADV 14
Aiemmat:
MV Agusta 312RR 1078 09 Triumph Tiger 800 XC11
Ktm 400Exc 06
MV Agusta 312R 08
Yamaha R1 08
Suzuki GSXR1000R k7
Suzuki GSXR1000R k4
Kawazaki RX1000R 86
Honda MBX125 84
Suzuki RM125 81
Suzuki PV50 82
Jaa a, tänään olin ajelemassa tämän kesän ensimmäisiä pidempiä vetoja. Matkan aikana alkoi yhä enenevässä määrin nousta pintaan tunne puuttuvista valituksenaiheista, mikä sinänsä on valituksenaihe. Ohjaus täsmällinen, nopea ja tarkka, ajoasento pohjalta hanska kädessä, voiman tuotto 0-140 km/h lineaarista ja vaivatonta. Tikkarinopeuksissa oli vaikea pysyä. Helvetin tylsää. Edes GS 1150:n kanssa ei ollut kyyti yhtä noileeta.
Jos nyt hakemalla hakee jotain moottoripyörämäistä tuosta XC800:sta, niin moottorin poskilevyjen ruuvit on tunneperiäsessä momentissa. Vasemmalta puolelta alkoi hikuamaan öljyntapaista ja kas, käsikopelolla kiristimme sen. Ja samalla muutkin ruuvit, jotka olivat sattumanvaraisesti löysällä tai sitten ei.
Niin, ja nuo ensiasennusrenkaat ovat ikävän uraherkät asfaltilla ja hiekallakin meinasi tulla ylläreitä viime kesänä. Onkohan mulla alustan säädöissä jotain jäänyt huomaamatta?
Kieltämättä alkaa lähestyä kaivattua kompromissia. Sehän olisi:
- min 100 hp
- max 200 kg
- hinta alle 15 ke
- huoltoväli yli 8000 km
Trumpasta voisi saada, kun laittaisi kevyen dieetin (putki, litiumakku yms pikku sälää), ja melkein samaan närästykseen teholukemakin nousisi.
800 Bemari on jo vähän laiskanpulskea, KTM sikakallis, Caponord katupyörä ja läskiendurot paitsi kalliita, myös painavia. Jos löytyy speksit täyttävä uusi pyörä, niin ostan pois ja yritän vakuutusyhtiön riemuksi pärjätä yhdellä kulkupelillä.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Tigerissä on helppoja irtokiloja. Vakiopönttö on harvinaisen iso ja painava, 6.0kg näytti puntari väliputken kanssa. Tarvikeputket on alle 3kg, Scorpion kuulemma 2,2kg, Akrapovic 2,9kg. Hurric väliputken kanssa oli puntarilla 3,0kg.
Akku on myös tarpeettoman iso, kokoa liki tuplasti mitä cbf1000:ssä. Käytin senkin puntarilla, muttei nyt löydy lukuja, enemmän kuitenkin mitä Yuasan ko. mallin tiedoissa luki. Liekö raskasta vettä sisällä vai mistä ero johtuu. Sieltä on tarkoitus laihduttaa seuraavaksi. Tankkikin on iso, 19l, jos ei täyteen pistä niin 10kg laihtuu sieltäkin . Touratechillä on lisäksi muovinen safaritankki, jos tosissaan haluaa kiloja pois. Ja absittoman version jos löytää, niin sehän laihduttaa pari kiloa sekin. Lisäksi ABS-pumppu on melko korkealla, penkin etureunan kohdalla. Voi sen abs-pumpun poistaa itsekin jos ihan viimeisiä kiloja etsii (huh).
Mutta tosiaan puhtaasti maastoajoon 200kg on silti paljon. Pitää ainakin olla kova tulos maastavedosta jos haluaa kaatuvan pyörän pitää pystyssä. Jotkut tosin hankkivat kunnon kaatumaraudat ja antavat pyörän mennä nurin, jos se niin haluaa
K1200GT & 701Enduro
Oikeaan maastoajoon kyllä. Jos polkuja ja metsäautoteitä vetelee, niin tuossa alkaa olla se raja jota painavampaa norsua en vie 100 m kauemmaksi tiestä.
Tässä on mielenkiintoinen englantilainen viritys, jossa on jo vähän yritystä: 130 kg adventure pyörä:
http://www.ccm-motorcycles.com/gp450.asp#
Toki tuossa pitäisi olla potkua vähän enemmän, mutta vaikka siihen asentaisi lisäksi apumoottoriksi S1000RR koneen, ei paino nousisi kuin hiukan alle 60 kg. Silloin oltaisiin lukemassa 190 kg, jota pidetään kevyempänä, kuin mihin adventurepyörä voi päästä.
Japsien suhteen olen jo täysin menettänyt toivoni. 300-kiloinen enska on vitsi ja vielä huono sellainen.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Olis tuossa tarkoitus asentaa Koson lämppärit. Missä mahtaa pyörässä sijaita ko liitin? Luultavasti se on olemassa koska originaalit jälkiasennettuna on ihan plug&play. Toinen vaihtoehto on releen kautta mutta tuo eka olis parempi.
Kellään tietoa ko liittimestä (mahd. typpi) ja sijainnista?
*muoks* Homma hanskassa,laitoin releen kautta.
Viimeksi muokannut: Hans Niskatuki; 29.04.2014 klo 21:59.
at,d,dk,est,fin,kh,lao,lt,lv,no,pl,ru,se,th,vn
----------------------------------------
-Byrokratia kasvaa vastatakseen kasvavan byrokratian tarpeisiin-
-If you can do it yourself, do it-
Taitaa olla yleisempikin ongelma tämä pulttien irtoilu, mulla oli kytkimen jousia pitävät pultit kuulemma kaikki löysällä, mutta kotelon pultit oli sitten vastineeksi kuulemma liimattu. Tämä selvisi, kun yksi tapasi kotelon ja katkesin kovan rutinan saattelemana. Nyt on koko kytkin paskana ja menee vaihtoon ja yrittävät saada mut vielä maksumieheksi
Ja liitin on mallia 3-pin econoseal http://www.thetoolboxshop.com/0-012-...ctor-2463.html löytyy varmaan autotarvikeliikkeistä.
K1200GT & 701Enduro
No hyvä tietää toi liittimen paikka ja tyyppi jos jatkossa tarvitsee virran ulosottoa ottaa.
Onko niissä alkuperäisissä lämppäreissä 2-tehoasentoa? Jos toi liitin on 3-pinninen niin luultavasti jännitteen alennuksella on toiminta toteutettu..??
Onpa muuten tehokkaat nämä Koson lämppärit. Kävin eilen kokeilemassa,tottakai! Ulkolämpö näytti +3 astetta. Ohuet kesähanskat joiden alla ohuet puuvilla hansikkaat. Aluksi säätö (portaaton) täysille,sitten mutaman minuutin päästä täytyi pudottaa noin puoleen. Ei ollut edellisessä pyörässä (F800GS) näin tehokkaita sormenlämmittimiä.
Mikä vielä positiivista,niin nämä ovat paksummat kuin alkuperäiset tupet. Itselle ne olivat liian ohuet. Nyt on parempi tuntuma. Aika näyttää kuinka kestävät.
edit: asennusohjeet originaaleille
http://http://www.triumphinstruction...9638058-EN.pdf
Viimeksi muokannut: Hans Niskatuki; 01.05.2014 klo 12:34.
at,d,dk,est,fin,kh,lao,lt,lv,no,pl,ru,se,th,vn
----------------------------------------
-Byrokratia kasvaa vastatakseen kasvavan byrokratian tarpeisiin-
-If you can do it yourself, do it-
UK-foorumilla http://www.tiger800.co.uk/ on kattavasti käsitelty takaisinkutsuja, tähän liittyvää ei löytynyt "clutch spring" haulla. Vaihteenvalitsemen jousi on takaisinkutsuissa ja vaihdettu osaan ensimmäisiä pyöriä, VIN 46334-514871, tosin sen pettäminen jättää vain vaihteen päälle rikkomatta mitään. Osa #18 tässä: http://www.worldoftriumph.com/triump...lock_03=560031
Ei löytynyt tällä tavalla hajonneita kytkimiä. "clutch" ja "clutch wear" haulla löytyy lisää lukemista pariksi päiväksi.
Ainahan voi kysyä suoraan Triumphilta, kaikki pyörän tiedot sinne, kuvat mukaan ja kuvaus ongelmasta, http://www.triumphmotorcycles.co.uk/...mph/contact-us Kysyy vaikka puhelimitse että mihin sähköpostiin takuukorjauskysymykset voisi lähettää kun jälleenmyyjän kanssa asia ei etene. Irronut ruuvi siis tuo #8 http://www.worldoftriumph.com/triump...lock_03=560031 . Ehkä kaikki jälleenmyyjät eivät oikein osaa ongelmakuvauksia kertoa valmistajalle ja takuukorjauslupaa hankkia. Voi olla inhimmillisiä tekijöitäkin mukana, kielimuuria, kiirettä ja kaikenlaista muutakin tekemistä.
K1200GT & 701Enduro
Triumphilla on oma maayhtiö Ruotsissa ja sain yhteystiedot asiaa siellä käsitelleelle henkilölle ja olen laittanut hänelle oman vastineeni. Valitettavasti asiaa käsitellyt henkilö on paikalla vasta 5.5., joten tämä viikko menee odotellessa. Juuri nuo sinun linkkaamat pultit oli löystyneet. ADV foorumilta löysin yhden samanlaisen tapauksen, tosin siellä vaiva oli todettu ennen kytkimen lopullista hajoamista. Tuolla ADV saitilla on myös oma ketju Tiger ongelmille ja siellä on mainintoja kytkinkopan pulttien aukeamisesta ja tiivisteen vuotamisesta.