Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
    Lisenssivakuutuksen riittämättömyydestä olen lueskellut juttuja, mutta minkälaisilla korvaussummilla ja ehdoilla olette näitä vakuutuksia ottaneet ja mitä ne maksaa?
    Yhdestä yhtiöstä jo kysyin ja tarjous oli max.12 000€ vammaa kohden ja pysyvästä vammasta max.30 000€, ei korvaa fysikaalista hoitoa, eikä korvausta kuoleman tapauksesta. Vuosihinta hitusen yli 300€
    Onko tämä riittävän kattava?
    Pitpro Prolite
    VTR kilo F
    ^Ilmeisesti puhut kilpailutilanteesta? Kun rataharjoittelussahan (joku viisaampi korjatkoon, kun nyt puhuu mutu) liikennevakuutus korvaa parhaiten...
    you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?
    Jep juurikin kisatilanteesta, kun ei ole mitään käryä paljonko katkenneet solarit ja turvonneet nilkat ja sormet maksaa ehjättynä.
    Pitpro Prolite
    VTR kilo F
    Liikennevakuutuslain 2§:n mukaan Moottoriajoneuvo ei ole tässä laissa tarkoitetussa liikenteessä 4) kun sitä käytetään liikenteestä eristetyllä alueella kilpailu-, harjoitus- tai kokeilutarkoituksiin. (5.12.1974/898).

Onko siellä liikennevakuutuslaissa joku muu kohta, joka rajoittaa liikennevakuutuksen voimassaoloa kilpailutilanteessa? Itse en ainakaan heti löytänyt. Meinaan kun noi Suomen radat ei ole liikenteestä eristettyjä alueita, niin liikennevakuutushan pitäisi sen perusteella olla voimassa kilpailutilanteessakin... kai... Sitten riippuen yhtiöstä, kuinka paljon se vakuutusmaksaa, mutta korvannee parhaiten henkilövahinkoja..
    Eikös liikennevakuutus korvaa lähinnä vastapuolelle aiheutetut vahingot? Pitäis saada omatkin luut kuntoon.
    Pitpro Prolite
    VTR kilo F
    Kyllä se korvaa ne omat luut myös... ja ansionmenetyksetkin mitä ei oikein mikään muu vakuutus korvaa, ainakaan täysimääräisenä.
    <p>Tunturi Tiger - Honda 125 MTX - Honda 750 CBX - Suzuki GSX 750 R - Suzuki GSX 750 F - Suzuki GSX-R 600 - Suzuki GSX-R 600 kilvetön - Yamaha R6 kilvetön - Honda Fireblade 1000 - Ducati Hypermotard 1100-&gt; ?</p>
    Lainaa (lunastar @ Kesä. 15 2011,20:44) kirjoitti
    Liikennevakuutuslain 2§:n mukaan Moottoriajoneuvo ei ole tässä laissa tarkoitetussa liikenteessä 4) kun sitä käytetään liikenteestä eristetyllä alueella kilpailu-, harjoitus- tai kokeilutarkoituksiin. (5.12.1974/898).

Onko siellä liikennevakuutuslaissa joku muu kohta, joka rajoittaa liikennevakuutuksen voimassaoloa kilpailutilanteessa? Itse en ainakaan heti löytänyt. Meinaan kun noi Suomen radat ei ole liikenteestä eristettyjä alueita, niin liikennevakuutushan pitäisi sen perusteella olla voimassa kilpailutilanteessakin... kai... Sitten riippuen yhtiöstä, kuinka paljon se vakuutusmaksaa, mutta korvannee parhaiten henkilövahinkoja..
    Tuota aihetta on ihan omissa poluissaan väännetty maailman tappiin asti. Liikennevakuutus korvaa toistaiseksi Suomen radoilla tapahtuneet vahingot niin kuljettajalle kuin vastapuolelle (vastapuolelle myös kalustovahingot). Tämä on pääsääntö. Noita olen työkseni vääntänyt vuosia ja korvauskäytännöt jne. ovat aika tuttua kauraa. Siitä ei tarvitse enempää. Jos laki muuttuu, se muuttuu, mutta milloin, sitä ei kukaan vielä tiedä.

Jukka
    Itsekin siinä lapsenuskossa että liikennevakuutus (vielä) korvaa mutta tuli mielenkiinnosta pyydettyä tarjous tuollaisesta urheiluvakuutuksesta.

VE1:

- hoitokulut tapaturmaa kohti max 17 000 €, omavastuu 0 €
    - pysyvän haitan kertakorvaus max 100 000 €
    - sisältää fysikaalisen hoidon

=> 860€ / vuosi

VE2:
    - sama kuin edellinen mutta ilman fysikaalista hoitoa

=> 490€ / vuosi

Tämä Tapiolasta ja vihreästä piirakasta riittävä määrä viipaleita jotta saa maksimialet 17 % jotka siis hinnassa huomioituna.

Henkivakuutus voimassa nykyisellään radallakin ilman urheiluvakuutusta.

En tiedä onnistuuko tuossa kikkailu että sanoisi vakuutuksen irti aina syksyllä ja ottaisi uuden keväällä jolloin hinta kaiketi puolittuisi.
    XX -06 (2012 - 2014)
    Yamaha R1 -08 kilvetön (2010 - 2012)
    GSX-R 1000 k8 (2010)
    XX -08 (2008-2010)
    XX -05 (2005-2008)
    CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Kesä. 15 2011,21:18) kirjoitti
    Lainaa (lunastar @ Kesä. 15 2011,20:44) kirjoitti

Tuota aihetta on ihan omissa poluissaan väännetty maailman tappiin asti. Liikennevakuutus korvaa toistaiseksi Suomen radoilla tapahtuneet vahingot niin kuljettajalle kuin vastapuolelle (vastapuolelle myös kalustovahingot). Tämä on pääsääntö. Noita olen työkseni vääntänyt vuosia ja korvauskäytännöt jne. ovat aika tuttua kauraa. Siitä ei tarvitse enempää. Jos laki muuttuu, se muuttuu, mutta milloin, sitä ei kukaan vielä tiedä.

Jukka
    Näin minä muistelin. Luotinkin, että tuut korjaan jos oisin muistanut tuon väärin

(ja tää kommentti ei siis oo mitään kettuilua! )
    Lainaa (lunastar @ Kesä. 15 2011,21:25) kirjoitti
    Näin minä muistelin. Luotinkin, että tuut korjaan jos oisin muistanut tuon väärin

(ja tää kommentti ei siis oo mitään kettuilua! * )
    Tuo vain pomppaa esille siinä missä pomppaa kesäiset uutiset kuinka moottoripyöräonnettomuudet ovat räjähtäneet käsiin ja kuinka nykynuoriso on rikollisempaa kuin koskaan aikaisemmin. Sitten kun kaivetaan faktatieto esiin, moista ei olekaan havaittavissa.

Talvi yllättää taas kohta autoilijat, mutta kesätoimittajien latteat aivopierut eivät yllätä minua enää, joten jahka maassa on hallitus, aletaan taas keksimään satuja joilla myydään lehtiä.

Ei tämäkään. Kunhan joutoaikaa kulutin.

Jukka
  11.  
    Liikennevakuutuksen korvauksista nyt kokemusta 3vuoden ajalta, tuollainen perus polven tähystysleikkaus(1tunti) 1 lekurilla+ sairaalayöllä oli luokkaa 4500e, pikkuisen isompi juttu (3h) kahdella lekurilla ja sairaalayöllä 8000, hinnat siis yksityisellä

Fysikaaliset taitaa olla luokkaa 55e/krt ja noita on takana joku 80, joten ei aivan halpoja ole nekään pitkässä juoksussa, lisäksi liikennevakuuts korvaa kaikenlaisia väliaikaisia ja pysyviä haittoja , lääkkeitä sekä korvauksia saikkuajalta

En varmaan arvaa kovinkaan väärin että oma pieni kuperkeikkani on tullut maksamaan lähelle 100ke kaikkineensa